Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 023
  • 13 719

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oli kyllä jämäkkä paluu palstalle.
Ihan mielenkiintoista, että hänen pelikieltonsahan oli tosiaan vain vapaalle puolelle. Ainuttakaan viestiä ei kuitenkaan tainnut kirjoittaa mihinkään kiekkokeskusteluun tuon pelikiellon aikana. Siltäkin kantilta tuon 3kk pelikiellon voi nähdä aika kevyenä rangaistuksena.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lueskelin nyt ensimmäistä kertaa kyseisen nimimerkin kirjoituksia enemmän. En oikein ymmärtänyt tarkoitusperiään. Ilmeisesti ihan aikuinen mies(?) kuitenkin kyseessä. Pelkkää itsensä ja oman oikean mielipiteensä korostamista ja muille v*******a. Täytyy olla aika alhainen itsetunto, pätemisen tarve tai jotain, jos sitä täytyy purkaa noinkin lapsellisella tavalla anonyyminä keskustelupalstalla. No, jokainen taaplaa tyylillään ja ehkä hän kokee sen itselleen oikeaksi tavaksi sekä helpottavan omaa pahaa oloaan.
 

444

Jäsen
Lueskelin nyt ensimmäistä kertaa kyseisen nimimerkin kirjoituksia enemmän. En oikein ymmärtänyt tarkoitusperiään. Ilmeisesti ihan aikuinen mies(?) kuitenkin kyseessä. Pelkkää itsensä ja oman oikean mielipiteensä korostamista ja muille v*******a. Täytyy olla aika alhainen itsetunto, pätemisen tarve tai jotain, jos sitä täytyy purkaa noinkin lapsellisella tavalla anonyyminä keskustelupalstalla. No, jokainen taaplaa tyylillään ja ehkä hän kokee sen itselleen oikeaksi tavaksi sekä helpottavan omaa pahaa oloaan.
Eikös hän ole julistanut joskus, että jatkikseen kirjoittaa vain kännissä? Ensin ollaan joka paikassa osoittamassa omaa ylemmyyttään ja paremmuuttaan, sen jälkeen raivotaan muille kuinka he eivät ymmärrä olevansa väärässä ja huonompia, ja lopuksi kun kiistakumppaneita ei enää löydy, niin spämmätään vähän kaikkialle jotain. Sitä voi jokainen pohtia mielessään, että miten hyvin se alkoholin käyttö on hallussa (omasta mielestään todella hyvin), kun juonen kulku noudattaa aina samaa kaavaa.

En väitä olevani itse mikään jatkiksen primus motor, joka tuottaa aina vain ja ainoastaan sivistynyttä sisältöä, jos koskaan. Sen sijaan ihmettelen, kuinka paljon annetaan siimaa henkilöille, joiden ainoa anti on haastaa riitää tai spämmätä pelkkää paskaa (tai ripulia joissain tapauksissa) vapaan puolelle vain ja ainoastaan kännissä. Tai julistaa kännäämisen ja ryyppäämisen ilosanomaa. Mutta kai se on vain sitä, että kyllähän suomalaisen pitää saada kohkata ja koheltaa kännissä, koska se vain on perustuslaillinen synnyinoikeus, johon ei sovi kajota. Lapsille ja nuorille (joita kuulemma on palstalla tosi paljon, vaikkakin kirjautumattomina) tämä ei tietenkään luo mitään vääristynyttä mallia, toisin kuin vaikka seksistä puhuminen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Evil on palstalegenda ja eräs suurimpia syitä, miksi tänne palstalle aikanaan tulin. On kuitenkin todettava, että nykykunnossaan Evil on väsähtänyt. Jatkuvaa toisten tökkimistä ja pätemistä, vaikka hänen kirjallinen ilmaisunsa on poikkeuksellisen lahjakasta, eikä ko. statuksen pelureita helpolla synny.

Ansaittu rangaistus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikös hän ole julistanut joskus, että jatkikseen kirjoittaa vain kännissä? Ensin ollaan joka paikassa osoittamassa omaa ylemmyyttään ja paremmuuttaan, sen jälkeen raivotaan muille kuinka he eivät ymmärrä olevansa väärässä ja huonompia, ja lopuksi kun kiistakumppaneita ei enää löydy, niin spämmätään vähän kaikkialle jotain. Sitä voi jokainen pohtia mielessään, että miten hyvin se alkoholin käyttö on hallussa (omasta mielestään todella hyvin), kun juonen kulku noudattaa aina samaa kaavaa.
Juu ja sitten kerkesi ainakin paria nimimerkkiä syyttää hänen kohdistuvasta vittuilusta, vaikka oma käytös ei ole yhtään sen parempaa. Heitettiin tosiaan juttua että "onko vanhemmat sisaruksia" ja esim. kun avasi tuon ketjun missä kysellään minkä levyn ottaisi mukaan autiolle saarelle niin toki sinnekin piti ihan erillisenä provokatiivisena viestinä lisätä "Nykynuorisolle pitää selventää, äänilevy on esine...", ihan täysin turhaa pätemistä ja kuittailua vaikka ei suoraan kenellekään ollut osoitettu.

Klassinen esimerkki henkilöstä joka huutelee ja öyhöttää muille ja ei nää omassa toiminnassa ikinä mitään vikaa, mutta auta armias jos miehelle jotain sanoo niin kaikki otetaan heti jonain suurena loukkauksena ja vittuiluna. Tosielämässä tällaiset tapaukset huutelevat lähibaarissa koko illan muille ja lopulta se on muiden vika kun portsari heittää tällaisen häirikön pihalle. Tai kun joku vetää turpaan.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse yritin miestä rauhoitella, mutta voi auttaa vaan tiettyyn pisteeseen, miehen pitää tehdä mitä miehen pitää tehdä. Toivottavasti löytää elämälleen parempaa sisältöä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kesäkuun ensimmäisenä päivänä saamme lukea:

"Kovasti näytti kuitenkin pelikieltoni kiinnostavan muutamaakin palstatyyppiä, vaikka muuten ulisivatkin ettei tuotantoni kiinnosta."

Tosin tässä vastauksessa on se huono puoli, että voidaan siihen sitten kommentoida, että ai sua sitten kiinnosti tämä palsta ja sen typerykset niin paljon, että kävit kurkkimassa mitä susta on kirjoitettu.

Olen pahoillani, että otin tämän twistin saagasta nyt pois.

Mikä mua häiritsee on se, etteivät tällaiset tyypit tule juuri vastaan, ovat vain siellä omissa mielipiteissään eikä mitään arvostusta siihen suuntaan, että joku voi olla toistakin mieltä. Ja se jatkuva piikittely. Ja päteminen.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Evil olisi loistava kirjoittelija ellei käyttäisi liikaa aikaa sellaiseen inttämiseen josta saa pelikieltoa. No, kesäkuussa mennään taas, ehkä...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Evil olisi loistava kirjoittelija ellei käyttäisi liikaa aikaa sellaiseen inttämiseen josta saa pelikieltoa. No, kesäkuussa mennään taas, ehkä...
Mielestäni tässä ei nyt niinkään ollut kyse mistään inttämisestä, vaan pikemminkin ihan täysin asiattomasta provosoinnista ja riidanhaastamisesta. Kukaan ei sitten tähän haastoon lähtenyt mukaan ja kaveri kyllä nyt ihan omalla huutelullaan aiheutti itselleen tämän pelikiellon.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni tässä ei nyt niinkään ollut kyse mistään inttämisestä, vaan pikemminkin ihan täysin asiattomasta provosoinnista ja riidanhaastamisesta. Kukaan ei sitten tähän haastoon lähtenyt mukaan ja kaveri kyllä nyt ihan omalla huutelullaan aiheutti itselleen tämän pelikiellon.
Hyvin sanottu, ihmettelin itsekin miksi oli niin hyökkäävä. Oli varmaan ihan odottanut sitä hetkeä kun pääsee parrasvaloihin. Odotin Evililtä enemmän joten vähän pettynyt että hän tyytyi tähän ratkaisuun heti paluunsa jälkeen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mielestäni tässä ei nyt niinkään ollut kyse mistään inttämisestä, vaan pikemminkin ihan täysin asiattomasta provosoinnista ja riidanhaastamisesta. Kukaan ei sitten tähän haastoon lähtenyt mukaan ja kaveri kyllä nyt ihan omalla huutelullaan aiheutti itselleen tämän pelikiellon.

Epäonnistui tavoitteessaa kun leimahtikin hänen omalla näppiksellään. Itsekin ihmettelin että onpa kärkkäällä tuulella ja hakee "tappelua" grunge -ketjussa. En siis tiennyt vielä silloin että oli juuri pelikiellosta vapautunut ja muissa ketjuissa sama meno... Yritin vastata mahdollisimman asiallisesti ja niin muutkin, se on pahinta myrkkyä usein tuossa mielentilassa kirjoittavalle kun kukaan ei lähde tanssiin niin joutuu sohimaan ympäriinsä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Jatkoaikaurani alussa sain viikon penaltya siitä, että olin lainannut liian pitkän pätkän toisen kirjoittajan viestiä. En ollut ollenkaan ainoa, jota tuosta törkeydestä rangaistiin. Olen kiinnittänyt huolestuneena huomiota, että enää tuosta rikkomuksesta ei rangaista. Mikä selittää holtittoman nykymenon?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jatkoaikaurani alussa sain viikon penaltya siitä, että olin lainannut liian pitkän pätkän toisen kirjoittajan viestiä. En ollut ollenkaan ainoa, jota tuosta törkeydestä rangaistiin. Olen kiinnittänyt huolestuneena huomiota, että enää tuosta rikkomuksesta ei rangaista. Mikä selittää holtittoman nykymenon?
Olettaisin johtuvan siitä että palstasofta osaa nykyään piilottaa osan lainauksesta mikäli se on liian pitkä, joten sen vuoksi siitä ei kakkua tule.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuulostaa jotenkin typerältä saada pelikieltoa liian pitkästä lainauksesta. Sama koskee jotain vanhaa sääntöä muistaakseni siitä ettei linkkiä saanut jättää kuvailematta. Edistystä että noista sääntörikkeistä on sittemmin luovuttu.
 

Nick Neim

Jäsen
Totta, oli hyvä uudistus puolitoista vuotta sitten lisätä upotusmenetelmä.
Tuossa taidettiin kyllä tarkoittaa nykyään automaattisesti muodostuvaa hyperlinkkiä. Eli esimerkiksi IS:n uutiseen linkatessa linkin kuvaus muodostuu ilman sen kummempia kommervenkkejä, kun se ennen oli pelkästään osoitemuodossaan.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossa taidettiin kyllä tarkoittaa nykyään automaattisesti muodostuvaa hyperlinkkiä. Eli esimerkiksi IS:n uutiseen linkatessa linkin kuvaus muodostuu ilman sen kummempia kommervenkkejä, kun se ennen oli pelkästään osoitemuodossaan.

Tulee jos osaa (tai on oikea selain käytössä?). Itse joudun käsin lisäämään URL unfurl="true" osuuden joka paljastaa linkin esikatselun.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt kun keskustelu on aktivoitu, niin milloin löylyhuoneen voi taas kätkeä?

Tai keskustelualueet ylipäätään. Minua nyt kiinnostaisi vain yhdessä paikkaa klikata "älä huomioi", kuten vanhaan HYVÄÄN aikaan.
 
Jatkoaikaurani alussa sain viikon penaltya siitä, että olin lainannut liian pitkän pätkän toisen kirjoittajan viestiä. En ollut ollenkaan ainoa, jota tuosta törkeydestä rangaistiin. Olen kiinnittänyt huolestuneena huomiota, että enää tuosta rikkomuksesta ei rangaista. Mikä selittää holtittoman nykymenon?
Olemme varmaankin päässeet pehmentymään,

Mutta kyllä näissä asioissa tekninen kehitys selittää suurimman osan. Silloin aikanaan jos lainatussa viestissä oli viisikymmentä riviä, lainauksessa näkyi ne samat viisikymmentä riviä. Jos tähän lainaukseen joku sitten vastasi onelinerilla, oli se huomattavasti ärsyttävämpää jo ihan käytettävyyden ja luettavuuden kannalta verrattuna nykytilanteeseen, jossa lainaus lyhentyy näemmä noin kuuteen riviin. Mutta ole huoleti, kyllä me nykyäänkin aina tarpeen tullen voimme muistuttaa sääntöjen kakkospykälän olemassaolosta!

Linkkien osalta tarina on aika samankaltainen, kun ne linkkien tuottamat esikatselunäkymät sekä mediaupotukset kertovat lähes aina kaiken oleellisen.

Nyt kun keskustelu on aktivoitu, niin milloin löylyhuoneen voi taas kätkeä?

Tai keskustelualueet ylipäätään. Minua nyt kiinnostaisi vain yhdessä paikkaa klikata "älä huomioi", kuten vanhaan HYVÄÄN aikaan.
Me moderaattoritiimissä emme tiedä kaikkea mitä palstan konepellin alta löytyy, emmekä ole erikseen pyytäneet Löylyhuoneen hiljentämisen mahdollisuutta emmekä hiljentämisen mahdollisuuden poistoa. @Ylläpito jos joku osaa tähän vastata.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Raikasta keskustelua ja hyviä näkökulmia toinen toistemme kunnioittamisesta. Peukku siitä osallistujille! En ole herra @Evil in palstatuotantoa sen suuremmin itse noteerannut sisällöllisesti, mutta mielikuva piikkikäästä keskustelijasta on kieltämättä syntynyt. Sääli, että näyttää pelikieltokierteen alulta. Itse olen pyrkinyt ottamaan opiksi ensimmäisestä sakosta ja kakusta. Siksi en nyt kirjoita tähänkään viestiin mitään pill...venpiirtäjien rakentamisesta. Vaikka olisihan se mukava kuulla kokemuksia, jos joku on saanut. Siis osallistua sellaisen rakentamiseen. Että miltä se tuntuu syödä sitä sämpylää siellä palkin päällä korkeuksissa?

Yksi relevantti aihe kaipaisi mielestäni kuitenkin laajempaa palstalaiskeskustelua. Onko @Turha Kaukalo n ketjunavauskielto poistettu. Jos ei, niin milloin poistetaan? Tästä kuulisin mielelläni @Moderaattorit lausunnon.

Veli hyvä, karavaani kulkuu ja koirat räksyttää ! Itse pitkän linjan (since birth ) palstamiehenä jolle postikin tulee osoitteelle " Turha K. Sothern Finland " ihmetyttää monikni asia to na me a few ! !! keep it simple , keet it in kitshen ! Näissä merkeiss have a nice moding day kaikille äänestäjilleni ! Terv. # ShadowLion 69 CEO Euroturha since 2013 !

Edit. Sitä vielä että pari paakkelsia olen minäkin syönyt ja toinen tuli täysin asiallisesta ketjunavauksesta ja toinen jostain sellaisesta että "Asiallisesti pitää keskustella". Ihmeellistä että juuri minua asiattomuuksista syytetään! Purin mailaa pelikieltoni kestot enkä valittanut yhtään. Enpä.
 

Ylläpito

Administrator
Me moderaattoritiimissä emme tiedä kaikkea mitä palstan konepellin alta löytyy, emmekä ole erikseen pyytäneet Löylyhuoneen hiljentämisen mahdollisuutta emmekä hiljentämisen mahdollisuuden poistoa. @Ylläpito jos joku osaa tähän vastata.

Kun Löylyhuone lisättiin palstalle niin se ei päätynyt automaattisesti muiden foorumien tapaan listalle, joka estää kokonaisen osion hiljentämisen. Kyseessä ihan tekninen ratkaisu eikä tosiaan Moderaattorit liittynyt tähän millään tavoin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kun Löylyhuone lisättiin palstalle niin se ei päätynyt automaattisesti muiden foorumien tapaan listalle, joka estää kokonaisen osion hiljentämisen. Kyseessä ihan tekninen ratkaisu eikä tosiaan Moderaattorit liittynyt tähän millään tavoin.
Voisitteko silti vastata @Virveliä kainaloon kysymykseen? Eli onko tuo työlistalla ja aikataulusta tietoa?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kun Löylyhuone lisättiin palstalle niin se ei päätynyt automaattisesti muiden foorumien tapaan listalle, joka estää kokonaisen osion hiljentämisen. Kyseessä ihan tekninen ratkaisu eikä tosiaan Moderaattorit liittynyt tähän millään tavoin.

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Miksi kokonaisen osion hiljentäminen estetään? Hajottaako se jotain?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuleeko siitä muuten pelikieltoa jos "arvuuttelee" henkilöllisyyttä ja kutsuu toista kuolleeksi henkilöksi? Jos sanoo vaikka että moi Urho Kekkonen.

@Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös