Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 239 251
  • 13 688

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei. Kun mielestäsi et ole tehnyt mitään väärää, niin kerroppa teinkö minä mitään väärää silloin kun sain kuukauden pelikiellon tästä viestistä?
Onhan tuo aika outoa että linkki iltapäivälehteen + sen siteeraamalla tulee rankkua
Ei olisi paha rasti, jos osittaisen kirjoituskiellon voisi ulottaa tähänkin ketjuun. Aika raskasta luettavaa, sananmukaisesti.

Ignore toiminto?

Auttaako tämä lapsellinen vinkuminen jotenkin siihen vääryyteen, jota mielestäsi olet kokenut?
Auttaako tämä sinun lapsellinen inkuminen jotenkin?
 
K

Kiekkokatsoja

Jotenkin tuli mieleen että..
Jatkoaikapalsta tuhoaa itse itseään.
Samantapaisesti myös hyvinvointivaltio tuhoaa itse itseään.
No näillä mennään ja mukana roikutaan.
 

redpecka

Jäsen
Jotenkin tuli mieleen että..
Jatkoaikapalsta tuhoaa itse itseään.
Tulee vaan jotenkin mieleen, että kauankohan nämä moderaattorit jaksaa pitää Vapaata palstaosiota kylkiäisenä iloksemme tällä jäkispalstalla...

Jatkoaikapalsta tuhoaa itse itsensä ennen pitkää jos tavoitteena on pärjätä iltalehtien kommentointipalstalaisille ja suomikaksnelosille ja mitä niitä on.

Itselleni on ainakin etuoikeutus saada olla remmissä mukana ankarastimoderoidulla netin parhaalla urheiluaiheisella palstalla, jossa voi välillä myös käydä vaikka laittamassa sanasen hippien kokoontumisajoista Manskulla jos siltä tuntuu, vaikken itse sinne suurta kontenttia osaa tuottaakaan, mutta yleensä ilo kumminkin edes lukea. Ja Muu urheilu -osio on aivan timanttia.

Pahoin pelkään, että tässä jossain vaiheessa meillä ei ole enää Vapaata kenttää ja joutuu väkisin jutella jostain jääkiekosta.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee vaan jotenkin mieleen, että kauankohan nämä moderaattorit jaksaa pitää Vapaata palstaosiota kylkiäisenä iloksemme tällä jäkispalstalla...

Jatkoaikapalsta tuhoaa itse itsensä ennen pitkää jos tavoitteena on pärjätä iltalehtien kommentointipalstalaisille ja suomikaksnelosille ja mitä niitä on.

Itselleni on ainakin etuoikeutus saada olla remmissä mukana ankarastimoderoidulla netin parhaalla urheiluaiheisella palstalla, jossa voi välillä myös käydä vaikka laittamassa sanasen hippien kokoontumisajoista Manskulla jos siltä tuntuu, vaikken itse sinne suurta kontenttia osaa tuottaakaan, mutta yleensä ilo kumminkin edes lukea. Ja Muu urheilu -osio on aivan timanttia.

Pahoin pelkään, että tässä jossain vaiheessa meillä ei ole enää Vapaata kenttää ja joutuu väkisin jutella jostain jääkiekosta.

Toivottavasti näin ei ole. Kaikesta huolimatta JA:ssa nimenomaan vapaan keskustelu on todella tasokasta ja sieltä saa lukea hyvin perusteltuja näkemyksiä puolin ja toisin. Halutessaan voi myös käydä aivan järkevää ja rakentavaa keskustelua kun itse tekee sen valinnan. Uskon, että tämä johtuu nimenomaan siitä, että jatkis on ensisijaisesti lätkäpalsta. Tänne ei tulla niinkään keskustelemaan juuri politiikasta. "Politiikkapalstat" taas menevät poikkeuksetta lukukelvottomaksi kun ne vetävät puoleensa juuri sen jengin jonka tärkein juttu on julistaa yksisilmäisesti omaa poliittista propagandaansa. Yleensä ne myös päätyvät käytännössä jonkun vähän keskustasta etäällä olevan tahon "hallintaan", konservatiivien, liberaalien, oikeiston, tai vasemmiston. Täällä taas on otos jääkiekonseuraajia jotka jakavat myös poliittisia näkemyksiään. Tämä on aivan mahtava palstan sisäänrakennettu tasoa nostava ominaisuus jota ei varmaankaan osata arvostaa lainkaan riittävästi.

Ja toki lätkäkansa jo miespainotteisuutensa takia on vinoutunut otos maamme populaatiosta mutta se on kuitenkin hyvä otos tästä yhdestä osasta kansaa, sen sijaan että tänne hakeuduttaisiin keskustelemaan nimenomaan esimerkiksi maahanmuutosta (noin pääsääntöisesti). Muistaakseni nimimerkki @olkikuukkeli kirjoitteli johonkin ketjuun vähän samantyyppistä asiaa lähikuukausina. Siinä myös hyvä esimerkki palstan rikkaudesta, että esim. mainittu nimimerkki nauttii suuresti arvostustani koska hänen kantaansa ei tiedä asiaan kuin asiaan jo etukäteen ja takana on ajattelua jota myös yritetään reilusti kanssakeskustelijoille avata (kontrastina nimimerkit jotka paljastavat vain mielipiteet ilman ajatusprosessia ja sitten dumaavat kanssakeskustelijat). On täysin sivuseikka että olen poliittisilta mielipiteiltäni esim. hänen kanssaan usein eri linjoilla, mutta keskustelusta nimimerkin kanssa oppii ja tämänkaltainen tyyli ruokkii hyvää debattia.

Eli pliis modet, älkää vain harkitkokaan sellaisia hulluuksia kuin vapaan sulkemista.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jos täällä palstalla jokainen omalta osaltaan keskittyisi siihen, että ei tarkoituksella loukkaa ketään, vaan kunnioittaa kaikkia toisia kirjoittajia sekä suoltaa ylipäätään sellaista tekstiä ulos, mitä olisi kutakuinkin valmis puhumaan myös omalla nimellään, niin kaikkien olisi varmasti ihan hyvä olla täällä.

Itse olen koittanut pysyä tällä linjalla ja olen tullut toimeen kaikkien kanssa sekä myös moderaattorien (nolla pelikieltoa).
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jos täällä palstalla jokainen omalta osaltaan keskittyisi siihen, että ei tarkoituksella loukkaa ketään, vaan kunnioittaa kaikkia toisia kirjoittajia sekä suoltaa ylipäätään sellaista tekstiä ulos, mitä olisi kutakuinkin valmis puhumaan myös omalla nimellään, niin kaikkien olisi varmasti ihan hyvä olla täällä.

Itse olen koittanut pysyä tällä linjalla ja olen tullut toimeen kaikkien kanssa sekä myös moderaattorien (nolla pelikieltoa).

Oikein hyvä Veli @Lert

Tähän pitäisi kaikkien pyrkiä ja ehkä tähänkin joku nimeltämainitsematon neropatti päänaukoja tulee sanomaan oman mielipiteensä mutta näillä mennään.
 
Haluaisin vähän ihmetellä nyt ääneen, että mikä homma tämä minun kahden viikon pelikieltoni oli? Kerroin ilman värilaseja mielipiteitäni MM-finaalin otteluseurannassa ja sain yllättäen kuulla todella rumia kommentteja ja "käskyjä" palstatovereilta, mutta niistä ei mitään sanktioita tullut.

Taisin päästä ilman mitään tarkoitusta monen palstalaisen ja lopulta moderaattoreiden ihon alle. Kanada teki jatkoajan voittomaalin sunnuntai-iltana kello 22.52 ja sähköpostiini oli tullut "väliaikainen kirjoituskielto" otsikolla viesti kirjoitusoikeuksien poistamisesta 22.56. Jotenkin tuntuu, että menikö moderaattoreilla käpy Suomen tappioon ja samalla päättivät lievittää pahaa oloaan antamalla pelikieltoa minulle? Ei minua turhaan valittu kabinetissa pelaajien keskuudessa A-Nuorten SM-sarjan erään kauden ärsyttävämmäksi pelaajaksi, koska taito näyttää olevan tallella, vaikka en sitä tarkoittanutkaan!

Jotenkin tuntuu, että MM-osiossa kaikkien on pakko katsoa peliä Leijonien värilasit päässä eikä puolueettomasta näkökulmasta, jonka kyllä ymmärrän hyvin, mutta eihän tuollaisista minun kirjoittamista viesteistäni annettu Liigan finaaleissakaan pelikieltoa.

Pyydän anteeksi, jos ja kun taisin päästä usean käyttäjän ihon alle ja lopulta sain moderaattoreilta yllättävän katkeran viestin. Olin töissä nämä kaksi viikkoa ja huomasin pelikieltoni vasta myöhemmin, joten eipä se minun elämää haitannut!

Jokainen varmasti huomasi, että tein kovaa työtä MM-kisaosiota päivittämällä (avasin jokaiselle joukkueelle ketjut, päivitin kokoonpanot, kirjoitin NHL-vahvistuksista), mutta Yö-yhtyettä lainaten, kiitos ja kunnia jäävät saamatta. Koitan jatkossa pysyä asialinjalla, koska tiedän, että olen asialinjalla ja parhaimmillani palstan kiistatta parhaimpia kirjoittajia. Minulla on sentään pitkä pelaajatausta jääkiekosta sekä valmentamisen parista.

Joka tapauksessa ei tämä pelikielto minun elämääni millään tavalla vaikuttanut tai en katkeroitunut. Tämä palsta on kiva paikka, mutta marginaa

Toivotan hyvää kesänjatkoa ja turvallista Juhannusta sekä palstalaisille, että moderaattoreille!
 

Nick Neim

Jäsen
Parodiassa ja performanssissa hienointa on se, että sen joko osaa, tai sitten ei osaa. Siinä missä tälläkin palstalla on ollut lukuisia käyttäjiä ja yksittäisiä viestejä, joissa oikeasti joutuu pohtimaan ja puntaroimaan viestiä, sen tahallista tai tahatonta huumoria sekä käyttäjän todellisia tarkoitusperiä, niin tämä esitys on kyllä nähty yhtä nopeasti kuin silloin viimeksikin.

Mäki kiilasi Bolsun eteen ja heittäytyy maalissa kuin Neymar jr konsanaan kun on huonompi hiihtäjä, Pate Laineen ura olisi ollut Tkachukin toimesta ohi jne. Sattumalta sama vaihde MM-finaaliin Kanadaa vastaan päälle, kun suomalaiset ovat hannuhanhia jotka saivat hyötyä tuomaritoiminnasta ja mitä muuta siellä nyt olikaan.

Niin heikkoa ja läpinäkyvää, että ei jatkoon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jotenkin tuntuu, että MM-osiossa kaikkien on pakko katsoa peliä Leijonien värilasit päässä eikä puolueettomasta näkökulmasta, jonka kyllä ymmärrän hyvin, mutta eihän tuollaisista minun kirjoittamista viesteistäni annettu Liigan finaaleissakaan pelikieltoa.
Eipä sitä ole kielletty etteikö saisi kannattaa muitakin kuin Suomea. Onhan siellä esimerkiksi Slovakian, Saksan ja Latvian faneja, jotka eivät käytä aikaansa Suomen faneille huuteluun. Voisit verrata tuota vaikka siihen, että Ässä fanit tulisivat Lukko osioon huutelemaan jotain epäjääkiekosta, maksetuista tuomareista yms.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Koitan jatkossa pysyä asialinjalla, koska tiedän, että olen asialinjalla ja parhaimmillani palstan kiistatta parhaimpia kirjoittajia. Minulla on sentään pitkä pelaajatausta jääkiekosta sekä valmentamisen parista.

Et ole parhaimpia, Sinä.Olet.Paras!

...vielä kun tietäisi kuka olet. Täytyypä tutustua tuotantoon!

(tässä ei kyselty oikean henkilöllisyyden perään vaan palstapersoonan)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
@Pistelinko87 Lueskelin noita sun viestejäs 6.6 ja 5.6 minkä jälkeen napsahti kakku.

En kyllä löytänyt yhtään sellaista pelikiellon arvoista viestiä vaan ihan normaalia hyvää seurantaa omalla twistillä. En siis ymmärrä miksi sulle on tinttastu pelikielto. Näköjään joillain ihmisillä menee enempi tunteisiin jos tulee hieman monipuolisempaa näkemystä asioihin.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
En kyllä löytänyt yhtään sellaista pelikiellon arvoista viestiä vaan ihan normaalia hyvää seurantaa omalla twistillä. En siis ymmärrä miksi sulle on tinttastu pelikielto. Näköjään joillain ihmisillä menee enempi tunteisiin jos tulee hieman monipuolisempaa näkemystä asioihin.

Lue ne kaikki viestit koko kisojen ajalta, niin ehkä iso kuva selkeytyy. Ei tuo rankku minkään yhden tai kahden päivän perusteella käsittääkseni tullut.

Edit: Aika turha sinänsä asiasta jauhaa, koska käyttäjä itse ei pelikieltoaan edes huomannut/ei häneen mitenkään vaikuttanut. Joo.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Lue ne kaikki viestit koko kisojen ajalta, niin ehkä iso kuva selkeytyy. Ei tuo rankku minkään yhden tai kahden päivän perusteella käsittääkseni tullut.

Edit: Aika turha sinänsä asiasta jauhaa, koska käyttäjä itse ei pelikieltoaan edes huomannut/ei häneen mitenkään vaikuttanut. Joo.

Kun meni itseltä ohi ja näin kysymyksen täällä niin päätin vähän tsiigailla. No ehkä erään v- aikuisen sanan käyttöä oli liikaa mutta muuten jos miettii niin @Punamusta tyylistä kirjoittelua jossa ei mennä juurikaan henkilökohtaisuuksiin.

Lueskelin viestit läpi joo, mutta jos ja kun miettii isoa kuvaa niin tietäisin aika usean täältä joka ansaitsit samoilla perusteluilla kakkua. No eipä siitä enempää ja hyvää kesää mainituille ja muillekin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haluaisin vähän ihmetellä nyt ääneen, että mikä homma tämä minun kahden viikon pelikieltoni oli? Kerroin ilman värilaseja mielipiteitäni MM-finaalin otteluseurannassa ja sain yllättäen kuulla todella rumia kommentteja ja "käskyjä" palstatovereilta, mutta niistä ei mitään sanktioita tullut.

Taisin päästä ilman mitään tarkoitusta monen palstalaisen ja lopulta moderaattoreiden ihon alle. Kanada teki jatkoajan voittomaalin sunnuntai-iltana kello 22.52 ja sähköpostiini oli tullut "väliaikainen kirjoituskielto" otsikolla viesti kirjoitusoikeuksien poistamisesta 22.56. Jotenkin tuntuu, että menikö moderaattoreilla käpy Suomen tappioon ja samalla päättivät lievittää pahaa oloaan antamalla pelikieltoa minulle? Ei minua turhaan valittu kabinetissa pelaajien keskuudessa A-Nuorten SM-sarjan erään kauden ärsyttävämmäksi pelaajaksi, koska taito näyttää olevan tallella, vaikka en sitä tarkoittanutkaan!

Jotenkin tuntuu, että MM-osiossa kaikkien on pakko katsoa peliä Leijonien värilasit päässä eikä puolueettomasta näkökulmasta, jonka kyllä ymmärrän hyvin, mutta eihän tuollaisista minun kirjoittamista viesteistäni annettu Liigan finaaleissakaan pelikieltoa.

Pyydän anteeksi, jos ja kun taisin päästä usean käyttäjän ihon alle ja lopulta sain moderaattoreilta yllättävän katkeran viestin. Olin töissä nämä kaksi viikkoa ja huomasin pelikieltoni vasta myöhemmin, joten eipä se minun elämää haitannut!

Jokainen varmasti huomasi, että tein kovaa työtä MM-kisaosiota päivittämällä (avasin jokaiselle joukkueelle ketjut, päivitin kokoonpanot, kirjoitin NHL-vahvistuksista), mutta Yö-yhtyettä lainaten, kiitos ja kunnia jäävät saamatta. Koitan jatkossa pysyä asialinjalla, koska tiedän, että olen asialinjalla ja parhaimmillani palstan kiistatta parhaimpia kirjoittajia. Minulla on sentään pitkä pelaajatausta jääkiekosta sekä valmentamisen parista.

Joka tapauksessa ei tämä pelikielto minun elämääni millään tavalla vaikuttanut tai en katkeroitunut. Tämä palsta on kiva paikka, mutta marginaa

Toivotan hyvää kesänjatkoa ja turvallista Juhannusta sekä palstalaisille, että moderaattoreille!
Tämä viesti on todella hämmentävä. Ajattelin ensin, että eihän kukaan voi tosissaan kirjoittaa tällaista määrää itsekehua, mutta toisaalta muistelen sinun ennenkin kirjoittaneen samalla tyylillä. Ehkä olet rehellisesti tosissasi, ehkä yrität piilottaa itsekehuja sarkasmin alle, mutta joka tapauksessa tuntuu siltä, että pidät ihan oikeasti itseäsi muita parempana.

Aika turha on ihmetellä ihon alle pääsemisiä tai pelikieltoja, jos nostaa itseään jalustalle, eikä arvosta muita palstalaisia kuten hyviin tapoihin kuuluu. Asiantuntemus ja viestien asiapitoisuus eivät yksinään tee kenestäkään palstan parhaimmistoon kuuluvaa kirjoittajaa, jos minulta kysytään. Sanoisin, että olet tuosta parhaimmistosta tällä hetkellä hyvin kaukana.
 
K

Kiekkokatsoja

Mun näkemyksen mukaan, jatkoaika on luisumassa/siirtymässä kohti tilannetta, (toivottavasti ei..!) jossa:
-Mielipiteen sanominen joka perustuu faktaan tai jopa linkitettyyn faktaan, on kielletty.
-Ja sitten päinvastainen.. eli Toiselle kirjoittajalla kirjoitettu, jossa jopa törkeä vittuilu, ja haukkuminen, asiasisällöstä murto-osaan tarttuminen, ja siten että aloittajan mielipiteen mollaaminen, on ok.
Mutta näillä mennään, mitä on.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
höpöttelyä
Keväältä jos jaksaa mitään yleistä kuvaa lukemistaan viesteistä muistella, niin olikos sinun "juttusi" itkeä ensin muutama viikko kun lukkopelaajia ei päästetty kisoihin (johtuen muistaakseni jo aiemmin ilmoitetusta syystä että kun siellä on finaalisarja ja mestaruushulinat niin ei haluta riskeerata koko joukkueen koronakaranteenia keskellä kisoja) ja siitä katkeroituneena aloit sitten joka matsissa valittaa miten leijonat on paska ja kannattaa kulloistakin vastustajaa juuri tuolla "vahinkomaali"-retoriikalla? Ja sekä pelaajavalintaitkua että "leijonat on paska ja kannattajat, lällällää" -argumentointia satojen viestien voimin (tai ainakin niitä ihan koko ajan tuli vastaan ketuissa vaikka melko nopeasti tulee selailtua etenkin massaketjuja)? Ymmärtäähän sen, itseänikin vitutti ettei Rindelliä päästetty kentälle ja se oli sentään valittu joukkueeseen, että ihan silkkaa henkilökohtaista vittuilua Jaloselta minua kohtaan ja hyvä kun hävisivät lopulta. Totta puhuen tuo touhu on joko köpsää trollausta tai sitten yleisellä tasolla sellaista köpsyyttä että.. no toivotaan että se on köpsää trollausta koska muuten voi elämäsi olla kovin haastavaa.

Hyvää kesää ja parempaa mieltä syksyyn mennessä sinnekin.

edit.
Mun näkemyksen mukaan, jatkoaika on luisumassa/siirtymässä kohti tilannetta, (toivottavasti ei..!) jossa:
-Mielipiteen sanominen joka perustuu faktaan tai jopa linkitettyyn faktaan, on kielletty.
-Ja sitten päinvastainen.. eli Toiselle kirjoittajalla kirjoitettu, jossa jopa törkeä vittuilu, ja haukkuminen, asiasisällöstä murto-osaan tarttuminen, ja siten että aloittajan mielipiteen mollaaminen, on ok.
Mutta näillä mennään, mitä on.
Ole huoleti, itse en ole kokenut vielä eläväni pahasti orwellilaisessa Jatkoajassa enkä edes että sitä kohti kovin vauhdilla oltaisiin luisumassa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Järkytyin ekana Evilin kirjoitusoikeuksien poistosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös