Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 496 200
  • 15 436

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni tässä ei nyt niinkään ollut kyse mistään inttämisestä, vaan pikemminkin ihan täysin asiattomasta provosoinnista ja riidanhaastamisesta. Kukaan ei sitten tähän haastoon lähtenyt mukaan ja kaveri kyllä nyt ihan omalla huutelullaan aiheutti itselleen tämän pelikiellon.
Hyvin sanottu, ihmettelin itsekin miksi oli niin hyökkäävä. Oli varmaan ihan odottanut sitä hetkeä kun pääsee parrasvaloihin. Odotin Evililtä enemmän joten vähän pettynyt että hän tyytyi tähän ratkaisuun heti paluunsa jälkeen.

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mielestäni tässä ei nyt niinkään ollut kyse mistään inttämisestä, vaan pikemminkin ihan täysin asiattomasta provosoinnista ja riidanhaastamisesta. Kukaan ei sitten tähän haastoon lähtenyt mukaan ja kaveri kyllä nyt ihan omalla huutelullaan aiheutti itselleen tämän pelikiellon.

Epäonnistui tavoitteessaa kun leimahtikin hänen omalla näppiksellään. Itsekin ihmettelin että onpa kärkkäällä tuulella ja hakee "tappelua" grunge -ketjussa. En siis tiennyt vielä silloin että oli juuri pelikiellosta vapautunut ja muissa ketjuissa sama meno... Yritin vastata mahdollisimman asiallisesti ja niin muutkin, se on pahinta myrkkyä usein tuossa mielentilassa kirjoittavalle kun kukaan ei lähde tanssiin niin joutuu sohimaan ympäriinsä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Jatkoaikaurani alussa sain viikon penaltya siitä, että olin lainannut liian pitkän pätkän toisen kirjoittajan viestiä. En ollut ollenkaan ainoa, jota tuosta törkeydestä rangaistiin. Olen kiinnittänyt huolestuneena huomiota, että enää tuosta rikkomuksesta ei rangaista. Mikä selittää holtittoman nykymenon?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Jatkoaikaurani alussa sain viikon penaltya siitä, että olin lainannut liian pitkän pätkän toisen kirjoittajan viestiä. En ollut ollenkaan ainoa, jota tuosta törkeydestä rangaistiin. Olen kiinnittänyt huolestuneena huomiota, että enää tuosta rikkomuksesta ei rangaista. Mikä selittää holtittoman nykymenon?
Olettaisin johtuvan siitä että palstasofta osaa nykyään piilottaa osan lainauksesta mikäli se on liian pitkä, joten sen vuoksi siitä ei kakkua tule.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuulostaa jotenkin typerältä saada pelikieltoa liian pitkästä lainauksesta. Sama koskee jotain vanhaa sääntöä muistaakseni siitä ettei linkkiä saanut jättää kuvailematta. Edistystä että noista sääntörikkeistä on sittemmin luovuttu.

Nick Neim

Jäsen
Totta, oli hyvä uudistus puolitoista vuotta sitten lisätä upotusmenetelmä.
Tuossa taidettiin kyllä tarkoittaa nykyään automaattisesti muodostuvaa hyperlinkkiä. Eli esimerkiksi IS:n uutiseen linkatessa linkin kuvaus muodostuu ilman sen kummempia kommervenkkejä, kun se ennen oli pelkästään osoitemuodossaan.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossa taidettiin kyllä tarkoittaa nykyään automaattisesti muodostuvaa hyperlinkkiä. Eli esimerkiksi IS:n uutiseen linkatessa linkin kuvaus muodostuu ilman sen kummempia kommervenkkejä, kun se ennen oli pelkästään osoitemuodossaan.

Tulee jos osaa (tai on oikea selain käytössä?). Itse joudun käsin lisäämään URL unfurl="true" osuuden joka paljastaa linkin esikatselun.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt kun keskustelu on aktivoitu, niin milloin löylyhuoneen voi taas kätkeä?

Tai keskustelualueet ylipäätään. Minua nyt kiinnostaisi vain yhdessä paikkaa klikata "älä huomioi", kuten vanhaan HYVÄÄN aikaan.

Olemme varmaankin päässeet pehmentymään,

Mutta kyllä näissä asioissa tekninen kehitys selittää suurimman osan. Silloin aikanaan jos lainatussa viestissä oli viisikymmentä riviä, lainauksessa näkyi ne samat viisikymmentä riviä. Jos tähän lainaukseen joku sitten vastasi onelinerilla, oli se huomattavasti ärsyttävämpää jo ihan käytettävyyden ja luettavuuden kannalta verrattuna nykytilanteeseen, jossa lainaus lyhentyy näemmä noin kuuteen riviin. Mutta ole huoleti, kyllä me nykyäänkin aina tarpeen tullen voimme muistuttaa sääntöjen kakkospykälän olemassaolosta!

Linkkien osalta tarina on aika samankaltainen, kun ne linkkien tuottamat esikatselunäkymät sekä mediaupotukset kertovat lähes aina kaiken oleellisen.

Nyt kun keskustelu on aktivoitu, niin milloin löylyhuoneen voi taas kätkeä?

Tai keskustelualueet ylipäätään. Minua nyt kiinnostaisi vain yhdessä paikkaa klikata "älä huomioi", kuten vanhaan HYVÄÄN aikaan.
Me moderaattoritiimissä emme tiedä kaikkea mitä palstan konepellin alta löytyy, emmekä ole erikseen pyytäneet Löylyhuoneen hiljentämisen mahdollisuutta emmekä hiljentämisen mahdollisuuden poistoa. @Ylläpito jos joku osaa tähän vastata.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Raikasta keskustelua ja hyviä näkökulmia toinen toistemme kunnioittamisesta. Peukku siitä osallistujille! En ole herra @Evil in palstatuotantoa sen suuremmin itse noteerannut sisällöllisesti, mutta mielikuva piikkikäästä keskustelijasta on kieltämättä syntynyt. Sääli, että näyttää pelikieltokierteen alulta. Itse olen pyrkinyt ottamaan opiksi ensimmäisestä sakosta ja kakusta. Siksi en nyt kirjoita tähänkään viestiin mitään pill...venpiirtäjien rakentamisesta. Vaikka olisihan se mukava kuulla kokemuksia, jos joku on saanut. Siis osallistua sellaisen rakentamiseen. Että miltä se tuntuu syödä sitä sämpylää siellä palkin päällä korkeuksissa?

Yksi relevantti aihe kaipaisi mielestäni kuitenkin laajempaa palstalaiskeskustelua. Onko @Turha Kaukalo n ketjunavauskielto poistettu. Jos ei, niin milloin poistetaan? Tästä kuulisin mielelläni @Moderaattorit lausunnon.

Veli hyvä, karavaani kulkuu ja koirat räksyttää ! Itse pitkän linjan (since birth ) palstamiehenä jolle postikin tulee osoitteelle " Turha K. Sothern Finland " ihmetyttää monikni asia to na me a few ! !! keep it simple , keet it in kitshen ! Näissä merkeiss have a nice moding day kaikille äänestäjilleni ! Terv. # ShadowLion 69 CEO Euroturha since 2013 !

Edit. Sitä vielä että pari paakkelsia olen minäkin syönyt ja toinen tuli täysin asiallisesta ketjunavauksesta ja toinen jostain sellaisesta että "Asiallisesti pitää keskustella". Ihmeellistä että juuri minua asiattomuuksista syytetään! Purin mailaa pelikieltoni kestot enkä valittanut yhtään. Enpä.

Ylläpito

Administrator
Me moderaattoritiimissä emme tiedä kaikkea mitä palstan konepellin alta löytyy, emmekä ole erikseen pyytäneet Löylyhuoneen hiljentämisen mahdollisuutta emmekä hiljentämisen mahdollisuuden poistoa. @Ylläpito jos joku osaa tähän vastata.

Kun Löylyhuone lisättiin palstalle niin se ei päätynyt automaattisesti muiden foorumien tapaan listalle, joka estää kokonaisen osion hiljentämisen. Kyseessä ihan tekninen ratkaisu eikä tosiaan Moderaattorit liittynyt tähän millään tavoin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kun Löylyhuone lisättiin palstalle niin se ei päätynyt automaattisesti muiden foorumien tapaan listalle, joka estää kokonaisen osion hiljentämisen. Kyseessä ihan tekninen ratkaisu eikä tosiaan Moderaattorit liittynyt tähän millään tavoin.
Voisitteko silti vastata @Virveliä kainaloon kysymykseen? Eli onko tuo työlistalla ja aikataulusta tietoa?

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Miksi kokonaisen osion hiljentäminen estetään? Hajottaako se jotain?

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Entä jos arvuuttelee jo kuollutta, josta onkin tullut zombie tai vampyyri tai joku muu elävä kuollut?

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minä ainakin varmistaisin, että ei ole elossa olevaa saman nimistä ihmistä, jos haluaisin suht automaattiselta pelikiellolta välttyä. Eikä kannattane unohtaa, että Latinalaisessa Amerikassa (kuuluuko tässä yhteydessä sana latinalaisessa kirjoittaa isolla vai pienellä?) elelee aika monta Jeesusta. Tai Jesuksia ne taitaa siellä olla, mutta eikös se Jeesuskin ole Jesus monella kielellä.

Uskomuksia voi olla monenlaisia, mutta me moderaattorit emme usko, että kukaan kuollut ihminen pystyisi kirjoittamaan Jatkoaikaan. Jonkun nimimerkin arvuuttelua Urho Kekkoseksi ei siis tulkittaisi kymppipykälän rikkomiseksi. Tosin, olisiko tuollaiseen arvuutteluun mitään järkevää syytäkään? Parempi ja ainakin riskittömämpää olisi, jos kaikki malttaisivat vaan mielensä, eivätkä tekisi mitään tällaisia arvuutteluita, niin ei sitten pääse käymään mitään vahinkojakaan sen suhteen.

T: Modet

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Uskomuksia voi olla monenlaisia, mutta me moderaattorit emme usko, että kukaan kuollut ihminen pystyisi kirjoittamaan Jatkoaikaan. Jonkun nimimerkin arvuuttelua Urho Kekkoseksi ei siis tulkittaisi kymppipykälän rikkomiseksi. Tosin, olisiko tuollaiseen arvuutteluun mitään järkevää syytäkään? Parempi ja ainakin riskittömämpää olisi, jos kaikki malttaisivat vaan mielensä, eivätkä tekisi mitään tällaisia arvuutteluita, niin ei sitten pääse käymään mitään vahinkojakaan sen suhteen.

T: Modet
Moi Urho Kekkonen!

Sori oli pakko. Ja jos tästä tulee rikepiste niin hyväksyn sen.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juuri oli jossain juttua Antero Kekkosesta, joka oli aikanaan 70-luvulla päässyt Ruotsin kuninkaan pöytään. Vaikka ei ollutkaan mitään sukua presidentti Kekkoselle. Sitä en sitten tiedä, onko yhtään Urho Kekkosta elossa.

Pesäpallo-osiossa eräs Sotkamoa kannattava nimimerkki aikanaan huomautti, että pesisfoorumilla samaa nimimerkkiä käyttää joku toinen henkilö. Meinasin silloin kuitata, että kaikkihan te siellä Sotkamossa olette Korhosia, mutta en sitten uskaltanut kun heti olisi kumminkin häkki heilahtanut. Vaikka Sotkamolaisen kutsuminen Korhoseksi osuisikin vain noin joka kolmas kerta oikeaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No nyt on kyllä taas pelikieltojen pelikielto. Onkohan jopa kaikkien aikojen riman alitus?
Päivänselvä penaltti, säännöt on selvät. En ymmärrä, miksi tuolla asialla pitää edes leikkiä, kuten hauskuuttelijat tässäkin ketjussa tekevät. Tekisinkö itse tuollaisen säännön, sitä en osaa sanoa. Saati sitten sitä, kuinka tiukasti tulkitsisin diktaattorina. Mutta palstan linjan mukainen aivan ehdottomasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy