Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 171
  • 13 719

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2005 liittyneenä olen kyllä ollut asiasta kartalla. Eikä ole aiheuttanut edes erityistä vaivannäköä.
Eli kun sinulle on joku asia selvä, se on kaikille muillekin selvä? Eihän se niin mene
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä poikkeuksia on ollut hyvin vähän, joten luulisi olevan oletusarvona kaikilla se, että ei lähdetä kokeilemaan kepillä jäätä. Ei sille ole oikeasti mitään tarvettakaan, niin miksi lähteä turhaan kokeilemaan.

No, mikä sun teoria siitä miksi näitä ihmettelyitä yllättävistä/typeristä jäähyistä aina pelikielloista seuraa?

Enhän minä niin sanonutkaan. Mutta epäilit, onko jollekin 2005 liittyneelle säännöt selvän niin ainakin minulle on. Voin toki olla ainoa. En tiedä.

Joo, viestilläni ei ollut tarkoitus järjestää gallupia aiheesta kuitenkaan
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Enhän minä niin sanonutkaan. Mutta epäilit, onko jollekin 2005 liittyneelle säännöt selvän niin ainakin minulle on. Voin toki olla ainoa. En tiedä.
Et ole ainoa. Kuulun täysin samaan 2005-kerhoon ja epäilen ennemmin onko yhtään ko. vuosikerran aktiivia jolla tuo sääntö ei ole tiedossa?

Se on muuten sitten jokaisen oma häpeänsä, jos ei ole sääntöjä lukenut.

@Ylläpito voisi koodata siten, että kerran vuodessa (vaikka 1.4.) pitää hyväksyä säännöt jotta pääsee kirjautumaan ja kirjoittamaan palstalle.

Loppuisi ainakin tämä turha kitinä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, mikä sun teoria siitä miksi näitä ihmettelyitä yllättävistä/typeristä jäähyistä aina pelikielloista seuraa?
Ei ole oikein teoriaa, siksi sitä kovasti ihmettelenkin. Säännöstä toki ollaan eri mieltä, mutta en silti näe tarvetta ihmetellä samaa asiaa tässä ketjussa toistuvasti.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ei saatana. Nehän virittelee sitten joka kerta siihen jotain pikkupränttiä, jonka avulla vievät meiltä talot ja emännät.
Tai vielä pahempaa.

Pakottavat samalla jyväskyläläiset merkitsemään suosikkijoukkueekseen KalPan ja raumalaiset samoin Ässät. Ja toki sama toisinkin päin.

Eikä tätä saa kuukauteen vaihdettua takaisin.

Siinä eivät enää emännät ja talot tunnu paljon missään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hauskinta on se, että todella usein näistä tulee kakkua pitkäaikaisille palstalaisille, joiden luulisi tietävän tuosta säännöstä. Sama koskee myös tämän ketjun ihmettelijöitä.
Noh. Mä sain vuosi tai kaksi sitten kuukauden kakun tuosta. En seurannut moderaattori-keskustelua enkä ollut lukenut sääntöjä yli 10 vuoteen niin en tuollaisen hassuttelun tuomittavuudesta ollut tietoinen. Rekisteröitynyt olen 2006.

...tämä toki täysin oma vika, joten ei ollut valittamista eikä ole edelleenkään. Kuukauden pelikieltohan teki varmasti vain hyvää.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mutta jos ei seuraa moderaattoriketjua niin miten joku palstalle 2005 liittynyt voisi olla kartalla missä mennään...

Miten yhtään missään ihmiset tietää muuttuneista laeista, säännöistä tms.? Esimerkiksi jääkiekon säännöt ovat muuttuneet vuosien varrella paljonkin. Miten joku pelaaja, joka on aloittanut pelaamaan jääkiekkoa vuonna 2005, voisi olla kartalla jääkiekon voimassa olevista säännöistä kaudella 2022-2023...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh. Mä sain vuosi tai kaksi sitten kuukauden kakun tuosta. En seurannut moderaattori-keskustelua enkä ollut lukenut sääntöjä yli 10 vuoteen niin en tuollaisen hassuttelun tuomittavuudesta ollut tietoinen. Rekisteröitynyt olen 2006.

...tämä toki täysin oma vika, joten ei ollut valittamista eikä ole edelleenkään. Kuukauden pelikieltohan teki varmasti vain hyvää.
Toki tiedostan, että löytyy myös pitkäaikaisia palstalaisia, jotka eivät seuraa näitä aisoita erityisesti, eivätkä välttämättä ole säännöistä niin tietoisia. En viitannutkaan tuossa viestissäni kaikkiin tapauksiin, vaan niihin, joiden tiedän olleen moderaattoreiden hampaissa aiemminkin ja/tai ovat osallistuneet keskusteluihin tässä ketjussa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten yhtään missään ihmiset tietää muuttuneista laeista, säännöistä tms.? Esimerkiksi jääkiekon säännöt ovat muuttuneet vuosien varrella paljonkin. Miten joku pelaaja, joka on aloittanut pelaamaan jääkiekkoa vuonna 2005, voisi olla kartalla jääkiekon voimassa olevista säännöistä kaudella 2022-2023...
No mikä sun teoria näistä toistuvista hämmästelyistä mahtaa olla?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No mikä sun teoria näistä toistuvista hämmästelyistä mahtaa olla?

Mistä hämmästelyistä? Olenko minä kirjoittanut, että minulla olisi teoria jostain hämmästelyistä?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä hämmästelyistä? Olenko minä kirjoittanut, että minulla olisi teoria jostain hämmästelyistä?
Eli halusit jotenkin vain osallistua keskusteluun ymmärtämättä mistä edes keskustellaan
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En käytä autoillessani turvavyötä. Ei se ennenkään ole ollut pakollista. Ei varsinkaan takapenkillä. Vasenta kaistaa ajelen koko ajan, kun sitä kaistaa ennenkin ajeltiin, tuskin on tullut muutoksia. Kummallisen paljon tekevät vaarallisia ohituksia, kun saan jatkuvasti koukata väistämään oikeanpuoleiselle kaistalle. Maakuntalehden tekstaripalstalle saa onneksi valittaa ihmisten tyhmyyksistä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
En käytä autoillessani turvavyötä. Ei se ennenkään ole ollut pakollista. Ei varsinkaan takapenkillä. Vasenta kaistaa ajelen koko ajan, kun sitä kaistaa ennenkin ajeltiin, tuskin on tullut muutoksia. Kummallisen paljon tekevät vaarallisia ohituksia, kun saan jatkuvasti koukata väistämään oikeanpuoleiselle kaistalle. Maakuntalehden tekstaripalstalle saa onneksi valittaa ihmisten tyhmyyksistä.
Itselläni myös yksi tuttu ajeli aina välillä vasenta kaistaa, mutta aina vain huumorilla, eikä oikeasti tarkoittanut vaarantaa liikennettä. Nyt hän sai aika isot sakot, mutta toivottavasti ne mitätöidään, kun menin kirjoittamaan häntä puolustavan viestin viranomaisille, jossa korostin nimenomaisesti tuota, että sääntöjen muutos on voinut mennä ohi, koska siitä on niin pitkä aika ja että hän todellakin teki sen vain huumorilla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitten takaisin asiaan. Meistä nimittäin ihan vähän tuntuu, ettei tällä enää keskustella rakentavaan sävyyn moderoinnin linjoista tai tehdyistä päätöksistä.

Modet
voisitteko siirtää noi pari viimeistä viestiä ennen noottia vaikka "suomalainen liikennekäyttäytyminen" ketjuun?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sain rikepisteen äsken seuraavin saatesanoin:

"Hei

Sinulta nyt eksyi taas politiikkakeskustelu vähän väärään paikkaan. Sanna Marin ei nyt varsinaisesti kuulu Teemu Selänteen ketjuun. Lienee taas aika muistuttaa, ettei politiikkaa ja vihervasemmistoa tarvitse aivan jokaiseen ketjuun tuoda, vaikka aihe sinua kiinnostaakin.

Saat rikepisteen kokonaisuudesta.

Moderaattorit"


Tausta oli sellainen, että Selännettä pilkattiin ketjussaan siitä, että hän ei tunne suomalaista oikeuskäytäntöä. Selänne kertoi twitterissä todistavansa seuraavassa oikeudenkäynnissä, mikä ei ole todistajana mahdollista. Selänne on asunut 30 vuotta pysyvästi USA:ssa, jossa on erilaiset oikeuskäytännöt kuin Suomessa. Selänne on myös vailla laajempaa koulusivistystä oleva maallikko.

Verrokiksi poimin Marinin pienen virheen, josta Iltalehti teki jutun. Se liittyi viisumien hintaan, jota Suomi ei voi yksin nostaa yli EU:n päättämän hinnan. Marin sai Jatkoajassakin hyvää palautetta kun uskaltaa ottaa uusia asioita esille ja eihän kukaan kaikkea voi tietää. Marin on korkeakoulututkinnon omaava politiikan ammattilainen ja pääministeri.

Kaksi pientä virhettä kahdelta tunnetuimpiin suomalaisiin kuuluvalta maailmassa. Suhtautuminen aivan erilaista. Miksi asiaa ei voisi nostaa esille Selänteen ketjussa ja samalla korostaa sitä tarkoituksellista haukkumista, jonka Selänne saa ketjussaan? Syytäkin on, en kiistä, mutta ei tässä asiassa.

Kun Selänteen ketjussa on puhuttu rajustikin politiikkaa käsittääkseni ilman seurauksia, mikä teki vertailustani rikepisteen arvoisen? Itselleni tulee mieleen viestin inhottavasta sävystä se, että vertailun tulos ärsytti viestin kirjoittajaa. Oliko tämä syy sävyyn ja oliko rikepisteen arvoinen suoritus kokonaisuudessaan vrt siihen, mitä Selänteestä ketjussa kirjoitetaan ilman rikepisteitä?

Olisi mukava kuulla rakentavassa hengessä perusteet.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ja sitten takaisin asiaan. Meistä nimittäin ihan vähän tuntuu, ettei tällä enää keskustella rakentavaan sävyyn moderoinnin linjoista tai tehdyistä päätöksistä.

Modet
Anteeksi että Denverin Munasyndin kanssa puolustimme moderointilinjaa. Lupaan omasta puolestani, ettei se toistu, joten nyt ne tennispallot pois sieltä kainaloista ja rauhaa ja rakkautta sinnekin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Huutosakin poistamisesta vahva peukku. Todennäköisesti oli vielä ns. vanha tuttu ja tähän päälle sitten tuo muu turhailu.
Tällä kertaa jäi painikutsut saamatta yksityisviestein, mutta samat maneerit oli tällä hahmoilla kuin aiemmilla hiihtäjillä. Hyvä poisto.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saako @Moderaattorit vähän purnata?

Rikepiste tuli tästä viestistä ja perusteluiksi tuli seuraava.

"Jos Twitterkin on merkannut sen herkille mahdollisesti sopimattomaksi materiaaliksi, ei Jatkoajan palsta liene näille linkkauksille välttämättä oikea paikka."

Käytän veto-oikeuttani siihen, että kun sen linkitin tänne, niin Twitter ei todellakaan ollut sitä merkinnyt sopimattomaksi, eikä videosta kyllä ainakaan omaan silmään näy mitään suoranaista teloitusta HD-laadulla.

Näillä kuitenkin mennään, jos tämä ei ole vapauttava asia.

Edit. Lisäkysymys siihen, että miksi viestiketju suljetaan aina, kun tulee ilmoitus rikepisteestä? Alun perin olisin voinut vaikka jatkaa sitä keskustelua siinä yksityisviestissä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mielenkiintoinen linjanveto tuo @muaddib in ikuinen pelikielto vapaaseen perusteena "pään aukominen vähän joka suuntaan".

Esimerkeiksi oli valittu geneerinen pilkallinen kommentti pääministeriämme kohtaan ja Italian vaalituloksen kieltämättä hieman överiksi menneiden reaktioiden kutsuminen "pyllykivuksi".

Tuolla linjanvedolla vähättelevä viittaus Teuvo Hakkaraisen alkoholinkäyttöön, USA:n välivaalien tuloksen reaktioiden pilkaaminen tai Jani Mäkelän tyhmäksi kutsuminen ovat asioita joista pitäisi napsahtaa rikepiste.

Jotenkin minulla on tunne että tätä linjaa tuskin kuitenkaan noudatetaan yleisenä linjanvetona koska se "päänaukomisen" kokemus riippuu hirveästi siitä mitä mieltä moderaattorit ovat päänaukomisen kohteesta.

Mutta teidän palsta, teidän säännöt. Ei kukaan ole luvannut että moderointi olisi tasapuolista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös