Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 487 046
  • 15 394

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta jos ei seuraa moderaattoriketjua niin miten joku palstalle 2005 liittynyt voisi olla kartalla missä mennään... Sitähän lainaamani kirjoittelija ihmetteli miksei pitkäaikaiset palstalauset sääntöä tiedä.

Ei se päivittäistä moderaattoriketjun seuraamista edellytäkään, tuollahan se palstan säännöissä lukee. Jos ne malttaa käydä esim. kerran 5 vuodessa lukemassa tai edes satunnaisesti seuraa pelikieltoviestejä niin on aika turvallisilla vesillä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se päivittäistä moderaattoriketjun seuraamista edellytäkään, tuollahan se palstan säännöissä lukee. Jos ne malttaa käydä esim. kerran 5 vuodessa lukemassa tai edes satunnaisesti seuraa pelikieltoviestejä niin on aika turvallisilla vesillä.
Totta kai. Mutta en usko että kovinkaan moni aktiivi käy sääntöjä viiden vuoden välein lukemassa. Tai seuraa pelikieltoja.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta kai. Mutta en usko että kovinkaan moni aktiivi käy sääntöjä viiden vuoden välein lukemassa. Tai seuraa pelikieltoja.
Tämä on ihan totta, mutta iso osa tuon säännön perusteella pelikieltoja saaneista tai tässä ketjussa niitä ihmetelleistä ovat seuranneet tätä ketjua ja pelikieltoja, eli ovat säännöstä tietoisia.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on ihan totta, mutta iso osa tuon säännön perusteella pelikieltoja saaneista tai tässä ketjussa niitä ihmetelleistä ovat seuranneet tätä ketjua ja pelikieltoja, eli ovat säännöstä tietoisia.
Sekavuutta aiheuttaa tietysti sekin että sääntöön on poikkeuksia, joita ei siellä säännöissä kerrotakaan.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sekavuutta aiheuttaa tietysti sekin että sääntöön on poikkeuksia, joita ei siellä säännöissä kerrotakaan.
Näitä poikkeuksia on ollut hyvin vähän, joten luulisi olevan oletusarvona kaikilla se, että ei lähdetä kokeilemaan kepillä jäätä. Ei sille ole oikeasti mitään tarvettakaan, niin miksi lähteä turhaan kokeilemaan.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kaikista helpoimmalla pääsee, kun elää tarkasti sen säännön mukaisesti, eikä yritä keksiä niitä poikkeuksia. Ja jos nyt ei kuitenkaan kykene sääntöä noudattamaan, niin on tyytyväinen, jos olikin poikkeus ja pelikieltoa ei tulekaan.

Jonkun kanssakirjoittajan mielestä tuollaiset poikkeukset voi olla epistä, mutta niin se vaan elämässä usein on.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2005 liittyneenä olen kyllä ollut asiasta kartalla. Eikä ole aiheuttanut edes erityistä vaivannäköä.
Eli kun sinulle on joku asia selvä, se on kaikille muillekin selvä? Eihän se niin mene

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä poikkeuksia on ollut hyvin vähän, joten luulisi olevan oletusarvona kaikilla se, että ei lähdetä kokeilemaan kepillä jäätä. Ei sille ole oikeasti mitään tarvettakaan, niin miksi lähteä turhaan kokeilemaan.

No, mikä sun teoria siitä miksi näitä ihmettelyitä yllättävistä/typeristä jäähyistä aina pelikielloista seuraa?

Enhän minä niin sanonutkaan. Mutta epäilit, onko jollekin 2005 liittyneelle säännöt selvän niin ainakin minulle on. Voin toki olla ainoa. En tiedä.

Joo, viestilläni ei ollut tarkoitus järjestää gallupia aiheesta kuitenkaan

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Enhän minä niin sanonutkaan. Mutta epäilit, onko jollekin 2005 liittyneelle säännöt selvän niin ainakin minulle on. Voin toki olla ainoa. En tiedä.
Et ole ainoa. Kuulun täysin samaan 2005-kerhoon ja epäilen ennemmin onko yhtään ko. vuosikerran aktiivia jolla tuo sääntö ei ole tiedossa?

Se on muuten sitten jokaisen oma häpeänsä, jos ei ole sääntöjä lukenut.

@Ylläpito voisi koodata siten, että kerran vuodessa (vaikka 1.4.) pitää hyväksyä säännöt jotta pääsee kirjautumaan ja kirjoittamaan palstalle.

Loppuisi ainakin tämä turha kitinä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, mikä sun teoria siitä miksi näitä ihmettelyitä yllättävistä/typeristä jäähyistä aina pelikielloista seuraa?
Ei ole oikein teoriaa, siksi sitä kovasti ihmettelenkin. Säännöstä toki ollaan eri mieltä, mutta en silti näe tarvetta ihmetellä samaa asiaa tässä ketjussa toistuvasti.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ei saatana. Nehän virittelee sitten joka kerta siihen jotain pikkupränttiä, jonka avulla vievät meiltä talot ja emännät.
Tai vielä pahempaa.

Pakottavat samalla jyväskyläläiset merkitsemään suosikkijoukkueekseen KalPan ja raumalaiset samoin Ässät. Ja toki sama toisinkin päin.

Eikä tätä saa kuukauteen vaihdettua takaisin.

Siinä eivät enää emännät ja talot tunnu paljon missään.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hauskinta on se, että todella usein näistä tulee kakkua pitkäaikaisille palstalaisille, joiden luulisi tietävän tuosta säännöstä. Sama koskee myös tämän ketjun ihmettelijöitä.
Noh. Mä sain vuosi tai kaksi sitten kuukauden kakun tuosta. En seurannut moderaattori-keskustelua enkä ollut lukenut sääntöjä yli 10 vuoteen niin en tuollaisen hassuttelun tuomittavuudesta ollut tietoinen. Rekisteröitynyt olen 2006.

...tämä toki täysin oma vika, joten ei ollut valittamista eikä ole edelleenkään. Kuukauden pelikieltohan teki varmasti vain hyvää.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta jos ei seuraa moderaattoriketjua niin miten joku palstalle 2005 liittynyt voisi olla kartalla missä mennään...

Miten yhtään missään ihmiset tietää muuttuneista laeista, säännöistä tms.? Esimerkiksi jääkiekon säännöt ovat muuttuneet vuosien varrella paljonkin. Miten joku pelaaja, joka on aloittanut pelaamaan jääkiekkoa vuonna 2005, voisi olla kartalla jääkiekon voimassa olevista säännöistä kaudella 2022-2023...

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh. Mä sain vuosi tai kaksi sitten kuukauden kakun tuosta. En seurannut moderaattori-keskustelua enkä ollut lukenut sääntöjä yli 10 vuoteen niin en tuollaisen hassuttelun tuomittavuudesta ollut tietoinen. Rekisteröitynyt olen 2006.

...tämä toki täysin oma vika, joten ei ollut valittamista eikä ole edelleenkään. Kuukauden pelikieltohan teki varmasti vain hyvää.
Toki tiedostan, että löytyy myös pitkäaikaisia palstalaisia, jotka eivät seuraa näitä aisoita erityisesti, eivätkä välttämättä ole säännöistä niin tietoisia. En viitannutkaan tuossa viestissäni kaikkiin tapauksiin, vaan niihin, joiden tiedän olleen moderaattoreiden hampaissa aiemminkin ja/tai ovat osallistuneet keskusteluihin tässä ketjussa.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten yhtään missään ihmiset tietää muuttuneista laeista, säännöistä tms.? Esimerkiksi jääkiekon säännöt ovat muuttuneet vuosien varrella paljonkin. Miten joku pelaaja, joka on aloittanut pelaamaan jääkiekkoa vuonna 2005, voisi olla kartalla jääkiekon voimassa olevista säännöistä kaudella 2022-2023...
No mikä sun teoria näistä toistuvista hämmästelyistä mahtaa olla?

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mikä sun teoria näistä toistuvista hämmästelyistä mahtaa olla?

Mistä hämmästelyistä? Olenko minä kirjoittanut, että minulla olisi teoria jostain hämmästelyistä?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä hämmästelyistä? Olenko minä kirjoittanut, että minulla olisi teoria jostain hämmästelyistä?
Eli halusit jotenkin vain osallistua keskusteluun ymmärtämättä mistä edes keskustellaan

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En käytä autoillessani turvavyötä. Ei se ennenkään ole ollut pakollista. Ei varsinkaan takapenkillä. Vasenta kaistaa ajelen koko ajan, kun sitä kaistaa ennenkin ajeltiin, tuskin on tullut muutoksia. Kummallisen paljon tekevät vaarallisia ohituksia, kun saan jatkuvasti koukata väistämään oikeanpuoleiselle kaistalle. Maakuntalehden tekstaripalstalle saa onneksi valittaa ihmisten tyhmyyksistä.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
En käytä autoillessani turvavyötä. Ei se ennenkään ole ollut pakollista. Ei varsinkaan takapenkillä. Vasenta kaistaa ajelen koko ajan, kun sitä kaistaa ennenkin ajeltiin, tuskin on tullut muutoksia. Kummallisen paljon tekevät vaarallisia ohituksia, kun saan jatkuvasti koukata väistämään oikeanpuoleiselle kaistalle. Maakuntalehden tekstaripalstalle saa onneksi valittaa ihmisten tyhmyyksistä.
Itselläni myös yksi tuttu ajeli aina välillä vasenta kaistaa, mutta aina vain huumorilla, eikä oikeasti tarkoittanut vaarantaa liikennettä. Nyt hän sai aika isot sakot, mutta toivottavasti ne mitätöidään, kun menin kirjoittamaan häntä puolustavan viestin viranomaisille, jossa korostin nimenomaisesti tuota, että sääntöjen muutos on voinut mennä ohi, koska siitä on niin pitkä aika ja että hän todellakin teki sen vain huumorilla.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitten takaisin asiaan. Meistä nimittäin ihan vähän tuntuu, ettei tällä enää keskustella rakentavaan sävyyn moderoinnin linjoista tai tehdyistä päätöksistä.

Modet
voisitteko siirtää noi pari viimeistä viestiä ennen noottia vaikka "suomalainen liikennekäyttäytyminen" ketjuun?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy