Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 079
  • 13 719

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Suuressa kuvassahan kärppäfanit yleisesti tällä palstalla ovat todella asiallisen oloista ja jalat maassa olevaa porukkaa, joilta harvemmin tulee mitään ylilyöntejä tai provoiluja mihinkään suuntaan. Yksi ainoa nimimerkki herättää sitten tasaisin väliajoin kuohuntaa muiden ja myös omiensa keskuudessa, mutta muuten on leppoista menoa. Kärppien osiossa ollaan myös varsin vieraanvaraisia ulkopuolisiakin kohtaan (mikä ei ole aina itsestäänselvyys), muutamaankin kertaan sinne joskus heittänyt omaa kommenttia ja koskaan ei ole tullut suurempia nokkapokkia tai kehotuksia painua muualle. Siinä mielessä siis peukku ylös täältä sinne suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksi ainoa nimimerkki herättää sitten tasaisin väliajoin kuohuntaa muiden ja myös omiensa keskuudessa, mutta muuten on leppoista menoa.
Ymmärrettävästi, jos esimerkiksi Eemeli Suomen nimi muuttuu toistuvasti muotoon "jäänhakkaaja" ja Antti Pennasen nimi muotoon "pieni mies" tai "valehteleva ja pieni mies" niin se monia ärsyttää. Mutta, kuten viestissäsi toitkin esiin, niin tätä ei minunkaan käsittääkseni mitenkään erityisen laaja-alaisesti Kärppiä kannattavien nimimerkkien toimesta harrasteta. Tässä kun on eri joukkueiden osioissa keskustelua seuraillut ja itsekin tullut osallistuttua, niin hyvin asiallisesti siellä kyllä Kärppien väriä tunnustavat nimimerkit ovat esiintyneet.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ymmärrettävästi, jos esimerkiksi Eemeli Suomen nimi muuttuu toistuvasti muotoon "jäänhakkaaja" ja Antti Pennasen nimi muotoon "pieni mies" tai "valehteleva ja pieni mies" niin se monia ärsyttää. Mutta, kuten viestissäsi toitkin esiin, niin tätä ei minunkaan käsittääkseni mitenkään erityisen laaja-alaisesti Kärppiä kannattavien nimimerkkien toimesta harrasteta. Tässä kun on eri joukkueiden osioissa keskustelua seuraillut ja itsekin tullut osallistuttua, niin hyvin asiallisesti siellä kyllä Kärppien väriä tunnustavat nimimerkit ovat esiintyneet.
Ja tuossahan on vain pelkkä jäävuoren huippu.

Eikä tule kyllä juuri muita Kärppänickejä mieleen jotka herättäisivät varsinaista ärsytystä, niin henk. koht kuin yleisestikään mitä olisi huomannut.
 

redpecka

Jäsen
Suuressa kuvassahan kärppäfanit yleisesti tällä palstalla ovat todella asiallisen oloista ja jalat maassa olevaa porukkaa, joilta harvemmin tulee mitään ylilyöntejä tai provoiluja mihinkään suuntaan. Yksi ainoa nimimerkki herättää sitten tasaisin väliajoin kuohuntaa muiden ja myös omiensa keskuudessa, mutta muuten on leppoista menoa. Kärppien osiossa ollaan myös varsin vieraanvaraisia ulkopuolisiakin kohtaan (mikä ei ole aina itsestäänselvyys), muutamaankin kertaan sinne joskus heittänyt omaa kommenttia ja koskaan ei ole tullut suurempia nokkapokkia tai kehotuksia painua muualle. Siinä mielessä siis peukku ylös täältä sinne suuntaan.
Jos tässä puhutaan @McTorso :sta niin sanonpa oman mielipiteeni tässä yhteydessä kun en hänen neutraaleja käsikirjoituksiaan jaksa asiaankuuluvassa ketjussa kommentoida.

Kärppäfani sanoo avoimesti olevansa kärppäfani ja sen varjolla luulee saavansa oikeutuksen suoltaa flametusta ympäri Liiga-osioita. Monet meistä vuosikymmeniä palstaa lukeneista tietäá, että oman puolen ketjuissa saa vaikka vähän keuliakin - siellä sitten kinastellaan paikallisen nihilistiyhteisön kanssa onko oma jengi tehnyt hyvin vai huonosti vai vielä paremmin.

MUTTA, on täysin eri asia kirjoittaa samaa flametusta yleiselle osastolle. Jos olen ymmärtänyt termin flametus oikein niin tuo on sitä.

Torsolle toki kunnia, että on itse luonnut oman hypetysketjunsa niin sitä ei tarvii lukea ymäri palstaa. Sen voi vaikka ignoorata kun flametuksen speksit ei kumminkaan taida täyttyä ja toki hän tuottaa myös hyvää matskua.

Minulla ei ole ongelmaa jos nuo vain olisi siellä minne kuuluu eli kärppäosiossa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Meillä on tiettyjä teknisiä sekä myöskin muita tapoja tutkia asiaa. Ymmärrätte varmaan, miksi ei voida paljastaa kikka-arsenaaliamme tämän enempää.

Mutta kuten arvelitkin, niin aivan aukotonta tämä ei ole. Eli ihan varmasti palstalla on edelleenkin tuplanickejä ja joskus jonkun nimimerkin bännit on peruttu, kun ollaan saatu uskottava selitys käyttäjältä.

T: Moderaattorit

Minä teille kikka-arsenaalit näytän. Tai no menee enempi jalkapallon puolelle kun Arsenal on huippulyönnissä.

No mitä itse voisin kommentoida tähän millä tuplanimimerkit tunnistaa. Ei valveutunut silmä ole tyhmä. Harva ihminen osaa tehdä tuplaprofiilin niin että siitä ei nouse savua eli et pysty toisella nimimerkilläs eroaan riittävästi toisesta jos tutkinta alkaa. Sen lisäksi on nämä aiemmin mainitut systeemit.
 

redpecka

Jäsen
No mitä itse voisin kommentoida tähän millä tuplanimimerkit tunnistaa. Ei valveutunut silmä ole tyhmä. Harva ihminen osaa tehdä tuplaprofiilin niin että siitä ei nouse savua eli et pysty toisella nimimerkilläs eroaan riittävästi toisesta jos tutkinta alkaa. Sen lisäksi on nämä aiemmin mainitut systeemit.
Ihan totta, jos henkilö itseään haluaisi boostata ja tykkäyksiä antaa. Nopsaa kävisi ilmi.

Sitten on nämä kaksoisagentit, jotka ei riitele itsensä kanssa vaan haluaa luoda mahdollisimman ärsyttävän stereotypisen kuvan vihaamansa joukkueen kannattajasta. Tosin tähän ei tarvita edes kaksoisnikkikikkailua, mutta onhan niitäkin nähty ja poisteltu (Jokerit/HIFK).

Minä en tykkää omasta nimimerkistäni ja haluaisin aloittaa kaiken alusta. Jos yrittäisin kikkailla, jotenkin luikerrella uudella merkillä sisään ja jättää vanhan niin luulen ettei menisi kauaa kun juttuni olisi samaa paskaa mitä nytkin. Ei sitä osaisi peitellä. Kiinnostuksen kohteet, suosikkijoukkue... Mutta silti olisi kiva kun saisi deletoitua kaikki viestit. @Punamusta niitä poisteli käsipelillä tuhansia aikoinaan. Minä tarttisin sihteerin siihen hommaan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ihan totta, jos henkilö itseään haluaisi boostata ja tykkäyksiä antaa. Nopsaa kävisi ilmi.

Sitten on nämä kaksoisagentit, jotka ei riitele itsensä kanssa vaan haluaa luoda mahdollisimman ärsyttävän stereotypisen kuvan vihaamansa joukkueen kannattajasta. Tosin tähän ei tarvita edes kaksoisnikkikikkailua, mutta onhan niitäkin nähty ja poisteltu (Jokerit/HIFK).

Minä en tykkää omasta nimimerkistäni ja haluaisin aloittaa kaiken alusta. Jos yrittäisin kikkailla, jotenkin luikerrella uudella merkillä sisään ja jättää vanhan niin luulen ettei menisi kauaa kun juttuni olisi samaa paskaa mitä nytkin. Ei sitä osaisi peitellä. Kiinnostuksen kohteet, suosikkijoukkue... Mutta silti olisi kiva kun saisi deletoitua kaikki viestit. @Punamusta niitä poisteli käsipelillä tuhansia aikoinaan. Minä tarttisin sihteerin siihen hommaan.

Jos mä tekisin tuplanicin niin se vois olla redpekca. Tosin sekaannus suhun ja tuomio voisivat olla Modeille päänvaiva.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suuressa kuvassahan kärppäfanit yleisesti tällä palstalla ovat todella asiallisen oloista ja jalat maassa olevaa porukkaa, joilta harvemmin tulee mitään ylilyöntejä tai provoiluja mihinkään suuntaan.
Tähän vahva sama.

Sitten varsinkin @Huml71 ja @Proffa_20 ovat palstan ehdotonta aatelia asiantuntemuksessa, joiden kirjoituksia on erittäin antoisaa lukea.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Futisforum ei avaa omaa osiota Qatarin kisoille - aina niin (yllättävänkin) tiedostava ja ihmisoikeuksista huolestunut JA kylmästi avaa. Olisikohan mahdollista saada perusteluita? @Moderaattorit @Ylläpito

En ole mode enkä ylläpito, mutta varmaan siksi että osiota toivottiin tuolla toisaalla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En ole mode enkä ylläpito, mutta varmaan siksi että osiota toivottiin tuolla toisaalla.
Jep, varmaankin. Olisi toki mukava kuulla itse sylttytehtaalta, että mihin tämä viime vuosien tiedostavuus ja kantaaottavuus nyt hävisikin tältä osin kuin hauki rannasta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, varmaankin. Olisi toki mukava kuulla itse sylttytehtaalta, että mihin tämä viime vuosien tiedostavuus ja kantaaottavuus nyt hävisikin tältä osin kuin hauki rannasta.
Eikös se ole vaan hyvä, että asioista keskustellaan, oikeilla nimillä ja oikeassa paikassa sen sijaan että niitä lakaistaan maton alle? Ei Jatkoajan ylläpito ole mitenkään sinulle tilivelvollinen. Hyppää pois bussin kyydistä, jos ei meno miellytä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei Jatkoajan ylläpito ole mitenkään sinulle tilivelvollinen. Hyppää pois bussin kyydistä, jos ei meno miellytä.
No, tuskinpa pyörtyvät kauhusta, jos joku pyytää eres pikkuusen perustelemahan? Ja tuskin se nyt olisi sinultakaan mitenkään pois vai olisiko?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös se ole vaan hyvä, että asioista keskustellaan, oikeilla nimillä ja oikeassa paikassa sen sijaan että niitä lakaistaan maton alle? Ei Jatkoajan ylläpito ole mitenkään sinulle tilivelvollinen. Hyppää pois bussin kyydistä, jos ei meno miellytä.

Mitä tarkoittaa oikeilla nimillä ja oikeissa paikassa keskustelu?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tarkoittaa oikeilla nimillä ja oikeissa paikassa keskustelu?
Mielestäni ihmisoikeuksia ei saa polkea, mutta ihmisoikeuksien polkemisesta saa ja kuuluukin keskustella. On hyvä että kisoille avattiin oma osio jossa sitä keskustelua voi käydä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jaahas @McTorso on kuulemma saanut viikon pelikiellon. Moderaattorien ilmoituksen mukaan oli kuulemma "kimpaantunut tyhjästä" ja syyllistynyt muutamalla viestillä "henkilökohtaiseen hyökkäykseen".

Eikä siinä mitään. Kun tämän sivun viestit lukee niin kieltämättä hän kutsuu jopa yhdessä vaiheessa (#3980) kanssakirjoittajan postausta "moukkamaiseksi".

Onhan tuo tiukalla tulkinnalla henkilökohtainen hyökkäys.

Sääli vaan että tuomarilinja oli viikkoa ennen aika erilainen "Kuinka Kiinnostavana Pidät Naisten Jääkiekkoa"-ketjussa jossa eräs toinen nimimerkki kävi kuumana kuin hellankoukku eikä esim tämä viesti johtanut edes rikepisteeseen vaikka kommentoinnin kohteeksi joutui kanssakirjoittajan sukupuolielimet.

Ja kyllä - raportoin tuon viestin itse ja viikon verran seurasin että tuleeko siitä mitään seurauksia. Kun ei tullut niin ajattelin että eipä mitään, linja on sitten tämä ja modet haluavat ronskimpaa keskustelua - kunnes näin ne viestit josta McTorso lensi pihalle.

Tiedän että moderaattorit eivät kommentoi yksittäistapauksia, mutta on pikkuisen häiritsevää kun pääosin vankilasäännöillä vetämisen keskellä poimitaan yksittäinen kirjoittaja jossain nollatoleranssi-asiallista-kieltä-pittää-käyttää-puuskassa ja annetaan pelikieltoa.

Oma teoriani mistä epäsuhde johtuu liittyy raportointien määrään ja moderaattorien taipumukseen vastata raportointitulvaan antamalla demokraattisesti pelikieltoa. Vox Populi, Vox Dei ja silleen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Aina silloin tällöin täytyy antaa erittäin lyhyt jäähy jollekkin nimimerkille ettei näyttäisi liian räikeästi siltä että kyseistä nimimerkkiä suojellaan moderaattorien toimesta. Mainitsematta tai vihjailematta ketään mutta ajankohta on sopiva.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Aina silloin tällöin täytyy antaa erittäin lyhyt jäähy jollekkin nimimerkille ettei näyttäisi liian räikeästi siltä että kyseistä nimimerkkiä suojellaan moderaattorien toimesta. Mainitsematta tai vihjailematta ketään mutta ajankohta on sopiva.

Hmmm. Miksi pitää antaa jäähy jos ei tee mitään rikettä? Saivartelen mutta jos tällä linjalla oltaisiin niin jäähyboxissa olisi enempi sakkia kun Tapparan pelissä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Hmmm. Miksi pitää antaa jäähy jos ei tee mitään rikettä? Saivartelen mutta jos tällä linjalla oltaisiin niin jäähyboxissa olisi enempi sakkia kun Tapparan pelissä.
"Mitään rikettä" ei pidä paikkaansa. Ja modet suojelavat vain harvoja joten miksi boxissa olisi ruuhkaa?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
"Mitään rikettä" ei pidä paikkaansa. Ja modet suojelavat vain harvoja joten miksi boxissa olisi ruuhkaa?

En tarkoittanut kyseistä jäähyn saajaa vaan yleisesti että jos käyttäytyy koko ajan asiallisesti niin silloin ei voi olla perustetta jäähylle. Torsolle tekee hyvää viikko.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En tarkoittanut kyseistä jäähyn saajaa vaan yleisesti että jos käyttäytyy koko ajan asiallisesti niin silloin ei voi olla perustetta jäähylle. Torsolle tekee hyvää viikko.
Täsmälleen samaa mieltä. Mistä Torsosta puhut, minä en maininnut ketään tai vihjaillut kenestäkään:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös