Kaikki on suhteellista! Minulle Ameobin veljekset ovat legendojaSamaa mietin. Huoh. Aika hiljaista tosin palstalegenda-tittelin kanssa.
Kaikki on suhteellista! Minulle Ameobin veljekset ovat legendojaSamaa mietin. Huoh. Aika hiljaista tosin palstalegenda-tittelin kanssa.
@YamahaGPR Kun palautteesi on tätä tasoa, niin siitä voi aika nopeasti päätellä, että miksi ne modeilta tulleet viestiketjut on lähtökohtaisesti suljettu. Todennäköisesti siksi, että pahimmat purkaukset voitaisiin välttää, kun käyttäjän täytyy vaivautua kirjoittamaan asiasta julkiseen ketjuun tai erillisellä yksityisviestillä moderaattoreiden suuntaan.
Ja jos toivoo saatuun rangaistukseen muutosta, niin ainakin nyt antamasi palaute on sävyltään sitä luokkaa, että se tuskin edistää tilannetta juurikaan.
Mitä vikaa on sanassa "venäläinen"? Mitä hyötyä on käyttää tuota toista sanaa, kun asialle on parempi termi.Nyt kun ryssät hyökkäävät täyttä höyryä eurooppaan, toivoisin näiden sanojen olevan Jatkoajassakin sallittuja.
On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin tökerö avautuminen ja nöyristely. Esimerkiksi ihan asiallinen palaute ja tiedustelu. En minä ainakaan ajattelisi, että jos olen tyytymätön saamaani rangaistukseen, niin tunnekuohuissa lähetetty avautuminen on paras ratkaisu siihen tilanteeseen.Meinaatko, että tässä pitäisi jotenkin nöyristellä että saisi Jatkoaikaan kirjoitella?
Kyllä nämä ongelmat olisi voitu aikaisemmin välttää, jos tuo kanava kommunikoinnille olisi modejen puolelta ollut auki.
Itse olen pidempään täällä ihmetellyt, että täällä on vallalla käsitys, että ensin jaellaan rikepisteitä ja sitten tulee penaltia. Mä olen muistaakseni tasan joka kerta saanut suoraan penaltia (ja keskustelu aiheesta estetty).
No, ei tähän tämän enempää kannata käyttää aikaa... halusin vain sanoa, että ihan samat säännöt täällä ei kaikille ole. Mutta ei ollut Neuvostoliitossakaan.
On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin tökerö avautuminen ja nöyristely. Esimerkiksi ihan asiallinen palaute ja tiedustelu. En minä ainakaan ajattelisi, että jos olen tyytymätön saamaani rangaistukseen, niin tunnekuohuissa lähetetty avautuminen on paras ratkaisu siihen tilanteeseen.
Minä lähettäisin asiallisen viestin modeille, jossa kyselisin tarkempia perusteluita päätökselle, jotta tilannetta voisi sitä kautta oikeasti edistää. Samalla voi tietysti esittää oman näkemyksensä tilanteeseen, mutta se kannattaa tehdä asialliseen sävyyn, jos haluaa oikeasti keskustella asiasta, eikä vain avautua.
Minun nähdäkseni kanava kommunikoinnille modejen suuntaan on aina auki? Sinne voi vapaasti lähettää yksityisviestejä, joihin modet vastaavat.
Rikepiste on vähäpätöisempi rangaistus, ei korvike suoralle pelikiellolle. Tapauskohtaisesti siellä aina mennään.
Hyvä sanoa ettei vois vähempää kiinnostaa, kun tuntuu aika paljon kiinnostavan :)Nöyristely ja tiedustelu... camoon! ;D
Ei vois vähempää kiinnostaa... omasta mielestäni jätin ne K-12 videot linkittämättä, lisäsin upotuksiin vähän infoa jne... paransin tapani vaikkei sen pitäisi olla millään keskustelupalstalla ainakaan omalla kohdallani mahdollista.
Mulle tämä paikka ei todellakaan ole elämässä se, jonka antaisin määrittää ns Jatkis etiketin... perusjärjellä pitäisi pärjätä ja omalta osaltani olen niin mielestäni tehnyt.
Kuten sanoin... annetaan tämän nyt vaan olla. Piti vaan pistää jengille yleisesti tietoa tosta modejen toiminnasta. Olen mä varmasti jonkun pelikiellon varmasti ansainnut.
No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.Mitä vikaa on sanassa "venäläinen"? Mitä hyötyä on käyttää tuota toista sanaa, kun asialle on parempi termi.
Hyvä sanoa ettei vois vähempää kiinnostaa, kun tuntuu aika paljon kiinnostavan :)
Jos kyselee saamansa rangaistuksen perusteluita, niin ei se ole mitään nöyristelyä. Ihan tiedoksi vain.
Joskus niille aiemmin hyväksyttäville sanoille vaan tulee uudenlainen leima, jonka vuoksi niitä ei ole enää asiallista käyttää. Kun on kuitenkin olemassa hyväksyttäviä sanoja näiden tilalle, niin miksi pitäisi väkisin käyttää niitä huonon leiman saaneita sanoja?No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
Jos huonoa leimaa pelkää, kannattaa vältellä sotarikoksia ja siviilien surmaamisia.Joskus niille aiemmin hyväksyttäville sanoille vaan tulee uudenlainen leima, jonka vuoksi niitä ei ole enää asiallista käyttää. Kun on kuitenkin olemassa hyväksyttäviä sanoja näiden tilalle, niin miksi pitäisi väkisin käyttää niitä huonon leiman saaneita sanoja?
Se huono leima on ollut jo paljon pidempään olemassa.Jos huonoa leimaa pelkää, kannattaa vältellä sotarikoksia ja siviilien surmaamisia.
Ryssä on svetisismi ja venäläinen on jostain germaanisesta kielestä suomeen aikanaan tullut sana. Jos siis halutaan oikeasti leikkiä kielitieteilijää ja miettiä sanojen alkuperää. Ei sanaa venäläinen ole keksitty joskus vaan se on muovautunut aikojen saatossa.No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
Ensin kirjoitat kuinka r-sanan käyttö ei sisällä mitään tunnelatausta ja sitten kerrot kuinka r-sanan käyttö pitäisi sallia paskiaisten hyökkäyssodan, sotarikosten ja siviilien surmaamisen takia. Eikö se juuri kerro tunnelatauksesta?Jos huonoa leimaa pelkää, kannattaa vältellä sotarikoksia ja siviilien surmaamisia.
Ryssä-sana tulee suomenkieleen suoraan ruotsinkielen sanasta ryss, joka tarkoittaa venäläistä. Ruotsinkieleen sana taas tulee viikinkiaikaisesta sanasta rusi eli russi, joka taas on saanut alkunsa itään suuntautuneen viikinkien tavasta liikkua eli muinaisruotsin rodhmenn-sanasta (”soutumiehet”, ”idäntiellä liikkuvat viikingit”).No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
Näinhän se menee. Onko ok puhua paskiaisesta, tyhmästä, idiootista jne. mutta ryssä on kielletty? Mielestäni lista kielletyistä sanoista olisi helpoin. Pitkä lista johon kaikki halveksivat sanat niin homma olisi ratkaistu.Ensin kirjoitat kuinka r-sanan käyttö ei sisällä mitään tunnelatausta ja sitten kerrot kuinka r-sanan käyttö pitäisi sallia paskiaisten hyökkäyssodan, sotarikosten ja siviilien surmaamisen takia. Eikö se juuri kerro tunnelatauksesta?
Ei pidä sekoitella asioita. Kirjoitin ryssä sanan käytöstä talvisodan aikaan. Ja huonon leiman aiheuttamisesta tappamalla siviilejä, verrattuna jonkun yksittäisen sanan käyttöön. Henkilökohtaisesti en ole, ainakaan nykyisissä olosuhteissa, kovin huolissani mahdollisesta venäläisille aiheutuvasta mielipahasta heidän kutsumanimestään.Ensin kirjoitat kuinka r-sanan käyttö ei sisällä mitään tunnelatausta ja sitten kerrot kuinka r-sanan käyttö pitäisi sallia paskiaisten hyökkäyssodan, sotarikosten ja siviilien surmaamisen takia. Eikö se juuri kerro tunnelatauksesta?
Ei varmaan mikään, mutta se on lähinnä ihmetyttänyt, että suurin osa noista r-sanoja sisältävistä viesteistä menee läpi ilman sanktioita. Tietty tuo kyseinen ketju etenee niin nopeaan tahtiin ettei varmastikaan kaikkeen voida ja ehditä reagoida, kun eihän tuota moderointiakaan kukaan täällä kaiketi täyspäiväisesti tee.Mikähän tässä on niin epäselvää?
Tässä on kyse pitkälti siitä, että modet reagoivat usein pääasiassa raportoituihin viesteihin. Juuri sen vuoksi, että on mahdotonta seurata palstan kaikkia viestejä jatkuvasti. Jos jotain ei raportoida vilkkaassa ketjussa, niin se menee todella helposti ohi.Ei varmaan mikään, mutta se on lähinnä ihmetyttänyt, että suurin osa noista r-sanoja sisältävistä viesteistä menee läpi ilman sanktioita. Tietty tuo kyseinen ketju etenee niin nopeaan tahtiin ettei varmastikaan kaikkeen voida ja ehditä reagoida, kun eihän tuota moderointiakaan kukaan täällä kaiketi täyspäiväisesti tee.
Meinaatko, että tässä pitäisi jotenkin nöyristellä että saisi Jatkoaikaan kirjoitella?
Kyllä nämä ongelmat olisi voitu aikaisemmin välttää, jos tuo kanava kommunikoinnille olisi modejen puolelta ollut auki.
Itse olen pidempään täällä ihmetellyt, että täällä on vallalla käsitys, että ensin jaellaan rikepisteitä ja sitten tulee penaltia. Mä olen muistaakseni tasan joka kerta saanut suoraan penaltia (ja keskustelu aiheesta estetty).
No, ei tähän tämän enempää kannata käyttää aikaa... halusin vain sanoa, että ihan samat säännöt täällä ei kaikille ole. Mutta ei ollut Neuvostoliitossakaan.
Joo, se unohtui itseltäni mainita, mielessä kyllä oli muttei päätynyt viestiin asti ja näin se varmasti ihan ymmärrettävistä syistä on.Tässä on kyse pitkälti siitä, että modet reagoivat usein pääasiassa raportoituihin viesteihin. Juuri sen vuoksi, että on mahdotonta seurata palstan kaikkia viestejä jatkuvasti. Jos jotain ei raportoida vilkkaassa ketjussa, niin se menee todella helposti ohi.