Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 618 135
  • 15 903

Nick Neim

Jäsen
Nimenomaan. Itsemoderointi kun olisi ja on jatkoajan tapauksessa sitä, että kerron jonkun painumaan osiosta helvettiin.

Täh? Mistä ihmeestä sä tuollaisen linjauksen olet keksinyt? Johan tuo sääntö selviää hieman hitaammallekin henkilölle kun lukee tuon sääntökohdan huolellisesti.

Se ei edelleenkään ole tavallisen käyttäjän tehtävänä arvioida, onko kirjoitettu viesti pelikiellon arvoinen suoritus vai ei. Sun aikaisempaa rikehistoriaa tarkasteltaessa ei tosin yhtään yllätä, että säännöt ovat ainakin osittain hakusessa.

Tässä sulle asiaan lisäselvitystä, jos ei meinaa muuten ymmärtää. Jaxuhaleja.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Se ei edelleenkään ole tavallisen käyttäjän tehtävänä arvioida, onko kirjoitettu viesti pelikiellon arvoinen suoritus vai ei. Sun aikaisempaa rikehistoriaa tarkasteltaessa ei tosin yhtään yllätä, että säännöt ovat ainakin osittain hakusessa.

Linjauksesta sen verran, että näin sen olen ymmärtänyt. Miksikö? Koska sellaisissa tapauksissa on seilattu banaanisaarille. Moniko TOJ, Erkun ja Eltonin yksisuuntaista matkaa banaanisaarille toivonut lähti lepuuttamaan hermojaan? Sinun linjauksesi mukaan olisi ainakin ollut syytä. Mitä tuohon linkkiisi tulee niin moderaattorithan neuvoivat niistä raportoimaan provosoitumisen sijasta. Noudatin siis heidän toivetta.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitikö hyvä ketju nyt pilata väännöllä jostain nevahöörd-KHL-ketjusta? Tän ketjun tarkoitus on mitä moninaisimmilla tavoilla kritisoida Jatkoajan moderaattori-instituution toimenpiteitä sekä niiden tekemättä jättämisiä.

Enemmän banneja kaikille toivova

Suosikkijoukkue
Pitikö hyvä ketju nyt pilata väännöllä jostain nevahöörd-KHL-ketjusta? Tän ketjun tarkoitus on mitä moninaisimmilla tavoilla kritisoida Jatkoajan moderaattori-instituution toimenpiteitä sekä niiden tekemättä jättämisiä.

Enemmän banneja kaikille toivova

Posia modeille, bannailu tekee hyvää. Oli ilo havaita Moderaattorit ilmoitus, joka sisälsi ison määrän nimimerkkejä. JA on taas vähän parempi paikka. Ja Käyttäjänimetön takas!

Nick Neim

Jäsen
Linjauksesta sen verran, että näin sen olen ymmärtänyt. Miksikö? Koska sellaisissa tapauksissa on seilattu banaanisaarille. Moniko TOJ, Erkun ja Eltonin yksisuuntaista matkaa banaanisaarille toivonut lähti lepuuttamaan hermojaan? Sinun linjauksesi mukaan olisi ainakin ollut syytä. Mitä tuohon linkkiisi tulee niin moderaattorithan neuvoivat niistä raportoimaan provosoitumisen sijasta. Noudatin siis heidän toivetta.

Eli siis tiedät myös onko käyttäjiä kyseisestä toiminnasta varoitettu tai huomautettu? Vai johtaako tosiaan jokainen rike suoraan pelikieltoon? Mä en oikeasti tiedä vastausta, minkä vuoksi asiaa tiedustelen.

Toki linja voi olla muuttunutkin, mutta pidän sitä aikamoisena ihmeenä mikäli siitä ei mitään ilmoiteta.

tahtookirjoittaa kirjoitti:
Käsittääkseni itsemoderointi on sitä, että tavallinen jatkislainen hyppää moderaattoriksi moderaattorin paikalle, eli ryhtyy huomauttelemaan omatoimisesti kanssapalstalaisille näiden tekemistä sääntörikkeistä. Näin olen itse asian ymmärtänyt. Korjatkoon joku (esim moderaattorit), jos olen käsittänyt väärin.

Moderaattorit kirjoitti:
Kyllä asia on juurikin noin, kuten tahtookirjoittaa ensimmäisessä postauksessaan toteaa, eli itsemoderoinnilla tarkoitamme juuri sitä, että joku hyppää moderaattoriksi moderaattorin saappaisiin.

Mun mielestä trollaamisen voi aika varmasti laskea sääntörikkeeksi, ja siitähän sinä huomauttelit. Itseasiassa jopa parissa ketjussa.

Suosikkijoukkue
Tosin tässä ketjussa pitää itsemoderoinnin rajan ja sen ylittämisen valvonnan oleman muuta palstaa häilyvämmän. Muutoinhan ei voida nimimerkin Moderaattorit erityisoikeuksien käyttämättä jättämistä arvioida. Sääntöjä nimimerkin Moderaattorit mielestä rikkoneiden käyttäjien saamien tuomioiden puinti tuskin sitten itsemoderointia enää onkaan?

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tosin tässä ketjussa pitää itsemoderoinnin rajan ja sen ylittämisen valvonnan oleman muuta palstaa häilyvämmän. Muutoinhan ei voida nimimerkin Moderaattorit erityisoikeuksien käyttämättä jättämistä arvioida. Sääntöjä nimimerkin Moderaattorit mielestä rikkoneiden käyttäjien saamien tuomioiden puinti tuskin sitten itsemoderointia enää onkaan?

Jotakuinkin näin. Vaikkei Banaanisaarille päässeetkään kaikki (IMHO) lipun ansainneet niin ainakin KHL osiota se rauhoitti kummasti. Toistaiseksi se riittää minulle. Epäilemättä moderaattorit painivat saman asian kanssa ehkä jo ensi viikonloppuna kun korkit napsahtelee auki. Toisaalta ei ne säännöt ole kaikille samat edes jääkiekossa.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotakuinkin näin. Vaikkei Banaanisaarille päässeetkään kaikki (IMHO) lipun ansainneet niin ainakin KHL osiota se rauhoitti kummasti. Toistaiseksi se riittää minulle. Epäilemättä moderaattorit painivat saman asian kanssa ehkä jo ensi viikonloppuna kun korkit napsahtelee auki. Toisaalta ei ne säännöt ole kaikille samat edes jääkiekossa.

On joo ilmeisesti KHL-osio rauhoittunut kun sun on pitänyt taas siirtyä Liigan puolelle oksentelemaan.

Suosikkijoukkue
HIFK
Minä rikon nyt §18, ja itsemoderoin. En vaan jaksa raportoida jokaista viestiä tässä ketjussa, jotka rikkovat §2.

Pyydän modeilta banaania kaikille, jotka ovat tässä ketjussa väitelleet ohi ketjun aiheen. Minulle voitte antaa banaanin itsemoderoinnista.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Viikko? Viikko tästä?

Älkää nyt enää jaksako kitistä. Yksi vitun kirjoittaja heitettiin nettifoorumilta pois, so what.
Hommatkaa elämä, haistelkaa ruusuja. Kaveri vitutti monia provosoinnillaan, raportti-nappi kävi kuumana, end of story.

Otan vastaan kritiikkiä.

Suosikkijoukkue
Viikko? Viikko tästä?
--
Otan vastaan kritiikkiä.

Näin irrallaan kontekstista, niin eihän tuossa ole, ei sitten mitään väärää. Tää on tätä nyky-Jatkoaikaa, "vääriä" mielipiteitä ei sallita. Koirista ei saa olla pitämättä, idioottia ei saa sanoa idiootiksi jne. Mutta oikeanmerkkistä propagandaa saa suoltaa 24/7, eikä ketään (Moderaattoreita) kiinnosta. Vuosi sitten tää oli niin paljon parempi palsta, mutta kyllä on taidokkaasti ajettu alas.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Näin irrallaan kontekstista, niin eihän tuossa ole, ei sitten mitään väärää. Tää on tätä nyky-Jatkoaikaa, "vääriä" mielipiteitä ei sallita. Koirista ei saa olla pitämättä, idioottia ei saa sanoa idiootiksi jne. Mutta oikeanmerkkistä propagandaa saa suoltaa 24/7, eikä ketään (Moderaattoreita) kiinnosta. Vuosi sitten tää oli niin paljon parempi palsta, mutta kyllä on taidokkaasti ajettu alas.

Näin viikon käyttäytymiseni seurausta mietittyäni on toki todettava, että käyttämäni termi oli kovin brutaali - sen sijaan, että kirjoitin "vitun idiootti" olisi minun tullut valita sanani hellävaraisemmin ja todeta kyseisen kirjoittajan olevan "lukutaidottoman debiilin (debilis)" - mutta tehty mikä tehty eikä kirjoitettua saa tekemättömäksi.

vlad.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kuukaudeksi pistettiin erku jäähylle. En kyllä oikein osaa sanoa, että oliko tuomio oikea, toki onhan erkulla aika pahakin tapa välillä provoilla ja jankata, mutta en nyt kuukautta olisi antanut. Ehkäpä joku pari viikkoa olisi ollut parempi tuomio, mutta tehty mikä tehty, yllättävän monelta sanasodalta saatetaan kuitenkin välttyä tämän päätöksen ansiosta.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuukaudeksi pistettiin erku jäähylle. En kyllä oikein osaa sanoa, että oliko tuomio oikea, toki onhan erkulla aika pahakin tapa välillä provoilla ja jankata, mutta en nyt kuukautta olisi antanut.

Mielestäni turha näitä on koskaan täällä ihmetellä suuntaan taikka toiseen, koska ei meillä käyttäjillä ole tietoa esimerkiksi mahdollisista varoituksista tai keskusteluista, ne kun taidetaan poikkeuksetta käydä yksityisviestein moderaattorien ja kirjoittajan välillä. Kuukausi saattaa olla liikaa, liian vähän tai ihan kohtuullista, mutta ilman parempaa tietoa en ota asiaan kantaa.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mielestäni turha näitä on koskaan täällä ihmetellä suuntaan taikka toiseen, koska ei meillä käyttäjillä ole tietoa esimerkiksi mahdollisista varoituksista tai keskusteluista, ne kun taidetaan poikkeuksetta käydä yksityisviestein moderaattorien ja kirjoittajan välillä.

Aivan totta, tuleehan nämäkin muistaa! Mutta kaikenlainen spekulointi on aina kiehtonut ihmistä ja tulee aina kiehtomaankin, mutta edelleen päätös on tehty ja virallistettu joten ainakin minä jätän tämän asian tähän.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuukaudeksi pistettiin erku jäähylle. En kyllä oikein osaa sanoa, että oliko tuomio oikea, toki onhan erkulla aika pahakin tapa välillä provoilla ja jankata, mutta en nyt kuukautta olisi antanut. Ehkäpä joku pari viikkoa olisi ollut parempi tuomio, mutta tehty mikä tehty, yllättävän monelta sanasodalta saatetaan kuitenkin välttyä tämän päätöksen ansiosta.

Erkun kakun pituuteen en ota mitään kantaa, mutta noihin pelikieltojen pituuteen sen verran, että ei taida olla kahden viikon penaltia käytössä. En ole ainakaan itse nähnyt kuin viisi pelikiellon pituutta: yksi viikko, yksi kuukausi, kolme kuukautta, kuusi kuukautta ja elinikäinen.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Erkun kakun pituuteen en ota mitään kantaa, mutta noihin pelikieltojen pituuteen sen verran, että ei taida olla kahden viikon penaltia käytössä. En ole ainakaan itse nähnyt kuin viisi pelikiellon pituutta: yksi viikko, yksi kuukausi, kolme kuukautta, kuusi kuukautta ja elinikäinen.
Onhan tuossa juuri tänään mätkäisty nimimerkille JoKP kahden viikon banaani.

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Kyseinen nimimerkkihän on lähetetty banaanisaarille jo aikoja sitten joten vähän "myöhässä" tästä kirjoitan, mutta..

Miksi SH67 sai bannit? Käyttäjän viestihistoriassa ei ainakaan minun mielestäni näkynyt mitään niin kauheaa, että elinikäisen kirjoituskiellon ansaitsisi. Mitä nyt vähän ampui yli otteluseurantaketjussa, mutta niinhän melkein kaikilla joskus. Nyt ei tuolle ketjulle(tarkkaa nimeä en muista) ole enää jatkajaa jossa SH varsin ansiokkaasti kertasi Leijonien olympia- ja MM-historiaa. Sitä oli todella mukava lukea.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyseinen nimimerkkihän on lähetetty banaanisaarille jo aikoja sitten joten vähän "myöhässä" tästä kirjoitan, mutta..

Miksi SH67 sai bannit? Käyttäjän viestihistoriassa ei ainakaan minun mielestäni näkynyt mitään niin kauheaa, että elinikäisen kirjoituskiellon ansaitsisi. Mitä nyt vähän ampui yli otteluseurantaketjussa, mutta niinhän melkein kaikilla joskus. Nyt ei tuolle ketjulle(tarkkaa nimeä en muista) ole enää jatkajaa jossa SH varsin ansiokkaasti kertasi Leijonien olympia- ja MM-historiaa. Sitä oli todella mukava lukea.

Eihän SH67 paljon muuta ainakaan otteluketjuissa tarjonnut kuin homoa, haistavittua ja vastaavaa, joten eihän tuo mikään ihme ollut, että hänet poistettiin muonavahvuudesta, varsinkin kun hän uutena kirjoittajana oli jo tainnut banneja kerätä pian palstadebyyttinsä jälkeen. En minä ainakaan jäänyt kauheasti tuommoista katkeraa vuodatusta kaipaamaan, sitä ovat otteluseurantaketjut muutenkin liian täynnä. Nuo historiikkiketjut olivat toki ihan hyviä.

Tämmöisistä SH67 jäi ainakin minulle mieleen:

Tretjak, kuuntele tarkkaan: haista vittu!

Ööö, Ruotsi 2.välierässä 1999 rankaisi Sulanderin seikkailuista Jörgen "homo" Jönssonin toimesta ja muuten selvä matsi meni jatkoajalle, jonka yhtä ilmiselvästi ratkaisi HIFK:n Marko Tuomainen ajassa 6:25.

(Onelineriksi sinänsä ytimekäs.)

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Moderaattorit voisi joskus vähän harkita kuinka suuria rikkeitä tuollaiset rivin lainaukset ovat eikä heittää siitä suoraan viikon kirjoituskieltoa, tietty jos saatte siitä jotain kiksejä niin ymmärrän kyllä.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nyt oli modeilta asiallinen poisto, kun päästiin 6464 nimimerkistä eroon! Virtuaali-itsemurhan sijaan kaveri siis sai armomurhan!

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko modetuksen linja tiukentunut aivan viime aikoina? Jotenkin tuntuu, että pieniä pelikieltoja on tullut vähän enemmän? Sain myös itse viikon bännin - joka nyt siis kärsitty - jostain onelinerista johonkin ketjuun.

Rangaistus on kärsitty ja hyväksyn sen täysin, mutta noin yleisesti ottaen kaipaisin vähän pelisilmää siihen, miten noita jaetaan: mikäli osallistuu johonkin keskusteluun laajasti ja välillä kommentoi lyhyemmällä viestillä ("samaa mieltä" tjsp), niin ei mielestäni ole pelikiellon arvoista.

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Selasin puhelimella palstaa ja osuin "raportoi"-nappiin, joka hehkui sen jälkeen punaisena. Raportoinko vahingossa jotain vain en?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy