Tätä minä taas en pysty ymmärtämään ollenkaan. Ihan kuin se, että saisi hassutella sanomalla "Moi X!" tai "Terve Y!" olisi joku itseisarvo, jonka pitää saada toteutua. Mikä tuossa on niin vaikeaa. On olemassa (monien mielestä typerä) sääntö, jota noudatetaan tiukasti. Perusteltuitakin sille tiukkuudelle on käsittääkseni esitetty. Moni on sitä mieltä, että ihan typerää, että modet on niin tiukkoja tuon säännön kanssa ja nyt kun modet ovat löytäneet jonkun perusteen sille, että ihan aina ei tarvitse niin tiukka tuon säännön kanssa olla, niin sekin on ongelma. Tai ainakin se on ongelma, että sitä lievennystä ei olekaan kirjoitettu auki sääntöihin.
Eikö tuon kanssa pääse kaikista helpoimmalla, että jättää ne kommentit "Moi Z!" kokonaan kirjoittelematta, niin ei tule koskaan ongelmaa siitä, että miten sääntöä tulkitaan missäkin tilanteessa? Oli se Z sitten suomalainen, suomen kielen taitoinen tai ulkomainen ja vain ulkomaan kielen taitoinen.
Selittäkää nyt joku, miksi olisi niin tärkeää saada tehdä noita heittoja "Moi X!"? Minä en sitä pysty itse ilman selitystä käsittäään. En tiedä, pystynkö selitettynäkään, mutta se voisi auttaa. Huumorina tuo on niin huonoa, että selitys vitsi tai huumori on mielestäni huono selitys.
Aiemmin joku oli sitä mieltä, että kielto heittää noita vitsiarvauksia rajoittaa keskustelua. Koitin kysellä, että miten se rajoittaa, mutta en muistaakseni saanut siihen mitään vastausta tai selitystä.