Nimimerkki jääköön paljastamatta sillä se on moderaattoreiden tiedossa, mutta tällaistakin tekstiä palstalta on saanut lukea viimeksi eilen.
"no, ryssän voitto tästä ei tunnu niin pahalta kun huomenna saadaan nauttia siitä kun Kanada persraiskaa noita ali-ihmisiä.."
Onko tämä ketju jokin itsemoderoinnin luvattu maa? Siellä on se raportointinappi, jolla voi väärinkirjoituksia ilmoittaa moderaattoreille. Ihme perseilyä.
Moderointitiimillä on viime päivien ajalta varmaan paljon käsiteltävää ja tuomioiden julistaminen kestää.Raportoitu on, mutta moderaattorit eivät tee mitään. Siksi olenkin päätellyt, että moderaattoreiden mielestä venäläisiä saa parjata miten haluaa.
Tämä se ehkä pahin yli-/alilyönti olikin... Mielenkiinnolla seurataan miten JA:n mode-tiimi linjaa rasistisen vihapuheen? Hypoteesi; Israelin jalkapallo-maajoukkue potkii Suomi-poikaa sukille ja SoMessa räjähtää näiden kisojen kaltainen "whitun jutkut, uuniin s...tana tuollaiset, kaasua kaasua"-paskamyrsky => menisköös olankohautuksella?"no, ryssän voitto tästä ei tunnu niin pahalta kun huomenna saadaan nauttia siitä kun Kanada persraiskaa noita ali-ihmisiä.."
Tuskin, mutta ei sellaisia ehdi miettiä kaiken mouhoamisen keskellä. Sitten jos ja kun seuraava kierros pelikieltoja jaetaan ja sieltä - jumalauta - puuttuu jonkun kirjoittajan nimi, jonka jonkun mielestä olisi siellä pitänyt olla, niin jonkun pikkuhousut repeävät harmistuksesta ja mieliä pahoittuu.Onko varoituksista luovuttu kokonaan?
Tuskin, mutta ei sellaisia ehdi miettiä kaiken mouhoamisen keskellä. Sitten jos ja kun seuraava kierros pelikieltoja jaetaan ja sieltä - jumalauta - puuttuu jonkun kirjoittajan nimi, jonka jonkun mielestä olisi siellä pitänyt olla, niin jonkun pikkuhousut repeävät harmistuksesta ja mieliä pahoittuu.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin TrolliP pahoitti mielensä jostain jonka kuvitteli jonkun toisen kirjoittaneen, vaikka tämä toinen ei sellaista ole kirjoittanut. Jos näin, niin lähtis nyt jo meneen. Toisaalta jokainen viesti tähän ketjuun on tälle apinalle uusi banaani, joten taidan tästä ite lähteä meneen samalla miettien, että onkohan jonkun kutsuminen apinaksi jonkun mielestä vihapuhetta ja/tai rasismia.
Toisekseen en ymmärrä selän takana haukkumista, jos haukut minua laittaisit viestin myös minulle tiedoksi.
OT, mutta sulla kesti huimat 13 minuuttia saada tuo viesti tiedoksesi, vaikka sinua ei sihen merkittykään...
Toisekseen en ymmärrä selän takana haukkumista, jos haukut minua laittaisit viestin myös minulle tiedoksi.
Eipä sulla ihan hirvittävän kauan kestänyt tuota huomata nyttenkään. Toiseksi en edes halua keskustella sellaisen kanssa joka systemaattisesti jättää vastaamatta kysymyksiini. Jos haluat tutkia tätä ajatuspolkua, niin kts. eilinen mm-finaalin seurantaketju.
Tuskin, mutta ei sellaisia ehdi miettiä kaiken mouhoamisen keskellä. Sitten jos ja kun seuraava kierros pelikieltoja jaetaan ja sieltä - jumalauta - puuttuu jonkun kirjoittajan nimi, jonka jonkun mielestä olisi siellä pitänyt olla, niin jonkun pikkuhousut repeävät harmistuksesta ja mieliä pahoittuu.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin TrolliP pahoitti mielensä jostain jonka kuvitteli jonkun toisen kirjoittaneen, vaikka tämä toinen ei sellaista ole kirjoittanut. Jos näin, niin lähtis nyt jo meneen. Toisaalta jokainen viesti tähän ketjuun on tälle apinalle uusi banaani, joten taidan tästä ite lähteä meneen samalla miettien, että onkohan jonkun kutsuminen apinaksi jonkun mielestä vihapuhetta ja/tai rasismia.
Apinakysymykseesi vastaus on ei. Sillä ihminen on ilmiselvästi apinalaji.
Jos sanot, että "kaikki Afrikassa asuvat ihmiset ovat apinoita", on tämä rasismia, koska siinä leimataan kokonainen ihmisryhmä apinoiksi, väitteen perustuessa ainoastaan siihen, että kyseiset henkilöt asuvat Afrikassa. Yksittäisen henkilön kutsuminen apinaksi, on aika vaikeaa todeta olevan rasismia, ainakin tässä tapauksessa, koska nettikeskustelujen pohjalta toisen keskustelijan rotu, etnisyys tai mahdolliset biologiset eroavaisuudet eivät selviä.
Se, että ihminen on on geneettiseltä perimältään lähellä apinaa, tai vielä lähempänä simpanssia, ei ole asian kanssa merkitystä. Ihminen ja ihmisapina ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa.
Mistäköhän kysymyksistä oli kyse? Kyllä mielestäni vastasin niihin, jotka huomasin.
Biologisesti ei ole. Kuulumme simpanssien (suku Pan) ja gorillojen (suku Gorilla) kansa isojen ihmisapinoiden heimon Homidae ihmisten alaheimoon Hominae. Biologisessa mielessä olemme siis ihmisapinoita. Eli biologisesti olemme yksikäsitteisesti apinoita.
Suku Pan ja suku Homo ovat eri asioita. En jaksa tämän enempää vääntää asiasta. Ja toisekseen missasit sen itse pointin. Se, että mihin sukuun tai lajiin kuulumme, ei ole rasisimin tai vihapuheen kannalta mitään väliä. Apina-sanaa voi käyttää rasistisessa mielessä, vaikka olemme lähellä ihmisapinalajeja.
Tästä vielä Wikipediaan:
Simpanssit (Suku Pan)
Ihmiset (Suku Homo)
Harmillinen ratkaisu, koska Dissonanssilla on paljon ymmärrystä NHL-kiekosta.
Korjaan väärän väitteeni, veikkov oli se, joka nyt sai ikibannit.Nimimerkin veikkoh
Niin, jos vaan osaisi käyttytyä niin eihän näitä banaanisaari vierailuja tulisi. Minkäs sille mahtaa, että tietämyksen mukana tulee varsin kusipäinen olemus.