Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 807
  • 13 719

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kysymys moderaattoreille:

Saako tulleita yksityisviestejä julkaista? Eli saanko minä nyt tuoda saamani yv:t ja lähettäjät kaikkien tietoisuuteen? Vai pidänkö ne vain omana tietonani?

Julkaise jossain muualla, joku lainaa sieltä. Siinä ratkaisu
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En minä tiedä. Ei mitään pitäisi olla, simpeli homma. Mutta jos se on jollekin hankalaa, niin pitääkö siitäkin olla heti pelikieltoa antamassa?
Kuten moneen kertaan todettu, voi lainauksia ja linkityksiä harjoitella testiosiossa, jos siihen on kiinnostusta. Mitään tähtitiedettä ne eivät todellakaan ole ja jokainen halukas ne varmasti halutessaan oppii. Jotkut vain tuntuvat olevan tyystin välinpitämättömiä osoittavat kunnioituksen puutetta lukijoitaan kohtaan. Mr.Foxin sanojen mukaan: kunnioita myös kanssakirjoittajiasi.

Pari muuta kirjoittajaa siihen jo tarttuikin, kunnes JHag pyysi ketjun palauttamista alkuperäiseen tarkoitukseensa.
Ja syyllistyi samalla sääntörikkomukseen itsemoderoinnillaan. Napsahtaakohan tuosta kuukausi, vai selviääkö viikolla?
 

Wolves

Jäsen
Ei näistä mitään tule, mutta odotas, jos joku kirjoittaa vahingossa väärään ketjuun tai sattuu olemaan samaa mieltä jostain viestistä.

Tätä itsekkin nauroin kun huvikseni kävin tarkastamassa nimim. "-40" viestin josta pelikielto tuli. Kaksi viestiä otteluketjuun, otteluseurantaketjun sijaan, joista ensimmäinen 10 min ottelun alkamisen jälkeen, mutta toisesta, reilut kaksi tuntia myöhemmin kirjoitetusta pelikiellon antaminen menee jo naurettavan toiminnan puolelle.

Luoja paratkoon mitäköhän tapahtuisi, jos vahingossa kirjottaisin modeille esitettävän kysymyksen "Sekalaiset kysymykset II" Ketjuun? Riittäisikö rangaistusmittari?
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Iltaläksyjä tarvisi aika moni muukin. En päässyt jyvälle siitä, mitä sinä hait takaa, mutta jostain syystä on käsittämättömän yleistä luulla kirjesalaisuuden tarkoittavan sitä, että kirjeen vastaanottaja ei saisi vaikkapa julkaista kirjettä.
Niin no, vaikka kirjeen julkaisemisesta ei sanktiota oikeudessa tulekaan, niin moraalisesti se on tällaisissa yhteyksissä mielestäni hyvin arveluttavaa, mikä mielestäni käy tietyllä tapaa ilmi kirjesalaisuuden ideologiasta.

Moderaattoreiden mielestä myös asia on näin, kuten he tuossa linkittivätkin. Minun mielestäni yksityisviestien referointikin tälle palstalle pitäisi olla ankarasti kiellettyä ja sanktioiden tulisi olla yhtä ankarat kuin jos arvuuttelee jonkun nimimerkin henkilöllisyyttä. Aivan hanurista on, että vaikka yksityisviestejä ei saa julkaista niin käytännössä kuitenkin saa, kunhan vain muistaa referoida ne, eikä julkaise niitä sellaisenaan.

Onko tämä nyt oikea ketju keskustella tästä, häh, tuleeko sakkoa?!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin no, vaikka kirjeen julkaisemisesta ei sanktiota oikeudessa tulekaan, niin moraalisesti se on tällaisissa yhteyksissä mielestäni hyvin arveluttavaa, mikä mielestäni käy tietyllä tapaa ilmi kirjesalaisuuden ideologiasta.

Moraalinen käsitys kirjesalaisuudesta, moderaattorien tulkinta kirjesalaisuudesta ja lakipykälät kirjesalaisuudesta ovat eri asioita.

Ilmeisesti siis tiesitkin tämän, mutta päätit silti käskeä moderaattoreita lukemaan artikkelin, jossa asiaa lähestytään juurikin eri kantilta (= perustuslaki) kuin omista käsityksistäsi (= moraalinen näkemys)?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mielenkiintoista kyllä. Yksityisviesti ja lähettäjän nimimerkki julkaistu foorumilla=kirjoituskielto. Mikä maksaa?
Jotenkin koko konsepti yksityisviestistä on vaikea hahmottaa monille.

Esimerkein siis:

a) Kourujärven Ponnistus heittää YV:llä hyvän vitsin jollekulle valitsemalleen palstan käyttäjälleen ja tämä referoi häntä.

b) Kourujärven Ponnistus on saanut YV:n, jonka sisältö on tarkoitettu vain Kourujärven Ponnistuksen tietoon. Kourujärven Ponnistus kuitenkin päättää julkaista tämän YV:n palstalle jostain tuntemattomasta syystä.

c) Kourujärven Ponnistus on saanut kalan koukkuunsa ja tämä kahden kilon siika avautuu Kourujärven Ponnistukselle YV:llä, jonka Kourujärven Ponnistus sitten postaa forumille kaikkien nähtäväksi jonain voitonmerkkinään.

d) Kourujärven Ponnistus ei saa YV:jä, mutta lähettelee niitä toiveissa ettei kukaan niitä julkaise.

Mistä kohdasta Kourujärven Ponnistus antaisi pelikieltoa? Mielestäni vaihtoehdot b ja c ovat keiltojen arvoisia, mutta minä en ole Kourujärven Ponnistus.. Jos Kourujärven Ponnistus olisikin itse lähettänyt YV:n niin tämähän olisi tietysti vain a-c kääntäen.

Vaatisin ja ottaisin pelikieltoa, jos tämä vaihtoehto b olisi kyseessä itsekin... toisaalta eiväthän arvon moderaattorit kuuntele järjen (=minun) ääntä.

Anteeksi kovinkin karrikoidut ja yksinkertaisesti yliviedyt esimerkit. Eikä mitään pahaa Kourujärven Ponnistusta kohtaan, joka esimerkiksi tässä joutui.

Ja mikä maksaa? No jotkut pelikieltoni toki, mutta ne eivät ole tämän keskustelun aiheita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Annoitte sitten viikon pelikiellon yhdelle Ässäpuolen about neljästä järkevästä kirjoittajasta kesken playoffien noinkin huisin tärkeästä syystä...

Kiitos kehuista, ne lämmittävät mieltäni.

Pelikieltoni tuli selkeästä sääntöjen rikkomisesta ja oli täysin ansaittu, tosin ajankohdan ja rikkeen luonteen huomioiden, ei välttämättä täysin play off hengen mukainen. Joku pääsee näistä varoituksella, tämä olisi mielestäni ollut tässä kohtaa kautta reilumpi menettelytapa. Tarkoitushan on kuitenkin pitää kirjoitukset sääntöjen mukaisina, eikä rangaista??

Yksi erikoinen juttu tapauksessa oli, nimittäin rangaistukseen johtaneen viestin etsiminen. Kysyin tätä moderaattoreilta yksityisviestillä, mutta en saanut vastausta. Löysin linkin kyseiseen viestiin täältä Lohipojan viestistä, en tiedä mistä hän on sen löytänyt. Lopuksi löysin syyn itsekin kuin yritin tänään pari minuuttia liian aikaisin kirjoittaa vastausta yhteen ketjuun, jolloin tuli ilmoitus pelikiellosta ja rangaistuksen aiheuttaneen viestin osoite. Eli mistä esim. Lohipoika on löytänyt tämän viestin? Tuleeko näistä rangaistuksista tarkempi selvitys jonnekin?
 
Viimeksi muokattu:

Lohipoika

Jäsen
Eli mistä esim. Lohipoika on löytänyt tämän viestin? Tuleeko näistä rangaistuksista tarkempi selvitys jonnekin?

Tutkin mielenkiinnon vuoksi kirjoitushistoriaasi ja viesti osui silmiin.

Voisivatko moderaattorit vastedes linkittää rangaistukseen johtaneen viestin, jos kyseessä on yhdestä viestistä aiheutunut sääntörikkomus?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tutkin mielenkiinnon vuoksi kirjoitushistoriaasi ja viesti osui silmiin.

Voisivatko moderaattorit vastedes linkittää rangaistukseen johtaneen viestin, jos kyseessä on yhdestä viestistä aiheutunut sääntörikkomus?

Jaa, itse epäilin aluksi rangaistuksen syyksi toista, myöhemmin kirjoittamaani viestiä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Olipas hyvin ajoitettu banni modeilta...jos olisin eilen päässyt kirjoittamaan, olisi tekstini ollut 10000000 kertaa pahempaa, kuin olen ikinä tänne kirjoittanut. Mutta vai että offtopicia, kaikkee sitä kuulee ja näkee =)
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyse olikin siitä, että tuo automaattinen linkkaus ei välttämättä aina toimi.

Toimiiko vai eikö toimi, en tiedä! En ole nimittäin ikinä käyttänyt tuota linkkitoimintoa. Sen verran luotan itseeni, että mä näpyttelen nuo yksitoista merkkiä nopeammin kuin linkkaan jonkun automaattitoiminnon kautta.

Toinen ongelma tuossa automaattisessa linkityksessä on se (en tiedä miten jotkut edes onnistuvat siinä), että siihen tulee tupla-alku. Siis ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen löytänyt tällaisia linkkejä:

h'ttp://h'ttp://www.jatkoaika.com/

...ja kuten arvata saattaa, tuollaisilla linkeillä ei pääse mihinkään.
Ei minulla ainakaan ole tuon kanssa ollut koskaan mitään ongelmia, hyvin toimii. Tupla h'ttp:// tulee siitä että toiminto avaa ruudun jossa lukee valmiiksi h'ttp://. Käsittämätöntä kyllä jotkut eivät tajua että h'ttp:// :n sisältävä linkki pastetaan sen tilalle eikä perään.

Sori nörtteys. En pysty ymmärtämään teitä jotka ette osaa näitä perusasioita edes vähän alusta ja silti laitatte viesteihinne linkkejä.
Joo no siis itsekin kyllä aina näpyttelen linkityksen enkä käytä tuota automaattisysteemiä. Onnistuu mielestäni itseasiassa helpommin näpyttelemällä. Itselleni avautui, kun tuota automaattijuttua kokeilin tätä keskustelua lukiessani, että minkä takia välillä on tosiaan noita tupla-alkuisia linkkejä. Aiemmin olenkin ihmetellyt, että miksi joku kirjoittaa itse sen alun linkkiin ja sitten vielä vetää copy-pastella sen toistamiseen siihen.
Jälleen kerran!

Loistava esimerkki automaattisen linkitystoiminnon pettämisestä. Toiminto tosin saattaa jopa toimia (itse en siis ole ikinä tuota edes kokeillut), jos ja JOS käyttäjät osaisivat niitä käyttää. Edelleen suosittelen esikatselua ja linkkien testaamista ennen Lähetä-nappulan painamista.
Tokkopa nähdään Fredrik Norrenaa enää koskaan TPS-nutussa, jatkaa Linköpingissä kaksi kautta. Katsokaa vaikka (IS urheilu)
Onhan tuo hienosti hyperlinkattu ja riittävästi kuvailtu linkki kyllä! Mitä merkitystä sillä on, jos se varsinainen URL-osa on päin persettä? Jälleen kerran: tupla-h'ttp:// -alku ja tuolla kyseisellä linkillä ei pääse mihinkään! Miksi, oi miksi, se on niin saatanan vaikeaa?

Ja kyllä... kyseessä on todellakin sellainen linkki, joka minun olisi pakko avata. Linkin takana on todennäköisesti minua erittäin paljon kiinnostava artikkeli.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Huomasin juuri, että jatkoajan ratkiriemukas moderointi on lukinnut testaukseni testiosiossa. Repesin kyllä täysin... Noh, lukitkaa vaan vaikka kaikki €:-))

P.S. Toivottavasti ette ota tätä vinoiluna. Päinvastoin, tämähän vain todistaa sen, miten vakavasti sivun moderointi ottaa tämän mahdottoman vaikean tehtävänsä:-)
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Huomasin juuri, että jatkoajan ratkiriemukas moderointi on lukinnut testaukseni testiosiossa.
Nytkö testiosiossa ei edes saa enää testata? Mielenkiintoista. Jos en muista aivan väärin, niin modet ohjeistaa harjoittelut testiosioon. Jos ei testiosiossa enää saa harjoitella, niin missä sitä pitää harrastaa?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nytkö testiosiossa ei edes saa enää testata? Mielenkiintoista.
Kuka on kieltänyt testailut testiosiossa? Mennyt vaan ohi tuollainen ilmoitus meikäläiseltä.

Voihan tuollainen lukitus olla vaikka jonkun moden kokeilua, kuinka saa hommia hoidettua esim. kännykällä. Mistä niistä aina tietää mitä touhuilevat.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Loistava esimerkki automaattisen linkitystoiminnon pettämisestä. Toiminto tosin saattaa jopa toimia (itse en siis ole ikinä tuota edes kokeillut), jos ja JOS käyttäjät osaisivat niitä käyttää. Edelleen suosittelen esikatselua ja linkkien testaamista ennen Lähetä-nappulan painamista.
Loistava esimerkki vol.2 automaattisen linkitystoiminnon pettämisestä.
"KalPa rakentaa kovaa joukkuetta myös SM-liigakaudelle 2011-2012 ja on solminut sopimukset keskushyökkääjä Matti Kuparisen, maalivahti Juha Toivosen ja valmentaja Jari Laukkasen kanssa.
- - -
[URL="http://www.kalpa-hockey.fi/sitenews/view/-/ngid/1/nid/1413]kalpa-hockey.fi[/URL]
Miten se voi olla noin ylivoimaisen vaikeaa? Mun pitänee kanssa joskus mennä testiosioon harjoittelemaan tuon "maapallolinkin" väärinkäyttöä. Muuten tätä ei voi tajuta!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loistava esimerkki vol.2 automaattisen linkitystoiminnon pettämisestä.Miten se voi olla noin ylivoimaisen vaikeaa? Mun pitänee kanssa joskus mennä testiosioon harjoittelemaan tuon "maapallolinkin" väärinkäyttöä. Muuten tätä ei voi tajuta!

Onko linkitystoiminnon pettäminen sinulle henkilökohtainen tsunami? Onneksi kaikki tällä palstalla eivät ole tilastojen kanssa näpertäviä insinöörejä, joille linkitystoiminnon pettäminen tarkoitaa palstalta ulosheittoa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onko linkitystoiminnon pettäminen sinulle henkilökohtainen tsunami?
Ei! Ymmärrät kai itsekin, että toimimaton linkki missä tahansa tekstissä ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Siksi tuo linkin toimivuus kannattaisi tarkistaa ennen Lähetä-nappulan painamista. Nyt Moderaattorit ovat poistaneet nuo suorat lainaukset tuosta viestistä ja todenneet, että pelkkä linkitys riittää. Linkki on kuitenkin rikki, niin käytännössä tuo on täysin turha ketjun avausviesti. Viestissä on pelkkä otsikko ja toimimaton linkki. Ketä tuo viesti palvelee?

Varsinainen pointtini kuitenkin on se, että tuo "maapallolinkki" on nyt todettu useampaan kertaan tietyille kirjoittajille liian vaikeaksi käyttää. Onko se sitten niin paljon helpompaa käyttää tuota "maapallolinkkiä" kuin näpytellä ne yksitoista merkkiä itse? Miten tuonne linkkiin on yleensäkään mahdollista saada se "-merkki ylimääräiseksi?
Onneksi kaikki tällä palstalla eivät ole tilastojen kanssa näpertäviä insinöörejä, joille linkitystoiminnon pettäminen tarkoitaa palstalta ulosheittoa.
Ketä täällä nyt on ulosheitosta puhunut? Enemmänkin kyse on kanssalukijoiden kunnioittamisesta ja esikatselun käytöstä!

Vastaatko yhteen kysymykseeni: mitä lisäarvoa keskusteluun tuo linkki, joka ei johda mihinkään?

JOS linkität, TESTAA myös linkin toimivuus!
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Onneksi kaikki tällä palstalla eivät ole tilastojen kanssa näpertäviä insinöörejä, joille linkitystoiminnon pettäminen tarkoitaa palstalta ulosheittoa.

Viestin esikatselun pitäisi onnistua ilman insinööritutkintoa.

Kysehän on puhtaasti siitä, miten paljon haluaa ottaa muita huomioon.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin esikatselun pitäisi onnistua ilman insinööritutkintoa.

Kysehän on puhtaasti siitä, miten paljon haluaa ottaa muita huomioon.

Mr.Fox on löytänyt kaksi (2) toimimatonta linkkiä ja tulee tänne siitä alistamaan nimimerkkiä. Ymmärtäisin, mikäli näitä toimimattomia linkkejä olisi joka toinen, mutta nyt on löytynyt noin kahden viikon aikana kaksi ja kirjoittajia taitaa olla vähän yli 10.000. Hieman suvaitsevaisuutta, kyllä kai täällä saa edelleen virheitä tehdä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Vastaatko yhteen kysymykseeni: mitä lisäarvoa keskusteluun tuo linkki, joka ei johda mihinkään?

JOS linkität, TESTAA myös linkin toimivuus!

Toimimaton linkki ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Mutta miksi et lähettänyt yv:llä tätä huomautusta kirjoittajalle? Miksi sinun piti tulla tänne pätemään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös