En usko salaliittoihin. Eri poliittiset tahot on odottaneet pitkin talvea Jyväskylän kokousta. Tiedossa oli hyvin selvästi, että jotain tulee tapahtumaan. Tästä on puhuttu avoimesti mm. Ylen politiikkaradiossa ja vähän vähemmän avoimesti kabinettipöydissä vaivihkaa supisten. Samoten äärioikeiston aktiivisuudessa on ollut havaittavissa odottavia tunnelmia koskien puoluekokousta.
Yhtäältä myös muut poliittiset ovat valmistautuneet skenaarioon JHa:n voiton varalle. En millään jaksa uskoa, että viime päivien tapahtumat ovat tulleet yllätyksenä puolueiden johtohenkilöille. Itsekkin oikein odotin Jyväskylän tapahtumia.
Eniten minua yllättää se, ettei PS -johto ja Terhon porukka saaneet kenttäväkeä aktivoitua äänestämään. Ei vaikka Yle uutisoi jo varhaisessa vaiheessa, että viikoittain ja yllättäen tulee uusia jäsenhakemuksia 100 kpl viikossa. Tuossa vaiheessa olisi pitänyt hälytyskellojen soida.
Minun mielestä tässä nyt on ex-PS johdolla peiliinkatsomisen paikka, miksi näin pääsi käymään. Soini, kaiken nähnyt pitkän linjan politiikko, sortuu johtajuudessaan tämän luokan epäonnistumiseen. Kenttäväen ja puolue-eliitin välisessä viestinnässä täytyy olla jotain mustia aukkoja, piiloviestintää ja sen sellaista. Muutoin tapahtumakulun ja valtaussuunnitelman onnistuneessa toteutumisessa ei ole järkeä. Rekrytoisinko itse hallitukseen henkilöä ministeriä joka sallii natsien vallata palatsi? Tai ehkä juuri rekrytoisinkin.
No, setelit meni mutta selkäranka säilyi. *sarkasmi