@aquanqua :n pelikieltohan oli ihan paikallaan ja kestokin sinällään perusteltavissa. Kyseinen nimimerkki aloitti tuon henkilökohtaisuuksiin menon, mutta tajusi sentään lopettaa moderaattorien puututtua "keskusteluun".
Mikä tossa on henkilökohtaisuuksiin menemistä? Pelikielto on kyllä ihan hatusta vedetty ja perusteeton.Kaipaisin palstalaisten näkemyksiä näiden julkisten palstakirjoitusten (postimg.cc) mahdollisesta rasistisesta luonteesta otsikon aiheen kysymyksen mukaisesti. Vai tuletko, Jortikan sanoin, Osmo ihan itte selvittämään tänne...?
Varjomodeille voisi panna viikon nimimerkkiin trollauksesta. Siellä kävivät vähän Moderaattoritin selän takaa hieromassa hanskaa Ässät-fanien naamaan ja parista retaliaatiosta kurinpito löi sitten sorretuille 30 peliä.
@aquanqua :n pelikieltohan oli ihan paikallaan ja kestokin sinällään perusteltavissa. Kyseinen nimimerkki aloitti tuon henkilökohtaisuuksiin menon, mutta tajusi sentään lopettaa moderaattorien puututtua "keskusteluun".
Mikä tossa on henkilökohtaisuuksiin menemistä? Pelikielto on kyllä ihan hatusta vedetty ja perusteeton.
Kerrotko vielä, että mikä tuossa pelikieltoon johtaneessa viestissä on henkilökohtaisuuksiin menemistä?
Se, että lainasi toista käyttäjää? Hitto, meninkö minäkin nyt henkilökohtaisuuksiin sinua kohtaan..?
Älkää viitsikö, tiedätte kyllä itsekin kuinka keskustelussa tulisi käyttäytyä.
Siinä mielessä pelikielto olisi voinut olla parempikin, että sitä olisi langetettu kaikille, jotka hyökkäsivät tuohon henkilökohtaisuuksiin menevään kommentointiin, mutta sen kohdistaminen vain ns. aloitusviestiin oli myös ok.Tuo @aquanqua samaa pelikielto ei ole oikein. Ennen oli pelikiellotkin paremmin. Palsta on A1 luokkaa keskustelufoorumeista Suomessa. Eihän pilata tätä moderaattorien tai kirjoittajien toimesta.
Siinä mielessä pelikielto olisi voinut olla parempikin, että sitä olisi langetettu kaikille, jotka hyökkäsivät tuohon henkilökohtaisuuksiin menevään kommentointiin, mutta sen kohdistaminen vain ns. aloitusviestiin oli myös ok.
Siinä mielessä pelikielto olisi voinut olla parempikin, että sitä olisi langetettu kaikille, jotka hyökkäsivät tuohon henkilökohtaisuuksiin menevään kommentointiin, mutta sen kohdistaminen vain ns. aloitusviestiin oli myös ok.
Ilmeisesti tässä kävi niin, että Rapeli olisi kommentoinut tekstiä pienen harkinnan jälkeen. Mutta ei voinut enää kommentoida, koska oli jo pyytänyt itse pelikiellon pariksi kuukaudeksi. Jos pyydetty kielto oli voimassa jo kun enemmän häneltä vastauksia vaadittiin, modet olisivat pelimiehinä laittaneet vaan kaikki pyynnöt poikki ystävällismielisellä poikittaisella selkään. Tällöin vittuiluva sävy ei olisi toteutunut, joka johtui tässä skenaariossa siitä, että Rapelin oletettiin jättävän vastaamatta ihan tarkoituksella ja hyppäävän pian kaitsemaan meitä palstan rasisteja.
Osmo on pelikiellossa? Mistä tälläistä tietoa kaivoit?
Kertomansa mukaan pyysi itse.
En tiedä saako pelikiellon määrämittaiseksi pyytämällä, mutta jos saa, asiallinen toimenpide modeilta. Sellainen kuva mulla on, että mainittu kirjoittaja Osmo on fiksu ja kykenee käsittelemään tämän tilanteen ja aiemmat kirjoituksensa. Ei varmasti ole helppoa, mutta harvoin elämässä helpolla mennäänkään.Näin kannattaa tehdä jos itse tuntee, että pää ei kestä kirjoituksia niin ei pääse tulemaan pahimpia ylilyöntejä
Itse otin ihan tietoisen pelikiellon otteluketjufoorumiin koska olen aiemmin sieltä saanut pelikieltoa. Lähtökohtaisesti vuoden loppuun. Ja tämän siis sai modeilta pyytämällä.En tiedä saako pelikiellon määrämittaiseksi pyytämällä, mutta jos saa, asiallinen toimenpide modeilta
Kyllä "pelikieltoa" saa pyytämällä jos tuntee ettei kestä mikkihiiriä. Itsekin olen ottanut pari kertaa, tosin omista syistä enkä palstan mahdollisten tapahtumien johdosta.
Itse otin ihan tietoisen pelikiellon otteluketjufoorumiin koska olen aiemmin sieltä saanut pelikieltoa. Lähtökohtaisesti vuoden loppuun. Ja tämän siis sai modeilta pyytämällä.
Mä olen ollut kerran lähellä pyytää tunnuksieni poistoa ja pyysinkin niin. Olin pahoittanut mieleni jostain, mutta sanoin sitten Ylläpidolle, että jos nyt pidetään voimassa kuitenkin. Tämän kaiken täällä viettämäni ajan jos olisin käyttänyt vaikka jonkun syöpälääkkeen keksimiseen, niin lopputulema olisi ollut, että lääke olisi edelleen keksimättä, mutta mulla ja tuhansilla mun faneilla täällä olisi ollut paljon tylsempi yks, kaks, öööh.. 17 vuotta.Kyllä "pelikieltoa" saa pyytämällä jos tuntee ettei kestä mikkihiiriä. Itsekin olen ottanut pari kertaa, tosin omista syistä enkä palstan mahdollisten tapahtumien johdosta.
Siitä olen samaa mieltä, että automaattisesti ei kaikista vanhojen kirjoitusten lainauksista tulisi antaa pelikieltoa, kuten varmasti tiesitkin, mutta tässä tapauksessahan pelikiellon syynä oli nimenomaan toistuva henkilökohtaisuuksiin meno samaa nimimerkkiä kohtaan. Pahoittelen skeptisyyttäni, mutta en myöskään oikein kykene näkemään tässä tapauksessa, että pelikiellon saanut nimimerkki olisi ottanut vanhat kuvakaappaukset puheeksi vilpittömänä tarkoituksenaan parantaa keskustelun laatua.Katson asiaa toisin. Palstalle kirjoitettu teksti tulee voida jatkossa lainata ja kysyä, mitä mieltä tekstin kirjoittaja on siitä nyt. Jos näin ei voisi menetellä, palsta tuhoutuisi. Sen minkä haluaa, voi myös poistaa itse, jos kirjoitetun julkinen käsittely myöhemmin tuntuu vaikealta.
Ilmeisesti tässä kävi niin, että Rapeli olisi kommentoinut tekstiä pienen harkinnan jälkeen. Mutta ei voinut enää kommentoida, koska oli jo pyytänyt itse pelikiellon pariksi kuukaudeksi. Jos pyydetty kielto oli voimassa jo kun enemmän häneltä vastauksia vaadittiin, modet olisivat pelimiehinä laittaneet vaan kaikki pyynnöt poikki ystävällismielisellä poikittaisella selkään. Tällöin vittuiluva sävy ei olisi toteutunut, joka johtui tässä skenaariossa siitä, että Rapelin oletettiin jättävän vastaamatta ihan tarkoituksella ja hyppäävän pian kaitsemaan meitä palstan rasisteja.
Jos aiempiin vertaa - tai vaikka siihen kuinka innokkaasti muutama kaivaa palstan ulkopuolelta 40 vuoden takaisia henkilöasioita sabotoidakseen keskustelua - eihän moderaattorien linja tässä mainitussa tapauksessa kestä tarkastelua. Mikä sen takana on, paha sanoa, mutta oudolta se myös historiallisessa mielessä vaikuttaa.