Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 496 077
  • 15 436

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minua taas jaksaa hämmentää miten selkeästi @Punamusta a kokeneemmat nimimerkit muuttuivat ihan puhtaiksi koulukiusaajiksi ja vittuilijoiksi. Kyvyttömiksi antaa asioiden olla ja mennä kuuluisasti eteenpäin. Nuoren miehen ryyppyviikonloppu esimerkiksi oli edesvastuutonta juottamista ja @Punamusta lle julistettiin kaikenlaisia kohtaloita. Ja luonnollisesti keittiötason psykoterapeuttien toimesta.

Täh? Olinko minä puhdas koulukiusaaja ja vittuilija kun olin huolissani kyseisen ihmisen juomisesta? Luulin olleeni vain jeesustelija ja tosikko. Hyvä tietää.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Minun mielestäni nimimerkki @Roger Moore on harrastanut jo pitkään käyttäjän @Punamusta ajojahtia. Se on ollut jopa niin läpinäkyvää että se on melkein surullista. En itse tahdo saati aio muistella niitä kevään maininkeja. Se "verilöyly" oli aivan perseestä varmasti kaikille osallisille ja onpahan Puniskin tainnut pyytää noilta silloin haukkumiltaan nimimerkeiltä myöhemmin anteeksi.

Nyt on sitten Rogerilla kuukausi aikaa miettiä, että kannattaako sitä aikuisen miehen käyttää noin paljon energiaa yksittäisen nuorison edustajan hiillostamiseen. Osa @Roger Moore n Punamustalle antamasta kritiikistä on ollut kyllä ihan aiheellista. Osa, kuten tuo pelikieltoon johtanut viesti sitten taas puhdasta vittuilua ja henkilökohtaisen hyökkäyksen suorittamista.

Osasin aavistaa että tästäkin pelikiellosta seuraa taas isompi haloo täällä, Roger Moore on kuitenkin aika suosittu henkilö tällä palstalla. Olen kuitenkin seurannut jo pitempään, kuinka juuri tämä kyseinen nimimerkki on seurannut Punamustan tekemisiä kuin koira häntäänsä. Ei kenestäkään tarvi täällä(kään) tykätä, mutta ketään ei pitäisi myöskään vainota/kiusata vain koska naama ei miellytä.

Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Turha Kaukalo @Uimalakki

Oliko teistä edes jompikumpi tietoinen että @Punamusta n porukkojen suuntaan oli tieto missä herra liikkuu ja kykeneekö edes toinen teistä kertomaan että miten nuo juopoiksi haukutut herrat huolehtivat nimimerkistä?

Seison korjattuna jos olette olleet paremmin kartalla.

Tämä on moderaattoreihin viittaava ketju ja totean että he olivat todella armollisia tuolloin vuodatettuun paskamaiseen syyttelyyn nähden.

Edit. Jatkan ajatusta vielä sen verran että @Punamusta ei ole vallannut foorumia eikä hänen kaikkiin puheisiin ole pakko reagoida. Itse en esimerkiksi näe itseäni jauhamassa hänen kanssaan ja hyvin on tullut selvittyä.

Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

npc

Jäsen
Yleisesti: Eikö täällä keskustelupalstalla useinkin kaiveta kiivaissa keskusteluissa toisen osapuolen aiempia sanomisia? Ihan normaalia keskustelukulttuuria ja antaa refenenssiä aiheeseen. Kaikilla meillä on täällä historia ja kaikkiin viesteihin on kaikilla pääsy. Onko tarkoitus olla kultakaloja - eilisillä sanomisillamme ei ole nyt enää mitään väliä koska ollaan menty eteenpäin.

Kiusaamiset, vittuilut sitten tietenkin erikseen ja niistä pelikiellot varmaan napsahtelee ja hyvä niin. Mutta vaikka minuakin hävettää ja vituttaa ankarasti monetkin asiat mitä olen tällä palstalla (ehkä kännissä tai muussa mielenhäiriössä) perseillyt niin jotenkin yritän olla kumminkin sinut sen asian kanssa ja hyväksyä sen vaikkei kivaa olisikaan. Kai meillä kirjoittajilla on vastuu omista skriivauksistamme. Tai sitten poistaa vaikka noloimmat, kuten olen itse joskus tehnyt jotta olen pystynyt jatkaa elämää (ja ehkä säästynyt pelikielloilta).

Suosikkijoukkue
Lisäyksenä äsköiseen viestiini, en koe tarpeelliseksi kommentoida antamatta jääneitä pelikieltoja, en tässä tapauksessa enkä muulloinkaan. Sen vain halusin sanoa, että mä en pidä Roger Mooren saamaa kuukauden kakkua niin järkyttävänä oikeusmurhana, kuin selvästi osa täällä pitää.

En puolustellut sitä Punamustan syyskuun alulla hankkimaa viikon rauhoittumistaukoa lainkaan, vaan päin vastoin ilmaisin täällä sen olleen oikea tuomio modeilta. En siis ole tälläkään kertaa asettunut kenenkään henkilön puolelle, sanon vain niin kuin tilanteen näen.

Minun mielestäni yksittäisen nimimerkin kyttääminen ja roastaaminen ympäri palstaa ei ole kovin kelpoa toimintaa. Ei edes, vaikka myös kytätyn henkilön toiminnassa olisi vielä kehittämisen varaa.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lisäyksenä äsköiseen viestiini, en koe tarpeelliseksi kommentoida antamatta jääneitä pelikieltoja, en tässä tapauksessa enkä muulloinkaan. Sen vain halusin sanoa, että mä en pidä Roger Mooren saamaa kuukauden kakkua niin järkyttävänä oikeusmurhana, kuin selvästi osa täällä pitää.

En puolustellut sitä Punamustan syyskuun alulla hankkimaa viikon rauhoittumistaukoa lainkaan, vaan päin vastoin ilmaisin täällä sen olleen oikea tuomio modeilta. En siis ole tälläkään kertaa asettunut kenenkään henkilön puolelle, sanon vain niin kuin tilanteen näen.

Minun mielestäni yksittäisen nimimerkin kyttääminen ja roastaaminen ympäri palstaa ei ole kovin kelpoa toimintaa. Ei edes, vaikka myös kytätyn henkilön toiminnassa olisi vielä kehittämisen varaa.

Ja minusta on kohtuullisen win-win jos vaikkapa testamenttiin, comebackiin ja uhriutumiseen sekä asialliseen tilannekartoitukseen ei isketä kuin hyeenat.

Tuossa voi käydä vaikkapa niin että nuori kaveri huomaa ettei huomiota tule, päivittää pelikirjaansa ja oppii. Samalla kokenut osasto huomaa myös ettei pelikieltoja ropise eikä niitä tarvitse ihmetellä.

Keskustelupalstalla vetäköön kukin tyylillään, mutta tällaiseen yhteen nimimerkkiin takertumisen järkevyyttä voi pohtia jokainen halutessaan.

No, ehkä tästä jotain opitaan tai ei.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei mulla luonnollisesti ole siitä yhtään sen parempaa tietoa kuin sinullakaan. Sillä tosin ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, kuten ei ole kenenkään vanhemmillakaan. En ole kaiketi ihan ainoa jonka silmiin tuo touhu on vaikuttanut huolestuttavalta ja muutama muukin siitä täällä on sanonut. Se, tietääkö puniksen vanhemmat poikansa liikkeistä on sitten ihan toinen asia eikä liity mitenkään tähän palstaan. Sulla on ihme tyyli kaivella esille jotain tällaisia epäolennaisuuksia.

Minusta se on ainoa fakta mitä kyseisen nimimerkin henkilökohtaisesti tuntevat ja weekendin hänen kanssaan viettävät sanovat. Se on se fakta mihin minä ja sinä voimme nojata. Vielä kun henkilö itse ei noita asioita kiistänyt. Huolestunut saa olla, mutta olisi suotavaa tajuta että tilanteet muuttuvat.

Aina voi foliota vetää päähän ja pitää ne omat näkökulmat kiistattomina faktoina. Juuri sitä omassa erinomaisuudessa kellumista.

Edit. Mutta tämä tästä ja kiekon pariin.

Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@Turha Kaukalo @Uimalakki

Oliko teistä edes jompikumpi tietoinen että @Punamusta n porukkojen suuntaan oli tieto missä herra liikkuu ja kykeneekö edes toinen teistä kertomaan että miten nuo juopoiksi haukutut herrat huolehtivat nimimerkistä?

En minä vaan tiedä, kuka tiesi ja mitä, mutta pidin vain erikoisena, että kaverille ns. juotettiin viinaa (ihan vapaaehtoisesti joi, tosin ei se noin yksinkertaisesti mene mutta en vaikeuta ettei mene yli hilseen). Se ei tee hyvää herkälle mielelle.

Mikä helvetti siinä on, että viinan juominen on jokin normaali juttu, kuten eräs näistä juopoista (huom. ei minun luonnehdintani) sanoi. Ei se ole. Sen nyt varmaan olen minäkin älynnyt, että tuo juoppojen keskushenkilö ei näe muuta kuin oman kuvitellun erinomaisuutensa, eikä tiedä että maailmassa kaikki ei ole ihan samaa aina, mutta että muiden mielestä sitä ollaan sitten koulukiusaajia ja vittuilijoita jos ON HUOLISSAAN miten tuolla yhdellä jätkällä menee.

Olisinko huolissani ja moni muu jos olisimme koulukiusaajia ja vittuilijoita? TÄH? Olisiko tuota jätkää varoitettu joskus joistain jutuista, jos varoittajat olisivat koulukiusaajia ja vittuilijoita? Miten tämä ei oikein täsmää? Saatana, että tässä on käännetty asiat väärinpäin ja sen nyt luulisi ihmisten älyävän mutta vaikeata on.

Nyt tähän voisi tulla sanomaan että tämä on vain keskustelupalsta. Niin on. Mutta niin on kapakkatappelukin vain kapakkatappelu. Näitä vitun yksinkertaistuksia on tässä ollut jo riittämiin.

Noin yleisesti kaikille yhdessä ja erikseen:

vetäkää käteen

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta on aika kummallista, että täällä viitataan nuorison edustajaan tai nuoriin, ihan niinkuin palstalla olisi erilaiset säännöt oikeustoimikelposille aikuisille ja sitten jotenkin rajatusti oikeustoimikelpoisille lapsille. Pitäisikö homman kuitenkin toimia niin, että jäseneksi pääsyksi edellytetään sellaista kypsyyttä ettei muiden tarvitse sitä erikseen huomioida.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihan vain pari senttiäni tulen jakamaan keskusteluun, niin en oikein tajua, että miten ihmiset ottaa tämän nimimerkkien takaa tapahtuvan keskustelun noin henkilökohtaisesti.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisko palstan nimen muuttaa Kauniit ja Rohkeat palstaksi. Luulisi jokaiselle olevan selvää, että se joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön.

Ei tää oo mikään helvetin nuorisotalo, jossa kohdellaan ihmisiä ja virheitä eri arvoisesti iän mukaan.

Ralph

Jäsen
Mikään ei pakota moderaattorien toimivan puoleettomasti ja sen pitäisi olla jo kaikille palstaa seuranneille pidemmältä ajalta selvää, ettei säännöt ole kaikille samat. Ikäväähän se on, mutta kuten mainittua, mikään ei pakota palstalla tasapuolisuuteen.

Palstan käyttöehtojen yleisissä käytännöissä lukee heti ensimmäiseksi "Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja odotamme käyttäjiltämme jääkiekkoaiheista keskustelua". Harmi homma, että tuossa lukee "odotamme" eikä "vaadimme". Minun puolestani vähintään Kierrätyskeskuksen voisi lukita joksikin ajaksi ja käskeä pelkästään ryyppäämisestä, pippeleistä ja kakasta kirjoittavien levittäytyä muuhun keskusteluun. Jos ei siihen pysty, niin kirjoitusoikeudet poistoon. Sitten kun homma rauhoittuu ja ollaan saatu tehtyä jakoa sen välille, että ketkä täällä keskustelee jääkiekosta ja ketkä pimpistä, niin Kierrätyskeskuksen voisi taas avata vahvojen varoitustekstien saattelemana, että osion lukitus ja käyttäjien poistaminen voi toistua.

Tykkäykset tuotiin palstalle, koska sillä haluttiin poistaa "juu, samaa mieltä" -viestit, mutta eipä toiminut. Sen sijaan se toi joillekin halun tehdä istetään julkkiksen kerjäämällä näitä tykkäyksiä. Ei niitä tykkäyksiä tarvita ja vähintäänkin niiden laskemisen voisi poistaa. Jos joku tykkää, niin sitten tykkää, mutta ei siitä tarvitse laskuria pyörittää, että kuinka moni on kenenkin viesteistä tykännyt. Viestimääränkin seuraaminen on sinänsä turhaa. Joskus useampi vuosi sitten tuli itsekin seurattua, että missä mennään ja monenneksiko eniten on tullut viestejä kirjoitettua, mutta lopulta se johti lukuisiin turhiin viesteihin ja oman maineen pilaamiseen. Nyt en haluaisi olla eniten viestejä kirjoittanut, mutta en myöskään halua kirjoittamista lopettaa, joten jatketaan samaa rataa.

Niin ja @Roger Moore :n kirjoituskielto on mielestäni huono, mutta moderaattorien linja on ollut pitkään se, ettei ole mitään linjaa, joten hyvää jatkumoa tälle.

Suosikkijoukkue
Ihan vinkkinä Team @Moderaattorit ja @Ylläpito

Aloittakaa piilottamalla total viestit ja tykkäykset. Vie tavoitteet pois osalta ja auttaa keskittymään olennaiseen
Niin, tai siis oikeastaan riittäisi ihan kun vaan poistaisi niiltä nämä TOP-listat. Kyllä mä tykkään nähdä, montako viestiä kukin on laittanut tänne. Sen sijaan se ei kiinnosta kellä niitä on eniten.

Tätä koko gatea pitkään sivusta seuranneena ja hiljaa pysyneenä, täytyy vain ihmetellä miten kaiken draaman alku ja juuri saa palstalla edelleen jatkaa. Edelliset itkupotkuraivarit, testamentit ja paluut ei ole muuttanut menoa yhtikäs mihinkään. Veikkaisin että en ole ainoa, jota vituttaa kun aamulla heräät ja tulosten katsomisten jälkeen avaaat jatkoajan, on joka helvetin ketju saman teinin spämmäystä täynnä. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa.

Oiskohan mitään jos ei pelikieltoja jaettaisi, vaan laittaisitte rajoituksia tietyille käyttäjille esim. 10 viestiä per päivä? Saattaisi siinä tulla ehkä harkittua vähän enemmän mitä näppäimistöltään suoltaa.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Roger Moorelle tiedoksi, että yritä ensi kerralla olla ärsyttämättä ettet saisi pelikieltoja. En halua sinulle sellaista. Et antanut nyt kuitenkaan vaihtoehtoja.

Nyt on kyllä kysyttävä, kuka täällä jakaa pelikieltoja? @Moderaattorit kin voisivat viestiini vastata, niin selkeä on tuo emoviesti, johon tartuin.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ihan kuin haistaisin narsismia.
Tai suoraan pelikieltoon normaalisti johtavaa kirjoittelua. Ettei vaan nämä uuden sukupolven modet ole vähän jumissa, sillä tuota nyt oli ennenkin, mutta niillä suojeltiin vain muita modeja. Liian selkeissä tapauksissa penalti paukkui kyllä.

Mielenkiintoinen performanssi toki tämä, kun haudoilla tanssitaan.

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Tuodaan nyt vielä omaltakin osalta kolikon toinenkin puoli mukaan tähän keskustelua herättävään aiheeseen. Mä kun olen aina ollut kiinnostunut tilastoista, niin laskin huvikseni Punamustan päivittäisen viestikeskiarvon viime viikolta ja sen jälkeen laskin vielä reiluuden vuoksi myös oman viestikeskiarvoni samalta ajalta.

Punamusta 440 viestiä (62,85 viestiä per päivä)
Breeze Harbour 123 viestiä (17,57 viestiä per päivä)

Olin aikeissa jatkaa tätä viestitilastovertailua vielä kolmannella esimerkillä ja kävin etsimässä nimimerkin @Jomppa_Koo viestimäärän viimeisen viikon ajalta. Hän kun pelaa lähes päivittäin näitä ns. foorumipelejä ja ilmoittelee merkkipaluujaankin aktiivisemmin kuin keskiverertojamppa (tai Jomppa), niin tuumin että sopii erinomaisesti mukaan vertailuun. Mutta perhana, meillä on Jompan kanssa täsmälleen sama viestimäärä seitsemän vuorokauden ajalta, joten eipähän tarvinut laskea mitään. Eiköhän vertailun pointti tullut kuitenkin tällä selväksi.

Silloin ennen kuin modet päättivät syyskuun alussa puuttua Puniksen viestipommitukseen viikon huililla, niin kaveri taisi lähettää pahimmillaan lähemmäs 90 uutta viestiä per päivä, joten alaspäin on tultu lähes kolmanneksella, mutta toisaalta ymmärrän myös monelta täällä saadun näkökulman, että saman nimimerkin näkeminen lähes jokaisessa kierrätyskeskuksen viimeisimmässä viestissä saattaa käydä ärsyttämään. Ja kun sinne joukkoon eksyy monesti niitä one-linereita...

Yritän ottaa nyt mahdollisimman neutraalin puolueettoman otteen tästä keissistä ja sanon, että kiellon pituuteen lainkaan kantaa ottamatta Roger Mooren jäähylle laittaminen oli mun mielestä perusteltu liike. Toisaalta, olisikohan moderaattorien vähintäänkin syytä muistuttaa nyt myös Punamustaa siitä, minkä takia hän viimeksi lähti istumaan jäähypenkille, ennen kuin historia toistaa itseään?

Aikamoisia.

Siis nuo viestikeskiarvot.

Ei sillä, että itsellänikin on joskus ainakin kaikkein suurimmillaan myöskin ollut melko kovia kirjoitusmääriä.

Ainakin ymmärrettävästi silloin kuin tein enemmän Kiekkovuosien katsauksia ja nekin ihan loppuun pitäisi vielä ennen loppuvuotta saattaa yhden osalta ja kenties kirjoittaa sen 1-2 kappaletta niitä vielä lisää.

Yhden Talviolympialaisten vastaavan muistelun tai NHL-aiheisen sarjakausimuistelun osalta vielä niiden päälle sitten.

Viime aikoina on ollut vähemmän viestejä ja kaikkiaan pitkältä ajalta arvioiden.

Viime kuun lukemia nosti hieman juurikin tämän edelleen jatkuvan ongelma-asian jonkinlainen puiminen ja tätä aiemmin muun muassa MacGyver-ketjussa jonkinlaisten turinoiden sinne laitto.

Ihan kuluneen viikon vain laskien taisi olla viitisen viestiä kun erittäin pitkästä aikaa laskin, koko kuulta toistaiseksi lokakuussa viestejä oli tusinan verran ellen erehtynyt, syyskuussa koko kuussa oli sen 45 viestiä jälleen ellen erehtynyt ja Sisu Teamin tai Vikingarnan ottelulisäysten takia eräällä syyskuun viikolla oli korkeimmillaan ihan enintään sen 23 viestiä viikon sisään tietyltä päivältä aloittaen laskettuna.

Tosin tuossakin tapauksessa vain mikäli aloittaa laskun tietystä kohtaa kun muutoin ei tule noin paljoa päivän sisällä laitettuja viestejä.

Kun eipä ole ollut aikaakaan kirjoitella mitä nyt lähipäivinä ilman muuta tulee lisäystä kyllä muun muassa tuonne Jääkiekon SM-Sarjan televisiointipuolelle.

Toivottavasti tällekin nyt pitkin vuotta kuohuneelle ikävälle asialle saataisiin jonkinlainen arvokas ratkaisu tulevaa ajatellen.

Omaltakin osalta aikanaan oli kohu ja kieltämättä mieli on muutaman nimimerkin esimerkin rohkaisemana käynyt mielessä tuoda sekin aikanaan ollut kohu kaikesta huolimatta uudelleen julkisuuteen.

Kun tähän asti olen vain tyytynyt pitämään sen aiemman oman kohuni loppuunkäsiteltynä.

Osin siksi kun asiaan saatiin ratkaisu kyllä, mutta osin varsinkin mielestäni aikanaan aika lepsu sellainen ja kohut maan alle siivoava sellainen.

Tiedänpähän toisaalta, että miten itse sitten reagoisin jatkossa sellaiseen kohuun osuessa omalle kohdalleni ja ne sitten eli sellaisella kielenkäytöllä valitettavasti varustetun oletettavan nimimerkin, oman kohuni nimimerkin tai hänen hengenheimolaisen perseilyt tulisivat julki armotta.

Pitkälti kun linjaa on tämän nykyisen kohunkin aikana selvitetty ja omalta osaltaan ratkaisukyky nähtävästi tämän luokan ongelmatapauksessa on jo tullut selväksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy