En tiedä väänsitkö itse koskaan Blackwolfin kanssa, mutta minä kyllä erehdyin muutaman kerran. Tärkeä ero hänen ja toisten keskustelijoiden välillä on siinä, että tyypillisesti Blackwolf jankkasi yhtä aikaa useiden henkilöiden kanssa. Ei meillä "vastaväittäjillä" ollut mitään koordinaatiota, että kuka sanoo mitäkin.Tuo väite jankkauksesta ei riitä. Jankkaukseen tarvitaan aina toinen osapuoli. Tämän nimimerkin kohdalla on usein niin, että nimenomaan toinen osapuoli provosoi.
Hän saattoi väitellä kymmenen hengen kanssa samassa ketjussa. Jos hänelle esitti vahvisti perustellun todisteen (kuten tutkimustuloksen), että hän on väärässä, hän tyypillisesti ignoorasi vahvimmat väitteet, ja poimi vastattavaksi omaan agendaansa sopivampia heikompia vasta-argumentteja. Ja jos muu ei auttanut, hän siirsi maalia, ja selitti alun perin tarkoittaneensa jotain muuta, jolloin lopulta mikään todiste ei lopulta kelvannut. Pitkät keskustelut lähtivät lähes aina joko kiertämään kehää, tai siirryttiin sujuvasti väittelemään jostain alkuperäisestä poikkeavasta asiasta.
Tyypillisesti tällainen keskustelu päättyi vasta modegonahdukseen, tai sitten joku osapuolista sai pelikieltoa. Aina se ei toki ollut Blackwolf itse. Hän pystyi kiitettävästi välttämään jyrkimpiä henkilökohtaisuuksia - valitettavasti moni keskusteluun osallistunut ei osannut...
Tuossa ylempänä joku sanoi kommentoineensa joskus Blackwolfin viestiä tarkoituksella ilmaista olevansa samaa mieltä. Mutta jotenkin Blackwolf onnistui senkin kääntämään väittelyksi puuttumalla johonkin lillukanvarteen!
Ehkä hän oli vilpitön mielipiteissään, eikä tarkoitushakuinen trolli? Silti valtava määrä keskusteluja meni täysin raiteiltaan Blackwolfin ilmestyttyä "tykittämään" näkemyksiään tavalla, joka vei ilmaa muulta keskusteluta, ja jonka seurauksena keskustelu päätyi kiertämään kehään samojen moneen kertaan kumottujen argumenttien ympärillä - tai ajautui totaaliseen offtopiciin...
Minusta tuota voi kutsua jankutukseksi. Ja vaikka sen rakentumiseen osallistuivat tietenkin kaikki muutkin keskustelun osapuolet, niin polttoainetta rovioon löi nimen omaan Blackwolf...