Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 244 231
  • 13 704

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinaatko, että tässä pitäisi jotenkin nöyristellä että saisi Jatkoaikaan kirjoitella?

Kyllä nämä ongelmat olisi voitu aikaisemmin välttää, jos tuo kanava kommunikoinnille olisi modejen puolelta ollut auki.

Itse olen pidempään täällä ihmetellyt, että täällä on vallalla käsitys, että ensin jaellaan rikepisteitä ja sitten tulee penaltia. Mä olen muistaakseni tasan joka kerta saanut suoraan penaltia (ja keskustelu aiheesta estetty).

No, ei tähän tämän enempää kannata käyttää aikaa... halusin vain sanoa, että ihan samat säännöt täällä ei kaikille ole. Mutta ei ollut Neuvostoliitossakaan.
On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin tökerö avautuminen ja nöyristely. Esimerkiksi ihan asiallinen palaute ja tiedustelu. En minä ainakaan ajattelisi, että jos olen tyytymätön saamaani rangaistukseen, niin tunnekuohuissa lähetetty avautuminen on paras ratkaisu siihen tilanteeseen.

Minä lähettäisin asiallisen viestin modeille, jossa kyselisin tarkempia perusteluita päätökselle, jotta tilannetta voisi sitä kautta oikeasti edistää. Samalla voi tietysti esittää oman näkemyksensä tilanteeseen, mutta se kannattaa tehdä asialliseen sävyyn, jos haluaa oikeasti keskustella asiasta, eikä vain avautua.

Minun nähdäkseni kanava kommunikoinnille modejen suuntaan on aina auki? Sinne voi vapaasti lähettää yksityisviestejä, joihin modet vastaavat.

Rikepiste on vähäpätöisempi rangaistus, ei korvike suoralle pelikiellolle. Tapauskohtaisesti siellä aina mennään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin tökerö avautuminen ja nöyristely. Esimerkiksi ihan asiallinen palaute ja tiedustelu. En minä ainakaan ajattelisi, että jos olen tyytymätön saamaani rangaistukseen, niin tunnekuohuissa lähetetty avautuminen on paras ratkaisu siihen tilanteeseen.

Minä lähettäisin asiallisen viestin modeille, jossa kyselisin tarkempia perusteluita päätökselle, jotta tilannetta voisi sitä kautta oikeasti edistää. Samalla voi tietysti esittää oman näkemyksensä tilanteeseen, mutta se kannattaa tehdä asialliseen sävyyn, jos haluaa oikeasti keskustella asiasta, eikä vain avautua.

Minun nähdäkseni kanava kommunikoinnille modejen suuntaan on aina auki? Sinne voi vapaasti lähettää yksityisviestejä, joihin modet vastaavat.

Rikepiste on vähäpätöisempi rangaistus, ei korvike suoralle pelikiellolle. Tapauskohtaisesti siellä aina mennään.

Nöyristely ja tiedustelu... camoon! ;D

Ei vois vähempää kiinnostaa... omasta mielestäni jätin ne K-12 videot linkittämättä, lisäsin upotuksiin vähän infoa jne... paransin tapani vaikkei sen pitäisi olla millään keskustelupalstalla ainakaan omalla kohdallani mahdollista.

Mulle tämä paikka ei todellakaan ole elämässä se, jonka antaisin määrittää ns Jatkis etiketin... perusjärjellä pitäisi pärjätä ja omalta osaltani olen niin mielestäni tehnyt.

Kuten sanoin... annetaan tämän nyt vaan olla. Piti vaan pistää jengille yleisesti tietoa tosta modejen toiminnasta. Olen mä varmasti jonkun pelikiellon varmasti ansainnut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nöyristely ja tiedustelu... camoon! ;D

Ei vois vähempää kiinnostaa... omasta mielestäni jätin ne K-12 videot linkittämättä, lisäsin upotuksiin vähän infoa jne... paransin tapani vaikkei sen pitäisi olla millään keskustelupalstalla ainakaan omalla kohdallani mahdollista.

Mulle tämä paikka ei todellakaan ole elämässä se, jonka antaisin määrittää ns Jatkis etiketin... perusjärjellä pitäisi pärjätä ja omalta osaltani olen niin mielestäni tehnyt.

Kuten sanoin... annetaan tämän nyt vaan olla. Piti vaan pistää jengille yleisesti tietoa tosta modejen toiminnasta. Olen mä varmasti jonkun pelikiellon varmasti ansainnut.
Hyvä sanoa ettei vois vähempää kiinnostaa, kun tuntuu aika paljon kiinnostavan :)

Jos kyselee saamansa rangaistuksen perusteluita, niin ei se ole mitään nöyristelyä. Ihan tiedoksi vain.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mitä vikaa on sanassa "venäläinen"? Mitä hyötyä on käyttää tuota toista sanaa, kun asialle on parempi termi.
No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä sanoa ettei vois vähempää kiinnostaa, kun tuntuu aika paljon kiinnostavan :)

Jos kyselee saamansa rangaistuksen perusteluita, niin ei se ole mitään nöyristelyä. Ihan tiedoksi vain.

Siis palstahan on hyvä asioiden seuraamiseen, mutta ei pätkääkään haittaisi jos en täällä kirjoittelisi (tosin joskus voi olla aiheita, joista täältä on saanut hyvin ja nopeasti tietoa). Toisaalta vaikka FB ryhmät ajavat ihan saman asian vielä paremmin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
Joskus niille aiemmin hyväksyttäville sanoille vaan tulee uudenlainen leima, jonka vuoksi niitä ei ole enää asiallista käyttää. Kun on kuitenkin olemassa hyväksyttäviä sanoja näiden tilalle, niin miksi pitäisi väkisin käyttää niitä huonon leiman saaneita sanoja?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Joskus niille aiemmin hyväksyttäville sanoille vaan tulee uudenlainen leima, jonka vuoksi niitä ei ole enää asiallista käyttää. Kun on kuitenkin olemassa hyväksyttäviä sanoja näiden tilalle, niin miksi pitäisi väkisin käyttää niitä huonon leiman saaneita sanoja?
Jos huonoa leimaa pelkää, kannattaa vältellä sotarikoksia ja siviilien surmaamisia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
Ryssä on svetisismi ja venäläinen on jostain germaanisesta kielestä suomeen aikanaan tullut sana. Jos siis halutaan oikeasti leikkiä kielitieteilijää ja miettiä sanojen alkuperää. Ei sanaa venäläinen ole keksitty joskus vaan se on muovautunut aikojen saatossa.

Kohta varmaan tulee joku sanomaan kuinka neekeri oli aikanaan ihan normaali sana jota käytettiin maantiedon kirjoissa ja ihmettelee miksi sitäkin nykyään paheksutaan...
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos huonoa leimaa pelkää, kannattaa vältellä sotarikoksia ja siviilien surmaamisia.
Ensin kirjoitat kuinka r-sanan käyttö ei sisällä mitään tunnelatausta ja sitten kerrot kuinka r-sanan käyttö pitäisi sallia paskiaisten hyökkäyssodan, sotarikosten ja siviilien surmaamisen takia. Eikö se juuri kerro tunnelatauksesta?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No parempi ja parempi.. Ryssällä on pitkät perinteet, vanhempi sana ja myötäilee paremmin sitä mistä puhutaan. Russia. Russe. jne.
Ryssä-sana tulee suomenkieleen suoraan ruotsinkielen sanasta ryss, joka tarkoittaa venäläistä. Ruotsinkieleen sana taas tulee viikinkiaikaisesta sanasta rusi eli russi, joka taas on saanut alkunsa itään suuntautuneen viikinkien tavasta liikkua eli muinaisruotsin rodhmenn-sanasta (”soutumiehet”, ”idäntiellä liikkuvat viikingit”).

Sanalla ryssä ei lähtökohtaisesti ollut negatiivista kaikua, sitä käyttivät myös keisarinajan venäläiset itse, mutta ajan saatossa historiallisista syistä siitä on tullut Suomessa haukkumanimi venäläisille ja myöhemmin, Neuvostoliiton vaikutuksesta, myös muille NL:oon kuuluneille kansalaisuuksille.
Voidaankin perustellusti todeta, että haukkumanimi ryssä on mitä suurilmassa määrin venäläisten itse aiheutama, kuten valitettavasti olemme sen useasti joutuneet toteamaan. Suomalainen kansanviisaus: "Ryssä on ryssä, vaikka voissa paistaisi", joka tarkoittaa, ettei venäläiseen ole koskaan luottamista oikein missään, näyttää pitävän kutinsa edelleen.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Ensin kirjoitat kuinka r-sanan käyttö ei sisällä mitään tunnelatausta ja sitten kerrot kuinka r-sanan käyttö pitäisi sallia paskiaisten hyökkäyssodan, sotarikosten ja siviilien surmaamisen takia. Eikö se juuri kerro tunnelatauksesta?
Näinhän se menee. Onko ok puhua paskiaisesta, tyhmästä, idiootista jne. mutta ryssä on kielletty? Mielestäni lista kielletyistä sanoista olisi helpoin. Pitkä lista johon kaikki halveksivat sanat niin homma olisi ratkaistu.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ensin kirjoitat kuinka r-sanan käyttö ei sisällä mitään tunnelatausta ja sitten kerrot kuinka r-sanan käyttö pitäisi sallia paskiaisten hyökkäyssodan, sotarikosten ja siviilien surmaamisen takia. Eikö se juuri kerro tunnelatauksesta?
Ei pidä sekoitella asioita. Kirjoitin ryssä sanan käytöstä talvisodan aikaan. Ja huonon leiman aiheuttamisesta tappamalla siviilejä, verrattuna jonkun yksittäisen sanan käyttöön. Henkilökohtaisesti en ole, ainakaan nykyisissä olosuhteissa, kovin huolissani mahdollisesta venäläisille aiheutuvasta mielipahasta heidän kutsumanimestään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mikähän tässä on niin epäselvää?
Ei varmaan mikään, mutta se on lähinnä ihmetyttänyt, että suurin osa noista r-sanoja sisältävistä viesteistä menee läpi ilman sanktioita. Tietty tuo kyseinen ketju etenee niin nopeaan tahtiin ettei varmastikaan kaikkeen voida ja ehditä reagoida, kun eihän tuota moderointiakaan kukaan täällä kaiketi täyspäiväisesti tee.

Sikäli ymmärrän väitteen ettei täällä kohdella kaikkia tasapuolisesti, mutta helpointahan se olisi vaan jättää käyttämättä kyseistä sanaa ja näin ei olisi tarvetta ihmetelllä niihin puuttumista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en käytä ryssää enkä näe syytä sanan käytölle. Ongelmahan on siinä, että se leimaa kaikkia venäläisiä. Mutta sodan karmeudet ovat muuttaneet näkemystäni niin, että en osaa enää pitää ongelmana sanan käyttämistä. Kysyin tästä eräältä venäläiseltä, joka ei enää asu Venäjällä. Hänestä sanaa voi käyttää, koska putinia vastustavat ymmärtävät sen ettei se heihin kohdistu, vaan putinin politiikkaa tukeviin. Joita on paljon, valitettavasti.

Jatkoaika tietenkin vetää moderointilinjansa halunsa mukaan ja jos sana bannataan, siinä tulisi olla johdonmukainen. Mikä toki on haastavaa, kuten oikeastaan aina moderoinnissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei varmaan mikään, mutta se on lähinnä ihmetyttänyt, että suurin osa noista r-sanoja sisältävistä viesteistä menee läpi ilman sanktioita. Tietty tuo kyseinen ketju etenee niin nopeaan tahtiin ettei varmastikaan kaikkeen voida ja ehditä reagoida, kun eihän tuota moderointiakaan kukaan täällä kaiketi täyspäiväisesti tee.
Tässä on kyse pitkälti siitä, että modet reagoivat usein pääasiassa raportoituihin viesteihin. Juuri sen vuoksi, että on mahdotonta seurata palstan kaikkia viestejä jatkuvasti. Jos jotain ei raportoida vilkkaassa ketjussa, niin se menee todella helposti ohi.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Meinaatko, että tässä pitäisi jotenkin nöyristellä että saisi Jatkoaikaan kirjoitella?

Kyllä nämä ongelmat olisi voitu aikaisemmin välttää, jos tuo kanava kommunikoinnille olisi modejen puolelta ollut auki.

Itse olen pidempään täällä ihmetellyt, että täällä on vallalla käsitys, että ensin jaellaan rikepisteitä ja sitten tulee penaltia. Mä olen muistaakseni tasan joka kerta saanut suoraan penaltia (ja keskustelu aiheesta estetty).

No, ei tähän tämän enempää kannata käyttää aikaa... halusin vain sanoa, että ihan samat säännöt täällä ei kaikille ole. Mutta ei ollut Neuvostoliitossakaan.

Ei tietyissä tapauksissa Modet varoittele. Olen itse pari kakkua istunut siitä kun olen lohkaissut puhtaan haista sinä tai muuten osu ja uppos viestin.

Aika harvoin pelikieltoon johtaneet viestit ovat aiheettomia. Kyllä useammassa on kaivettu verta nenästä jo hyvän tovin.

Joskus useamman viestin debatti missä liikutaan rajoilla niin aiheuttaa rikepisteen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tässä on kyse pitkälti siitä, että modet reagoivat usein pääasiassa raportoituihin viesteihin. Juuri sen vuoksi, että on mahdotonta seurata palstan kaikkia viestejä jatkuvasti. Jos jotain ei raportoida vilkkaassa ketjussa, niin se menee todella helposti ohi.
Joo, se unohtui itseltäni mainita, mielessä kyllä oli muttei päätynyt viestiin asti ja näin se varmasti ihan ymmärrettävistä syistä on.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun nähdäkseni kanava kommunikoinnille modejen suuntaan on aina auki? Sinne voi vapaasti lähettää yksityisviestejä, joihin modet vastaavat.
IRL: vapaasti saa lähettää yksityisviestejä, mutta modet eivät reagoi niihin millään tavalla
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IRL: vapaasti saa lähettää yksityisviestejä, mutta modet eivät reagoi niihin millään tavalla

Ehkä siitä viestin sisällöstä voi tulkita, kannattaako viestin lähettelyä jatkaa? Ei siinä, hyviin käytöstapoihin kuuluu kyllä vastata edes jotain, mutta rohkenen epäillä, että esimerkiksi tiettyjen tälle palstalle kirjoittavien yksityisviesteihin vastaaminen olisi kuin ikiliikkuja. Eli, vastapuoli ei vastauksiin tyydy ja sitä ”keskustelua” käytäisiin maailman tappiin asti.

Käsittääkseni ne pelikieltoperustelut on ihan oikeasti selvitetty ja kun päätös on tehty, niihin päätöksiin ei voi enää vaikuttaa. Kyllä mäkin olen joskus ihmetellyt jotain päätöksiä, mutta kun en seuraa kaikki keskusteluja, ei voi tietää, mitä taustalta löytyy.

Tämän palstan pahimmat moderoinnista nillittäjät tuppaavat yleensä olemaan niitä, jotka eivät näe omassa toiminnassaan mitään korjattavaa. Vika on aina kaikissa muissa. Raskaita tyyppejä ja IRL moni ei sietäisi heitä sitäkään vähää kuin mitä täällä joutuu sietämään. Pikku vinkki: jos tuntuu, että kaikki kohtelee sua kuin olisit mulkku, olet hyvin todennäköisesti käyttäytynyt kuin mulkku. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan pätee tässäkin asiassa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämän palstan pahimmat moderoinnista nillittäjät tuppaavat yleensä olemaan niitä, jotka eivät näe omassa toiminnassaan mitään korjattavaa. Vika on aina kaikissa muissa. Raskaita tyyppejä ja IRL moni ei sietäisi heitä sitäkään vähää kuin mitä täällä joutuu sietämään. Pikku vinkki: jos tuntuu, että kaikki kohtelee sua kuin olisit mulkku, olet hyvin todennäköisesti käyttäytynyt kuin mulkku. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan pätee tässäkin asiassa.
Tämä raskaus kyllä tuppaa ihan sananmukaisesti toistumaan aika useasti tässä kyseisessä ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös