Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 244 711
  • 13 704

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas epäilen, että modetoiminnan suurimmat kritisoijat ovat oikeasti itse modeja, mutta yrittävät peittää sitä kritisoimalla mahdollisimman voimakkaasti.
Harmi että säännöt estävät asiasta keskustelun todisteiden kera...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juujuu, ymmärrän kyllä. Ylipäätään tykkäysnappula on monivivahteinen toimi. Ittekin käytän sitä eri toimintoja ilmaistakseni. Esimerkiksi:

- Kuitti, asia selvä.
- Terve! En halua jatkaa keskustelua kanssasi,
- Viestisi laittoi positiivisen myötäväreen kehooni.
- Hyvä pointti vaikken olekaan samaa mieltä.
- Hyvä pointti ja varsinkin kun sanoit sen tolle ääliölle.
- Tykkäsit musta niin mäkin tykkään susta.

Näitähän on vaikea tulkita. Väärinymmärryksiä tulee ja en itsekään voi toisten keskusteluista aina tajuta mikä on jeesjeestykkäys ja mikä on ironinen. Silti en ehkä kaipaa eriasteisia tykkäysvariaationappuloita. Mennään näillä. Jookos, Ylläpito.
Ensimmäinen virhe on lähteä ylipäätään tulkitsemaan, että mitä viestin tykkäys kenenkin kohdalla tarkoittaa.
 

redpecka

Jäsen
Ensimmäinen virhe on lähteä ylipäätään tulkitsemaan, että mitä viestin tykkäys kenenkin kohdalla tarkoittaa.
Yleensä jos on itse mukana tai edes lukee käsiteltävää asiaa (ja parhaassaa tapauksessa tietää nimimerkit) niin eipä silloin juuri ongelmaa ole. Sitten kun menee itselle vieraaseen ketjuun tuntemattomien merkkien keskelle niin siellä ei ehkä osaa lukea sitä virtaa. Mutta eipä se vakavaa ole eikä ongelma ellei itse sekoile. Diggausnapilla on mielestäni jotain virkaa. Pitääkö noita sitten tilastoida johonkin onkin toinen juttu. Puolestani ei tarttisi.
 

redpecka

Jäsen
Minusta kaikkein ensimmäinen virhe oli tuoda tykkäystoiminto sivustolle.
Minäkin olin vähän kauhuissani alkuun kun en tällasia pelejä pelaa, ikinä pelannut. Yllättävän sulavasti kumminkin omaksuin käytännön. Parhaimmillaan mukavuuttaa arkea, mutta irvikuva on se kun kaksi isoa aatetta viestittelee keskenään: kummankin fanirimpsu noin 50 jäsentä hakkaa tykkäystä autotykkäyksellä ja vihuille luultavasti autoraportointia.

Eso es. Ei ole itse teknologian vika tämä kai.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta kaikkein ensimmäinen virhe oli tuoda tykkäystoiminto sivustolle.
Mä kävin tykkäämässä yhdestä sun viestistä, tuliko sulle nyt parempi mieli?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän siellä ole nyt paniikki päällä, että mitä ihmettä tämä tykkäys tarkoittaa? Yrittääkö se mielistellä? Olenko palvottu? Olenko kuningas?
Mä en tuu ikinä kertomaan totuutta!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tykkään viesteistä silloin, kun niissä on pääasiassa jotain fiksua sanottavaa. Ainoa asia, mitä tykkäyksistä voi varmaan päätellä on se, kuinka moni muu ihminen jakaa omat ajatukset. Nimimerkillä ei ole itselleni merkitystä, mutta viestin sisällöllä on paljonkin. Ei kai kenenkään minä-kuva tai itsetunto nyt oikeasti voi olla siitä kiinni, paljonko Jatkoajan keskustelupalstalla tykätään nimimerkin viesteistä? Vai voiko? Mutta, jos kukaan ei koskaan tykkää sun viesteistäsi tai kaikki ovat järjestään eri mieltä kanssasi, lienee aiheellista tarkastella niitä omia näkeyksiä. Ei tietenkään niin, että niillä tykkäysten määrällä olisi mitään väliä, vaan sillä, että ehkä oma ajatusmaailma tai maailmankuva vain on viturallaan ja sitä kannattaisi yrittää objektiivisesti tarkastella. Yleisesti ottaen kansa täällä palstalla on kohtuullista ja puolueetonta, vaikka onhan täällä sitäkin, että osa nimimerkeistä on aina ihan periaatteenkin vuoksi eri mieltä kuin joku toinen kirjoittaja. Mutta omaan pirtaan sellainen ei oikein istu. Mulle hyvä viesti on hyvä viesti, ihan sama, kuka sen on kirjoittanut ja näin uskon olevan enemmistöllä kirjoittajista. Paska ei kuitenkaan pöyhimällä parane.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai kenenkään minä-kuva tai itsetunto nyt oikeasti voi olla siitä kiinni, paljonko Jatkoajan keskustelupalstalla tykätään nimimerkin viesteistä?
Et varmaan ole ikinä kurkannut merkkipaalu-ketjuun?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et varmaan ole ikinä kurkannut merkkipaalu-ketjuun?

Mikä on merkkipaalu-ketju? Onko Kierrätyskeskuksessa vai Löylyssä? Ei ainakaan kovin aktiivinen ketju, kun en muista törmänneeni. Tosin Kierrätyskeskuksen osalta mulla oli pitkä paussi, etten käynyt ollenkaan ja nytkin luen vain hyvin satunnaisesti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on merkkipaalu-ketju? Onko Kierrätyskeskuksessa vai Löylyssä? Ei ainakaan kovin aktiivinen ketju, kun en muista törmänneeni. Tosin Kierrätyskeskuksen osalta mulla oli pitkä paussi, etten käynyt ollenkaan ja nytkin luen vain hyvin satunnaisesti.
Joo, kierrätyskamaa on...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tuolla Marin-ketjussa on asiallisten viestien ohessa hyvin asiattomia. Ilmeisesti Jatkoajan nykylinjan mukaisia, kun moderaattorit eivät niihin mitenkään puutu.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tuolla Marin-ketjussa on asiallisten viestien ohessa hyvin asiattomia. Ilmeisesti Jatkoajan nykylinjan mukaisia, kun moderaattorit eivät niihin mitenkään puutu.

Kannattaa vaan raportoida niitä viestejä, jos siltä tuntuu. Pelikielto ei napsu kuitenkaan heti, jos sellaiseen aihetta on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllä pitäisi olla kokoajan toimintakunnossa. Aattele jos vaikka puolenyön jälkeen tulee joku asiaton viesti.

Nyt tarvitaan jonkun vanhan Turenki Moderatorsin haastattelu, kuinka lätkäisi ketjun lukkoon 4.30 vaikka oli ollut toisen moden 50-vuotissynttäreillä edellisenä iltana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Totanoinniin. Ihan aiheellisia pelikieltoja tullut tuolla Marin-keskustelussa, mutta hieman ihmettelen tätä viestiä mistä tuli viikon pelikielto:


Eihän nimimerkki @MHPeg tuossa nyt totea muuta kuin sen että Marin on ihan oikeasti erittäin paljon riutuneempi mitä pari vuotta sitten. Joo, mainittu "muut asiat" mutta eikös noista muista asioista olla aika paljon jauhettu tuolla ketjussa ja ihan puhdasta arveluahan tuo oli.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Turku
On kyllä naurettavan mittaisia pelikieltoja annettu. Noottia annetaan aina aiheesta, kun kommentit menevät aiheesta riippumatta ulkonäköön ja kotikasvatukseen, mutta että ihan VIIKON (tai kahden) pelikieltoja selkeistä ”koulu”kiusaamistapauksista. Palstan kurinpito on tasoa NHL. Näille kiusaajille pitäisi samantien lätkäistä kuukausi tai kaksi. Ehkä joku saattaisi miettiä kahteen kertaan ennen kuin lähettää viestin. Tai ainakin ensi kerralla miettii kun on kerran missannut kommentointioikeuden sopivan kohun aikana.
 

444

Jäsen
Totanoinniin. Ihan aiheellisia pelikieltoja tullut tuolla Marin-keskustelussa, mutta hieman ihmettelen tätä viestiä mistä tuli viikon pelikielto:


Eihän nimimerkki @MHPeg tuossa nyt totea muuta kuin sen että Marin on ihan oikeasti erittäin paljon riutuneempi mitä pari vuotta sitten. Joo, mainittu "muut asiat" mutta eikös noista muista asioista olla aika paljon jauhettu tuolla ketjussa ja ihan puhdasta arveluahan tuo oli.
Ei tosiaan totea. Eikä mitenkään mitään vihjaa. Ihan viattomasti vain esittää huomion, että voihan sitä muutenkin laihtua kuin urheilemalla. Ihan sattumalta juuri tässä vaiheessa. Viattomat kärsii aina eniten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös