Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 498 078
  • 15 428

godspeed

Jäsen
Kyllähän suorasukaisemmasta kirjoittelusta saa banaania luonnollisesti helpommin kuin asiallisemmaksi siivotusta. Olen itse valinnut, etten päästele pahimpia (säännönvastaisia) juttuja suustani täällä, kun niille asioille on paremmatkin paikat. Joskus ei tarvitse olla edes mitään paikkaa vaan käsittelee ne sitten itsekseen. Jos ei ole muuta kanavaa purkautua kyseenalaisista asioista kuin tämä foorumi, niin se on vähän hankalampi rasti. Tuskinpa niin huonosti on asiat näillä ns värikkäämmillä persoonillakaan, joista osa vaikuttaa todellisuudessa melko harmittomilta. Se yksikin kaveri puhui ehkä kaiken aikaa vaan kalja/alapääjutuista, mutta siinäpä se.

Ymmärrän kuitenkin miksi moderaattorit tekevät mitä tekevät, ja mielestäni näen heidän toiminnassaan (ylhäältä sanellun) selvän linjan. Sanottakoon tosin, että itse en antaisi puoliakaan niistä rankuista kuin mitä he ovat antaneet, vaikka olisi vähän karkeampaakin käytöstä. Tällä tavalla homma ei kuitenkaan mene ihan sirkukseksi, vaikka itse viihdyn hyvin sirkuksissa :D

(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Jyväskylän halliketjut tuntuu keräävän pelikieltoon johtavia viestejä sangen kiitettävällä tahdilla.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän suorasukaisemmasta kirjoittelusta saa banaania luonnollisesti helpommin kuin asiallisemmaksi siivotusta...

Suorasukainen kirjoittelu ei ole vastakonta asialliselle kirjoittelulle. Tällä palstalla voi sanoa mielipiteensä aiheesta kuin aiheesta, kunhan noudattaa lakia ja hyviä käytöstapoja.

Tässä ajassa ihannoidaan "sananvapautta ilman käytöstapoja", sanotaan ruma sana niin kuin se on.

Ei tainnut Simo Salminen ihan tarkoittaa nykyistä menoa.

godspeed

Jäsen
Suorasukainen kirjoittelu ei ole vastakonta asialliselle kirjoittelulle. Tällä palstalla voi sanoa mielipiteensä aiheesta kuin aiheesta, kunhan noudattaa lakia ja hyviä käytöstapoja.

Noin se menisi täydellisessä maailmassa, mutta en minä viitsisi kirjoittaa kyllä joitain melko suoria mielipiteitäni edes asiallisesti, kun tiedän, että joku voi niistä loukkaantua. Tietysti silloin myös kuulijalla on jonkinlainen vastuu. Helpompaa on lopulta harrastaa sellaista itsesensuuria, ettei joudu epäselviin tilanteisiin.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jyväskylän halliketjut tuntuu keräävän pelikieltoon johtavia viestejä sangen kiitettävällä tahdilla.
Miksi nuo halliketjut saavat kauheat väännöt aina aikaiseksi? Viime kaudella taisi moneen otteeseen läikkyä Lappeenrannassa yli keskustelu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noin se menisi täydellisessä maailmassa, mutta en minä viitsisi kirjoittaa kyllä joitain melko suoria mielipiteitäni edes asiallisesti, kun tiedän, että joku voi niistä loukkaantua. Tietysti silloin myös kuulijalla on jonkinlainen vastuu. Helpompaa on lopulta harrastaa sellaista itsesensuuria, ettei joudu epäselviin tilanteisiin.

Minusta toimit toisaalta fiksusti ja toisaalta hölmösti. Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Niinhän se aina menee, että jos joku (palsta)kaveri vähän perheille, tunnet hänen huumorin, sisäpiirivitsit, sarkasmin ja "ei se oikeasti noin ajattele" niin tietyt jutut saattaa mennä läpi sellasena pukukoppihuumorina. Itse ainakin suhtaudun ihan eri tavalla esim seksuaalivöhemmistöön kuuluvan ystäväni kertomaan homovitsiin, kuin että sen kertoisi joku "Pasipetteri" Jatkoajan keskustelupalstalla.

Tärkeää huumorissa ja kärjistetyssä kielenkäytössä on tuntea se yleisö. Jatkoajalla se yleisö voi olla kuka vain, joten siksi kannattaa pyrkiä kertomaan asiat asiallisesti, vaikka sinun viisi bestistä olisikin täällä ja keskenänne heittäisittekin homoläppää ja tietäisitte että toinen ei sitä ivatakseen sano.

Mulla ei ole täällä ystäviä. Ehkä olen vain kateellinen ja siksi en ymmärrä.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Niinhän se aina menee, että jos joku (palsta)kaveri vähän perheille, tunnet hänen huumorin, sisäpiirivitsit, sarkasmin ja "ei se oikeasti noin ajattele" niin tietyt jutut saattaa mennä läpi sellasena pukukoppihuumorina. Itse ainakin suhtaudun ihan eri tavalla esim seksuaalivöhemmistöön kuuluvan ystäväni kertomaan homovitsiin, kuin että sen kertoisi joku "Pasipetteri" Jatkoajan keskustelupalstalla.

Tärkeää huumorissa ja kärjistetyssä kielenkäytössä on tuntea se yleisö. Jatkoajalla se yleisö voi olla kuka vain, joten siksi kannattaa pyrkiä kertomaan asiat asiallisesti, vaikka sinun viisi bestistä olisikin täällä ja keskenänne heittäisittekin homoläppää ja tietäisitte että toinen ei sitä ivatakseen sano.

Mulla ei ole täällä ystäviä. Ehkä olen vain kateellinen ja siksi en ymmärrä.

Vähemmistöläppiin taitaa kurinpito puuttua automaattisesti. Mutta jos tältä palstalta aletaan karsimaan huumoria ja sarkasmia pois sillä perusteella, että "joku saattaa loukkaantua", niin tästä palstasta tulisi ihan helvetin kuiva paikka.

Ihan kaikesta ei kannata oikeesti loukkaantua.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vähemmistöläppiin taitaa kurinpito puuttua automaattisesti. Mutta jos tältä palstalta aletaan karsimaan huumoria ja sarkasmia pois sillä perusteella, että "joku saattaa loukkaantua", niin tästä palstasta tulisi ihan helvetin kuiva paikka.

Ihan kaikesta ei kannata oikeesti loukkaantua.
Totta kai on jollain tasolla sallittua. Mutta kyllähän se huumorikin on hyvä "virittää" yleisön mukaan.

M1ssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
On Vain Jokerit!
Sain tänään rikepisteen modeilta. Ensimmäiseksi syyksi oli mainittu, että "käytän liian suuressa osassa viestejäni vain kahta sanaa ja menee spämmiksi". Nopealla katsauksella vastaavia viestejä viimeisimmän n. 30 lähettämäni viestin joukossa taisi olla 2. Suurimmaksi osaksi täällä analysoin ja fiilistelen mielestäni hyvin laajoilla viesteillä.

Ja mitä niihin 2 sanan komppausviesteihin tulee, niin tykkään myös välillä sanoa samaistumiseni ääneen enkä vain tykätä, jotta varmasti kirjoittajalle tulee olo, että hänen viestinsä on huomattu ja sisäistetty.

Toinen peruste rikepisteeseeni oli puhekieli, jota käytän kuulemma liikaa ja se on "raskasta luettavaa". Haluankin kysyä palstalaisilta kokevatko he myös puhekielen raskaana luettavana?
Pakko myös mainita, että voin hyvällä omallatunnolla sanoa olevani hyvin kirjoitustaitoinen 17-vuotias, peruskoulun äidinkielen keskiarvo oli 9,8.

Osaan kyllä käyttää erittäin virallista kieltä jos on tarpeen, mutta ajattelin että Jatkoajan keskustelupalsta on hieman rennompi alusta kuin äidinkielen kirjallisuusessee. Ja käytin muuten yhdessä seitsemän kappaleen viestissäni sanavalintoja kuten "itse kullekin", "arvon kollegat" ja "dominanssi". Puhekieltä?

Ja modeille terveisiä, laitoin tämän nyt tänne ihan siksi, että teidän palauteviestiin ei ole mahdollisuutta vastata

Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit
Nyt tulee minulta se ”lyhyt turha” viesti. Toivottavasti en saa rikosrekisteriin merkintää. Mutta tuo on täysin totta ja uskon, että en ole ainoa joka on sitä mieltä. Hyvin ja asiallisesti kirjoitettu. Suoraan sanottu, mutta mielestäni moderaattoreilta suoranaista v**tuilua syystä, jota me emme tiedä??? Kertokaa nyt vaan suoraan mikä M1ssin viesteissä on häirinnyt, sillä jokainen ”syy” vaikuttaa tekosyyltä…

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Sain tänään rikepisteen modeilta. Ensimmäiseksi syyksi oli mainittu, että "käytän liian suuressa osassa viestejäni vain kahta sanaa ja menee spämmiksi". Nopealla katsauksella vastaavia viestejä viimeisimmän n. 30 lähettämäni viestin joukossa taisi olla 2. Suurimmaksi osaksi täällä analysoin ja fiilistelen mielestäni hyvin laajoilla viesteillä.

Ja mitä niihin 2 sanan komppausviesteihin tulee, niin tykkään myös välillä sanoa samaistumiseni ääneen enkä vain tykätä, jotta varmasti kirjoittajalle tulee olo, että hänen viestinsä on huomattu ja sisäistetty.

Toinen peruste rikepisteeseeni oli puhekieli, jota käytän kuulemma liikaa ja se on "raskasta luettavaa". Haluankin kysyä palstalaisilta kokevatko he myös puhekielen raskaana luettavana?
Pakko myös mainita, että voin hyvällä omallatunnolla sanoa olevani hyvin kirjoitustaitoinen 17-vuotias, peruskoulun äidinkielen keskiarvo oli 9,8.

Osaan kyllä käyttää erittäin virallista kieltä jos on tarpeen, mutta ajattelin että Jatkoajan keskustelupalsta on hieman rennompi alusta kuin äidinkielen kirjallisuusessee. Ja käytin muuten yhdessä seitsemän kappaleen viestissäni sanavalintoja kuten "itse kullekin", "arvon kollegat" ja "dominanssi". Puhekieltä?

Ja modeille terveisiä, laitoin tämän nyt tänne ihan siksi, että teidän palauteviestiin ei ole mahdollisuutta vastata
Mitä nyt viestihistoriaasi nopeasti selasin, niin ainut mikä pisti silmään oli hymiöiden käyttö mutta ei mitään sellaista, että noihin viesteihin kiinnittäisin muuten huomiota.

Live-seurannoissa puhekielen käyttö ja hymiöt on minusta ok.

Moderaattorit eivät myöskään kommentoi täällä koskaan yksittäisen käyttäjän sanktioita.

Silti suosittelisin ottamaan sen enemmän niin, että kiinnittää asiaan jatkossa huomiota, eikä siitä kannatta loukkaantua. Varmasti moni muu täällä kirjoittaa vastaavanlaista tekstiä, eikä saa siitä koskaan huomautusta.

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu

Onko äidinkielen keskiarvo siis eri luokka-asteiden äidinkielen numeron keskiarvo? En ole koskaan ajatellut, että joku sellaistakin laskisi historiadatastaan.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
peruskoulun äidinkielen keskiarvo oli 9,8.
@vanukas Kymppi äidinkielestä kaikissa muissa peruskoulun joulu- ja lukuvuositodistuksissa mutta päättötodistuksessa kutonen? (17x10+6)/18=9,8.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit
Onko äidinkielen keskiarvo siis eri luokka-asteiden äidinkielen numeron keskiarvo? En ole koskaan ajatellut, että joku sellaistakin laskisi historiadatastaan.
Kannattaa ottaa huomioon, että kirjoittajalla saattaa olla vähemmän aikaa yläasteesta ja siksi muistaa asian. Nykyään peruskoulun arvosanoilla isompi merkitys kuin ennen.

Alejandro

Jäsen
Haluankin kysyä palstalaisilta kokevatko he myös puhekielen raskaana luettavana?
En. Enemmän minua ärsyttää turhat englanninkieliset sanat ja tokaisut. Ensinnäkin täällä Jatkoajan keskustelupalstalla on ketjuja, ei "threadeja". Joku onneton viljelee tuota turhaa vieraskielistä termiä, kun on kotimainenkin vastine olemassa. Toisekseen täällä ilmeisesti pidetään siistinä (tai siis varmaan "coolina") käyttää englanninkielisiä loppukaneetteja, kuten: "Nothing to see here".

Jos puhe- ja murrekielestä annetaan rikepisteitä, niin kyllä englanninkielen käytöstä pitäisi rangaista myös, jopa kovemmin. Or mitä te thinkaboutatte tästä opinionista?

Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit
En. Enemmän minua ärsyttää turhat englanninkieliset sanat ja tokaisut. Ensinnäkin täällä Jatkoajan keskustelupalstalla on ketjuja, ei "threadeja". Joku onneton viljelee tuota turhaa vieraskielistä termiä, kun on kotimainenkin vastine olemassa. Toisekseen täällä ilmeisesti pidetään siistinä (tai siis varmaan "coolina") käyttää englanninkielisiä loppukaneetteja, kuten: "Nothing to see here".

Jos puhe- ja murrekielestä annetaan rikepisteitä, niin kyllä englanninkielen käytöstä pitäisi rangaista myös, jopa kovemmin. Or mitä te thinkaboutatte tästä opinionista?
Tämäpä juuri. Lähempänä on suomalaiset puhekielen sanat, joita jokainen käyttää arjessansa kuin englanninkieliset letkautukset.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

OMG sanon minä - take my word!!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy