Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 454 428
  • 15 213
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä FASlapsella on omanlaisena palstahahmona paikkansa täällä, kun nyt vain opettelisi milloin ei ole sopiva paikka heittää huulta. Monesti hänellä tuntuu toi tilannetaju pettävän.
Kirjoittajalle @FASlapsi ominaisia asioita ovat paskan nakkaaminen tyyliseikoille, liioittelu, hillittömyydet ja sosiaalisesti ei-hyväksyttyjen sävyjen kuten teatraalisen empatiakyvyttömyyden hyödyntäminen.

Konseptuaalisesta offensiivista ja trollaamisesta en häntä syyttäisi, koska nimimerkin viesteihin tai viestirykelmiin liittyy usein jokin yhdistävä ajatus tai olennainen pointti. Me kuolevaiset ymmärrämme tuollaiset syvemmät totuudet kukin edellytystemme rajoissa. Tai sitten käy päinvastoin, eli etsimme syvällisiä totuuksia myös sen joulukalenteriluukun takaa, jossa ei ollutkaan suklaapalaa tai seksilelua, tai mitä hyvänsä, jollaisten olemassaoloon nyt olemmekaan ehdollistuneet kyseisessä kalenterissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Henkilöön kohdistuvien väkivaltavitsien lähettely ventovieraan henkilön DM:ään täyttänee jonkun rikoksen tunnusmerkit. Tai en tiiä täyttääkö mutta aivan pimeetä touhua.
"Saa Metti itse lukea tuon."
 
Viimeksi muokattu:

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Henkilöön kohdistuvien väkivaltavitsien lähettely ventovieraan henkilön DM:ään täyttänee jonkun rikoksen tunnusmerkit. Tai en tiiä täyttääkö mutta aivan pimeetä touhua.
Mitä? Ymmärsitköhän nyt oikein, minä kun en millään tavalla hyväksynyt tai allekirjoittanut alkuperäistä viestiä. Esitin sympatian viestissäni uhria kohtaan toivoen hänelle pelkkää hyvää. Perustelin myös, miksi moiset viestit pitäisi nostaa esille. Ehkäpä tämä riittää minun osaltani aiheesta.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mitä? Ymmärsitköhän nyt oikein, minä kun en millään tavalla hyväksynyt tai allekirjoittanut alkuperäistä viestiä. Esitin sympatian viestissäni uhria kohtaan toivoen hänelle pelkkää hyvää. Perustelin myös, miksi moiset viestit pitäisi nostaa esille. Ehkäpä tämä riittää minun osaltani aiheesta.
Voitko perustella mitä päässä liikkui kun päätit tuon FASlapsen oksennuksen lähettää Metti Forssellin Instagram directiin? En kertakaikkiaan voi ymmärtää minkälainen ajatusten juoksu päätyy tuohon ratkaisuun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä? Ymmärsitköhän nyt oikein, minä kun en millään tavalla hyväksynyt tai allekirjoittanut alkuperäistä viestiä. Esitin sympatian viestissäni uhria kohtaan toivoen hänelle pelkkää hyvää. Perustelin myös, miksi moiset viestit pitäisi nostaa esille. Ehkäpä tämä riittää minun osaltani aiheesta.
Erikoinen tapa esittää sympatiaa; lähetellä väkivaltavitsejä saatteella "Saatpa Metti itse lukea tuon".
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Erikoinen tapa esittää sympatiaa, lähetellä väkivaltavitsejä saatteella "Saatpa Metti itse lukea tuon".
Voisin itseasiassa kaivaa Tuomas Rajan yhteystiedot jostain ja lähettää pari Jatkoaikaan kirjoitettua viestiä hänelle. Saapahan sitten itse lukea ne ja päättää miten asian kanssa edetään.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mitä? Ymmärsitköhän nyt oikein, minä kun en millään tavalla hyväksynyt tai allekirjoittanut alkuperäistä viestiä. Esitin sympatian viestissäni uhria kohtaan toivoen hänelle pelkkää hyvää. Perustelin myös, miksi moiset viestit pitäisi nostaa esille. Ehkäpä tämä riittää minun osaltani aiheesta.

Kai päivystät myös Yliksellä, Suomi24:llä ja Twitterissä? Ja ilmoitat asianosaisille heti, jos heistä kirjoitellaan joitain törkeyksiä.

Tappouhkaukset sun muut väkivaltauhkailut pitää tottakai viedä eteenpäin, mutta tuskin niitä julkkiksia kiinnostaa nämä "työntäisin kikkelini mielummin oksasilppuriin kuin henkilöön x" -kommentit.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voitko perustella mitä päässä liikkui kun päätit tuon FASlapsen oksennuksen lähettää Metti Forssellin Instagram directiin? En kertakaikkiaan voi ymmärtää minkälainen ajatusten juoksu päätyy tuohon ratkaisuun.
Noh, vastataan vielä tähän.

Miten tuollaisia viestejä voitaisiin muutoin lopettaa kuin rikosilmoitusten avulla? Ja miten tehdä rikosilmoitusta, kun ei tiedä mitä kaikkea netissä sanotaankaan. Mikäli olisin julkisuuden henkilö, niin haluaisin ehdottomasti tietää tällaisten viestien alkuperät. Tietenkin Mettiä saisi kritisoida julkisuuden henkilönä, mutta tuo alkuperäinen viesti ei todellakaan sitä ollut, vaan selkeää vihapuhetta vaikka se huumorina pyrittiin markkinoimaan. Internet ei todellakaan ole mikään oma maailmansa, jossa ei viestin lähettäjällä olisi mitään vastuuta.
Voisin itseasiassa kaivaa Tuomas Rajan yhteystiedot jostain ja lähettää pari Jatkoaikaan kirjoitettua viestiä hänelle. Saapahan sitten itse lukea ne ja päättää miten asian kanssa edetään.
Nyt menee todella lapselliseksi. Minä olen ensinnäkin kehunut Tuomas Rajaa hyvänä ihmisenä täällä. Toisekseen olen kritisoinut häntä työnsä takia. Todella säälittävää verrata aivosyöväksi kutsumista ja väkivaltaflirttailua ammatilliseen kritiikkiin.
Suorat uhkailut tai kunnianloukkaukset ovat toki eri asia, mutta tuo pelikieltoon johtanut viesti oli mielestäni 'vain' todella paskaa ja mautonta läppää. Viemäritavaraa.
Eikö tuo viesti ollut juurikin kunnianloukkausta?
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Miten tuollaisia viestejä voitaisiin muutoin lopettaa kuin rikosilmoitusten avulla?
No yksi tapa on tosiaan tuo palstan moderointi. Tässäkin tapauksessa tehdyt toimenpiteet ovat mahdollisesti lopettaneet kyseiset viestit.
Ja miten tehdä rikosilmoitusta, kun ei tiedä mitä kaikkea netissä sanotaankaan.
Niin. Jos et tiedä, että kunniaasi on loukattu ja et sitä saa mistään tietoon, niin kuinka kunniasi on loukkaantunut?
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
@Yön Kärppä Olemme alkuperäisen viestin sisällöstä samaa mieltä. Se oli oksennusta. Minä kommentoinkin sitä jo kyseissä ketjussa mihin viesti oli kirjoitettu.

Mutta silti, sinä et voi tietää haluaako Metti Forssell julkisuuden henkilönä nähdä mitä jollekkin jääkiekkopalstalle jonkun nimimerkin takaa kirjoitetaan. Mahdollisesti pilasit hänen päivänsä välittämällä tuon viestin hänelle eteenpäin. Todella erikoinen ratkaisu.
 

Barney

Jäsen
Tuskinpa Metille mitään viestiä on lähetetty. Sellaista väittämällä saa kuitenkin huomiota ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi itseään vanhempaa larppaamalla ja jokaisen alan asiantuntijaa esittämällä.

Ei kannata ruokkia trollia. Kun trollille ei anna huomiota, niin nopeasti se kiinnostus tuollaiseen toimintaan häviää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jonnet ei muista miten Kirvesniemien hiihtäjäpariskunta ja Kurikan Ryhdin Juha Mieto haastoivat yli 450 000 Suomen kansalaista oikeuteen kunnianloukkauksesta. Lopulta vuosien oikeustaistelun jälkeen korkein oikeus vapautti kansalaiset, koska syyte olisi pitänyt nostaa yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Soccerin MM-kisat, Gareth Southgaten puolustamiskampanja, Tuomas Raja ja nyt Metti Forssellille lähetetty IG-viesti.

Never stop the madness ja kohta vedetään taas!
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Itse tein jopa niin, että linkkasin kyseisen viestin kohteen Instagram DM:ään. Saa Metti itse lukea tuon ja päättää, että tekeekö asiasta rikosilmoituksen.
Are you fucking kidding me?

Sano, että tämä oli vitsi?

Eihän nyt kukaan halua tietää oksennuksia tai paskapuheita mitä nimimerkit kirjoittelevat heistä redditeissä, ylilaudoilla, suolikakkosnelosella tai jatkoajoilla!!!?!!!?!!!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tuskinpa Metille mitään viestiä on lähetetty. Sellaista väittämällä saa kuitenkin huomiota ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi itseään vanhempaa larppaamalla ja jokaisen alan asiantuntijaa esittämällä.

Ei kannata ruokkia trollia. Kun trollille ei anna huomiota, niin nopeasti se kiinnostus tuollaiseen toimintaan häviää.
Näinpä. Toivon auliisti että tämä lukiolaispoika löytäisi elämäänsä parempaa sisältöä kuin palstalla jonkun ihme performanssin esittämisen ja reaktioiden ketjussa kuin ketjussa hakemiseen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jessus taas... nyt on pelleilyteatteri saamassa joko varsin vahingollisia piirteitä (jos väite viestin lähettämisestä on totta) tai sitten hysteerisiä kierroksia (jos paskapuhetta). Itselle riitti tuo futispuolen tötöily jo muutama viikko sitten, ja suosittelen muitakin tekemään palstasta lukukelpoisemman laittamalla Yön Larppa blokkiin. Ei tuollaisia viestejä tarvitse lukea.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Are you fucking kidding me?

Sano, että tämä oli vitsi?

Eihän nyt kukaan halua tietää oksennuksia tai paskapuheita mitä nimimerkit kirjoittelevat heistä redditeissä, ylilaudoilla, suolikakkosnelosella tai jatkoajoilla!!!?!!!?!!!
Nyt kun olen asiaa enemmän pureskellut, niin joo minusta oli ihan ok laittaa tuo viesti eteenpäin. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, miten Paulus Arajuuri reagoi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
suosittelen muitakin tekemään palstasta lukukelpoisemman laittamalla Yön Larppa blokkiin. Ei tuollaisia viestejä tarvitse lukea.
Pakko myöntää, että vaikka @Evil taitaa olla vielä ainut käyttäjä jonka tuotanto on ollut mulle niin lukukelvotonta, että oon laittanut ignoreen, niin @Yön Kärpän viimeaikainen trollaaminen ja provoilu ympäri palstaa on ollut kaikkinensa jo niin luokatonta paskaa, että eilen illalla kävi jo oikeesti mielessä, että pitäiskö laittaa estot päälle.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse tein jopa niin, että linkkasin kyseisen viestin kohteen Instagram DM:ään. Saa Metti itse lukea tuon ja päättää, että tekeekö asiasta rikosilmoituksen.
Linkkasin sinun koko tuotantosi kesästä alkaen YLE Urheilun DM:ään. Nyt kysyvät miten sinut saa työhaastatteluun? Mitä vastaan?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@FASlapsi on kerännyt vuosien mittaan melko mittavan määrän erilaisia pelikieltoja epäonnistuneista hassutteluista/pieleen menneistä vitseistä/mauttomuuksista.

Joku toinen olisi tuolla kaverin pelikieltohistorialla saanut jo ikibannit, just saying.

Harmi että tällä palstalla ei edelleenkään samat säännöt koske kaikkia. Siinä missä @Esteri lensi tänään ulos, selvisi mittavammalla rikosrekisterillä operoiva @FASlapsi taas parin viikon huililla. Miettikää sitä.

Disclaimer: Mulla ei siis oo mitään FASlasta vastaan. Kunhan vaan totesin, että aika löysällä on modejen siima hänen toilailuja kohtaan verrattuna jos kyseessä olisi joku vähemmän tunnettu kirjoittaja.
Kuuluiko @Esteri Mensaan?

Vielä ei ole palstan tunnetuin Jokereiden kausikortin omistaja lähelläkään esimerkiksi TOJ:n tasoa ”kissan elämissä” eli kyllä omiin silmiini palstan historia tuntee vielä pidemmän rötös- ja palstahistorian omaavia tapauksia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En ole aikoihin niin paljon hämmästynyt tällä palstalla aikoihin kuin tänään. Sykähdyttävää. Tämä muistetaan pitkään. Huh huh, paista osaa yllättää aina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös