On niitä muutama muukin matkan varrella poistettu, mutta ei vasemmistolaisuuden takia, vaan öyhöttämisen takia.
Huomaa miten varjomodeus on noussu muutamalla käyttäjällä päähän. Mitähän voimme tulevaisuudessa odottaa? Näyttäis siellä yks kiintiöhomo olevan tälläkin kertaa.
Tsemppiä.Huomaa miten varjomodeus on noussu muutamalla käyttäjällä päähän. Mitähän voimme tulevaisuudessa odottaa? Näyttäis siellä yks kiintiöhomo olevan tälläkin kertaa kun turkulaiset on tamperelaisten mielestä homoja.
Toivoisin palstan sääntöihin sellaista päivitystä että "vanhojen viestien kaivaminen kirjoittajien esittämiseksi epäedullisessa valossa on kiellettyä". Raja voisi olla vaikka vuosi, vaikka välillä maailma menee niin nopeasti että sekin on liian pitkä aika.
Onko @Moderaattorit tähän jotain kantaa? Olen ennenkin tästä kyllä puhunut, lähinnä tosin jääkiekkoasioissa.
Jos tuo on rasismiketjusta lainattu, niin siellähän tilanne on että haetaan yhdeltä käyttäjältä 15-20 vuotta vanhoja, eittämättä typerän oloisia, viestejä ja käytetään niitä lyömäaseena kun henkilön nykyinen maailmankuva ei maistu lyöjälle. Toisaalta vastaavat tapaukset ovat ainakin toivottavasti melko harvinaisia, niin tuskin niitä varten kannattaa erikseen sääntömuutoksia tehdä kun kai tuollaiset on mahdollista sanktioida muillakin säännöillä jos tulkitaan että menee nettikiusaamisen tai provoilun puolelle.Tämä lienee sopivampi ketju:
Minusta tällaisessa ei olisi mitään järkeä. Ylipäätään monessa keskustelussa on helppo tehdä joku naurettavaksi tai lynkata vähän eriävästä tulevaisuudenvisiosta tai mielipiteestä, olipa kyseessä politiikka tai jääkiekko. Nyt sitten pitäisi saada vapaasti huutaa sitä "ihan varmasti näin tapahtuu tai syön hatullisen paskaa, olet väärässä ja tyhmä" ilman että tästä saa edes mainita kun asia ei ihan niin menekään. Toisaalta jos joku joukko on ajanut koronan suhteen huomattavasti löyhempää ja täten kuolettavampaa politiikkaa sillä perusteella, että tulee kaikkien aikojen konkurssiaalto yms., eikö tosiaan puolentoista vuoden päästä asian selvittyä saa huomauttaa että mitään tuollaista ei tullutkaan? Erityisesti jos tällaista huutanut nimimerkki meuhkaisi nyt vastaavalla itsevarmuudella uuden ennustuksen kera, ei saisi tuoda keskusteluun että "viimeksi kun olit yhtä varma...".
Jos halutaan palkita lyhytnäköinen meuhkaaminen ja tekopyhyys, on tuollaiselle säännölle toki tarvetta.
Jos tuo on rasismiketjusta lainattu, niin siellähän tilanne on että haetaan yhdeltä käyttäjältä 15-20 vuotta vanhoja, eittämättä typerän oloisia, viestejä ja käytetään niitä lyömäaseena kun henkilön nykyinen maailmankuva ei maistu lyöjälle. Toisaalta vastaavat tapaukset ovat ainakin toivottavasti melko harvinaisia, niin tuskin niitä varten kannattaa erikseen sääntömuutoksia tehdä kun kai tuollaiset on mahdollista sanktioida muillakin säännöillä jos tulkitaan että menee nettikiusaamisen tai provoilun puolelle.
Ehkä hän on vain huomannut, että tällä uudella "arvopohjalla" on helpompi trollata?Eli onko rasismiketjussa joku kirjoittaja kirjoittanut ennen rasistisesti, mutta nykyään enää ei? Ja tätä käytetään lyömäaseena häntä vastaan? En tiennytkään, että ajattelutavan laajeneminen ja älykkyyden kehittyminen on lyömisen arvoinen juttu.
No siinä olisi kyllä ihailtavan vakaumuksellista trollaamista jos onnistuu 15 vuotta (olettaisin, reilu 10 vuotta sitten palailin itse palstalle aktiivisemmin ja mitä muistaa ko. nimimerkistä niin hyvin nykyisenkaltaisella arvomaailmalla on operoinut) vetämään roolia ilman että yhtään tuoreempaa lapsusta löytyy linkattavaksi.Ehkä hän on vain huomannut, että tällä uudella "arvopohjalla" on helpompi trollata?
Ei mitään arvausta mistä ketjusta ne toissavuosikymmenen viestit on haettu, melkoinen työ kyllä kaivaa tuommoisia kun joskus mielenkiinnosta olen yrittänyt katsoa mitä itse tullut naputeltua aikojen ja palstauran alussa, mutten ole keinoa siihen keksinyt. Tuo arvomaailman muuttuminen on tosiaan lähinnä hyvä asia, mm. Tuomas Kyrö tainnut aina välillä kertoa haastatteluissa että vihaisena nuorena miehenä pyöri skiniporukoissa ja vihasi kaikkia mutta etenkin niitä tyypillisiä vihattavia. On pitänyt avarampikatseisempaa tuoreempaa arvomaailmaansa parempana.Eli onko rasismiketjussa joku kirjoittaja kirjoittanut ennen rasistisesti, mutta nykyään enää ei? Ja tätä käytetään lyömäaseena häntä vastaan? En tiennytkään, että ajattelutavan laajeneminen ja älykkyyden kehittyminen on lyömisen arvoinen juttu.
Jos tuo on rasismiketjusta lainattu, niin siellähän tilanne on että haetaan yhdeltä käyttäjältä 15-20 vuotta vanhoja, eittämättä typerän oloisia, viestejä ja käytetään niitä lyömäaseena kun henkilön nykyinen maailmankuva ei maistu lyöjälle. Toisaalta vastaavat tapaukset ovat ainakin toivottavasti melko harvinaisia, niin tuskin niitä varten kannattaa erikseen sääntömuutoksia tehdä kun kai tuollaiset on mahdollista sanktioida muillakin säännöillä jos tulkitaan että menee nettikiusaamisen tai provoilun puolelle.
Sen kummemmin kyseistä tapausta kommentoimatta täytyy todeta, että ei tuo nyt ihan hirveää työtä vaadi. Alle 30 sekuntia tuossa menee, ja kaikki (haluamasi) käyttäjän viestit joissa on mainittu sana "neekeri" ovat hakutuloksissa, olivat ne sitten vuodelta 2021, 2010 tai 2004.Ei mitään arvausta mistä ketjusta ne toissavuosikymmenen viestit on haettu, melkoinen työ kyllä kaivaa tuommoisia kun joskus mielenkiinnosta olen yrittänyt katsoa mitä itse tullut naputeltua aikojen ja palstauran alussa, mutten ole keinoa siihen keksinyt.
Aivan, itse olen yrittänyt hakea omia viestejä vaan vanhimmasta lähtien mutta sellaiseen ei taida olla mahdollisuutta, eli pitäisi osata hakea jotain termiä tai edes ketjua mihin olisi tuolloin mahdollisesti kirjoittanut.Sen kummemmin kyseistä tapausta kommentoimatta täytyy todeta, että ei tuo nyt ihan hirveää työtä vaadi. Alle 30 sekuntia tuossa menee, ja kaikki (haluamasi) käyttäjän viestit joissa on mainittu sana "neekeri" ovat hakutuloksissa, olivat ne sitten vuodelta 2021, 2010 tai 2004.
Jos tietää mitä hakee, niin Jatkoajan haku on pirun kätevä, kun sitä oppii käyttämään. Sen oppi vasta kantapään kautta, kun joku sen käyttämistä melkein kädestä pitäen joutui neuvomaan.
Samaa mietin itsekin. Toki on minulla omat epäilykset miksi tuosta pelikieltoa tuli, mutta enpäs kerro. En en en.Mun on aika vaikea hahmottaa, mitä @aquanqua teki väärin tuossa viestissään, josta kahden viikon tuomionsa sai. Tuohan on ihan klassista palstajauhottamista, jotka nyt vain oli lainaamisen sijaan tehty kuvankaappauksilla. Onko vanhojen (aika helvetin paskamaisten) viestien kaivelu kiellettyä? Eikö vanhoista mielipiteistä ja öyhötyksistä saa huomauttaa? Hä?!
Mulla on luultavasti ihan samat epäilykset, mutta eipä niitä kannata ääneen sanoa.Samaa mietin itsekin. Toki on minulla omat epäilykset miksi tuosta pelikieltoa tuli, mutta enpäs kerro. En en en.
Melkoinen farssi. Jauhotettu aukonut itse päätään puolelle palstasta, osaa jopa haukkunut suoraan ties miksi. Jos tuollaista moraaliposeerausta ja öyhöttämistä ei saa @aquanqua :n tavoin lopettaa/hiljentää niin ei teillä moderaattoreilla tosiaan ole yksiä sääntöjä käytössä vaan kahdet. Toiset jauhotetulle palstalaiselle, toiset meille kaikille muille.Mun on aika vaikea hahmottaa, mitä @aquanqua teki väärin tuossa viestissään, josta kahden viikon tuomionsa sai. Tuohan on ihan klassista palstajauhottamista, jotka nyt vain oli lainaamisen sijaan tehty kuvankaappauksilla. Onko vanhojen (aika helvetin paskamaisten) viestien kaivelu kiellettyä? Eikö vanhoista mielipiteistä ja öyhötyksistä saa huomauttaa? Hä?!
Jep, sehän on osa jatkoajan kansanperinnettä kaivaa toisen vanha viesti ja naureskella sille jälkikäteen.Selittäkää nyt tyhmälle, että mikä tossa oli sitä pään aukomista?
Nimimerkki @Roger Moore sai kerran kuukauden pelikieltoa kun huomautti toisen käyttäjän tekopyhyydestä. Silloin ei tosin kaivettu kuin muutaman kuukauden vanha viesti esille.Jep, sehän on osa jatkoajan kansanperinnettä kaivaa toisen vanha viesti ja naureskella sille jälkikäteen.
En muista että tällaisesta olisi tullut koskaan aiemmin tullut pelikieltoa, vai muistaako joku jonkun tapauksen?