Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 246 203
  • 13 706

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tärkeimpään asiaan eivät vain varjomodet ole vielä ottaneet mitään kantaa, eli montako omaan itseen kohdistunutta raporttia kävitte lävitse ja kuinka monesti "hupsista sentään" jäikin se pelikielto antamatta ja monestikko se kielto olisi lävähtänyt nimen omaan sille keskustelun vastakumppanille. Asiaa on kierrelty kuin kissa kuumaa puuroa. Jokainen palstalla pidempään vaikuttanut kun tietää, että määrätyt nimimerkit on modejen suojeluksessa ja heidän vastakumppaninsa lähtee isoista ovista hyvinkin herkästi.

En tiedä, voiko tähän ottaa kantaa. @Moderaattorit voivat kertoa, voiko. Mä voin kertoa, jos kertomista on.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kiitos vain, mutta en näe mitään eroa siinä, että haikailee isompien suojiin johonkin EU:n liittovaltioon ja NATO:n turviin ja sillä, että haluaa juosta valloittamassa maata itänaapurilta. Molemmissa sama ajatus, että pieni piskuinen Suomi ei vain enää riitä ja halua olisi olla niin isoa, niin isoa. Se, että et asiaa ymmärtänyt ja pidit tätä jonain valehteluna, on sinun omassa pääkopassasi.
Sinä olet ehkä ainoa joka ei eroa näe. Uskoisin että suurin osa näkee eron kutakuinkin että toisessa tapauksessa soitetaan poliisit ja toisessa käydään lyömässä jotain sucker punchilla turpaan.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä siihen ihan järkisyyt löytyy, miksi joku rangaistuksen saa, enkä ole havainnut mitään salaliittoja joitakin kirjoittajia vastaan tai muutakaan puolueellisuutta palstalla. Ja varmasti modeillekin on tullut vääriä päätöksiä aikojen saatossa, mutta palstan viestimääriin nähden en itse ainakaan näe sitä mitenkään suurena ongelmana.
Kyllä niitä rangaistuksia täällä jaetaan kuin Venäjällä, syyllinen on päätetty etukäteen ja siihen sitten rangaistuslauselma ja tuomio vedetään hatusta. Se miksi näin on, vaikea sanoa, loogisinta tietysti on että siellä on jäänyt jostain hampaankoloon ja sitä poikkaria tarjotaan niskaan paikan tullessa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä olet ehkä ainoa joka ei eroa näe. Uskoisin että suurin osa näkee eron kutakuinkin että toisessa tapausessa soitetaan poliisit ja toisessa käydään lyömässä jotain sucker punchilla turpaan.
Se ei tee retoriikasta sen vähemmän osuvaa, vaikka se olisikin korkealentoista, jos se on tehokeinona toimivaa ja mitä selvimminkin saavutti maalinsa kun noin kovasti mennyt tunteisiin, että pitää täällä asiasta jauhaa. Mielipahaa selvästi tuotti joillekkin. Pahoittelut mielipahasta, sitä ei vaan voi aina internetissä välttää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tärkeimpään asiaan eivät vain varjomodet ole vielä ottaneet mitään kantaa, eli montako omaan itseen kohdistunutta raporttia kävitte lävitse ja kuinka monesti "hupsista sentään" jäikin se pelikielto antamatta ja monestikko se kielto olisi lävähtänyt nimen omaan sille keskustelun vastakumppanille. Asiaa on kierrelty kuin kissa kuumaa puuroa. Jokainen palstalla pidempään vaikuttanut kun tietää, että määrätyt nimimerkit on modejen suojeluksessa ja heidän vastakumppaninsa lähtee isoista ovista hyvinkin herkästi.
En ainuttakaan itseeni kohdistunutta tai muhun millään lailla liittyvää. Ja sekin lienee jo tullut selväksi ettei varjomodet päättäneet yhtään mistään. Mielipiteet kysyttiin tietenkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Se ei tee retoriikasta sen vähemmän osuvaa, vaikka se olisikin korkealentoista, jos se on tehokeinona toimivaa ja mitä selvimminkin saavutti maalinsa kun noin kovasti mennyt tunteisiin, että pitää täällä asiasta jauhaa. Mielipahaa selvästi tuotti joillekkin. Pahoittelut mielipahasta, sitä ei vaan voi aina internetissä välttää.
Saavutti maalinsa? Siis kirjoituksen pointti oli vain mennä muilla tunteisiin? Se ei todellakaan ole minkäänlainen todiste, että retoriikka olisi osunut. Kaikenlaisella perseilyllä saa trollattua muita ilmankin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Saavutti maalinsa? Siis kirjoituksen pointti oli vain mennä muilla tunteisiin? Se ei todellakaan ole minkäänlainen todiste, että retoriikka olisi osunut. Kaikenlaisella perseilyllä saa trollattua muita ilmankin.
En minä ole missään sanonut, että olisin ketään trollannut. Sinä sen keksit. Ei se, että kirjoittaa kärkevästi ole trollaamista. Viestissä oli kyllä muutakin sisältöä, mutta vain yksi sana tarttui siitä eräälle mieleen ja mieli pahoittui. Siitä on trollaaminen kaukana, jos viesti olisi ollut vain tuo yksi lause, niin se menisi trollamisena. Lisäksi siihen yhteen sanaan tarttumatta asiasta virisi vieläpä ihan asiallista keskutelua.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Moderaattorit eivät ymmärtääkseni pidä raportoiduista viesteistä lukua, mutta ei se kaiketi mahdotonta olisi. Melko työlästä tosin jos se pitäisi manuaalisesti hoitaa.

Toimintoa käytettäisiin varmaan 'peukkuna alas' mikä veisi järjen alkuperäisestä ajatuksesta.
Eli ei jatkoon.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No niin minäpä kerron: minun viestini oli raportoitu ja se tuli meille varjomodeillekin näytille. Ei johtanut toimenpiteisiin eli salaliitto on olemassa. Erityisesti nimimerkille @BlackWolf suosittelen varjomodeilua niin voisi ottaa vähän rauhallisemmin eikä hyökkäillä milloin missäkin niin ettei todellakaan viitsi keskustella hänen kanssaan. Varmaan hän nyt sitten meni ihon alle tai jotain muuta. Muistan, kun BlackWolf muutama vuosi sitten harmitteli, että meni taas vähän överiksi. Ehkä voisi taas vähän harmitella ja ottaa rauhallisemmin? Näkeehän sen, että ihmisellä on paha olla eikä sitä ole kiva katsella.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No niin minäpä kerron: minun viestini oli raportoitu ja se tuli meille varjomodeillekin näytille. Ei johtanut toimenpiteisiin eli salaliitto on olemassa. Erityisesti nimimerkille @BlackWolf suosittelen varjomodeilua niin voisi ottaa vähän rauhallisemmin eikä hyökkäillä milloin missäkin niin ettei todellakaan viitsi keskustella hänen kanssaan. Varmaan hän nyt sitten meni ihon alle tai jotain muuta. Muistan, kun BlackWolf muutama vuosi sitten harmitteli, että meni taas vähän överiksi. Ehkä voisi taas vähän harmitella ja ottaa rauhallisemmin? Näkeehän sen, että ihmisellä on paha olla eikä sitä ole kiva katsella.
Kiitos, minulla menee oikein mukavasti, sen sijaan pidän outona alkaa tekemään tuollaisia analyysejä toisten ihmisten henkisestä tilasta ja voinnista, varsinkin mode ketjussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Saavutti maalinsa? Siis kirjoituksen pointti oli vain mennä muilla tunteisiin? Se ei todellakaan ole minkäänlainen todiste, että retoriikka olisi osunut. Kaikenlaisella perseilyllä saa trollattua muita ilmankin.

Sikäli kun kyse on noista muutaman päivän takaisista @BlackWolf teksteistä, ne olivat tietotasoltaan erittäin heikkoja. Niitä oikoi useampi asiaan perehtynyt kirjoittaja, koska niin Venäjän historia, Venäjän oppositio kuin Suomen nykyisyys niputettiin tieteellisessä mielessä ja ihan arkielenkin tasolla väärin. Sekavien tekstin ainoa tarkoitus oli sisällön perusteella mennä muiden tunteisiin, flamettaa.

Osaltani kaipaan tunnettujen historiallisten termien sisällön kunnioittamista ainakin sen verran, että niitä ei väärennetä hyökkäykseen muita vastaan. Kuten SS, natsi, Pietarin trolli jne. Tästä on aika heikkoja kokemuksia nimenomaan Venäjän toimesta sen kirjoittaessa historiaa uusiksi Suomeen liittyen ja julkaistessa jatkuvia disinfoja mm. Suomen roolista sodassa ja Suomen roolista nyt.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä niitä rangaistuksia täällä jaetaan kuin Venäjällä, syyllinen on päätetty etukäteen ja siihen sitten rangaistuslauselma ja tuomio vedetään hatusta. Se miksi näin on, vaikea sanoa, loogisinta tietysti on että siellä on jäänyt jostain hampaankoloon ja sitä poikkaria tarjotaan niskaan paikan tullessa.
Joo sinun ja @BlackWolf viestejä jos raportoitiin niin moderaattorit kertoivat, että annetaan pelikieltoa automaattisesti, vaikka mitään sääntöjä ei olisi rikottu. Eiku...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sikäli kun kyse on noista muutaman päivän takaisista @BlackWolf teksteistä, ne olivat tietotasoltaan erittäin heikkoja. Niitä oikoi useampi asiaan perehtynyt kirjoittaja, koska niin Venäjän historia, Venäjän oppositio kuin Suomen nykyisyys niputettiin tieteellisessä ja ihan arkielenkin tasolla väärin.

Osaltani kaipaan tunnettujen historiallisten termien sisällön kunnioittamista ainakin sen verran, että niitä ei väärennetä hyökkäykseen muita vastaan. Tästä on aika heikkoja kokemuksia nimenomaan Venäjän toimesta sen kirjoittaessa historiaa uusiksi Suomeen liittyen.
uttiin
Sinulle vois tehdä ihan hyvää yrittää päästä yli asiasta. Suursuomi vertaus on hyvinkin osuva kun puhutaan EU:n liittovaltiokehityksestä ja joidenkin ihmisten halusta päästä sellaiseen. Ihan samanlainen ajatus on molemmissa taustalla, että Suomi ei nykyisellään enää riitä ja haaveet on jotain isommasta, uljaammasta ja paremmasta. Toiset yritti saavuttaa sen aseiden voimalla, toiset kynällä. Tausta-ajatus on aivan sama. Sinulla se on Venäjän pelko, jotkut kuvittelee, että sitten oltaisiin niin länsimaalaista yms. Haaveet on haaveita ja vertaus on ihan hyvä. Turha siitä on itseensä ottaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinulle vois tehdä ihan hyvää yrittää päästä yli asiasta. Suursuomi vertaus on hyvinkin osuva kun puhutaan EU:n liittovaltiokehityksestä ja joidenkin ihmisten halusta päästä sellaiseen.

Ei se vertauksena minua haittaa, koska väärennät muutenkin historiaa. Mutta kun alkujaan lainasit minun tekstiäni, toki kerron toisenkin kerran, mitä Suur-Suomi ei ole ja mitä se on. Laitoin historioitsijoiden ja tutkijoiden hyväksymän oikean määritelmän ketjuun, mutta suvereenisti sinua ei tällaiset pikkuasiat, kuten totuus, haittaa. Minä siis olen sinusta Suur-Suomen kannattaja, joka nyt on täysin perseestä oleva väite.

Yhtä hyvin minä voisin sanoa, että olet Pietarin trolli, koska se on hyvinkin osuva väite, kun puhutaan tekstiesi Venäjä-sävyistä ja siitä, että Suomen tulee tietää paikkansa NATO:n ulkopuolella ja siten enemmän Venäjän vaikutuksen alaisena ja meidän tulee olla nykyistä enemmän Venäjän kavereita. Keksin siis laillasi uuden sisällön Pietarin trollille, kuten sinäkin S-S:lle.

Omasta mielestäni parempi olisi kuitenkin mennä asioiden tasolla. Asioista voi olla eri mieltä, ja se ei tee Suur-Suomen kannattajaa, jos ei hyväksy Venäjän lähentymistä tai jos puolustaa Marinin twiittiä ja Haaviston puheita Venäjällä. Kysehän on isänmaalisuudesta, ei muusta. Vastaavasti eri mieltä Haaviston puheista tai Marinin twiitistä oleminen ei tee kenestäkään Pietarin trollia.

Näillä jatkoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo sinun ja @BlackWolf viestejä jos raportoitiin niin moderaattorit kertoivat, että annetaan pelikieltoa automaattisesti, vaikka mitään sääntöjä ei olisi rikottu. Eiku...
Miksi teille olisi tuollaisia paljastettu? Ei miksikään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Miksi teille olisi tuollaisia paljastettu? Ei miksikään.
Oletko heavy koskaan ajatellut, että syy pelikieltoihisi tai rikepisteisiisi voisi mitenkään liittyä ainakin joissakin tapauksissa kirjoittamiisi viesteihin?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
On tää vaan ihme kitinää ja vääntöä pelikielloista. Kirjoittakaamme niin jottei niitä tulisi. Toivottavasti en ole omistani aiemmin vinkunut, sillä kun vihelletään niin on vihellettty vaikkei sitä itse kuulisikaan.

Toivottavasti kaikki on kuitenkin saanu riittävästi p****a, jottei siitä jää kiinni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko heavy koskaan ajatellut, että syy pelikieltoihisi tai rikepisteisiisi voisi mitenkään liittyä ainakin joissakin tapauksissa kirjoittamiisi viesteihin?
Totta kai, edellisenkin pelikillon yhteydessä tarkistin ne viestit ja ei niissä ollut mitään vikaa. Enkä ollut yksin, samaa sanoi moni muukin palstalainen.
 
Hei,

Suur-Suomi -keskustelulle on varmasti aikansa ja paikkansa, mutta tämä ketju ei ole se paikka. Palstaltamme löytyy mm. historiaketjuja, minne tuon keskustelun voi siirtää. Toki toivomme että keskusteluun tulisi hieman enemmän sisältöä, tähän mennessä tuotettu on luettu läpi ja rekisteröity useampi viesti sitten.

Suur-Turengin henkeä vaalien,

Moderaattorit
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Totta kai, edellisenkin pelikillon yhteydessä tarkistin ne viestit ja ei niissä ollut mitään vikaa. Enkä ollut yksin, samaa sanoi moni muukin palstalainen.
Hienoa, että pystyt objektiiviseen analyysiin pelikieltoon johtaneista viesteistäsi. Harmi, että moderaattorit ovat niin persuuntuneita, että eivät monen muun palstalaisen tavoin ymmärtäneet viestiesi sanomaa vaan lätkäisivät niistä rapsut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos.
Mikä olisi oma kantasi tuohon, että postauksen tehneelle raportoitaisiin postauksen saama raportointimäärä? Pelkkä lukuarvo. Uhka vai mahdollisuus?

Mä olen itse vähän sitä mieltä, että koska osa raporteista on täysin turhia, mitään tilastoja ei kannata kenellekään lähetellä. Toinen asia on sitten se, että kyllä täältä perästä kuuluu, jos on aiheetta ja normijärjellä varustettu ihminen voi aika paljon tulkita jo muiden kirjoittajien viestien sävyistä, miten muut suhtautuvat omiin kirjoituksiin. Toki täälläkin on sellaista porukkaa, jotka tarttuvat aina jonkun tietyn kirjoittajan kirjoituksiin (mikä on paitsi vähän lapsellista, myös tavallaan toisinaan ihan inhimillistäkin, kunhan siitä nyt ei tule koko kirjoittamisen tarkoitus), joten ehkä ne suurimmat omien viestien komppaajat ja vastustajat kannattaa jättää arviointien ulkopuolelle. Tai jotain. Ja totta kai kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä, mutta se, miten asiat esittää, voi olla joskus ihan ratkaisevan tärkeää.

@heavy lle sanoisin, että ota hyvänen aika happea välillä. Olen sivusta seurannut tätä sun suomeksi sanottuna uhriutumistasi vähän ihmetellen. Miksi ihmeessä kirjoittelet tänne, jos susta tuntuu siltä, että kaikki ovat sua vastaan? Vai käytkö nyt jotain yhden henkilön sotaa Jatkoajan keskustelupalstan moderaattoreita vastaan, koska jonkunhan ne perkeleet pitää opettaa olemaan?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä kirjoittelet tänne, jos susta tuntuu siltä, että kaikki ovat sua vastaan?
Missä olen antanut ymmärtää että mielestäni kaikki ovat minua vastaan. En missään, itse keksit.

Teppana tän asian hyvin ilmaisi, tässä ketjussa hieman aikaisemmin.

Olihan taas heikko puhallus. Jatkiksen moderointi on kyllä ihan ihmeellistä säätöä. Säännöt on aivan turhan monimutkaiset, rankomiset ei noudata juuri mitään linjaa ja moderaattoreiden norsunluutorni on kilometrin korkea.

Yhteisö jatkoajassa on valtakunnan parhaita kaikista foorumeista. Moderointi taas heikoimmasta päästä.
 

redpecka

Jäsen
Missä olen antanut ymmärtää että mielestäni kaikki ovat minua vastaan. En missään, itse keksit.

Teppana tän asian hyvin ilmaisi, tässä ketjussa hieman aikaisemmin.
Muistan sinut kun musaketjussa linkitit Saimaa-bändin version Myrskyluodon Maijasta. Eli ei ole mitään negatiivisia tuntemuksia merkkiisi, päinvastoin.

Mutta joistain turhanpäiväisistä asioista kannattanee päästää irti ja seurata Jutilaa. Kukaan täällä tuskin muistaa tai ketään kiinnostaa mistä olet joskus saanut penalttia. Kasatkaamme itsemme ja tulkaamme entistä vahvempina takaisin.

P.S. Toivottavasti muistin merkin oikein. Aion kuunnella silti Myrskyluodon systeemin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan sinut kun musaketjussa linkitit Saimaa-bändin version Myrskyluodon Maijasta. Eli ei ole mitään negatiivisia tuntemuksia merkkiisi, päinvastoin.
Kuuntele seuraavaksi Manic Street Preachersin kappale If You Tolerate This Your Children Will Be Next
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös