Eli Tappara irtisanoi Rönnin sopimuksen. Tiedän, että olen vähemmistössä ja jopa pahoitan monen mielen, kun sanon, että minusta Rönnin pitäisi pystyä tekemään työtään Suomessa. Katumus ja halu hyvittää, pitäisi ottaa huomioon. Toivon, ettei Rönnin kiekkoura ole tässä, eikä hän jää hylkiöksi.
Lopuksi toivoisin armoa rikoksensa sovittaneelle Lahtiselle. Toivoisin, että hän voisi jatkaa työtään jääkiekkoilijana lopulta vaikka Liigassa. Toki tämä edellyttää Lahtiselta edellä mainitsemaani muutostyötä vankeusaikana.
Minun on vaikea nähdä, etteikö seksuaalisia ahdistelu tapauksia, joissa on kajottu fyysiseen koskemattomuuteen yleisesti soviteltaisi? (esimerkiksi vanhanaikaiset perseelle läpsyt.) Miksi sovittelu ei sopisi tässä kyseisessä Raskin tapuksessa työvuoren alle hukkuville viranomaisille
Et nähnyt mitään vikaan taas itsessään? Kukaan ei vahingossa voi tulkita näitä viestejä niin, että vähättelet raiskauksen ja seksuaalisen.
Kahdessa ensimmäisessä varmaan aika monella eriävä näkemys, siitä onko tämänkaltaiseen rikokseen syyllistynyt kykeneväinen harjoittamaan tätä ammattia. Se että on sitä mieltä, että on oikeus ei-tietenkään tee sinusta raiskauksen puolustelijaa. Mutta kyllä noin vahva toive, että jatkaa uraansa Suomessa saa aikaan tunteen, että vähättelet asiaa. Varsinkin henkilölle, joka ei ole lukenut jokaista viestiä.
Viimeisessä viestissä näkyy, että kun on puhuttu Raskin toiminnasta, niin laitat lauseen perään vanhanaikaset pepulle läpsytykset. Se luo lukijalle kuvan, että vertaat tapahtunutta siihen. Et välttämättä tarkottaisi sitä.
Kyllä siihen peiliin voi myös itse katsoa, jos koet kokeeni vääryttä. Elämässä monet asiat eivät ole sattumaa.
Vittuilun vaikutus ja siihen puuttumattomuus näkyvät hyvin tämän kesäisessä voimasuhdekeskustelussa. Passiiviseksi meni.
Ja tää on sitä omakehua, mistä olen puhunut mikä varmasti hiertää monella kanssasi keskusteella. Viesteistäsi välittyy aina kuva, että koet olevasi tärkempi ja arvokkaampi muut. Ei kannata ihmetellä siitä miksi saa vittuilua osakseen. Monesti silloinkin kannattaa katsoa siihen peiliin.
En laita tuossa sanoja kenenkään suuhun, vaan annan palautetta ja kirjoitan oman näkemykseni vastauksesta ja vieläpä niin, että sanon antavani erikseen palautteen suoraan asianmukaiseen ketjuun. Ja voit olla varma, että perustelen näkemykseni. En todellakaan kritisoinut tuossa muuta kuin kirjoitusta. Pidän kyllä ihmeelllisenä, että pidät aivan normaalia palautetta sanojen laittamisena toisen suuhun.
Mä sanoisin, että sun palaute on ollut aika pitkälti jargonia ja omaa subjektiivista mutuilua. Pyysin antamaan esimerkkiä edes yhdestä tilanteesta jossa rikepisteellä on jotain rangaistu ja jotain toista vastaavanlaista ei ole muistettu. Et ole toimittanut. Ei se yksittäinen tilanne argumenttiasi puolla aukottomasti, mutta saisit lihaa luiden ympärille. Palautteesi toistaikseksi on aika pitkälle mutuilua ja omaan subjektiiviseen kokemukseen perustavaa.