Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 955
  • 13 719

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Tähän tekisi mieli heittää jokin hauska kommentti sinua epäillen, mutta sen tekemällä löydän itseni tuolta danan seurasta, joten jätetään väliin.

Mistä niin?

Tosin jos se on arkaluonteinen niin ei sitten.

Tosin kun tuota juttua miettii niin nuoremman 1990-luvun ikäedustajat siitä ehkä 1990-luvun puolivälistä eteenpäin voivatkin olla noita muistamatta.

Kun sittemmin ne jutut alkoivatkin hävitä vähitellen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Manu Juhani Tammisen sanoin veljet tekivät itsestään pieniä. Tapahtui selkeä virhe ja kaikki me niitä aika-ajoin teemme. Moderaatiotiimillä olisi ollut mahdollisuus säilyttää kasvonsa tulemalla reilusti esiin, käsi pystyyn virheen merkiksi ja täysin perusteettoman pelikiellon peruminen. Ei riittänyt kantti ja osoittautuivat munattomiksi tissiposkiksi. Nyt on aikaa kulunut tuosta sen verran ettei pelastusta ja kasvojen säilytystä ole tarjolla. Surkeaa toimintaa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tähän eittämättömän tärkeään asiaan omana huomionani, että veli @benicio kävi veli @dana77 :n pelikiellon astuttua voimaan kommentoimassa, että tonihan se minä olen. Tulkinta pelkäksi muromainosläpäksi ei siis ehkä ole koko totuus, vaan veli danalla on voinut ollut tarkempaa tietoa veli benicion henkilöllisyydestä, minkä hän on sitten hellästi hoitajien palkkakiistan pyörteissä paljastanut. Joku moderaattoritiimistä on saattanut toniuden myös tietää ja ehkäpä jopa veli danan tiedot toniudesta, ja häkki on heilahtanut.

The truth is out there.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse en kyllä ymmärrä, että kenenkään viestiä lainattua pitää kommentoida tyyliin Toni, Tauno tasalakki yms. Nimimerkin näkee lainauksesta ja luulisi tuon riittävän. Täysin omaa typeryyttä ottaa kuukauden kakku tuolla. Tuon säännön noudattaminen on simmpelein sääntö jota palstalta löytyy.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tähän eittämättömän tärkeään asiaan omana huomionani, että veli @benicio kävi veli @dana77 :n pelikiellon astuttua voimaan kommentoimassa, että tonihan se minä olen. Tulkinta pelkäksi muromainosläpäksi ei siis ehkä ole koko totuus, vaan veli danalla on voinut ollut tarkempaa tietoa veli benicion henkilöllisyydestä, minkä hän on sitten hellästi hoitajien palkkakiistan pyörteissä paljastanut. Joku moderaattoritiimistä on saattanut toniuden myös tietää ja ehkäpä jopa veli danan tiedot toniudesta, ja häkki on heilahtanut.

The truth is out there.
Meillä on kyllä kovin erilainen näkemys, kun mielestäni @benicio on ensin kovin ymmällään keneksi toniksi häntä luultiin, sitten hassutteli keneksi olisi toivonut luultavan ja sitten vahvisti, asianosaiselta kuultuna, että @dana77 tarkoitti mainoksen Toni Tiikeriä.

@Cobol oli jenkkislangeineen tapansa mukaan pihalla kuin lintulauta. Päteä toki täytyi tiedän mutta en kerro venkoiluillaan. Ei yllättänyt.

Olen varmaan vähän hidas, kun edes havainnut koko minuun kohdistunutta arvuuttelua josta tuo penaltti tuli. Tai siis en vieläkään tajua. Voisiko joku kertoa, kuka on tämä "toni", joksi hän minua - ilmeisen törkeästi - arvuutteli?


Ei ku ihan oikeasti! Jospa lähestyn tätä toista reittiä, eli oliko se niin, että jos henkilöllisyytensä itse paljastaa, niin sitten ei tule penalttia. No minä olen toni. Mutta kuka toni minä olen?

Toni Nieminen sen olisin halunnut olevan, minulla oli pienenä tyttönä/poikana "I love Toni" -vihko ja Toni on muutenkin kova mm panemaan. Mutta sain korvanappiini tiedon, että kyseisessä viestissä minun arvuuteltiin olevan Toni Tiikeri. Pettymys, vaikka huonomminkin voisi olla (Häppölä, Söderholm, Veijalainen)

Kuten edellä kerroin, niin tosiaan Toni Tiikeriin ja tuohon mainokseen sillä viitattiin. Lähde: Vastapuhelu banaanisaarilta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, niin kova jätkä minä en ole, että olisin Toni ja sillä sitten noin leikittelisin.

Paitsi tietysti jos olen just niin kova jätkä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Vesuri Tulkitsin nuo benicion viestit siten, että ensin hän yritti savuverhoilla danan möläytystä piiloon, mutta totesi sitten, että paskat on jo housussa.

Tämä on mysteeri.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en kyllä ymmärrä, että kenenkään viestiä lainattua pitää kommentoida tyyliin Toni, Tauno tasalakki yms. Nimimerkin näkee lainauksesta ja luulisi tuon riittävän. Täysin omaa typeryyttä ottaa kuukauden kakku tuolla. Tuon säännön noudattaminen on simmpelein sääntö jota palstalta löytyy.
Toisaalta on sääntöä on tulkittu siten ettei se ole voimassa jos nimetty henkilö ei oletettavasti osaa suomea. Saattoi siinä tietty olla painona sekin kuka tän heiton teki...
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Nauratti vähän tuo tämän aamuinen porttikielto. Kaveri ehti kirjoittaa palstalle kolme viestiä, joista kahdesta tuli penaltia. Aika tuollainen Ryan VandenBussche tyyppinen sisääntulo sarjaan ja samantien isoista ovista ulos.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tästähän kehkeytyi varsinainen toni-Gate, josta kukaan ei ymmärrä yhtään mitään. Täytyy kirjoittaa toni pienellä ettei vaan kukaan luule, että Toniahan tässä tarkoitetaan.
 

ijuka

Jäsen
Itse en kyllä ymmärrä, että kenenkään viestiä lainattua pitää kommentoida tyyliin Toni, Tauno tasalakki yms. Nimimerkin näkee lainauksesta ja luulisi tuon riittävän. Täysin omaa typeryyttä ottaa kuukauden kakku tuolla. Tuon säännön noudattaminen on simmpelein sääntö jota palstalta löytyy.
Se voi olla aika vaikeaa, jos noita sanontoja ihan jokapäiväisessä puheessa käyttää. Esim. Urpo on nimi, Tampio myös, Yrjö ja muita mitä puhekielessä käytettäisiin ihan muihin tarkoituksiin. "Hankala" on sukunimi - jos jotakuta sanoo hankalaksi onko se nimen arvuuttelua? Känninen on myös sukunimi, jos kalsarikänniketjussa sanoo jollekulle "vaikutat olevan aika känninen", onko se nimen arvuuttelua? Kaveri on sukunimi, jos sanoo jollekulle "Olet kiva kaveri" onko se nimen arvuuttelua?

Ei tosiaan ole helppo noudattaa tuota sääntöä kaikissa tilanteissa ja helposti voi lipsahtaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ottaen huomioon että googlehaku ""enpä tiedä toni" palauttaa kaksi osumaa joista eka on Danan penaltoitu viesti niin en nyt ihan menisi tähän modet -ei-ymmärrä-populaarikulttuurin-klassikoita-koska-jonneja-moodiin.

Toinen osuma on false positive. Se on YLE:n juttu jossa puhutaan Syke-sarjasta ja haku linkkaa kaksi peräkkäistä lausetta (" Enpä tiedä. Toni ei pidä siitä, että Johanna opiskelee...")

Jatkoajalla termiä on käytetty kahdesti ennen tätä (molemmat kahden viikon sisällä eri nimimerkin toimesta tammikuussa TJEU: 2005 ja 2005).
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Oliko täällä paikalla ketään sellaista, joka tuntisi yleisen tietosuoja -asetuksen taustat ja yksityiskohdat niin hyvin, että voisi selventää, millaisten sanktioiden kohteeksi Jatkoajan kaltainen keskustelupalsta voi joutua, mikäli täällä sallitaan henkilöllisyyden arvuuttelu a) ihan missä tahansa muodossa tai b) hieman nykymallia löysemmin rantein? Onko tässä siis kyseessä samanlainen tilanne ylöspäin henkilöllisyyden arvuuttelun suhteen, eli jos palstalla ei rankaista ankarasti jokaisesta "enpä tiedä toni" -heitosta, niin jossakin satunnaistarkastuksessa Jatkoaikaa odottaa "kuukauden pelikielto" jonkin viranomaisen toimesta?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
millaisten sanktioiden kohteeksi Jatkoajan kaltainen keskustelupalsta voi joutua, mikäli täällä sallitaan henkilöllisyyden arvuuttelu a) ihan missä tahansa muodossa tai
Käsittääkseni sanktiona on pakottaa kaikki moderaattorit katsomaan Masked Singerin tuotantokaudet putkeen. Tyypillisesti keskivertomoderaattori menettää järkensä jo kolmannen putkeen katsotun jakson jälkeen kaikkeen siihen henkilöllisyyden arvuutteluun.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottaen huomioon että googlehaku ""enpä tiedä toni" palauttaa kaksi osumaa joista eka on Danan penaltoitu viesti niin en nyt ihan menisi tähän modet -ei-ymmärrä-populaarikulttuurin-klassikoita-koska-jonneja-moodiin.
Kilpailevalla hakukoneella löytyi vielä yksi osuma noiden lisäksi, mutta tosiaan aika heikonlaisesti näitä netistä hakukoneiden kautta näyttäisi löytyvän:

Nimimerkki ppp kirjoitti:
Myöhemmissä haastatteluissa bändi on sanonut, että lafka nimenomaan vaati provosoivia bändikuvia yms. CD-versioon, ja bändi itse oli vähän että "Enpä tiedä, Toni", mutta nämä kuvat ja statementit päätyivät siis CD:lle.

 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin sivullisen silmiin näyttää enemmän, että täällä on joku 10 hengen kaveriporukka, josta yksi tökkii niin kauan modeja kylkeen että saa pelikiellon.
Tämän jälkeen loppu porukasta tulee möykkäämään "höhö paska mode, ei ymmärrä meiän sisäpiiri juttuja höhö".
Tämän jälkeen alkaa niin saatanan lapsellinen eri nyansseista vääntäminen ja merkityksetön metakeskustelu jostain täysin älyttömästä aiheesta, kuten jostain toni-sanan merkityksestä. Ei hyvää päivää.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Näin sivullisen silmiin näyttää enemmän, että täällä on joku 10 hengen kaveriporukka, josta yksi tökkii niin kauan modeja kylkeen että saa pelikiellon.
Tämän jälkeen loppu porukasta tulee möykkäämään "höhö paska mode, ei ymmärrä meiän sisäpiiri juttuja höhö".
Tämän jälkeen alkaa niin saatanan lapsellinen eri nyansseista vääntäminen ja merkityksetön metakeskustelu jostain täysin älyttömästä aiheesta, kuten jostain toni-sanan merkityksestä. Ei hyvää päivää.
Mä en ainakaan ole ikinä kuullut tuota sanontaa. Tämä on sama vääntö kun ryssittelyn kanssa, yksinkertaista sääntöä ei muka vain osata noudattaa vaikka olisi paljon vaikeampaa tehdä aina erikseen arviointia noiden suhteen.
 

redpecka

Jäsen
Ei sitä varmaan kukaan muukaan ole kuullut kuin Dana ja Cobol. Dana ei voi tuota asiaa nyt sattuneesta syystä selventää eikä Cobol puheistaan huolimatta ilmeisesti osaa.
@Cobol vaatii sen vapaudut vankilasta -kortin, ennen kuin paljastaa jenkkislangin merkityksen. Innolla jään odottamaan. Tiesiköhän Dana edes itse tätä?

Minä ainakin olen oppinut, että jossain piirretyissä on joku toni.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei sitä varmaan kukaan muukaan ole kuullut kuin Dana ja Cobol. Dana ei voi tuota asiaa nyt sattuneesta syystä selventää eikä Cobol puheistaan huolimatta ilmeisesti osaa.

MINÄ OLEN KUULLUT.

Opin tonin laajan merkityksellisyyden kirjon eräältä keskustelupalstalta, enkä puhu nyt murhainfosta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Domain olisi vielä vapaana. Toivottavasti joku ostaa sen, ja selittää siellä termin merkityksen kaikissa eri vivahteissaan. Sivuille voisi myös avata keskustelupalstan, jossa muita keskustelijoita kuuluu kutsua vain ja ainoastaan toneiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös