Onko sulla punainen tukka?Minua ainakin saa sanoa Tommi Läntiseksi, mutta sitä en kerro olenko oikeasti Tommi Läntinen.
Onko sulla punainen tukka?Minua ainakin saa sanoa Tommi Läntiseksi, mutta sitä en kerro olenko oikeasti Tommi Läntinen.
Lukko-fanillako punainen tukka? Epäilen vahvasti.
Sä paljastit ittes jo nimimerkilläs..Minua ainakin saa sanoa Tommi Läntiseksi, mutta sitä en kerro olenko oikeasti Tommi Läntinen.
Ei @Moderaattorit tule näitä kommentoimaan vaikka miten tägäisi. Mutjoo, erikoinen pelikielto jos tuo sana "manne" oli se mikä pelikieltoon johti, onhan tuota samaa viljelty muidenkin toimesta siellä mutta ainoastaan tästä napsahti pelikielto.Nyt kyllä ihmetyttää. Eihän tuo viesti ollut sen pahempi kuin about satakunta muutakaan. Ainoa, mikä täyttää rasismin tunnusmerkit on se sana "manne". Nuohan ovat pääasiassa faktoja, joita viestissä tuodaan esille. @Moderaattorit pystyttekö te nyt tarkentamaan tai yksilöimään, että mikä tuossa oli erityisesti rasismia sen manne-termin lisäksi? Joo, ei kauhean fiksulla tavalla ilmaistu tai kirjoitettu, mutta sehän ei ole rasismia vaan typeryyttä. Se kai on vielä sallittua täälläkin, kunhan ei riko palstan virallisia sääntöjä?
No mitä tuota sanktioitua viestiä tavasin, ei se kansankielinen ihmisryhmän lempinimi ollut se juttu, vaan sen viestin sisältö. Ihan omista ansioista lähti huilille.
En kitise oman romaninäkemykseni, jollaista ei olekaan, puolesta vaan pelikiellon kovuudesta suhteessa itse tekoon. Johnnylle olisi riittänyt viikko. Neljä viikkoa on mielestäni liikaa viestin tahallisesta kärkkäydestä huolimatta.
On ja maksaa.Onko siis romaneilla oppi- ja asevelvollisuus? Ja eikös Kela pienituloisille (verollista) tukia maksa?
Olihan se aika kärkkäästi Johnnylta kirjoitettu, mutta mitäs rasismia siinä oli muihin viesteihin kirjoitettu. Kertoi että sossu maksaa tietyt kulut ja ettei oppi- ja asevelvollisuutta ole. Minäkin olen samassa luulossa.
Niin, loppujen lopuksi kaveria siis rankaistiin siitä että hän ihan vilpittömin mielin halusi jakaa oikeina pitämiään tietoja romaneista vilpittömästi kiinnostuneille ja heistä tietoa haluaville.
On se aika arveluttavaa, jos oikeasti aletaan mielipide-erojen takia potkimaan jäähylle. Siksi kysyinkin perusteluita sille, mikä tuossa oli sitä rasismia.
Sisälsikö viesti etniseen ryhmään kohdistuvaa vihamielistä asennetta vai ei?
Eikö se ole täysin selvää, että asia on just näin? Tai laajennan sen verran että rasistisen nimityksen lisäksi viestin muukin sisältö oli aika harmaalla alueella. Bannatun kirjoittajan huumorintajusta aika iso osa tuntuu pyörivän rasististen stereotypioiden ympärillä satunnaisilla homovitseillä ja seksistisillä heitoilla ryyditettynä. Sellaista katsellaan sen aikaa kunnes ei enää katsella. Nyt meni raja tässä kohden.Tietysti voihan se olla että tässä tapauksessa kuitenkin se "manne" sana johti Johnnyn kohdalla pelikieltoon aiemman rikehistorian vuoksi, ja sitten muut samaa sanaa käyttäneet ovat selvinneet huomautuksella tms. jota ei julkisesti ole laitettu näkyville.
Kyllä nyt vihellettiin vähän nimen perusteella. Viesti kyllä flirttailee hyvän maun rajoilla, mutta kuten moderaattorit itsekin toteavat, on rangaistuksessa otettu huomioon aiempi rikoshistoria. Tokihan, jos on aina sama mies, niin kyllä siinä lanka palaa helpommin loppuun. Ehkä turhan kova tuomio kuitenkin, kuten tästä keskustelusta käy ilmi. Nuhteeton nimimerkki olisi kuitenkin saanut viestistä aivan maksimissaan rikepisteen, näin uskon. Siihen nähden kuukausi on aika iso tuomio.