Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 497 750
  • 15 440

npc

Jäsen
Tämä alkaa olla kyllä jo lähellä "Pitääkö olla huolissaan" osastoa mielestäni. Eli haluaisitte olla kirjoittamatta johonkin osioon, mutta ette siihen pysty ilman että se estetään?
Omalta kohdaltani en koe noin, siis että Jatkoaika olisi kasvanut liian isoksi osaksi elämää tai jotain sen tapaista. En vain pysty syömään purkkaa samaan aikaan jos mulla on kirjoitusoikeudet. Tai joskus on levoton elämänvaihe, että parempi varmistaa "pelikiellolla" ettei tule suollettua ihan totaalisen paskaa settiä.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä saako pelikiellon määrämittaiseksi pyytämällä, mutta jos saa, asiallinen toimenpide modeilta.
Sai ainakin muutama vuosi sitten. Lähetin asiallisen pyynnön moderaattoreille joko liigakauden tai Tepsin pelien loputtua, en muista kumpi, että poistaisitteko kirjoitusoikeuteni kesän ajaksi, pyysin muistaakseni, että "vaikka elokuun loppuun saakka" ja sain pyytämäni. Tosin tarkoitukseni oli silti lukea palstaa kesän aikana ja olisin halunnut kirjautua, koska luettavuus ja seuraaminen on jouhevampaa kirjautuneena, mutta sain ilmeisesti jonkin sortin porttikiellon enkä päässyt kirjautumaan palstalle ollenkaan, joten palstalla vierailu siltä kesältä jäi lähes nolliin.

En tiennyt silloin enkä tiedä vieläkään, saako kirjoitusoikeutensa hyllylle säilyttäen kuitenkin oikeuden kirjautua palstalle, eli ovatko "kirjoitusoikeuksien menettäminen" ja "porttikielto" sama asia, mutta pyysin kuitenkin ensin mainittua, vaan sain jälkimmäisen. Oliko tämä joku moderaattorien kämmi, katkos informaatiossa tai silkkaa vittuilua, en tiedä, eikä oikeastaan enää edes kiinnosta.

*e*
Eli haluaisitte olla kirjoittamatta johonkin osioon, mutta ette siihen pysty ilman että se estetään? Sikäli hyvä, että asiaan reagoitte mutta ehkä tossa herää kysymys, että alkaako palstalla olla jo turhankin isoa roolia elämässä.

Omassa tapauksessani kyse ei noin suoraviivaisesti ollut tuosta boldaamastani, mutta kun huomasin, että oli vaikeaa olla tarttumatta milloin mihinkin rapalaan ja olla vastaamatta joihinkin tulkintani mukaan puhtaassa provomielessä esitettyihin kysymyksiin, kai sen voi muotoilla noinkin, että palsta oli elämässäni turhan isossa roolissa. Tunnen itseni ja tiedän, että vaikka kuinka pyhästi olisin päättänyt jättää em. tapaukset ilman huomiota, jossain vaiheessa olisi kuitenkin kiehunut yli ja olisin kirjoittanut jotain pelikiellon tai vähintäänkin jonkinmoisen rangaistuksen arvoista.

Tämän vuoksi koin, että oli helpompaa pyytää jäähyä itse, sen sijaan että olisin rikkonut sääntöjä ja sen seurauksena saanut jäähyn. Joku voi pitää ratkaisuani liioiteltuna ja hänellä on siihen oikeus, ei siinä mitään. Itse en sitä kuitenkaan liioitteluna pitänyt, enkä pidä edelleenkään. Koen edelleen, että ratkaisuni oli kaikin puolin positiivinen ja mikäli tuollaisia fiiliksiä joskus vielä tulee, toimin melko varmasti samalla lailla.

Viimeksi muokattu:
Huilitaukoa voi pyytää meiltä määräaikaisena tai mallia "toistaiseksi", jolloin avataan tunnukset sitten pyynnöstä. Ainakin joku gradu on tainnut valmistua ajallaan tämän asiakaspalvelumme ansiosta.

En tiennyt silloin enkä tiedä vieläkään, saako kirjoitusoikeutensa hyllylle säilyttäen kuitenkin oikeuden kirjautua palstalle, eli ovatko "kirjoitusoikeuksien menettäminen" ja "porttikielto" sama asia, mutta pyysin kuitenkin ensin mainittua, vaan sain jälkimmäisen. Oliko tämä joku moderaattorien kämmi, katkos informaatiossa tai silkkaa vittuilua, en tiedä, eikä oikeastaan enää edes kiinnosta.

Vika on varmaan ollut ATK:ssa, tietokoneitahan on aina kätevä syyttää kaikesta... Palstasoftassa ominaisuudet ja niiden nimet muuttuvat välillä, eikä ehkä ihan aina olla pysytty muutoksissa perillä täällä konehuoneen puolella.

Pelikiellon (tai itse pyydetyn huilitauon) aikana pitäisi olla niin, että kaikki kirjautuneelle muutenkin käytössä olevat toiminnot toimivat, paitsi palstalle ei ole mahdollista kirjoittaa.

Hallintavalikossa on kuitenkin sellainenkin rasti ruutuun -laatikko, joka on tarkoitettu käytettäväksi silloin, kun joku saa lopulliset lähtöpassit palstalta ja menettää samalla käyttöoikeudet koko palveluun.

Sinun tapauksessasi rasti oli siis mennyt luultavasti väärään ruutuun. Toivottavasti ilmat olivat kuitenkin mukavat ja nautit Jatkoaika-vapaasta kesästäsi!

T: Modet

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vaan kävi niin, että jo(i)llain moderaattoreista meni kuppi nurin, kun vanhaa kaveria vähän tönittiin vanhoista viesteistä, jotka eivät enää oikein sovi herätyksen kokeneen ja rasistikorttia vilkkaasti heiluttelevan maailmanparantajan nykyiseen imagoon. Eihän tossa ole mitään perusteita minkäänlaiseen pelikieltoon, mutta näinhän täällä on aina menty.
Näinpä. Ihmettelin hieman, kun minulle @Osmo Rapeli täysin vieras nimimerkki. No sitten selvisi että nimimerkkihän on jossain vaiheessa vaihtunut, joten eipä enää pelikielto ihmetytä.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinun tapauksessasi rasti oli siis mennyt luultavasti väärään ruutuun.
Varmasti näin, eikä sillä tosiaan ole enää edes väliä. Paljon mahdollista sekin, että olen muotoillut pyyntöni väärin, jolloin se on tietysti käsitettykin väärin. Joku siinä mokasi, mutta samapa tuo.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ehdotan, että tämä viesti valitaan vuoden 2021 Jatkoajan vuoden viestiksi:

Elämä oli helpompaa sillon kun tekstiväännön saattoi kuitata vaan, jotta "älä ala vittuilemaan runkku". Nykyään ei saa mitään enää sanoo!

Jos olet eri mieltä niin *** *** ************ ******.

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
@aquanqua n bänni on luokkaa naurettava.
Luulin Jatkoajan moderoinnin jo päässeen yli turenkilaisuudesta, mutta näemmä perunafarmareita edelleen suojellaan.
Tästä viestistä tullee minulle bänniä, mutta aivan vitun sama.
Jos turenkilaismafia edelleen suojelee täällä jäseniään asialliselta kritiikiltä, niin pitäkää tunkkinne, perunannostokoneenne ja lantasaappaanne!
Hävettävää toimintaa Suomen suurimmalta lätkä-keskustelupalstaltalta.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Elämä oli helpompaa sillon kun tekstiväännön saattoi kuitata vaan, jotta "älä ala vittuilemaan runkku". Nykyään ei saa mitään enää sanoo!
Aika huono vertaus kun tuosta tärähti silloin useampi kuukausi penaltia.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onpa yllättävää, jos/kun yksi palstan suurimmista ja käsittämätöntä suojelua täällä nauttivasta päänaukojista on pyytänyt omaehtoista huilia kuukausitolkulla jatkuneen muiden mielipiteiden mitätöinnin ja helvetin ylimielisen itsensä ylentämisen jälkeen. Nyt kun ko. nimmarin taustat ovat osittain tuotu julki, totaalinen takinkääntö ja sen mukanaan tuoma pyhimysrooli saattavat aiheuttaa hieman ärtymystä palstaveljissä.
Eihän siinä oikein muutakaan vaihtoehtoa oo, kun pistää pää pensaaseen ja paeta vastuuta. Joku ryhdikäs ihminen olis voinu tulla ehkä selvittämään näkemyksiään ja syitä tähän takinkääntöön, mutta jokainen tietty tavallaan.

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
@aquanqua :n pelikieltohan oli ihan paikallaan ja kestokin sinällään perusteltavissa. Kyseinen nimimerkki aloitti tuon henkilökohtaisuuksiin menon, mutta tajusi sentään lopettaa moderaattorien puututtua "keskusteluun".
Lainattu nimimerkki sen aloitti mutta on ilmeisesti suojassa niin pääsi vain viikolla.
Kummasti tämä eräs nimimerkki on saanut haukkua toisia ties millä tavalla.
Sen lauluja laulat kenen leipää syöt näkyy tässä hyvin.

Mutta niinhän se on maailma on tasa-arvoinen toisille se on vaan tasa-arvoisempi kuin toisille.

Ja kyllä vanhojen viestien on oltava näkyvillä vaikka vuosia kuluu tai nimimerkki vaihtuu, ei ne saa olla mikään pelasta perseesi kortti.
Eikä ole suinkaan ainut nimimerkki mutta se on mitä se on.

Viimeksi muokattu:

Ruoppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseutu
En kyllä näe mitään syytä nostaa ylös 17 vuotta vanhoja viestejä kuin henk koht hyökkäystä varten. Eli ihan oikein meni tuomio.
Olisiko syynä se, että vähiten arvostamani nimimerkki @Osmo Rapeli on johtava cancelointi ja woke kulttuurin edustaja tällä palstalla? Olin kirjoittanut tälle palstalle vähän värikkäästi yhden faktan eräästä asiasta ja heti piti kyseisen nimimerkin käydä raportoimassa asiasta + avata täysin faktaan liittymätön ketju, joka vei keskustelun aivan eri suuntaan. Eli summa summarum - kyllä rikka toisen silmässä huomataan, muttei malkaa omassa silmässä.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En kyllä näe mitään syytä nostaa ylös 17 vuotta vanhoja viestejä kuin henk koht hyökkäystä varten. Eli ihan oikein meni tuomio.
Paitsi, että tuossa akuankan viestissä ei ollut tasan mitään henkilökohtaista hyökkäystä. Siinä vain ja ainoastaan puututtiin tökeröön tekopyhyyteen ja annettiin siitä ihan asiallinen kuitti. Tuota on tehty palstaöyhöille aina ja kaikkialla kun ovat pelanneet kaksilla korteilla.

npc

Jäsen
Siis onko Rappelson pelikiellossa vai karkasiko omille lomille? Käsittääkseni sai viikon pari tuossa vähän aikaa sitten ja nyt mitä itse lukenut niin nimimerkki @Cobol sanoi että anonut lisää lomaa? (Mistä hitosta cobol voi tietää? Tällaisille heitoille toivoisi jotain lähdettä ennen kuin muuttuu palstatotuudeksi vaikka totta olisikin.)

Noh, sanotaan oma statementi tähän:
  • Vanhoista viesteistä ollaan vastuussa. Niitä pitää voida saada nostaa keskustelupalstan hengenmukaisesti pinnalle osoittaen ristiriitoja ja epäloogisuuksia.
  • Olisi toivottavaa ja kivaa kun nimimerkki joka joutunut myllerrykseen kertoisi vaikka lyhyesti, että niin oli silloin, mutta nyt on näin. Jos ei reagoida ollenkaan, se nostattaa raivoa. Sama kuin vaikka joku USA/Venäjä-trolli sivuuttaisi kaikki epämiellyttävät kysymykset. (Nythän voi olla, ettei tämä heppu ole päässyt vastaamaan jos ollut pelikiellossa, en tiedä. Suotavaa vastailla, ainakin jos aikoo/haluaa olla osa yhteisöä ja/tai kun vapautuu banneista.)
  • Sitten toisekseen; taas mennään saivarteluissa kunnon nettikiusaamisleveleille. Tivataan mikä oli juuri siinä viestissä muka sääntörikkomus kun pelikielto kai tuli yleisestä vainoamisesta ja kiusaamisesta.
  • Kuten sanottua, hienoa ettei joku spede viljele enää rasistispedekamaa, muttei ole hienoa että viljelee nykyisin wokespedekamaa. Mutta kaikki ymmärtää, että siihen janotaan jotain lausuntoa, jotain uudenvuodenpuhetta, perkele testamenttia! Jotain!

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis onko Rappelson pelikiellossa vai karkasiko omille lomille? Käsittääkseni sai viikon pari tuossa vähän aikaa sitten ja nyt mitä itse lukenut niin nimimerkki @Cobol sanoi että anonut lisää lomaa? (Mistä hitosta cobol voi tietää? Tällaisille heitoille toivoisi jotain lähdettä ennen kuin muuttuu palstatotuudeksi vaikka totta olisikin.)

Tämä olisi varmaan @Moderaattorit :ien tehtävä vähän tarkentaa kuviota, kun tuntuu menevän osalla tunteisiin? En oikein tiedä onko asiallista @Cobol :n tai minun alkaa selvittää...hyvin epäonnisesti törmänneet ajoitukset minun tietääkseni taustalla, ei mitään sen erikoisempaa.

npc

Jäsen
Tämä olisi varmaan @Moderaattorit :ien tehtävä vähän tarkentaa kuviota, kun tuntuu menevän osalla tunteisiin? En oikein tiedä onko asiallista @Cobol :n tai minun alkaa selvittää...hyvin epäonnisesti törmänneet ajoitukset minun tietääkseni taustalla.
Ok, ehkä siellä on poisteltu viestejä tai en itse ole seurannut tarpeeksi tarkasti. Missäán nimessä tässä en ollut nyt syyttämässä ketään vaan vain ihmettelemässä omasta bunkkeristani. En halua sen kummemmin osallistua tähän kun en ole rasistiketjuakaan jaksanut kovin intensiivisesti enää seurata enkä ennen tuota valtaojalähetystä oikeastaan ollenkaan. -> Out.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Hallintavalikossa on kuitenkin sellainenkin rasti ruutuun -laatikko, joka on tarkoitettu käytettäväksi silloin, kun joku saa lopulliset lähtöpassit palstalta ja menettää samalla käyttöoikeudet koko palveluun.

Sinun tapauksessasi rasti oli siis mennyt luultavasti väärään ruutuun. Toivottavasti ilmat olivat kuitenkin mukavat ja nautit Jatkoaika-vapaasta kesästäsi!
Olisiko käyttäjille saatavissa mahdollisuus laittaa itsensä muutamaksi tuniksi tai vaikka vuorokaudeksi jäähdyttelemään kun kierrokset alkaa nousta ja itse tajuaa, että nyt kannattaisi pysyä pois, mutta maltti ei riitä. Aika usein näkee tilanteita joissa tyyppi haluaisi irtautua väännöstä, mutta vastapuoli onnistuu pitämään väännössä mukana. Samoin olisi tarpeen kun viikonloppuna alkaa promillet nousta ja juttujen laskea samassa suhteessa.

Suosikkijoukkue
Ässät
Mun on aika vaikea hahmottaa, mitä @aquanqua teki väärin tuossa viestissään, josta kahden viikon tuomionsa sai. Tuohan on ihan klassista palstajauhottamista, jotka nyt vain oli lainaamisen sijaan tehty kuvankaappauksilla. Onko vanhojen (aika helvetin paskamaisten) viestien kaivelu kiellettyä? Eikö vanhoista mielipiteistä ja öyhötyksistä saa huomauttaa? Hä?!

Siksi että nämä modesankarit luulee jo olevansa "isompia" kuin ovat. Aivan päävikasta porukkaa joille kelpaa keskusteluosiossakin ainoastaan sellainen mielipide kuin heillä itsellään on. Homma toimii samoin kuin Valko-venäjällä tai Kiinassa ym..

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Homma toimii samoin kuin Valko-venäjällä tai Kiinassa ym..
Vetäkööt modet vaikka kuinka puihin, niin en mä tällaisiin vertauksiin lähde. Uiguureilla ja valkovenäläisillä on hippasen pahemman sortin paskaa kestettävänä kuin parin viikon perusteeton palstahiljaisuus.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tämä alkaa olla kyllä jo lähellä "Pitääkö olla huolissaan" osastoa mielestäni. Eli haluaisitte olla kirjoittamatta johonkin osioon, mutta ette siihen pysty ilman että se estetään? Sikäli hyvä, että asiaan reagoitte mutta ehkä tossa herää kysymys, että alkaako palstalla olla jo turhankin isoa roolia elämässä.

Tai noh, mikä minä olen mitään sanomaan.

Sanon silti saatana.
Eli mielestäsi alkoholistin ei kannata laittaa autoonsa alkolukkoa jos on riski että lähtee ajamaan kännissä autolla? Okei. Mjötööh. Hymiö.

Ja siis vakavasti, olin kyllä pitkän ajan pois otteluketjuista muutenkin mutta joskus siellä vierailin ja huomasin että meinaa lähteä laukalle. Lisäksi sen huomasi muutkin kanssapostaajat kun sinne alkoi ilmestyä viestejä "Roger pisti saunan päälle" tms. Ja tämä siis koskee ainoastaan liigan otteluseurantaa, muualla on ihan hyvä meno. Sen vaan huomaa itsekin liigapelien seurannassa kun oma suosikkijoukkue pelaa niin kyllähän siinä tunne ottaa vallan.

Olisiko käyttäjille saatavissa mahdollisuus laittaa itsensä muutamaksi tuniksi tai vaikka vuorokaudeksi jäähdyttelemään kun kierrokset alkaa nousta ja itse tajuaa, että nyt kannattaisi pysyä pois, mutta maltti ei riitä.

Ainakin periaatteessa tämä olisi hyvinkin fiksua omatoimisesti ennaltaehkäisevää toimintaa. Edellyttäisi kuitenkin, että me oltaisiin sopivasti päivystämässä ja pystyttäisiin reagoimaan moiseen pyyntöön riittävän nopeasti.

Silloin tällöinhän me käytetäänkin ns. putkayötä, eli laitetaan joku vauhdikkaalla päällä oleva oman itsensä ja palstan hyvinvoinnin vuoksi hetkelliseen kirjoituskieltoon. Kyse ei siis tällöin ole varsinaisesta rangaistuksesta, vaan ennemminkin suojaavasta toiminnasta.

Määrämämme pelikiellot (sekä niiden perusteet) löytyvät tästä osiosta. Sen sijaan jos joku pyytää omaehtoisesti kirjoitusoikeuksiaan suljettavaksi tai rajoitettavaksi, niin se on mielestämme kyseisen käyttäjän oma asia, emmekä me ilmoittele tällaisista pyynnöistä palstalla.

Emme myöskään ota kantaa tai osallistu keskusteluun yksittäisistä tapauksista. Uskokaa kuitenkin huviksenne, että jos pelikieltoilmoituksessa mainitaan aiempi rikehistoria tai käytös palstalla, niin tuohon mainintaan on syynsä.

Terveisin,
Moderaattorit

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ainakin periaatteessa tämä olisi hyvinkin fiksua omatoimisesti ennaltaehkäisevää toimintaa. Edellyttäisi kuitenkin, että me oltaisiin sopivasti päivystämässä ja pystyttäisiin reagoimaan moiseen pyyntöön riittävän nopeasti.
Tarkoitin, että käyttäjälle namiska jolla voi laittaa itsensä pieneksi määräajaksi jäähdyttelemään tunteita. Vastaava kuin esim. Veikkauksella Estä pelaaminen-nappi, jota painettuaan ei voi pelata pelejä. Säästäisi ylilyöntejä jos voisi painaa siinä vaiheessa kun järjen valo vielä hiukan pilkottaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy