Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 057
  • 13 719

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liene sattumaa, että pelikieltoja paukkuu samoille kirjoittajille. Syytä on turha etsiä säännöistä tai moderaattoreista. Vaikka joskus tuntuu tulevan kevyitäkin pelikieltoja, niin (pääsääntöisesti) kirjoittaja on se, joka on rikkeen tehnyt. Ihmistyypille, joka ei koskaan näe vikaa omassa toiminnassaan, vaan vika on aina jossain muualla, on oma termikin. Saatte itse arvata mikä se on.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olen antanut ymmärtää että mielestäni kaikki ovat minua vastaan. En missään, itse keksit.

Hienoa, jos et niin koe. Jostain syystä minulle vain on jäänyt sellainen fiilis, että sulla tällainen tunne olisi. Jos näin ei ole ja koet huomioni vääränä, pahoitteluni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä huomasin joskus vuosi sitten että moderointilinja muuttui tai oli muuttunut jonkun verran. En usko että sen taustalla oli mitään sen radikaalimpaa kuin että moderaattorit vaihtuivat vuosien aikana uusiin (ainakaan palstalla ei enää niitä jäseniä näy jotka moderaattoreina silloin toimivat kun ne softan bugin takia sai kaivettua näkyviin) ja uudet joko ajattelivat asioista eri tavalla tai sitten olivat kiinnostuneita eri asioista jolloin ne ketjut tulivat tarkemmin valvotuiksi tai sitten ihmisten raportointikäytännöt muuttuivat. Joka tapauksessa muutos oli, että kun sama asia meni inttämiseksi niin penaltyä tuli helpommin kuin ennen, vaikka niissä inttämisissä ei teknisesti ottaen mitään räikeästi sääntöjen vastaista olisikaan. Linjassa on hyvin pitkälti samaa kuin mitä jääkiekossakin nähdään liigassa. Maalin edustassa voi antaa vihellyksen jälkeen iskun tai kaksikin mutta jos niitä samanlaisia iskuja antaa samassa tilanteessa kolmannen ja neljännen niin tulee penalty. Usein homma toimii niin hauskasti/hölmösti, että jos sinä annat sen rajalla olevan toisen iskun, niin kumpikaan osapuoli ei saa jäähyä, mutta jos vastustaja lyö vielä kerran takaisin niin sitten molemmat lähtee. Onhan se periaatteessa vähän hassua, että jäähy riippuu vastustajan reaktiosta ja että jokainen lyönti ei ole painoarvoltaan identtinen, mutta on tuo ihan ymmärrettävä tapa toimia tuomareiden näkökulmasta. It takes two to tango.

Minusta siinä vaiheessa kun tuon tajuaa, on fiksumpaa jättää se viimeinen lyönti pois kuin lähteä boksiin vastustajan tyhmimmän ja paskimman Matt Cooken kanssa, muuten on vähän itse se Cooke. Enemmän se harmittaa kun ironisina tehokeinoina ei saa enää pilkata rasistisia ilmaisuja. Kummastakin muutoksesta voi silti päästä yli ilman uhriutumista ja terapiaa.

PS sanomattakin lienee selvää, että omat pelikieltoni ovat kaikki tietenkin olleet perusteettomia, mutta minä en tarvitse mitään suklaata. Ihan vaan julkinen anteeksipyyntö ja lupaus ettei koskaan ikinä riittää.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa, jos et niin koe. Jostain syystä minulle vain on jäänyt sellainen fiilis, että sulla tällainen tunne olisi. Jos näin ei ole ja koet huomioni vääränä, pahoitteluni.
Tulee sellainen fiilis että oudot äänet pääsi sisällä sellaista kertoilevat. Jos sellaisia kuulet, ei kannata uskoa, ne eivät ole totta.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tulee sellainen fiilis että oudot äänet pääsi sisällä sellaista kertoilevat. Jos sellaisia kuulet, ei kannata uskoa, ne eivät ole totta.
Näitä viestejä on todella heavy lukea.

Modet saisivat ohjata tiukemmin oikeaan, aitoon keskusteluun. Jos viestin substanssi on nolla ja funktio vain provosoida tai mennä muuten henkilökohtaisuuksiin, siitä pitäisi rankoa aika nopeasti. Jos näin ei tehdä, ketjuihin tulee edellä olevaa kuraa, joka vähentää luku- ja kirjoitushalukkuutta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan tää moderointi mennyt viime vuosina suuria harppauksia eteen päin. Omat pelikiellot ovat pääsääntöisesti tulleet aiheesta, mutta se muistaakseni viimeisin ja toivottavasti viimeinen tuli niinkin hilpeästä asiasta kuin isoista kirjaimista. Ns. huutojäähy (meni modeilta konteksti ohi, mutta kärsitty ja anteeksi annettu).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä huomasin joskus vuosi sitten että moderointilinja muuttui tai oli muuttunut jonkun verran. En usko että sen taustalla oli mitään sen radikaalimpaa kuin että moderaattorit vaihtuivat vuosien aikana uusiin (ainakaan palstalla ei enää niitä jäseniä näy jotka moderaattoreina silloin toimivat kun ne softan bugin takia sai kaivettua näkyviin) ja uudet joko ajattelivat asioista eri tavalla tai sitten olivat kiinnostuneita eri asioista jolloin ne ketjut tulivat tarkemmin valvotuiksi tai sitten ihmisten raportointikäytännöt muuttuivat. Joka tapauksessa muutos oli, että kun sama asia meni inttämiseksi niin penaltyä tuli helpommin kuin ennen, vaikka niissä inttämisissä ei teknisesti ottaen mitään räikeästi sääntöjen vastaista olisikaan. Linjassa on hyvin pitkälti samaa kuin mitä jääkiekossakin nähdään liigassa. Maalin edustassa voi antaa vihellyksen jälkeen iskun tai kaksikin mutta jos niitä samanlaisia iskuja antaa samassa tilanteessa kolmannen ja neljännen niin tulee penalty. Usein homma toimii niin hauskasti/hölmösti, että jos sinä annat sen rajalla olevan toisen iskun, niin kumpikaan osapuoli ei saa jäähyä, mutta jos vastustaja lyö vielä kerran takaisin niin sitten molemmat lähtee. Onhan se periaatteessa vähän hassua, että jäähy riippuu vastustajan reaktiosta ja että jokainen lyönti ei ole painoarvoltaan identtinen, mutta on tuo ihan ymmärrettävä tapa toimia tuomareiden näkökulmasta. It takes two to tango.

Minusta siinä vaiheessa kun tuon tajuaa, on fiksumpaa jättää se viimeinen lyönti pois kuin lähteä boksiin vastustajan tyhmimmän ja paskimman Matt Cooken kanssa, muuten on vähän itse se Cooke. Enemmän se harmittaa kun ironisina tehokeinoina ei saa enää pilkata rasistisia ilmaisuja. Kummastakin muutoksesta voi silti päästä yli ilman uhriutumista ja terapiaa.

PS sanomattakin lienee selvää, että omat pelikieltoni ovat kaikki tietenkin olleet perusteettomia, mutta minä en tarvitse mitään suklaata. Ihan vaan julkinen anteeksipyyntö ja lupaus ettei koskaan ikinä riittää.
Kun lähtisikin. Valitettavan usein tällä vain nykyisellään lähtee juurikin se joka monesti useiden provosoimana sitten ärtyy sanomaan sen pahimman sanan, ei kun siis lyömään sen pahimman poikkarin. Ne muut pääsee kuin koirat veräjästä. Tästä ketjusta voi lukea useita tapauksia kun porukka ihmettelee, että mitenkäs nyt vain yksi sai sitä kakkua, vaikka se todellakin vaati kaksi siihen tangoon. Toinen asia mikä on, niin noita rikepisteitä ja jonkun alueen kieltoja jaellaan aika mielivaltaisesti. Ei ole mitään logiikkaa siinä miten jonkun ketjujenavaamiset kielletään yhden humalan jälkeen ikuisesti ja toiset saa rikepisteen törttöilystä. Puuttuu johdonmukaisuus. No posia sentään se, että nykyisellään ketjuissa sanotaan useammin kuin ennen, että on lähdössä lapasesta, vaan kun sitä käytetään toisessa ketjussa syynä antaa bannia niin no... niin. Johdonmukaisuus puuttuu. Ensin varoitetaan ja jos vielä jatkaa samasta niin kakkua toki ymmärtää, mutta sitäkin voi miettiä, että onko aina se vitonen se ainoa mahdollisuus, onko edellisen erän poikkari sama kuin seuraavan erän pikkukoukku. Onko olemassa muitakin mahdollisuuksia kuin lätkiä mielivaltaisesti vasemmalle sitä ja oikealle tätä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Täytyy nostaa virtuaalista hattua aurajoen pelikiellolle, vaikka en kenelläkään bännejä toivo. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Mutta pieni huomautus tulee tarpeeseen. Kirjoitukset alkoi taas olla melkosta hurlumheitä, provosointia ja trollausta. Tahottamasti tai ei, mutta johonkin on välillä pakko vetää raja. Jos kaikki kirjoittelisivat samalla asenteella kuin aurajoki pahimmillaan, niin tps osio olisi lukukelvoton 24/7.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Hyvin köykäisesti auris lähti. Ei mahdu ymmärrykseen myöskään yhtä pitkät huilit itsemoderoinnista kuittailusta ja vitunhaistattelusta.

No juu, nyt lähti vähän köykäisesti, mutta olisi voinut lähteä tauolle jo paljon aikaisemmin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä viestejä on todella heavy lukea.

Modet saisivat ohjata tiukemmin oikeaan, aitoon keskusteluun. Jos viestin substanssi on nolla ja funktio vain provosoida tai mennä muuten henkilökohtaisuuksiin, siitä pitäisi rankoa aika nopeasti. Jos näin ei tehdä, ketjuihin tulee edellä olevaa kuraa, joka vähentää luku- ja kirjoitushalukkuutta.
Olet oikeassa. Nyt kävi niin että kun @BOL parin viestin verran vittuili mielenterveydestäni niin vaikka ensimmäiseen jaksoin vastata asiallisesti niin siihen toiseen en vaan alennuin hänen tasolleen. Ei olisi pitänyt.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet oikeassa. Nyt kävi niin että kun @BOL parin viestin verran vittuili mielenterveydestäni niin vaikka ensimmäiseen jaksoin vastata asiallisesti niin siihen toiseen en vaan alennuin hänen tasolleen. Ei olisi pitänyt.

Anteeksi mitä? Minä en todellakaan ole vittuillut sinulle missään kohtaa, enkä varsinkaan ole viitannut sinun mielenterveyteesi. Jos luet viestini uudestaan, voit huomata, että ehdotin sinulle ensin, että ottaisit hieman happea, koska minulle sinun viestisi ovat avautuneet uhriutumisena. Tämän jälkeen pyysin sinulta anteeksi, mikäli et sellaista ole kokenut. Ja sinä kirjoitat nyt tänne tällaista paskaa ja väität minun kirjoittaneen jotain, mitä en todellakaan ole kirjoittanut.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi mitä? Minä en todellakaan ole vittuillut sinulle missään kohtaa, enkä varsinkaan ole viitannut sinun mielenterveyteesi. Jos luet viestini uudestaan, voit huomata, että ehdotin sinulle ensin, että ottaisit hieman happea, koska minulle sinun viestisi ovat avautuneet uhriutumisena. Tämän jälkeen pyysin sinulta anteeksi, mikäli et sellaista ole kokenut. Ja sinä kirjoitat nyt tänne tällaista paskaa ja väität minun kirjoittaneen jotain, mitä en todellakaan ole kirjoittanut.
Kyllähän se "jos susta tuntuu siltä, että kaikki ovat sua vastaan" oli puhdasta vittuilua, kun en ole mitenkään antanut ymmärtää sellaista. Ja siihen päälle klassinen "pyydän anteeksi jos" tyyppinen muka pahoittelu.
 
Meni @Moderaattorit viesti vahingossa väärään ketjuun, kun piti se laittaa sinne Jokereiden pudotuspeliketjuun pääsylippuketjun sijaan, mutta tosiaanko faktat ovat rikepisteen arvoisia?
Jokerien osiossa on vino nippuja ketjuja, joissa voi käsitellä Jokerien saamia tukirahoja, rahoitusta ja muuta taustoihin liittyvää. Nämä aiheet vain ovat aika monta kertaa tahtoneet valua vääriin ketjuihin, kun samoja juttuja on meinattu käsitellä vähän siellä sun täällä. Pahimmillaan tämä on tehnyt varsinaisesta kiekkokeskustelusta erittäin vaikeaa. Siksi me olemme ottaneet suht tiukan linjan Jokerit-osion offtopiciin.

Käsitelkäämme siis Jokerien taustoja omissa ketjuissaan (vaihtoehtoja kyllä riittää) ja rauhoittakaamme muut ketjut käsittelemään omia aiheitaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Väkevä paluu Evililtä kuukauden (vapaan) kiellon jälkeen. Voisi oikeastaan todeta että tuo 3kk on jopa yllättävän pieni kun ottaa huomioon että aika rajuja henkilökohtaisuuksia sieltä löytyi. Vihjailtiin että muiden käyttäjien vanhemmat ovat sisaruksia keskenään yms. On täällä pienemmästäkin tullut yhtä kovia tai jopa kovempia sanktioita, mutta ihan aiheelliset 3kk toki nytkin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Väkevä paluu Evililtä kuukauden (vapaan) kiellon jälkeen. Voisi oikeastaan todeta että tuo 3kk on jopa yllättävän pieni kun ottaa huomioon että aika rajuja henkilökohtaisuuksia sieltä löytyi. Vihjailtiin että muiden käyttäjien vanhemmat ovat sisaruksia keskenään yms. On täällä pienemmästäkin tullut yhtä kovia tai jopa kovempia sanktioita, mutta ihan aiheelliset 3kk toki nytkin.
Oli kyllä jämäkkä paluu palstalle. Minunkin kommentti toki oli vähän persoonaan kohdistettu, ja olin valmis ottamaan viikon jäähyn siitä. Minä, siskovaimoni ja Jutila pyritään tässä kohtaa kuitenkin menemään eteenpäin ja toivottavasti opin jotain tästä hässäkästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös