Itse tykkään viesteistä silloin, kun niissä on pääasiassa jotain fiksua sanottavaa. Ainoa asia, mitä tykkäyksistä voi varmaan päätellä on se, kuinka moni muu ihminen jakaa omat ajatukset. Nimimerkillä ei ole itselleni merkitystä, mutta viestin sisällöllä on paljonkin. Ei kai kenenkään minä-kuva tai itsetunto nyt oikeasti voi olla siitä kiinni, paljonko Jatkoajan keskustelupalstalla tykätään nimimerkin viesteistä? Vai voiko? Mutta, jos kukaan ei koskaan tykkää sun viesteistäsi tai kaikki ovat järjestään eri mieltä kanssasi, lienee aiheellista tarkastella niitä omia näkeyksiä. Ei tietenkään niin, että niillä tykkäysten määrällä olisi mitään väliä, vaan sillä, että ehkä oma ajatusmaailma tai maailmankuva vain on viturallaan ja sitä kannattaisi yrittää objektiivisesti tarkastella. Yleisesti ottaen kansa täällä palstalla on kohtuullista ja puolueetonta, vaikka onhan täällä sitäkin, että osa nimimerkeistä on aina ihan periaatteenkin vuoksi eri mieltä kuin joku toinen kirjoittaja. Mutta omaan pirtaan sellainen ei oikein istu. Mulle hyvä viesti on hyvä viesti, ihan sama, kuka sen on kirjoittanut ja näin uskon olevan enemmistöllä kirjoittajista. Paska ei kuitenkaan pöyhimällä parane.