Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 238 549
  • 13 688

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Modet voisi tehdä samoin kuin Punamustan kohdalla kun nyt vilperi ei ole enää itse ratin takana eli auttaa pitämään vähän taukoa palstasta. Mies ei kykene enää pysymään mukana omissa sekoiluissaan ja sama viesti toistuu jatkuvasti.

Edit. Pahoittelut asianosaiselle mutta en viitsinyt tägätä häntä tähän kun se samainen viesti ilmestyisi sitten tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Modet voisi tehdä samoin kuin Punamustan kohdalla kun nyt vilperi ei ole enää itse ratin takana eli auttaa pitämään vähän taukoa palstasta. Mies ei kykene enää pysymään mukana omissa sekoiluissaan ja sama viesti toistuu jatkuvasti.
Vahva sama. Se on hyvä että pystyy avautumaan ongelmistaan ja pitääkin avautua mutta nuo viestit on jo aika tuskallista ja vaivaannuttavaa seurattavaa. Ihan aidosti siis käyttäjän puolesta, toivon että ongelmat helpottavat ja saisi pääkoppansa kuntoon.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Modet voisi tehdä samoin kuin Punamustan kohdalla kun nyt vilperi ei ole enää itse ratin takana eli auttaa pitämään vähän taukoa palstasta. Mies ei kykene enää pysymään mukana omissa sekoiluissaan ja sama viesti toistuu jatkuvasti.

Edit. Pahoittelut asianosaiselle mutta en viitsinyt tägätä häntä tähän kun se samainen viesti ilmestyisi sitten tänne.

Kyseessä olevan henkilön päivityksiä olen facebookissa lukenut, en niinkään täällä. Vaikeuksia on itse kullakin eikä se ole ns peruste jäähyyn ellei sitten mennä liiallisuuksiin. No toivotaan että vilperi saa asiansa kondikseen. Itelläkin menee paremmin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyseessä olevan henkilön päivityksiä olen facebookissa lukenut, en niinkään täällä. Vaikeuksia on itse kullakin eikä se ole ns peruste jäähyyn ellei sitten mennä liiallisuuksiin. No toivotaan että vilperi saa asiansa kondikseen. Itelläkin menee paremmin.

Liiallisuus on tässä se taikasana. Mitäs nyt arvioisi 5 viestiä päivässä pian viikon ajan ja täsmälleen sama viesti joka kerta. Toki pieniä muutoksia esim sekoittamalla mitä milloinkin tarkoitti.

Kuten sanoin niin Punamusta-keissistä mallia.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyseessä olevan henkilön päivityksiä olen facebookissa lukenut, en niinkään täällä.
Tämä on keskustelupalsta missä keskustellaan asioista ja aiheista.

Mitä enemmän tuodaan esiin ihmisten yksityisyyttä esim. facebook käyttäytymisen kautta ja kirjoitukset koskevat lähinnä omaa terveydentilaa, tai taloudellisia ongelmia, niin mielestäni on hyvin kaukana siitä mitä varten tämä keskustelupalsta on olemassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyseessä olevan henkilön päivityksiä olen facebookissa lukenut, en niinkään täällä. Vaikeuksia on itse kullakin eikä se ole ns peruste jäähyyn ellei sitten mennä liiallisuuksiin. No toivotaan että vilperi saa asiansa kondikseen. Itelläkin menee paremmin.

Yllättävää kyllä niin vaikka paskaa tuli rajusti niskaan niin silti pidin oman pääni kun luotin itseeni. Raskas matka oli kuljettavana henkisesti kun paskaa tuli niskaan joka suunnasta ja silti piti vain sitkeästi pitää oma pää kylmänä. Senkin takia jäi ehkä liikaa asia pyörimään päähän.

Lääkäri herätti tähän päivään varmaan takaisin eilen juoksuttamalla minua turhaan A-klinikalle. Se oli varmaan tarkoituksellinen herätys, että nyt valot päälle. Tämä on erikoinen tilanne ollut pitkän aikaa, minua on pidetty hulluna suorastaan koska minua on vähätelty karsealla tavalla ja asioista ei ole muut ottaneet selvää oikeasti kai riittävän ajoissa.

Olen vain silti sitkeästi jaksanut luottaa itseeni ja omiin päätelmiini. Taisin puhua kai lopulta sellaista kieltä mitä muut ei oikein välttämättä edes hiffanneet ja tajunneet sekä uskoneet pitkän aikaa että minä olen aikoinaan nämäkin läksyt lukenut ja tiedän asioista.

Piti pitää pää kylmänä pitkän matkan ajan raskaiden arvosteluiden keskellä koska vahvasti alusta asti epäilemäni mahdollinen luonnehäiriö on sen verran vakava että pakko se oli joskus päästää mielen päältä pois.

No eilen sitten menin suoraan lääkärin luokse juttelemaan asioista ja näkemyksistäni. Ja sieltä löytyi lopulta varmaan oikeasti niin hyvää asiantuntemusta että sain vihdoin murheet pois mielestäni.

Nyt asiat alkavat olemaan minun osaltani täysin loppuunkäsitelty ja loppuun kaluttu. Nyt alan taas keskittymään omaan elämääni ja vaikka urheilun seuraamiseen. Matka jatkuu lopulta eteenpäin. Ja lopulta täältä kuoriutuu asiallinen ja fiksu ihminen jolla ei ole enää pelkästään omilla harteillaan kannettavana näin suurta taakkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on keskustelupalsta missä keskustellaan asioista ja aiheista.

Mitä enemmän tuodaan esiin ihmisten yksityisyyttä esim. facebook käyttäytymisen kautta ja kirjoitukset koskevat lähinnä omaa terveydentilaa, tai taloudellisia ongelmia, niin mielestäni on hyvin kaukana siitä mitä varten tämä keskustelupalsta on olemassa.
Kyllä mainitsemasi aiheet liittyvät ihan yhtälailla keskustelupalstalle. Tässä nimenomaisessa tapauksessa en ole huomannut mitään kovin ihmeellistä, vaikka tekstit voivat olla vähän erikoisia ja itseään toistavia, niin toisaalta ei niissä ole mitään erityisen pahaa näkynyt. Tällaisella nimettömällä keskustelupalstalla avautuminen voi olla joillekin yllättävän tärkeää ja se voi auttaa eteenpäin, joten en lähtisi sitä ylläpidon toimesta estämään, jos toiminta ei merkittävästi haittaa palstan muita käyttäjiä.

Vaikka tekstit vaikuttaisivat vähän oudoilta, niin ei se niistä kovin haitallisia tee. Nehän voi myös aika helposti jättää lukematta.
 

Katto

Jäsen
Kyllä mainitsemasi aiheet liittyvät ihan yhtälailla keskustelupalstalle. Tässä nimenomaisessa tapauksessa en ole huomannut mitään kovin ihmeellistä, vaikka tekstit voivat olla vähän erikoisia ja itseään toistavia, niin toisaalta ei niissä ole mitään erityisen pahaa näkynyt. Tällaisella nimettömällä keskustelupalstalla avautuminen voi olla joillekin yllättävän tärkeää ja se voi auttaa eteenpäin, joten en lähtisi sitä ylläpidon toimesta estämään, jos toiminta ei merkittävästi haittaa palstan muita käyttäjiä.

Vaikka tekstit vaikuttaisivat vähän oudoilta, niin ei se niistä kovin haitallisia tee. Nehän voi myös aika helposti jättää lukematta.
Joo aika hyvää jankkausta aika monessa ketjussa. Toivon että nimimerkki Vilperi löytää tiensä Jypin osioon ja käy siellä kertomassa joka topikkiin elämästään. Voisi auttaa häntä eteenpäin elämässään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo aika hyvää jankkausta aika monessa ketjussa. Toivon että nimimerkki Vilperi löytää tiensä Jypin osioon ja käy siellä kertomassa joka topikkiin elämästään. Voisi auttaa häntä eteenpäin elämässään.
No mikä pointti tässä nyt taas oli? Olen hänen viestejään lukenut aika paljon, mutta en kaikkea, koska ei niitä ole pakko lukea, vaikka kyseisiä ketjuja muuten lukisikin. Ne viestithän ovat olleet kuitenkin sellaisissa ketjuissa, missä ne eivät ole varsinaisesti väärässä paikassa.

JYPin tai muiden joukkueiden osiot eivät ehkä olisi oikeita paikkoja niille viesteille, jolloin modeilla saattaisikin olla syytä puuttua asiaan.

Jos jonkun käyttäjän viestit yleisesti häiritsevät itseä liikaa, niin kyseisen käyttäjän voi asettaa ignoreen ihan palstasoftan kautta.
 

Katto

Jäsen
No mikä pointti tässä nyt taas oli? Olen hänen viestejään lukenut aika paljon, mutta en kaikkea, koska ei niitä ole pakko lukea, vaikka kyseisiä ketjuja muuten lukisikin. Ne viestithän ovat olleet kuitenkin sellaisissa ketjuissa, missä ne eivät ole varsinaisesti väärässä paikassa.

JYPin tai muiden joukkueiden osiot eivät ehkä olisi oikeita paikkoja niille viesteille, jolloin modeilla saattaisikin olla syytä puuttua asiaan.

Jos jonkun käyttäjän viestit yleisesti häiritsevät itseä liikaa, niin kyseisen käyttäjän voi asettaa ignoreen ihan palstasoftan kautta.
Jypin ketjuun hän vielä ei ole vielä kirjoittanut, mutta aika moneen vapaan ketjuun kyllä. Ei sunkaan tarvitsisi niitä sieltä Jypin ketjusta lukea.
Tämä oli tietysti huumoria. Mutta sitten kun keskustelupalstan ketjut täyttyy tuosta jankkauksesta niin on mietinnän paikka olisiko pikku huili paikallaan. Mun mielestä olisi. Jatkoaika olisi raskas paikka, jos kaikki jankkaisivat kuten hän.
 

redpecka

Jäsen
Eihän täällä kai kukaan itse teksteihin vittuuntuneena pelikieltoja ole ollut vaatimassa merkille @vilperi

Hyvää palstalaisten toisista vakkarijäsenistä huolestumista ollut. Mutta samaa mieltä kuin vaikka @Nelfor ettei joku huilaustauko ole se ratkaisu. Vilperi kirjoittaa sitten vaikka talonsa ilmoitustaululle jos ei muualle saisi. Nyt kirjoittaa megahöttöketjuun, ei pitäisi häiritä ketään.

Varsinkin kun nyt homma on laitettu rullaamaan eteenpäin, on lekurissa käyty ja lääkkeet saatu. Kunhan Vilperi vaan syöt ne määrätyt mömmöt niin hyvä tulee. Sitten paluu töihin jne... Kirjoittelet omasta elämästäsi palstalle just niin kuin ennenkin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nopeasti tämäkin ketju kärsi "konvoi" ilmiöstä. Ensin naureskeltiin parille räkänokalle ja omaan asiaansa tulisesti uskoneille hörhöille. Sitten ollaan alettu keskustelemaan hallituksen toimista, rokotteista ja vaikka ilmastonmuutoksesta.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla perustelut, miksi tämä viesti Convoy ketjusta siirrettiin ilmastonmuutosketjuun syyllä: "ilmastonmuutoksen käsittely ilmastonmuutosketjussa"?

Legendaarista klippiä lainaten "Samanlaiset säännöt? Eihä täällä v**tu ole sääntöjä."
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla perustelut, miksi tämä viesti Convoy ketjusta siirrettiin ilmastonmuutosketjuun syyllä: "ilmastonmuutoksen käsittely ilmastonmuutosketjussa"?

Legendaarista klippiä lainaten "Samanlaiset säännöt? Eihä täällä v**tu ole sääntöjä."
Ettet vaan tee kärpäsestä härkästä (mikä hitto on härkänen, by the way)? Kai sullakin menee joskus muoviroska sekajäteastiaan?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ettet vaan tee kärpäsestä härkästä (mikä hitto on härkänen, by the way)? Kai sullakin menee joskus muoviroska sekajäteastiaan?
Teen. Mutta mielenkiinnosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon
Olisihan tuon voinut jättää alkuperäiseen ketjuunsakin.

Eiköhän tässä käynyt vain silleen klassisesti, kun isompaa kasaa offtopicin puolelle menneitä viestejä lähdettiin eri viestien seasta pikaisesti perkaamaan, niin osa viesteistä jotka olisi voinyt siirtää jäivät Convoy-ketjuun, ja osa viesteistä jotka olisi voinut jättää alkuperäiselle paikalleen puolestaan siirtyivät.
 

redpecka

Jäsen
Olisihan tuon voinut jättää alkuperäiseen ketjuunsakin.

Eiköhän tässä käynyt vain silleen klassisesti, kun isompaa kasaa offtopicin puolelle menneitä viestejä lähdettiin eri viestien seasta pikaisesti perkaamaan, niin osa viesteistä jotka olisi voinyt siirtää jäivät Convoy-ketjuun, ja osa viesteistä jotka olisi voinut jättää alkuperäiselle paikalleen puolestaan siirtyivät.
Nää siirrot on kyllä vähän perseestä. Kiva kumminkin kun ilmoitatte siitä henkilökohtaisesti niin voi käydä vaikka poistamassa oman tuherruksensa jos tuntuu ettei olisi johonkin ketjuun halunnut kirjoittaa tai vähintään konteksti muuttuu.

Vieläkin ahistaa kun minun Neil Young -ketjuun kirjoittamani viesti siirrettiin johonkin helvetin spotifaiketjuun kun en edes tiedä mikä on spotify. Yritä siellä sitten jatkaa keskustelua Niilosta.

Toinen vastaava juttu on kun jonkun viestistä luodaankin vaikka uusi oma ketju modejen toimesta. Onneksi ei itselleni ole noin käynyt, mutta jokuhan siitä oikeutetusti purnasi kun näytti, että hän olisi muka avannut ketjun jostain urposta asiasta. Helppo kikka olisi kun modet/ylläpito avaisi sen ketjun lyhyillä saatesanoilla ja liittäisi vasta sitten sen jonkun viattoman kirjoittajan viestin siihen.

No, ei nää isoja ongelmia ole. Hyvää duunia. Eteenpäin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitä nimimerkki Lapajäähän on nyt kirjoitellut kun nimimerkki poistettiin?
Näköjään KHL ja Jokerit osiossa pitänyt vauhtia päällä. Katsoin pari muuta pelikieltoon johtanutta viestiä ja molemmissa vastattiin tuolle nimimerkille.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tosiaan, jos käy edes vähänkin lukemassa @Lapajäähän viimeaikaista ulosantia palstan Jokerit-osioon, ei sen jälkeen tarvi ihmetellä miksi lähti isoista ovista ulos.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mitä nimimerkki Lapajäähän on nyt kirjoitellut kun nimimerkki poistettiin?

Lueskelin noin kymmenen viimestä viestiä käyttäjältä niin en löytänyt niistä oikeestaan kun 'me ollaan hävitty tää peli' asennetta. Jos ei ollut aikaisempaa rikoshistoriaa niin aika kova poisto oli.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ei ollut aikaisempaa rikoshistoriaa niin aika kova poisto oli.
Aiempaa rikehistoriaa näyttäisi olevan aika mittavasti. Nimimerkki on kunnostautunut erityisesti tiedevastaisen koronaspämmin viljelemisessä ympäri foorumia, niin korona-aiheisiin ketjuihin kuin muuallekin. Myös tahallisessa keskustelun sotkemisessa kyseinen nimimerkki on kunnostautunut. Pitkistäkin pelikielloista huolimatta, meno on vaikuttanut jatkuvan ennallaan, joten ihan odotettu lopputulema tämä lopullinen poisto.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kannattaisiko modejenkin pistää nyt hieman jäitä hattuun näiden pelikieltojen kanssa. Ukrainassa teurastetaan ihmisiä joiden ainoa rikos on se, että ha sattuvat asumaan Venäjän naapurivaltiossa. Jos modet ovat suomalaisia, heidän varmaan kannattaisi ymmärtää, että Ukrainan sota on meidän sotamme ja sodassa vihollisesta käytetään hieman raflaavampaa kieltä. Siksi en mitenkään voi ymmärtää penaltyn jakamista r-sanan käyttämisestä.
 
Kannattaisiko modejenkin pistää nyt hieman jäitä hattuun näiden pelikieltojen kanssa. Ukrainassa teurastetaan ihmisiä joiden ainoa rikos on se, että ha sattuvat asumaan Venäjän naapurivaltiossa. Jos modet ovat suomalaisia, heidän varmaan kannattaisi ymmärtää, että Ukrainan sota on meidän sotamme ja sodassa vihollisesta käytetään hieman raflaavampaa kieltä. Siksi en mitenkään voi ymmärtää penaltyn jakamista r-sanan käyttämisestä.
Lainaamme omaa kahteenkin ketjuun kirjoittamaamme viestiä eiliseltä:
Hei palstalaiset.

Vaikkei sillä olekaan maailman mittakaavassa merkitystä, myös me norsunluutornissa tuomitsemme jyrkästi Venäjän toimet Ukrainassa. Olemme murheissamme viattomien siviilien puolesta ja huolissamme tilanteen kehittymisestä.

Asiasta käytävään keskusteluun liittyen haluamme todeta seuraavaa.

Kunnioitamme palstalla tässäkin asiassa sananvapautta ja eriäviä mielipiteitä. Tässä suhteessa Venäjän nykyhallinnon tie ei ole meidän tiemme. Kuitenkin puhtaan trollaamisen aiomme kitkeä pois hyvin matalalla kynnyksellä ja arvioida päätöksiä tehtäessä kunkin tuomiolla olevan kirjoitushistoriaa entistä tarkemmin.

Vaikka ärtymys Venäjän johdon toimia kohtaan on ymmärrettävää, emme aio sallia rasismia tavallisia venäläisiä kohtaan. Esimerkiksi meillä on Suomessa iso venäläistaustainen vähemmistö, jonka jäsenet ovat osa tätä yhteiskuntaa ja moni heistä vastustaa Venäjän tämän hetkisiä toimia. Rasistinen kielenkäyttö on omiaan lietsomaan tarpeetonta vihaa heitä kohtaan. Jatkoajan keskustelupalsta on tarjonnut erinomaisen alustan monien ajankohtaisten asioiden ruotimiseen, ja näin tahdomme olevan nytkin. Hyvään keskusteluun ei kuulu vihapäissään kirjoitetut sisällöttömät viestit.

Haluaisimme myös muistuttaa jo etukäteen, että vaikka palsta teknisesti salliikin mediaupotukset ja linkkaukset muihin alustoihin, minkäänlaista väkivaltakuvastoa emme palstallemme toivo, emmekä sitä hyväksy. Sodasta on tarjolla kaikenlaista kuvamateriaalia, mutta palstamme ei ole oikea paikka esimerkiksi raa'alle video- tai kuvamateriaalille.

Pidetään siis pää kylmänä ja ylhäällä.

Terveisin
Moderaattorit
Ja vielä tämän päivän pelikieltoilmoituksesta:
Venäjän hyökkäys Ukrainaan on aivan odotetusti nostattanut tunteita. Koska tilanne on tällainen, olemme valmiita päästämään sormien läpi rajumpiakin sanankäänteitä varsinkin Venäjän päättäjiä kohtaan. Tästä huolimatta emme nytkään salli ihan mitä tahansa ja seuraavat rikkeet Venäjä-keskustelussa ovat johtaneet viikon pelikieltoihin:

Lopuksi haluaisimme vielä lopuksi toivoa, että Ukrainaan kohdistuvasta hyökkäyksestä huolimatta me täällä palstalla laittaisimme jäitä hattuun aiheesta keskustellessamme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös