Satunnaisen kiehahduksen ja rasismin erottaa se, että satunnaisen kiehahduksen jälkeen rauhoitutaan, otetaan seuraamukset vastaan ja ollaan taas ihmisiksi. Se, että sen kiehahduksen jälkeen vedellään itkupotkuraivareita toisessa ketjussa päivätolkulla, ei ole enää kiehahtamista.
Noh, mun on ainakin hyvin vaikea tällä hetkellä suhtautua Venäjän valtioon, tai venäläisiin laajemmin minään rauhantahtoisena, tai ei ainakaan pahantahtoisena kansansa, kun sieltä ei oikein tule selkoa siitä, että onko Putinin sotaretki ok, vai ei. Ja tässähän ei ole kyse mistään muutaman viikon aikaisista tapahtumista, vaan tämä sotaretkeily alkoi jo vuonna 2014. Eli kuusi vuotta on ollut aikaa vaihtaa komento. Sä voit suu vaahdossa heilutella rasistikorttia ja yrittää cancel-raportoida modeille näkemääsi "kansalliskonservatiivista" käytöstä, mutta minä olen sitä mieltä, että naapurissamme asuu sangen kusipäinen kansa, jonka täydellistä eristämistä sivistyneestä maailmasta odotan. Toki myös tappiota Ukrainassa, jos se nyt mitenkään on mahdollista.
K-päisyys siinäkin mielessä, että siellä sorretaan sukupuolivähemmistöjä, tuhotaan vapaa media ja itseilmaisu, sekä salamurhataan toisinajattelijat. Mutta joo, en mäkään nyt tuota r-sanaa vyöttäin käytä, jos juuri ollenkaan, mutta jos sitä joku täällä käyttää, niin ehkä sen maali on juurikin tuo sotaa kannattava, sitä käyvä ja sitä edesauttava kansanosa, eikä minulla heitä kohtaan ole mitään myötätuntoa.
Ja ei palstan varmaan tarvitse myöskään muuttua miksikään gore-foorumiksi, mutta pahimmat kuvat taitaa olla linkin takana ja jonkinlaisen ikävarmistuksen päässä sielläkin. Sodan todellisuutta ne kaikki kuitenkin on, lukee ne sitten Redditistä, tai New York Timesistä.