Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 594 746
  • 15 797

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
1. Onko roskisdyykkari halventava sana ollenkaan?
On. Yleisesti ottaen termin ensitunnelma on halventava.

3. Ja jos joku kokee roskidyykkarin negatiivisena ja halventavana, mitä sitten. Mielestäni tunne kuuluu kiekkopalstalle.
Tunnetta voinee tuoda esiin ilman, että alkaa haukkua ketään halventavilla nimityksillä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jos haluat alkaa saivartelemaan, niin onko noista sitten jaeltu rikepisteitä? Ainakin Mäkelän kohdalla on samat nimimerkit jo useamman vuoden tuota rummuttaneet. Kai heillekin voisi sitten tasapuolisuuden nimissä noita rikepisteitä ja kehotuksia jaella?

En tiedä, en ole niin tarkkaan seurannut. Ehkä varoitus on mennyt perille ja kirjoittajat ovat muuttaneet tyyliä.

Eniten minua ihmetyttää tässä näiden sääntöjen rajoilla liikkuvien toistuva itkeminen moderaattoreista. Jos haluaa ärsyttää ja liikkua sääntöjen harmaalla alueella, täytyy olla valmis myös siihen että penaltia tulee. Ainakin silloin kannattaa vähän rauhoittaa tyyliä, kun alla on pari varoitusta.

Palsta on mielestäni hyvin moderoitu, ei täydellisesti, mutta keskimääräistä paremmin.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä keskustelu on maukkaan absurdi, siis todella. On päivänselvää ja uskonpa, että myös @Moderaattorit keskuudessa näin nähdään, että @Frankie nimimerkin rikepiste sekä siitä seurannut moden ivaileva viesti ja pelikielto oli linjanvastainen sekä väärin tuomittu. Silti täällä on näitä hyväuskoisia isoveljen kannattajia, joille moderaattorin virhe on täysin mahdoton asia sulattaa. Maukasta, niin maukasta.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En tiedä, en ole niin tarkkaan seurannut. Ehkä varoitus on mennyt perille ja kirjoittajat ovat muuttaneet tyyliä.

Eniten minua ihmetyttää tässä näiden sääntöjen rajoilla liikkuvien toistuva itkeminen moderaattoreista. Jos haluaa ärsyttää ja liikkua sääntöjen harmaalla alueella, täytyy olla valmis myös siihen että penaltia tulee. Ainakin silloin kannattaa vähän rauhoittaa tyyliä, kun alla on pari varoitusta.

Palsta on mielestäni hyvin moderoitu, ei täydellisesti, mutta keskimääräistä paremmin.

Eikös kaikista rikepisteistä tule merkintä siihen viestiin? Eipä ole noiden mainitsemieni termien kohdalla sellaisia näkynyt.. Ja tosiaan useamman vuodenhan noita on viljelty politiikkaketjuissa.

Minä vähän veikkaan, että jos minä alkaisin käyttämään termejä "tissivako-Sanna", "kommari-Anna" tai "läski-Krista" heitä koskevissa ketjuissa ja asioissa, lentäisin provosoinnista heti jäähylle.

Siitähän tämä koko keskustelu kumpuaa, että miksi jotkut saavat käyttää loukkaavia termejä ilman sanktioita, mutta jotkut eivät.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Eikös kaikista rikepisteistä tule merkintä siihen viestiin?

Käsitykseni mukaan ei automaattisesti, näin @Moderaattorit tässä tai tuossa toisessa ketjussa joskus muistaakseni kertoilivat. Korjannevat jos muistini pettää.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Silti täällä on näitä hyväuskoisia isoveljen kannattajia, joille moderaattorin virhe on täysin mahdoton asia sulattaa.
Ehkä enemmän niitä, jotka ymmärtävät moderaattorien tekevän vapaaehtoisesti paljon aikaa vievää työtä, josta ei hirveästi saa koskaan kiitosta. Sen takia ei vaan tee mieli kovin herkästi valittaa ja siis aivan varmasti modet tekevät virheitä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On päivänselvää ja uskonpa, että myös @Moderaattorit keskuudessa näin nähdään, että @Frankie nimimerkin rikepiste sekä siitä seurannut moden ivaileva viesti ja pelikielto oli linjanvastainen sekä väärin tuomittu.
Siis mikä moden ivaileva viesti? Onko tämä jossain näkyvissä?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä enemmän niitä, jotka ymmärtävät moderaattorien tekevän vapaaehtoisesti paljon aikaa vievää työtä, josta ei hirveästi saa koskaan kiitosta. Sen takia ei vaan tee mieli kovin herkästi valittaa ja siis aivan varmasti modet tekevät virheitä.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minua ei huvita tässä @Moderaattorit , vaan tämä keskustelu. Usein täällä huudetaan esimerkkiä väitteen tueksi. Aina kun sellainen esitetään, keskustelu on samankaltainen kuin nyt. Hulvattoman absurdi, jossa moden erhettä ja inhimillisyyttä koetetaan häivyttää. Minusta olisi meiltä palstalaisilta rehellistä ja tyylikästä modeja kohtaan antaa rehti sekä kunnioittava palaute tällaiseen itsestäänselvään asiaan.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hulvattoman absurdi, jossa moden erhettä ja inhimillisyyttä koetetaan häivyttää. Minusta olisi meiltä palstalaisilta rehellistä ja tyylikästä modeja kohtaan antaa rehti sekä kunnioittava palaute tällaiseen itsestäänselvään asiaan.
En tiedä kuinka kunnioittavaa se on, että kertoo kuinka modet käyttävät valtaansa antaakseen heidän kanssaan eri mieltä oleville kirjoittajille rikepisteitä ja täten pelikieltoja. Tai mitä nämä nyt taas ovatkaan.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis mikä moden ivaileva viesti? Onko tämä jossain näkyvissä?
Käsittääkseni yksityisviestejä ei saa julkistaa, joten ei. Tässä kohtaa luotan @Frankie nimimerkin sanaan. Aikanaan olen epäkunniottavan viestin saanut itsekin rikepisteen yhteydessä. Taisin antaa palautteen. Sittemmin @Moderaattorit yksityisviestit minulle ovat olleet asiallisia ja kunnioittavia. No, onneksi harvoin saan modeilta viestiä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä kuinka kunnioittavaa se on, että kertoo kuinka modet käyttävät valtaansa antaakseen heidän kanssaan eri mieltä oleville kirjoittajille rikepisteitä ja täten pelikieltoja. Tai mitä nämä nyt taas ovatkaan.
Mielipideasioita nämä. Onneksi perusteluja on annettu puolesta ja vastaan. En näe tuossa mitään epäkunnioittavaa. Karua olisi, jos tästä ei voisi keskustella. Onneksi olemme Suomessa.

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erittäin mielenkiintoinen on tämän jäsenen @FastEnd saama kakku huonosta kieliopista.

Ei siinä, eihän nuo esimerkit ko. kirjoittajan kieliopista mitään Finlandia-palkintoa ansaitse, mutta kyllä tämä palsta on täynnä paljon räikeämpiäkin kielioppiraiskauksia.

Ai, säännöt ovat sääntöjä, vai? Ilmeisesti eivät ole sitten samat kaikille.

Ai niin, eihän näitä sääntökirjan mukaan vihellellä.
Tämä oli kyllä todella outo, piti itsekin hieraista silmiä. Tässä ei nussittu pelkästään pilkkua, vaan myös pistettä. Palstalla kyllä sallitaan yhdyssanojen taitamattomuus, mikä on rikkeenä huomattavasti pahempi kuin puuttuva välilyönti. Aina meinaa naurattaa, kun kokoaja ilmestyy pelipaikoille. Myöskään tilkesanat eivät kuulu kirjoitettuun tekstiin, vaikka niitä puhekielessä paljon esiintyykin.

Suosikkijoukkue
paraikaa tekohengityksessä
Erittäin mielenkiintoinen on tämän jäsenen @FastEnd saama kakku huonosta kieliopista.

Ei siinä, eihän nuo esimerkit ko. kirjoittajan kieliopista mitään Finlandia-palkintoa ansaitse, mutta kyllä tämä palsta on täynnä paljon räikeämpiäkin kielioppiraiskauksia.

Ai, säännöt ovat sääntöjä, vai? Ilmeisesti eivät ole sitten samat kaikille.

Ai niin, eihän näitä sääntökirjan mukaan vihellellä.
No siis, monta vuotta hänen kirjoituksiaan Pelsu-alueella seuranneena, käy pitkässä juoksussa vähän raskaaksi silmille tuollainen kirjoitustyyli, missä pisteiden ja pilkkujen välissä ei käytetä lainkaan välilyöntejä.

Oikeastaan yllätyin lähinnä että näinkin kauan sai kirjoittaa lauseita yhteen sumppuun ilman sen suurempia sanktioita.

Sitä en sitten tiedä, avaako viikon huili kyseisen käyttäjän silmät lopultakin sille, että voisihan ne lauseet ja välilauseet erottaa välilyönnillä yleisen lukukokemuksen parantamiseksi. Aika näyttää.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Tai ainahan voi olla hiljaa, eikä kommentoida keskustelupalstalla keskustelua. Silloin on hyvä meno keskustelupalstalla.

Eiku.
On olemassa keskustelua keskustelusta, ja sitten melkoista lillukanvarsien pyörittelyä vain sen takia että joku kokee tulleensa epäoikeudenmukaisesti näpäytetyksi koska foorumille lipsahti muiden mielestä vähän hölmöä tekstiä. Että kun minä olin mielestäni niin hauska, mutta muut eivät nyt vaan tajunneet.

Tällaisista asioista on ihan hyvä käydä keskustelua sellaisissa tilanteissa missä jonkun mielipiteenvapautta aletaan selvästi rajoittaa tai sorsia täysin syyttä suotta, mutta valtaosa näistäkin pelikielloista, rikkeistä sun muista on ihan selkeää seurausta siitä että sitä omaa mielipidettä ei vaan osattu ilmaista tarpeeksi fiksulla tavalla ja asiallisesti. Siinä on vissi ero.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@NakkiFakiiri , olen täysin erimieltä kanssasi. Minusta näkemyksesi on aivan kestämätön. Se aliarvioi keskustelua ja mielipiteenvapautta. Mielestäni @Frankie nimimerkin viesti oli merkityksellinen. Se oli hyvä esimerkki rikepistejärjestelmän ongelmakohdasta. Tuota kipukohtaa on aiemminkin tuotu esille. Keskustelu tästä on suotavaa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@NakkiFakiiri , olen täysin erimieltä kanssasi. Minusta näkemyksesi on aivan kestämätön. Se aliarvioi keskustelua ja mielipiteenvapautta. Mielestäni @Frankie nimimerkin viesti oli merkityksellinen. Se oli hyvä esimerkki rikepistejärjestelmän ongelmakohdasta. Tuota kipukohtaa on aiemminkin tuotu esille. Keskustelu tästä on suotavaa.

Eli kun joku on kanssasi eri mieltä, hänen näkemyksensä on kestämätön?

Tällä palstalla on täysi mielipiteenvapaus. @Frankie saa haukkua HIFK:n urheilutoimenjohtajaa niin paljon kuin sielu sietää, kunhan kritiikki koskee hänen työtään.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Suotavaa kenties, mutta samaa keskustelua tieskö kuinka monennen kerran vuoden sisään? Mitä tähän keskusteluun tulee, hieman hankala edes keskustella koska olet lukinnut mielipiteesi ja muiden mielipiteet "kestämättömiä" "aliarvioi keskustelua" "luotto isoveljen".

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös kaikista rikepisteistä tule merkintä siihen viestiin? Eipä ole noiden mainitsemieni termien kohdalla sellaisia näkynyt.. Ja tosiaan useamman vuodenhan noita on viljelty politiikkaketjuissa.

Minä vähän veikkaan, että jos minä alkaisin käyttämään termejä "tissivako-Sanna", "kommari-Anna" tai "läski-Krista" heitä koskevissa ketjuissa ja asioissa, lentäisin provosoinnista heti jäähylle.

Siitähän tämä koko keskustelu kumpuaa, että miksi jotkut saavat käyttää loukkaavia termejä ilman sanktioita, mutta jotkut eivät.
Eikös tätä kommaria kuitenkin ole käytetty iät ja ajat?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli kun joku on kanssasi eri mieltä, hänen näkemyksensä on kestämätön?
Ei todellakaan noin. Sulla on kyllä kohtuullisen heikko kyky ymmärtää tekstiä yhtään syvemmässä tasossa. Kestämätöntä oli siis se, että @NakkiFakiiri nimimerkin mielestä tätä vallitsevaa keskustelua ei tulisi käydä lainkaan. Ymmärän hyvin sen, ettei tällä keskustelulla ole kaikille annettavaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö keskustelu ole merkityksellinen. Kyllä on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy