Taisipa tosiaan olla jo muutamaan kertaan toistunut "haukanlento". Hyvää hereillä oloa modeilta, ei tarvinnut itse edes raportoida tuota.S.allun poistosta 10 pistettä ja papukaijamerkki. 9 viestiä ja melkeen kaikki "Jokerit ja KHL"-topikkiin. Haiskahti trollitehtaan tuotokselta ja modetkin taisivat sen haistella.
Jännä tosin että selvisi ainoastaan viikolla, kaverilla on kuitenkin historiaa henkilökohtaisista hyökkäyksistä ja on istunut niistä pidempäänkin kakulla.Tämän päivän pelikieltopäätöksestä peukku moderaattoreille. Vaikka olisi henkisesti kuinka paha olla, niin ei se oikeuta kirjoittamaan ihan mitä tahansa.
Mistäpä sen tietää, jos modeilla on ollut vähän joulumieltä mukana päätöksessä. "Pääsköön vangit vankiloistaan", tai sinnepäin. :)Jännä tosin että selvisi ainoastaan viikolla, kaverilla on kuitenkin historiaa henkilökohtaisista hyökkäyksistä ja on istunut niistä pidempäänkin kakulla.
kurinpitopäätöksen toinen linkattu viesti oli hiukan outo, jos se jotenkin vaikutti päätökseen.
Sen sijaan asia, mistä teillä olisi huomautettavaa, mutta josta yksikään ei mielestäni ole illan suutuspäissään huomauttanut, on miten Karvinen löi jo maassa makaavaa. Tällaista noloa ja epäreilua toimintaa en soisi näkeväni koskaan, en omilta enkä muilta.
Ei näin. Pelikieltosi oli kokonaisuutena täysin aiheellinen, koska rikoit selkeästi sääntöjä. Vaikka tuossa kokonaisuudessa voi olla jotain huomautettavaa ja kommentoitavaa, niin ei ole järkevää käytöstä lähteä kuittailemaan modeille takaisin, että ovat vetäneet huumeita ja irtaantuneet todellisuudesta, sekä heidän pitäisi päästä purkamaan turhautuneisuutta.On juu hiukan outo. Tässä siis se mitä toisessa linkatussa viestissäni kirjoitin:
Kritisoin siis oman joukkueen pelaajan toimia, jotka koin epäurheilijamaisiksi. Tämä kritiikki linkattiin sen toisen viestini ohella ikäänkuin todisteeksi, ja monikossa väittivät näiden kummankin viestin sisältäneen "riidanhaastoa, moderaattorileikkejä ja toisiin käyttäjiin kiinnikäymistä". En tiedä mitä huumeita moderaattorit ovat vetäneet, mutta niiden on oltava jotain minulle tuntemattomia, sillä noin irtaantuneeksi todellisuudesta ei mikään edes nuoruudessani kokeilemani ole minua saanut.
Siinä ensimmäisessä viestissäkään en haastanut riitaa, enkä käynnyt kiinni toisiin käyttäjiin, joten siinäkin 2/3 perusteluista on vailla mitään pohjaa. Myönnän kyllä sen sijaan astuneeni käyttäjän suorittaman oman moderoinnin viivan yli, mutta aivan järkyttävien viestien kirjoittajia jättivät kokonaan rankaisematta (tai edes varoittamatta), teksteistä jotka olivat riidanhaaston lisäksi väkivallan toivomista, joten koin suuren vääryyden vaativan julkisempaa esillenostoa. Pelikieltoni myötä nämä tikunnokkaan nostamani viestit saivat kenties vielä enemmän julkisuutta ja paheksuntaa, joten moderaattoreiden valinta ei välttämättä johtanut aivan toivottuun lopputulokseen.
Oikein antoisaa joulua moderaattoreillekin. Toivon teille lahjaksi jotain, joka auttaa purkamaan turhautuneisuuttanne.
Eipä siinä ollu muuta syytä kun täysin väärässä ketjussa irvistely, mistä sitten napsahti aiheesta kakku.Mistäpä sen tietää, jos modeilla on ollut vähän joulumieltä mukana päätöksessä. "Pääsköön vangit vankiloistaan", tai sinnepäin. :)
Sellainen kysymys on noussut mieleen että onko moderaattoreilla minkäänlaisia "eettisiä ohjeita"?
Eli tässäkin ketjussa voi moderaattori kommentoida asioita rivipalstalaisena, kun säännöt eivät sitä kiellä. Selittääkin paljon.
Oikeasti uskoin että olisi joku moraalikoodi, joka estäisi tuollaisen epäeettisen toiminnanMitä muuta vastausta sä edes hait? Tiesit ihan hyvin mitä vastataan.
Millä tavalla se on epäeettistä? Onko sinulla joku esimerkki, että joku moderaattoreista on oikeasti toiminut epäeettisesti?Oikeasti uskoin että olisi joku moraalikoodi, joka estäisi tuollaisen epäeettisen toiminnan
Tähän ei tietenkään voi vastata rikkomatta palstan sääntöjä.Millä tavalla se on epäeettistä? Onko sinulla joku esimerkki, että joku moderaattoreista on oikeasti toiminut epäeettisesti?
Pidän epäeettisenä myös sitä että työntekijät käyvät netissä kehumassa työnantajaansa esiintyen muina kuin työnantajiensa edustajana.Asiaahan voisi ajatella vaikka niin, että Moderaattorit-nimimerkki on vähän kuin työnantaja
No on kohtuutonta. Eikä kukaan sellaista ole vaatinutkaan. Ihan puhdas olkiukko tämä juttusi...Mutta olisihan se nyt oikeasti täysin kohtuutonta, jos moderaattoreina toimivat nimimerkit joutuisivat pidättäytymään kaikesta muusta kommentoinnista vain siksi, että ovat vapaaehtoisina moderaattoreina Jatkoajan (tai millä tahansa muulla)
Ööh... miksi? Mitä jos joku vaikka kysyy netissä, miten pääkaupunkiseudulla on hoidettu jätehuolto? Enkö saa mennä vastaamaan, että helvetin hyvinhän se toimii, koska satun olemaan HSY:llä hommissa? Ihan vierasta ajattelua tuollainen.Pidän epäeettisenä myös sitä että työntekijät käyvät netissä kehumassa työnantajaansa esiintyen muina kuin työnantajiensa edustajana
Luetko uudestaan tekstin jonka lainasit. Ja vielä kerran uudestaan... Tosi outo tapa tämä että tullaan kertomaan kirjoitaaneeni jotain ihan muuta kuin mitä olen oikeasti kirjoittanut.Ööh... miksi? Mitä jos joku vaikka kysyy netissä, miten pääkaupunkiseudulla on hoidettu jätehuolto? Enkö saa mennä vastaamaan, että helvetin hyvinhän se toimii, koska satun olemaan HSY:llä hommissa? Ihan vierasta ajattelua tuollainen.
Niin? Jos minä netissä, vaikkapa Twitterissä tai Facebookin kaupunginosaryhmässä, kehun työnantajaani, en minä kyllä taatusti mene kertomaan olevani siellä hommissa. Silloinhan minä esiinnyn siellä vain tavan somettajana, enkä työnantajani edustajana. Mielestäni siinä ei ole mitään kyseenalaista.Luetko uudestaan tekstin jonka lainasit. Ja vielä kerran uudestaan... Tosi outo tapa tämä että tullaan kertomaan kirjoitaaneeni jotain ihan muuta kuin mitä olen oikeasti kirjoittanut.
Kertoo paljon moraalistasi. Sitä ei ole.Niin? Jos minä netissä, vaikkapa Twitterissä tai Facebookin kaupunginosaryhmässä, kehun työnantajaani, en minä kyllä taatusti mene kertomaan olevani siellä hommissa. Silloinhan minä esiinnyn siellä vain tavan somettajana, enkä työnantajani edustajana. Mielestäni siinä ei ole mitään kyseenalaista.
Minusta tämä taas kertoo paljon siitä, miksi meuhkaat tässä ketjussa niin usein ja niin kummallisista asioista.Kertoo paljon moraalistasi. Sitä ei ole.
Totta. Haluan että asiat tehdään rehellisesti ja oikeudenmukaisesti. Aika monelle vieraita käsitteitä vaikuttaisivat olevan.Minusta tämä taas kertoo paljon siitä, miksi meuhkaat tässä ketjussa niin usein ja niin kummallisista asioista.
Miksi niistä pitäisi antaa pelikieltoa?Aikaisemmin yhden sanan viesteistä muissa kuin ottelun seurantaketjuissa tuli pelikieltoa, nykyjään havaintojeni mukaan ei. Miksi käytäntö on muuttunut?
En tiedä pitäisikö, mutta miksi aikaisemmin annettiin ja nyt ei? Eivät yhden sanan viestit ainakaan tuo paljon sisältöä keskusteluun.Miksi niistä pitäisi antaa pelikieltoa?