Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 591 232
  • 15 789

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ryssät kuitenkin näyttivät suuruutensa pelin jälkeen. Aivan huikeaa vastustajan ja pelin kunniotusta.

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Nimimerkki jääköön paljastamatta sillä se on moderaattoreiden tiedossa, mutta tällaistakin tekstiä palstalta on saanut lukea viimeksi eilen.

"no, ryssän voitto tästä ei tunnu niin pahalta kun huomenna saadaan nauttia siitä kun Kanada persraiskaa noita ali-ihmisiä.."

Eli kommentista raportoitiin? Ja silti ei bännejä. No huh huh. Eipä näy @Beergenheim20 saaneen bänniä myöskään.

Moderaattorit näköjään ovat sitä mieltä, että venäläisiä saa haukkua täällä miten lystää.

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tämä ketju jokin itsemoderoinnin luvattu maa? Siellä on se raportointinappi, jolla voi väärinkirjoituksia ilmoittaa moderaattoreille. Ihme perseilyä.

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Onko tämä ketju jokin itsemoderoinnin luvattu maa? Siellä on se raportointinappi, jolla voi väärinkirjoituksia ilmoittaa moderaattoreille. Ihme perseilyä.

Raportoitu on, mutta moderaattorit eivät tee mitään. Siksi olenkin päätellyt, että moderaattoreiden mielestä venäläisiä saa parjata miten haluaa.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Raportoitu on, mutta moderaattorit eivät tee mitään. Siksi olenkin päätellyt, että moderaattoreiden mielestä venäläisiä saa parjata miten haluaa.
Moderointitiimillä on viime päivien ajalta varmaan paljon käsiteltävää ja tuomioiden julistaminen kestää.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
"no, ryssän voitto tästä ei tunnu niin pahalta kun huomenna saadaan nauttia siitä kun Kanada persraiskaa noita ali-ihmisiä.."
Tämä se ehkä pahin yli-/alilyönti olikin... Mielenkiinnolla seurataan miten JA:n mode-tiimi linjaa rasistisen vihapuheen? Hypoteesi; Israelin jalkapallo-maajoukkue potkii Suomi-poikaa sukille ja SoMessa räjähtää näiden kisojen kaltainen "whitun jutkut, uuniin s...tana tuollaiset, kaasua kaasua"-paskamyrsky => menisköös olankohautuksella?

Nick Neim

Jäsen
Onko varoituksista luovuttu kokonaan? Vai mistä ihmeestä jengi täällä tietää moderaattorien tekemisistä noin tarkasti. En mä ihmettelisi yhtään, jos puhtaalla "taustalla" vetelevä kirjoittaja ei nappaa Jagsin kanssa käydystä väännöstä pelikieltoa, vaan saa sen sijaan huomautuksen/varoituksen.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko varoituksista luovuttu kokonaan?
Tuskin, mutta ei sellaisia ehdi miettiä kaiken mouhoamisen keskellä. Sitten jos ja kun seuraava kierros pelikieltoja jaetaan ja sieltä - jumalauta - puuttuu jonkun kirjoittajan nimi, jonka jonkun mielestä olisi siellä pitänyt olla, niin jonkun pikkuhousut repeävät harmistuksesta ja mieliä pahoittuu.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin TrolliP pahoitti mielensä jostain jonka kuvitteli jonkun toisen kirjoittaneen, vaikka tämä toinen ei sellaista ole kirjoittanut. Jos näin, niin lähtis nyt jo meneen. Toisaalta jokainen viesti tähän ketjuun on tälle apinalle uusi banaani, joten taidan tästä ite lähteä meneen samalla miettien, että onkohan jonkun kutsuminen apinaksi jonkun mielestä vihapuhetta ja/tai rasismia.

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Tuskin, mutta ei sellaisia ehdi miettiä kaiken mouhoamisen keskellä. Sitten jos ja kun seuraava kierros pelikieltoja jaetaan ja sieltä - jumalauta - puuttuu jonkun kirjoittajan nimi, jonka jonkun mielestä olisi siellä pitänyt olla, niin jonkun pikkuhousut repeävät harmistuksesta ja mieliä pahoittuu.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin TrolliP pahoitti mielensä jostain jonka kuvitteli jonkun toisen kirjoittaneen, vaikka tämä toinen ei sellaista ole kirjoittanut. Jos näin, niin lähtis nyt jo meneen. Toisaalta jokainen viesti tähän ketjuun on tälle apinalle uusi banaani, joten taidan tästä ite lähteä meneen samalla miettien, että onkohan jonkun kutsuminen apinaksi jonkun mielestä vihapuhetta ja/tai rasismia.

Minä en pahoittanut mistään mieltä. Mutta täällä mölisevä oikeistolainen roskasakki tuskin tietää mistä termi ali-ihminen tulee.

Toisekseen en ymmärrä selän takana haukkumista, jos haukut minua laittaisit viestin myös minulle tiedoksi.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toisekseen en ymmärrä selän takana haukkumista, jos haukut minua laittaisit viestin myös minulle tiedoksi.

OT, mutta sulla kesti huimat 12 minuuttia ja rapiat saada tuo viesti tiedoksesi, vaikka sinua ei siihen merkittykään...

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Eipä sulla ihan hirvittävän kauan kestänyt tuota huomata nyttenkään. Toiseksi en edes halua keskustella sellaisen kanssa joka systemaattisesti jättää vastaamatta kysymyksiini. Jos haluat tutkia tätä ajatuspolkua, niin kts. eilinen mm-finaalin seurantaketju.

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Eipä sulla ihan hirvittävän kauan kestänyt tuota huomata nyttenkään. Toiseksi en edes halua keskustella sellaisen kanssa joka systemaattisesti jättää vastaamatta kysymyksiini. Jos haluat tutkia tätä ajatuspolkua, niin kts. eilinen mm-finaalin seurantaketju.

Mistäköhän kysymyksistä oli kyse? Kyllä mielestäni vastasin niihin, jotka huomasin.

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi

Apinakysymykseesi vastaus on ei. Sillä ihminen on ilmiselvästi apinalaji.

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Apinakysymykseesi vastaus on ei. Sillä ihminen on ilmiselvästi apinalaji.

Jos sanot, että "kaikki Afrikassa asuvat ihmiset ovat apinoita", on tämä rasismia, koska siinä leimataan kokonainen ihmisryhmä apinoiksi, väitteen perustuessa ainoastaan siihen, että kyseiset henkilöt asuvat Afrikassa. Yksittäisen henkilön kutsuminen apinaksi, on aika vaikeaa todeta olevan rasismia, ainakin tässä tapauksessa, koska nettikeskustelujen pohjalta toisen keskustelijan rotu, etnisyys tai mahdolliset biologiset eroavaisuudet eivät selviä.

Se, että ihminen on on geneettiseltä perimältään lähellä apinaa, tai vielä lähempänä simpanssia, ei ole asian kanssa merkitystä. Ihminen ja ihmisapina ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa.

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Jos sanot, että "kaikki Afrikassa asuvat ihmiset ovat apinoita", on tämä rasismia, koska siinä leimataan kokonainen ihmisryhmä apinoiksi, väitteen perustuessa ainoastaan siihen, että kyseiset henkilöt asuvat Afrikassa. Yksittäisen henkilön kutsuminen apinaksi, on aika vaikeaa todeta olevan rasismia, ainakin tässä tapauksessa, koska nettikeskustelujen pohjalta toisen keskustelijan rotu, etnisyys tai mahdolliset biologiset eroavaisuudet eivät selviä.

Se, että ihminen on on geneettiseltä perimältään lähellä apinaa, tai vielä lähempänä simpanssia, ei ole asian kanssa merkitystä. Ihminen ja ihmisapina ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa.

Biologisesti ei ole. Kuulumme simpanssien (suku Pan) ja gorillojen (suku Gorilla) kansa isojen ihmisapinoiden heimon Homidae ihmisten alaheimoon Hominae. Biologisessa mielessä olemme siis ihmisapinoita. Eli biologisesti olemme yksikäsitteisesti apinoita.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistäköhän kysymyksistä oli kyse? Kyllä mielestäni vastasin niihin, jotka huomasin.

Tämän ainoan kerran jaksan vastata. Ihmettelin siinä pelin seuraamisen ohessa sitä, että sulta näytti paukkuvan runsaasti viestejä seurantaketjuun sen jälkeen, kun ilmoitit lopettavasi pelin seuraamisen ja kysyin, että miksi noin? Tosin viestisi liittyivät peliin korkeintaan löyhästi, mutta ei siinä mitään.

Hyvää kevättä sulle, mä en enää näin vanhana ja väsyneenä jaksa ottaa shakkimatsia pulun kanssa.

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Biologisesti ei ole. Kuulumme simpanssien (suku Pan) ja gorillojen (suku Gorilla) kansa isojen ihmisapinoiden heimon Homidae ihmisten alaheimoon Hominae. Biologisessa mielessä olemme siis ihmisapinoita. Eli biologisesti olemme yksikäsitteisesti apinoita.

Suku Pan ja suku Homo ovat eri asioita. En jaksa tämän enempää vääntää asiasta. Ja toisekseen missasit sen itse pointin. Se, että mihin sukuun tai lajiin kuulumme, ei ole rasisimin tai vihapuheen kannalta mitään väliä. Apina-sanaa voi käyttää rasistisessa mielessä, vaikka olemme lähellä ihmisapinalajeja.

Tästä vielä Wikipediaan:

Simpanssit (Suku Pan)
Ihmiset (Suku Homo)

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Suku Pan ja suku Homo ovat eri asioita. En jaksa tämän enempää vääntää asiasta. Ja toisekseen missasit sen itse pointin. Se, että mihin sukuun tai lajiin kuulumme, ei ole rasisimin tai vihapuheen kannalta mitään väliä. Apina-sanaa voi käyttää rasistisessa mielessä, vaikka olemme lähellä ihmisapinalajeja.

Tästä vielä Wikipediaan:

Simpanssit (Suku Pan)
Ihmiset (Suku Homo)

Itse asiassa on makuasia lukeeko Homo- ja Pan-suvut eri suvuiksi. Jos ne luettaisiin samaksi suvuksi, niin pitäisi lukea iso joukko sukupuuttoon kuolleita sukuja myös samaan sukuun. Fakta on, että Pan-suvun läheisin elossa oleva sukulainen olemme me. Eli simpanssit ovat läheisempää sukua meille kuin millekään muulle lajille.

Olet kuitenkin oikeassa tuossa rasismiasiassa. Apinaksi haukkuminen on tulkittu ja luultavasti aina tullaa tullaan tulkitsemaan rasismiksi. Englannin kielellä mustista ape-sanaa ollaan käytetty paljonkin rasistisesti.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nimimerkin veikkoh ikibannaus oli erittäin hyvä ratkaisu, mutta Dissonanssin jo klassiseksi muodostunutta kuukauden kirjoituskieltoa en ymmärrä. Harmillinen ratkaisu, koska Dissonanssilla on paljon ymmärrystä NHL-kiekosta.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Harmillinen ratkaisu, koska Dissonanssilla on paljon ymmärrystä NHL-kiekosta.

Niin, jos vaan osaisi käyttytyä niin eihän näitä banaanisaari vierailuja tulisi. Minkäs sille mahtaa, että tietämyksen mukana tulee varsin kusipäinen olemus.

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Niin, jos vaan osaisi käyttytyä niin eihän näitä banaanisaari vierailuja tulisi. Minkäs sille mahtaa, että tietämyksen mukana tulee varsin kusipäinen olemus.

En ihan täysin allekirjoita tuota "kusipäistä olemusta". Dissonanssin suurin ongelma tuntuu olevan tietynasteinen tosikkomaisuus. Eli jos esim. palstan huumoriosiossa naureskellaan Buffalon "epäonnelle" hieman kärjistäen, niin kaverilla tuntuu olevan pakonomainen tarve ottaa nämä henkilökohtaisesti. Toki se on sitten makuasia, että onko tuollainen "naureskelu" lähellä provoa tai flametusta, ottaen huomioon, että jatkoajan Buffalo-fanit ovat olleet yllättävänkin maltillisia läpi rebuildin sekä realistisia esim. 2015 varausvuoron suhteen.

Olikohan uusien bannien syy juuri tuo huumoriosiossa nähty lievä avautuminen? Jos oli niin täytyy jälleen kerran ihmetellä. Siellä saa nimeltämainitsematon nimimerkki kertoa kuinka hän ja moni muu pitävät Dissonanssia erittäin pienenä ihmisenä ja herra D:n jopa yllättävän maltillinen vastine oli se mikä poiki toiselle osapuolelle taas postimerkin perseeseen kuukaudeksi. Jos tämä oli tämänkertaisen banaanin syy, niin täytyy hieman ihmetellä.

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Itseänikin ihmetytti. Disso rajoitti edellisen banninsa jälkeen selvästi huuteluaan, mutta eipä vain pystynyt olemaan hiljaa. Jos malttaisi jättää ne ylenkatsovat (ja valitettavan ylenpalttiset) muiden kirjoittajien haukkumiset, niin kaikki olisi ihan jees. Mutta jokin pissa siellä päässä keinuu ja välillä huljahtaa yli.

Erästä nimeltä mainitsematonta nimimerkkiähän täällä ei saa järin arvostella. (Vaikka kyseinen nimimerkki toki itse tekee palstalla ihan mitä huvittaa.) Tasan kerran olen itse saanut varoituksen, vuosia sitten, ja se koski nimenomaan jotain aika pienimuotoista suunsoittoa tämän nimimerkin kanssa. Säännöt eivät ole ihan samat kaikille, mutta näinhän se on elävässä elämässäkin.

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
Täällä taas. Kuukauden penaltti pikkuisesta piilonaljailusta kärsitty. Pitääpä taas jatkaa täällä munatonta diipadaapaa ja keskittyä tappara.infossa oikeaan kiekkojutusteluun, johon kuuluu vihollisille kuittailu. Täällä tosin pitää kääriä jokainen sanominen vaaleanpunaiseen pumpuliin ja vihollisia saa pommittaa vain verbaalisilla vaahtokarkeilla. Kunhan muistaa laittaa hymiön perään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy