Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 365
  • 13 719

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Saatan olla väärässä mutta harvoin TOJ aloittaa näitä poliittisia vääntöjä.
Ei aina aloita, mutta on lähes poikkeuksetta se, joka vie ne aivan uudelle tasolle. Jos joku puhuu KHL:n poliittisista ulottuvuuksista osana Venäjän politiikkaa, niin TOJ vastaa pelkällä politiikalla (usein USA:sta) unohtaen koko KHL:n. Jnejnejne.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tällaiset käsitykset ovat mielipidekysymyksiä, eikä faktoja ja mielipiteisiin on jokaisella täysi vapaus.

Tunnettu tosiasia että moderaattorit eivät kaikkia parhaillaan tuhansista päivässä tulleista viesteistä lue, joten jos tiettyjä mielipiteitä edustavia viestejä raportoidaan enemmän niin on oletettavaa, että bännejäkin tulee enemmän.

Minä en viime viikolla saanut sakkoja ylinopeudesta, mutta kaveri sai. Olin tasa-arvoisempi.
Kaverisi oli jopa ehkä oikeusmurhan kohde, jos ajelitte samaan rysään ja teille mitattiin samat nopeudet. Jos ajelitte eri aikaan eri teitä, voidaan lähinnä harmitella valvonnan puutetta.

Jagsin puolustuksesi voisi sanoa, ettei tälläkään kertaa aloittanut itse. Lähti toki laukalle kun vähän härnättiin. Teksti oli vähiintäänkin vastenmielistä poliittista propagandaa, kuten tuossa ketjussa yleensäkin on. Hiukan ihmetyttää miksi Jags lensi tuosta varsin värikkäästä, osaltaan mieleenkiintoisesta, mutta täysin asiaan kuulumattomasta keskustelusta yksinään pihalle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei tämä minua henkilökohtaisesti haittaisi, joskin olen kyllä viime kuukausina enenevissä määrin ihmetellyt, että miksi palstalla sallitaan uusnatsismia, antisemitismiä jne muita aatteita, joiden olisi jo suonut katoavan kokonaan. TOJ:han edustaa ja kannattaa hänkin näitä aatteita, jo vuosien takaa.

Hyvä kysymys. Minusta on omalaatuista, että esim. avoin antisemitismi on täysin sallittua täällä - se jo, de facto, lähentelee kiihotusta kansanryhmää vastaan.

Avoin rasismi kuitenkin häiritsee allekirjoittanutta paljon enemmän johon omissa kirjoissa sisältyy myös "antisemitismi".

Minua on ihmetyttänyt, että Jatkoajan sivuilla julkaistaan antisemitistisia, rasistisia ja kansallissosialismia puolustavia kirjoituksia. Tuo kertoo paljon sivuston moderoinnista ja moderaattoreista.

Tsot tsot pojat, antisemitismin leima on ihan kauhea asia, eivätkä nämä asiakeskustelijat ole antisemitistejä, vaan vastustavat juutalaista maailmanylivaltaa Yhdysvalloista Israeliin. Kysykää vaikka Syksy Räsäseltä, Suomen johtavalta antisemitistiltä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tuli edellä olevasta keskustelusta mieleen, että yleisesti tiedetään ketkä omistavat Magneetti Median ja MV-lehden, mutta minä en ainakaan tiedä, kuka omistaa Jatkoajan. Voisiko joku asian tietävä ystävällisesti kertoa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei tämä minua henkilökohtaisesti haittaisi, joskin olen kyllä viime kuukausina enenevissä määrin ihmetellyt, että miksi palstalla sallitaan uusnatsismia, antisemitismiä jne muita aatteita, joiden olisi jo suonut katoavan kokonaan. TOJ:han edustaa ja kannattaa hänkin näitä aatteita, jo vuosien takaa.

Kuten sanottua, niin minua ei henkilökohtaisesti tämä haittaa, mutta ihan mielenkiintoinen linjaveto modeilta. Itse en usko TOJ:n edes olevan mikään normaali nicki, vaan uskon taustalla olevan ison joukon kirjoittajia.

Kieltämättä minuakin on hiukan hämmästyttänyt tämä antisemitistinen keskustelu foorumilla, tai oikeastaan se, että kyseessä on ennemminkin antisemitistisen materiaalin jakaminen ja Magneettimediasta tutun "propagandan" suoltaminen foorumille - tällaista keskustelua ei mielestäni tarvita. Sen sijaan ei minulla ole mitään sitä vastaan, että keskustellaan kriittisesti vaikkapa nyky-Israelin harjoittamasta politiikasta tai keskustellaan itsestään antisemitismistä, propagandan jaon sijaan - tarkoitan keskustelulla antisemistimistä keskustelua siitä ja sen historiasta ja millaisia muotoja se on aikojen myötä saanut. Onko toiminnalle ollut oikeutusta ja jos on niin miksi etc.

Etenkin tässä harjoitetussa antisemitismi-propagandassa ärsyttää se, että kyseessä on harvoin omien (jalostuneiden) mielipiteiden esittämisestä, sen sijaan kyse on "sekavien" kirjoitusten kopioimisesta foorumille juurikaan niitä perustelematta tai sen syvällisemmin käsittelemättä. Ei minua huvita väitellä kopioituja kirjoituksia vastaan kun en tuolloin pääse haastamaan itse kirjoittajaa. Tämän antisemitistin oma personoitu anti kyseiseen keskusteluun on hyvin minimaalinen, en oikein tiedä onko hän lintu vai kala - vai jotain muuta.

Pahoitteluni - unohdin tämän antisemiitin tunnuksen - g:llä se muistaakseni alkaa.

vlad
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minua on ihmetyttänyt, että Jatkoajan sivuilla julkaistaan antisemitistisia, rasistisia ja kansallissosialismia puolustavia kirjoituksia. Tuo kertoo paljon sivuston moderoinnista ja moderaattoreista.

Se kertoo tosiaan sen, että täällä saa harjoittaa sananvapauttaan ilman, että sitä sensuroidaan eli moderoidaan. Linja on hyvä niin kauan kun aiheita käsitellään omissa ketjuissaan eikä ylitetä lain rajoja. Saahan täällä kirjoittaa kommunismia, anarkismia ja muita vastaavia aatteita puolustavia kirjoituksiakin, joten miksipä ei sitten toisen ääripään näkemyksiä?

Minusta sekä äärioikeiston että äärivasemmiston edustajien kirjoitukset kertovat paljon näiden kirjoittajien sielunelämästä, oli kyse sitten itsenäisyyspäivän mellakoita kannattavista räyhääjistä tai antisemitismiin juuttuneista kirjoittajista. Heillä on mahdollisuus kertoa oma kantansa ja muilla on mahdollisuus muodostaa heistä ja heidän edustamistaan idealistisista aatteista oma näkemyksensä. Ei siitäkään mitään tule, jos mielipiteistään pitää kertoa sievistellen ja peitetermejä käyttäen.

Eri asia kuitenkin on jos kyse on toisten solvaamisesta tai jatkuvasta propagandan suoltamisesta mikä ei liity mitenkään ketjujen aiheisiin ja/tai jatkuvista ylilyönneistä, niistä kuuluukin antaa bannia. TOJ:in jatkuva sääntöjen rikkominen ei ole enää normaalin mielipideilmaisun rajoissa, ja siitä syystä hän banneja saa.

Saa sitä antaa äärilaidan natsipartioillekin tarvittaessa bannia jos he menevät yli aisan ja tekevät sen jossain asiaankuulumattomassa ketjussa. Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut, antisemitismikeskustelukin pysyy kiltisti antisemitistiketjussa.

Henkilökohtaisesti minusta holokaustin kieltäminen on järjenvastaista todellisuuden kieltämistä, mutta niin on minusta moni muukin asia kuten uskovaislahkolaisuus, islamismi, kommunismi ja sen suomalainen vanha ilmentymä taistolaisuus, juche-aatteet ynnä muut. Niille ei pitäisi antaa jalansijaa, mutta ei niitä silti sensuroimaan tarvitse lähteä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Eri asia kuitenkin on jos kyse on toisten solvaamisesta tai jatkuvasta propagandan suoltamisesta mikä ei liity mitenkään ketjujen aiheisiin ja/tai jatkuvista ylilyönneistä, niistä kuuluukin antaa bannia. TOJ:in jatkuva sääntöjen rikkominen ei ole enää normaalin mielipideilmaisun rajoissa, ja siitä syystä hän banneja saa...

TOJ saa banneja, koska hänen sananvapauttaan on rajoitettu, hänellä on ikuinen pelikielto vapaalle puolelle. En ymmärrä miksi tämä muinainen jäänne pidetään edelleen voimassa, antaisivat kaverin mellastaa siellä missä kuuluu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
TOJ saa banneja, koska hänen sananvapauttaan on rajoitettu, hänellä on ikuinen pelikielto vapaalle puolelle. En ymmärrä miksi tämä muinainen jäänne pidetään edelleen voimassa, antaisivat kaverin mellastaa siellä missä kuuluu.
Tuota taidettiin jonkun aikaa kokeilla ja tulokset eivät olleet järin rohkaisevia. Ei siinä onhan palstalla paljon pahempaakin jänkkäystä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut, antisemitismikeskustelukin pysyy kiltisti.
Entä rasismi? Onko sekin sun mielestä ihan hyvä juttu, jos ollaan sillai siististi ja kivasti rasisteja.

Oletkohan sinä muuten niitä tyyppejä, jotka eivät ole itse koskaan mitään pelanneet kuin korkeintaan nappula-liigassa, mutta mielipiteitä kyllä löytyy? Ja tuskin olet monta peliä tällä kaudellakaan käynyt katsomassa. Jos olet niin sitten olen väärässä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Entä rasismi? Onko sekin sun mielestä ihan hyvä juttu, jos ollaan sillai siististi ja kivasti rasisteja.

Oletkohan sinä muuten niitä tyyppejä, jotka eivät ole itse koskaan mitään pelanneet kuin korkeintaan nappula-liigassa, mutta mielipiteitä kyllä löytyy? Ja tuskin olet monta peliä tällä kaudellakaan käynyt katsomassa. Jos olet niin sitten olen väärässä.

Ja maahanmuutosta tai asian tiimoilta ei voi keskustella kriittiseen sävyyn ilman rasismia?

Keskustelijoilta ilmeisesti myös vaaditaan jotain mystisiä asioita ja omalta kohdallasi keskusteluun oikeuttaa tummaihoinen puoliso ja semitumma lapsi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Entä rasismi? Onko sekin sun mielestä ihan hyvä juttu, jos ollaan sillai siististi ja kivasti rasisteja.

Oletkohan sinä muuten niitä tyyppejä, jotka eivät ole itse koskaan mitään pelanneet kuin korkeintaan nappula-liigassa, mutta mielipiteitä kyllä löytyy? Ja tuskin olet monta peliä tällä kaudellakaan käynyt katsomassa. Jos olet niin sitten olen väärässä.

Mistä ihmeestä sinä nyt edes puhut? Määritätkö sinä ihmisten näkemykset sananvapaudesta sillä perusteella, ovatko nämä pelanneet futista lapsena? Tai katsottujen pelien määrällä? Vai oliko tuo joku täysin käsittämätön kiertoilmaisu jollekin poliittisen aktivismin määrälle tai osallistumiselle epämääräisiin vasemmistolaisiin torikokouksiin?

Ei, en ole pelannut mitään nappulaliigaa. Tietääkseni jalkapallon pelaaminen alakouluikäisenä ei ole ollut kriteerinä sille, että olen saanut kirjoitusoikeudet jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se ihan järjetöntä, että täälläkin ehdotellaan TOJ:n paluuta yleiselle, eli siis kun tarpeeksi rikot sääntöjä ja istut pitkiä kakkuja niin siitä palkinnoksi saat aikoinaan pois viedyt oikeudet takaisin. Sehän olisi kyllä kaikkien aikojen moderointia se.

Se myös on ihan tyhjänpäiväinen neuvo, että jättäisi vaan vastailematta hänen viesteihinsä. Totta on, että se luultavasti toimisi, toimisi varmasti lähes kaikkiin keskustelun häiritsijöihin maailman jokaisella keskustelupalstalla. Mutta ihan aina löytyy niitä jotka eivät vaan millään malta olla vastailematta, joskus saattaa jopa käydä niin että nämä keskustelun sekoittajat sitten paremman puutteessa alkavat keskustelemaan itsensä kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan se ihan järjetöntä, että täälläkin ehdotellaan TOJ:n paluuta yleiselle, eli siis kun tarpeeksi rikot sääntöjä ja istut pitkiä kakkuja niin siitä palkinnoksi saat aikoinaan pois viedyt oikeudet takaisin. Sehän olisi kyllä kaikkien aikojen moderointia se...

Jos TOJ rikkoisi palstan sääntöjä vapaalla puolella, hän saisi pelikieltoa tai jopa poiston palstalta. Tällöin vaan jääkiekkopuoli pysyisi siistimpänä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Entä rasismi? Onko sekin sun mielestä ihan hyvä juttu, jos ollaan sillai siististi ja kivasti rasisteja.

Oletkohan sinä muuten niitä tyyppejä, jotka eivät ole itse koskaan mitään pelanneet kuin korkeintaan nappula-liigassa, mutta mielipiteitä kyllä löytyy? Ja tuskin olet monta peliä tällä kaudellakaan käynyt katsomassa. Jos olet niin sitten olen väärässä.
Tamiksi Tamin paikalle. Ehdottomasti tärkeintä keskusteluissa on se, paljonko on matseja takana kaukalossa ja katsomossa. Etenkin tässä keskustelussa.
Voi Pena Pena...
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos TOJ rikkoisi palstan sääntöjä vapaalla puolella, hän saisi pelikieltoa tai jopa poiston palstalta. Tällöin vaan jääkiekkopuoli pysyisi siistimpänä.

Jääkiekkopuoli pysyy siistinä TOJ:n osalta mikäli niin hän niin itse haluaa, sama koskee myös toki muitakin nimimerkkejä, mikäli tämä ei jostain syystä jonkun nimimerkin kohdalla toimi niin sitten pitäisi antaa penaltia tai poistaa kirjoitusoikeudet palstalta, sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä tapahtuuko rikkeet tällä tai tuolla puolella palstaa.

Kerta jostain syystä TOJ:n vapaan puolen kirjoitus oikeudet on poistettu niin eihän niitä nyt takaisin voi saada sillä että perseillään jääkiekkopuolella. Muistaakseni joskus kävi niin että pitkän banaanin jälkeen hänellä jostain syystä oli kumoutunut vapaan banni, tuo hetkellinen vapautuminen ei kyllä rohkaissut varmaan ketään antamaan hänelle takaisin pysyviä oikeuksia vapaan puolelle.

Vapaan puolella noin muutenkin saa rikkoa paljon räikeämmin sääntöjä kuin mitä jääkiekkopuolella ennenkuin kunnon rankkua pukkaa. Toisinaan vaikuttaa muutenkin, että modet tahallaan antavat joidenkin flamettaa vapaan ja muu urheilun puolella jotta ketjut pysyisivät vilkkaina.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jääkiekkopuoli pysyy siistinä TOJ:n osalta mikäli niin hän niin itse haluaa, sama koskee myös toki muitakin nimimerkkejä, mikäli tämä ei jostain syystä jonkun nimimerkin kohdalla toimi niin sitten pitäisi antaa penaltia tai poistaa kirjoitusoikeudet palstalta, sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä tapahtuuko rikkeet tällä tai tuolla puolella palstaa.

Kerta jostain syystä TOJ:n vapaan puolen kirjoitus oikeudet on poistettu niin eihän niitä nyt takaisin voi saada sillä että perseillään jääkiekkopuolella. Muistaakseni joskus kävi niin että pitkän banaanin jälkeen hänellä jostain syystä oli kumoutunut vapaan banni, tuo hetkellinen vapautuminen ei kyllä rohkaissut varmaan ketään antamaan hänelle takaisin pysyviä oikeuksia vapaan puolelle.

Samaan aikaan TOJlle vastailleet jatkavat entiseen malliin ja erilaiset propagandat leviävät palstalla.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaan aikaan TOJlle vastailleet jatkavat entiseen malliin ja erilaiset propagandat leviävät palstalla.

Kuten sanoin, että jos halutaan pitää jääkiekkopuoli siistinä niin se on jokaisen kirjoittajan itsensä päätettävissä ja tarpeen vaatiessa myös moderaattorien. En nyt tässä alkujaakaan ole kirjoittanut tai ottanut kantaa siihen tarvitsisiko joidenkin muidenkin saada rangaistuksia, vain sitä kritisoin että eihän missään tapauksessa rankkujen keräämistä voi palkita sillä että palkinnoksi siitä saat kumottua jonkun toisen rangaistuksen.

Propagandaa saisi muutenkin karsia jatkoajasta, eikä lisätä ainakaan sen varjolla että kun tuo ja tuo saa niin minunkin pitää saada.
 
Viimeksi muokattu:

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Samaan aikaan TOJlle vastailleet jatkavat entiseen malliin ja erilaiset propagandat leviävät palstalla.
Tästä täysin samaa mieltä. Ottamatta mitenkään kantaa kyseisen nimimerkin banaaneihin, niin kyllä siellä historiaa, politiikkaa ja sodanlietsontaa kirjoittivat muutkin ja jääkiekkoaiheisessa ketjussa.

En ymmärrä tätä nykykehitystä Jatkoajassa ollenkaan. Tuntuu että yhä useampi ketju värittyy politiikalla, propagandalla ja maahanmuuttokeskustelulla. Itseäni ei harmittaisi ollenkaan, jos Jatkoajassa kirjoitettaisiin vain urheilusta ja siihen suoraan liittyvistä aiheista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minusta huonompi vaihtoehto olisi, että tänne tapahtuisi jokin TOJ altterien vyöry, sen jälkeen kun ne bannit muuttuisivat lopullisiksi ja sitten niitä nimimerkkejä ei kukaan osaisi suoraan kategorisoida oikeaan arvoonsa.

Tuskinpa, tänne ei saa oikeuksia automaagisesti vaan jokainen hakemus käsitellään erikseen ja uudet kirjoittajat lentävät varsin herkästi ulos joten altterien käyttö on aika vaikeata.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jeps kuukausi lusittu, kun siellä ala-asteen leikkikerholaiset painelivat vähän raportointi-nappia Barka-ketjussa. " Ope toi kiusaa, annä jälkkäriä yhyyy". Melkosta touhua...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jeps kuukausi lusittu, kun siellä ala-asteen leikkikerholaiset painelivat vähän raportointi-nappia Barka-ketjussa. " Ope toi kiusaa, annä jälkkäriä yhyyy". Melkosta touhua...

Aisaatana. "En ole katkera mutta..."
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Jeps kuukausi lusittu, kun siellä ala-asteen leikkikerholaiset painelivat vähän raportointi-nappia Barka-ketjussa. " Ope toi kiusaa, annä jälkkäriä yhyyy". Melkosta touhua...

En tiedä tapauksesta mitään, mutta tämän viestin perusteella taisi olla liian lyhyt aika. Voimia.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Minua on ihmetyttänyt, että Jatkoajan sivuilla julkaistaan antisemitistisia, rasistisia ja kansallissosialismia puolustavia kirjoituksia. Tuo kertoo paljon sivuston moderoinnista ja moderaattoreista.

Saattaa kertoa, mutta vielä enemmän kertoo se, että esim. katupartiot ketjussa saa vetää käsittämättömän lapsellisia "mikropenis" ja "Onanit" juttuja mielinmäärin ja henkilökohtaisuuksiin saa mennä vaikka kuinka paljon, mutta se ei moderaattoreita hetkauta ollenkaan (tai riippuu kuka menee). On oikeastaan käsittämätöntä, että moderaattorit eivät yksinkertaisesti pysty pysymään puolueettomana ja heittää ääripäitä jäähylle tasapuolisesti jos läikkyy yli.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Miten ihmeessä katupartioihin voi suhtautua muuten kuin lapsellisilla heitoilla? Häh? Kuka aikuinen ihminen niitä voi ottaa tosissaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös