Syytät Moderaattoreita siitä, että he olisivat vaatineet tuota vajakkilisäystä (Ja linkki vie videopalveluun). Edellisessä viestissäni osoitin selkeästi, että Moderaattorit eivät ole ikinä tällaista vaatineet. Silti sinä väität, että Moderaattorit olisivat tällaista vaatineet.
Tähän löytyy vastaus boldaamastani kohdasta, moderaattoreiden viestistä.
Moderaattorit 05.11.2008 kirjoitti:
Linkkien kuvaukset
Koska elokuussa antamamme muistutus puutteellisten linkkien kuvauksista ei ole tavoittanut jokaista kirjoittajaa, vaikka siitä on mainittu useaan otteeseen eri yhteyksissä, joudumme muuttamaan käytäntöä asian suhteen.
Tästä hetkestä alkaen jokainen havaitsemamme liinkki, joka on kokonaan ilman kuvausta, tai puutteellisesti kuvattu, johtaa automaattisesti viikon pelikieltoon.
Mikäli samalle kirjoittajalle käy virhe uudestaan, niin asteikko ei ainakaan pienemmäksi mene rangaistuksen suhteen.
Myös säännöt kannattaa jokaisen kirjoittajan kerrata säännöllisin väliajoin.
Vastaan tähän myös kysymyksellä, joka vastaa useampaan kysymykseen. Montako kertaa tämän kahden-kolmen vuoden aikana, jolloin kuvailusääntö on ollut voimassa sääntöjä on sovellettu, muuteltu, kieritelty ja palloteltu edes-, ylös-, alaspäin? Mukaanlukien itse kuvailu"sääntöä".
Se että sanot tuon olevan alkuperäinen sääntö ei kerro juurikaan mitään. Viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana sääntöjä on rukattu niin moneen suuntaan ja "suuntaa antavia" sääntöjä on ilmaantunut niin paljon, että mikään ei ole enää mahdotonta tällä palstalla. Itse olen jo kauan aikaa sitten valinnut sen tien, että käytän tuota "Vajakkimallia". Helpoin tie selvitä ilman selityksiä tai kuvauksen puuttumisesta ilmenevää pelikieltoa.
Tuosta selkeän säännön puutteesta: etkö voi ymmärtää, että sitä pyydetään sääntöjen viidennessä pykälässä ja selvennetään casebookissa? Vastaavasti: löydätkö 17 sääntöpykälästä jonkun kohdan, jossa kielletään muokkaamattomien kokoonpanojen laittaminen otteluketjuun? Aivan! Se tulkitaan aivan samalla tavalla tuon viidennen pykälän kautta ja casebookissa on tarkennus asiaan.
En. Ja vain siksi minua ei kiinnosta ymmärtää. Syy siihen on on hyvin yksiselitteinen, joka tulee ilmi jo edellisessä vastauksessa. Palstalla käyminen alkaa vuosi vuodelta käydä vittumaisemmaksi, vain ja ainoastaan sen takia, että
kukaan ei tiedä palstan sääntöjä. Ei edes todennäköisesti moderaattorit. Kaikki säännöt ovat käytännössä "tulkittavia". Kymmenen vuoden aikana sääntöjä on ruuvailtu liian moneen eri suuntaan vain sen takia, että palsta on räjähtänyt tältä kritisoidulta joukolta käsiin ja ne 300 000+ käyttäjää, jotka ovat pelkästään rekisteröityneenä palstalle, saavat mellastaa lähes tulkoon miten huvittaa. Tosin osa näistä ei ole todennäköisesti kirjoittanut halaistua sanaa, mutta siltikin.
Tätä tarkoitin lainatessani Rokkaa. Suuret linjat saavat odottaa, mutta luoja paratkoon jos ne kivet eivät ole polun vieressä.
Malliesimerkki elävästä elämästä: missä laissa, asetuksessa tai säännössä kielletään junan lattialle sylkeminen? Aikoinaan junissa oli selkeät kieltokyltit: "Älä sylje lattialle. Spotta ej på golvet.". Nykyään näitä kylttejä ei enää ole. Onko se siis tulkittava siten, että lattialle sylkeminen on nykyään sallittua?
Ei. Mutta en toisaalta ole enää teini-ikäinen, joten en koe edes tarvetta sylkeä lattialle.
Vastapalloon voisin heittää samasta yhtiöstä kysymyksen. Ennen junassa oli myös kyltit/tarrat, jotka kielsivät oluen juomisen junamatkan aikana muualla kuin ravintolavaunussa. Onko siis ymmärrettävä niin, että oluen juonti on sallittua matkustamon puolella? Jos on, niin kumma juttu että ne tölkit menevät yleensä piiloon, kun konduktööri saapuu paikalle. Puhumattakaan niistä, jotka liian monta olutta junan matkustamossa nauttineena on nakattu junasta pihalle.
Väitätkö muuten oikeasti, että viestiin voi vahingossa lipsahtaa lainausvirhe tai toimimaton linkki, jos viestiä on esikatseltu ennen lähetystä?
Pystytkö sinä minulle perustelemaan, miksi se on mahdotonta? Minä pystyn kertomaan helposti, miksi se on mahdollista. Siihen ei tarvita kuin yksi kirjain, merkki tai numero väärässä paikassa. Ja sen jälkeen voi käyttää sitä edit nappia, jos näkee asian tarpeelliseksi.
Tässä on se itsekeskeinen ajattelumalli: "Mitä vittua se muille kuuluu, mitä minä tänne palstalle linkitän! Minun mielestäni kyseessä on tosi hauska juttu ja haluan jakaa sen muidenkin kanssa.
Itsekeskeinen ajattelumalli on mielestäni pikemminkin sitä, että kirjoittajat vetävät herneen nokkaan siitä, että oppositiossa aka. vähemmistössä olevat ihmiset tekevät asian jollain eri tavalla kuin enemmistö.
Nähtävästi oppositiossa olevien tulee pitää turpansa kiinni ja kuunnella "viisaampien" puhetta. Näinhän se taisi mennä 1940-luvullakin.