Oikea päätös laittaa EM-kisojen liveseurannan ketjun lukkoon, olin juuri laittamassa viestiä aiheesta.
@Tifosi Kerro toki lisää. Nyt ketju oli muutaman minuutin suljettuna, jotta varmasti jokainen pääsi näkemään sen modejen viestin. Mikä meni nyt pieleen ja miten olisit paremmin hoitanut tuon ketjun ruotuun? Modet varmasti arvostavat päteviä neuvoja, jotta jatkossa osaavat toimia paremmin.Nyt siellä ei voida julkaista väliaikatietoja miehen tilasta. Olisi ollut ihan fiksukin tapa saada ketju ruotuun mutta modejen osaaminen ilmeisesti ajoi seinään.
@Tifosi Kerro toki lisää. Nyt ketju oli muutaman minuutin suljettuna, jotta varmasti jokainen pääsi näkemään sen modejen viestin. Mikä meni nyt pieleen ja miten olisit paremmin hoitanut tuon ketjun ruotuun? Modet varmasti arvostavat päteviä neuvoja, jotta jatkossa osaavat toimia paremmin.
Minulle näytti siltä, että lukitushetkellä ongelma oli myös trollille vastaajat, jotka jatkoivat trollin kanssa kinaamista. (Taisin siellä minäkin olla.) Minusta tuo olisi ihan toimiva ratkaisu. Huono se olisi ollut, jos se olisi kokonaan suljettu tai pidempään ollut, mutta nyt oli ihan toimiva hetkellinen sulkeminen. Ja tämä toki minun mielipiteeni, muut mielipiteet on ihan yhtä oikeita kuin minun.Löivät trollin jäähylle. Olisivat tehneet sen heti niin ei olisi tarvinnut laittaa ketjua säppiin. Ole hyvä.
Joo. Onhan se ihan perseestä, että vihervasemmistolaisetkin saavat kirjoittaa jääkiekkosivustolle. Mitä se tällainen mielipiteenvapaus on?Ei oo kyllä yhtään epäselvää, millainen maailmankatsomus moderaattoreilla on. Muutama vihervassariänkyrä häärää täällä jatkuvasti monessa ketjussa ja paukuttaa päätään ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Vastakkaisen maailmankatsomuksen omaavia sen sijaan rangotaan hyvinkin herkästi. Ihan turha sössöttää jostain tasapuolisesta kohtelusta.
Ja mietin itse että mikä on se "vastakkainen maailmankatsomus"? Koska jos puhutaan esim. äärioikeistolaisesta maailmankatsomuksesta niin menee todella helposti rasismin puolelle, mistä taas on todella yksiselitteistä antaa kakkua. Tuskin esim vihreistä poikkeavista ilmastopoliittisista mielipiteistä joutuu jäähylle.Joo. Onhan se ihan perseestä, että vihervasemmistolaisetkin saavat kirjoittaa jääkiekkosivustolle. Mitä se tällainen mielipiteenvapaus on?
Näinhän mä varmaan sanoinkin. Tää tahallinen väärinymmärtäminen ja sanojen laittaminen toisen suuhun on valitettava vitsaus täällä nykyään. Jotta intterin penttikin ymmärtäisi, niin väännetään rautalangasta: en tässä kritisoinut kenenkään mielipiteitä saati oikeutta tänne kirjoittaa, vaan sitä, miten moderointi eri laitojen kirjoituksiin suhtautuu.Joo. Onhan se ihan perseestä, että vihervasemmistolaisetkin saavat kirjoittaa jääkiekkosivustolle. Mitä se tällainen mielipiteenvapaus on?
en tässä kritisoinut kenenkään mielipiteitä saati oikeutta tänne kirjoittaa, vaan sitä, miten moderointi eri laitojen kirjoituksiin suhtautuu.
Itse lähinnä toivoisin selkeästä trollaamisesta ja/tai huudattamisesta herkemmin rankkuja.@Hauntti n pointti on aika hyvä. Lisäisin siihen, että omilla sanavalinnoilla ja sellaisilla "selkeillä" sävyillä vaikuttaa myös aika paljon siihen, miten ihmiset reagoivat viesteihin. Asenteet ovat tosin joskus sellaisen mahdollisimman suuren objektiivisuuden sijaan aika syvällä kaukana niistä. Ei näistä kielloista lopulta valita muut kuin egomaanikot, joilla on jokin tunteisiin menevä jumaluuskompleksi. Halutaan olla jotain mitä ei olla tai kaikki ikään kuin ovat väärässä kuin he.
Eli on sellaista tietynlaista auktoriteettivastaisuutta automaattisesti joillain, joten kaikki mitä modet tekee on väärin, minkä varmaan itsekin tajuavat kun ovat vähemmistössä. No, en minäkään aina ymmärrä, että miksi jostain rangotaan ja mistä ei. Usein melkein menee niin, että rankoisin lähinnä siitä, mistä modet taasen eivät. Olen kovan kielenkäytön ja sellaisen rehellisyyden ystävä, mutta tietysti katutason järjellisissä mitoissa. Jos mietitään kieltojen suhdetta käyttäjien määrään niin huudetaanhan täällä välillä kyllä ihan turhasta.
Jatkoaika on kuitenkin valinnut sellaisen hymypoikalinjan, jossa tietynlaiset rikkeet ovat helposti erotettavissa. Tulkinnanvaraisuus on kuitenkin ihan heidän valittavissaan, koska netissä tehtävistä päätöksistä luonnollisesti puuttuu kaikki ilmeistä ja munista lähtien. Arvomaailma on minulle kuitenkin ihan ymmärrettävä, ja alleviivaan nyt erikseen vielä, että käyttäjillä ei ole minkäänlaista valtaa vaikuttaa yhtään mihinkään. Ei tämä ole mikään eduskunta, vaan päättäjät saavat tehdä periaatteessa päätökset aivan niin mielivaltaisesti kuin ikinä haluavat. Mutta niin ei edes tehdä. Pitää vain joskus muistuttaa.
No johan kajahti modeilta. En olisi sentään uskonut että @BlackWolf ulkoistetaan.
Muutaman sivun vääntö varmaan odotettavissa aiheesta.
Minusta ihan ymmärrettävä poisto.
Ottamatta kantaa onko näin, niin jos se yksi nimimerkki on aina jankkaamassa ja provosoitumassa, niin hänen bannaamisensa toiminee jankkaamisen ja provosoitumisen ehkäisykeinona aivan ok.Tuo väite jankkauksesta ei riitä. Jankkaukseen tarvitaan aina toinen osapuoli. Tämän nimimerkin kohdalla on usein niin, että nimenomaan toinen osapuoli provosoi.
Minusta ihan ymmärrettävä poisto. BlackWolf oli halutessaan hyvä kirjoittaja, vaan turhan useasti tilanne oli hän vastaan maailma, mikä tuntui tapahtuvan ketjusta riippumatta. Saivartelua, jankkaamista ja kädet korvilla lällättelyä, siinä on mun eka fiilikset kyseisestä nimimerkistä.
En usko että se oli provo vaan tuntui aidosti olevan sitä mieltä. Ja oli siellä moni muukin samalla asialla ihmettelemässä, miksei ole jo ambulanssissa.Viimeinen mauton provo oli kyllä tuo elvytystilanne. Todisti sen, ettei tyypillä ole mitään rajoja, vaikka olisi ihmishenki kyseessä.
Sanasta sanaan samaa mieltä. Minäkin ehdin muutaman kerran hänen kanssaan keskustella, ja joka ainoan kerran homma meinasi mennä väittelyksi silloinkin kun oma tarkoitukseni ei ollut väitellä vaan ennemminkin olla samoilla linjoilla asiasta X hänen kanssaan. Silloinkin hän tarttui johonkin lillukanvarteen jolla sai "korjattua" sanomisiani ja näin sanottua itse sen viimeisen ja "oikean" sanan. Tässä kohtaa katsoin parhaaksi lopettaa keskustelun, muutenhan tuokin väittely olisi jatkunut loputtomiin. Erittäin raskas tapa keskustella ja viestitellä, vaikka tosiaan asiaakin osasi kirjoittaa ja perusteli kyllä mielipiteensä yleensä kattavasti. Tuo taito olla joka ikisestä asiasta eri mieltä kuin muut oli kyllä sellaista, johon olen harvoin missään törmännyt.Minusta ihan ymmärrettävä poisto. BlackWolf oli halutessaan hyvä kirjoittaja, vaan turhan useasti tilanne oli hän vastaan maailma, mikä tuntui tapahtuvan ketjusta riippumatta. Saivartelua, jankkaamista ja kädet korvilla lällättelyä, siinä on mun eka fiilikset kyseisestä nimimerkistä.
Vaikka se voi tuntua karulta, niin kyseinen nimimerkki on vuosien ajan ihan omalla käytöksellään luonut sellaiset asetelmat, että muut palstalaiset eivät sitä tyyliä enää jaksaneet. Tavallaan hänen läsnäolonsa keskusteluissa oli jo itsessään provosoivaa, kun pohjat oli luotu lukuisilla viesteillä aiemmin.En usko että se oli provo vaan tuntui aidosti olevan sitä mieltä. Ja oli siellä moni muukin samalla asialla ihmettelemässä, miksei ole jo ambulanssissa.
Tapanani ei ole puuttua moderointiin, mutta pidän tässä tapauksessa erikoisena kun kyseinen nimimerkki oli hyvin vahvan provoisoinnin kohde heti ekan viestin jälkeen. Samaan aikaan ketju oli täysin lukukelvoton, kun siellä oli useita trollaamassa jatkuvalla syötöllä viestejä kuinka futis on tylsä ja paska laji ja kuinka Huuhkajien tappio on päivänselvä asia. Kai tällaiset viestit sitten lasketaan lätkäpalstalla lähinnä ansioiksi.
Sitä en sen sijaan voi hyväksyä, että siellä oli myös avoimen rasistisia viestejä, joissa puhuttiin ulkomaalaisista pelaajista Suomen joukkueessa. Jos jostakin niin tällaisista pitäisi suoraan antaa penaltia ihan vaan osoituksena, että tuollainen ei ole missään olosuhteissa suotavaa.
En usko että se oli provo vaan tuntui aidosti olevan sitä mieltä. Ja oli siellä moni muukin samalla asialla ihmettelemässä, miksei ole jo ambulanssissa.