Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 168
  • 13 719

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Maalaisjärjellä ajateltuna sama, joka aiheuttaa liikenteessä ajokortin poisoton rikesakon sijaan: tahallinen piittaamattomuus säännöistä.
Tuosta kirjoittelusta tuonne otteluketjuun tuli siis porttikieltoa. En kyllä ymmärrä miksi tämä pahempi kuin vaikka johinkin henkilöön kohdistettu solvaus mistä tulee kirjoituskieltoa käsittääkseni.
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Tää on niin tulkinnasta kiinni, mun mielestä tuossa moderaattorien ilmoituksessa (jos siis tuohon linkissäsi olevaan viittasit) ei ole yhtään mitään lapsellista. Toki jos tulkitset säännöistä kiinni pitämisen lapsellisena, niin sitten. Minä taas pidän selvistä säännöistä kitisemistä lapsellisena, mutta tulkintahan sekin vain on.
Olenko kitissyt säännöistä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Maalaisjärjellä ajateltuna sama, joka aiheuttaa liikenteessä ajokortin poisoton rikesakon sijaan: tahallinen piittaamattomuus säännöistä.
Miten voi piitata säännöistä, kun ne kieltävät enemmän kuin Päivi Räsänen villeimmissä kuvitelmissaan?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olenko kitissyt säännöistä?
Minun tulkintani mukaan olet, koska pidät moderaattorien säännöistä kiinni pitämistä lapsellisena. Kyseessä on kuitenkin vain minun tulkintani, yritin alleviivata sitä reilusti.
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Minun tulkintani mukaan olet, koska pidät moderaattorien säännöistä kiinni pitämistä lapsellisena. Kyseessä on kuitenkin vain minun tulkintani, yritin alleviivata sitä reilusti.
Olisin varmaan puhunut jotain säännöistä jos niistä kitisisin? Naurettava ulostulo se silti on moderaattorilta vaikka säännöistä piti kiinni.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisin varmaan puhunut jotain säännöistä jos niistä kitisisin? Naurettava ulostulo se silti on moderaattorilta vaikka säännöistä piti kiinni.

No voi hellanlettas. Et ole kitissyt säännöistä, vaan niiden noudattamisen valvomisesta. En oikein osaa enää selvemmin asiaa ilmaista. "Moderaattorin ulostulon" voi tulkita monella tapaa, sinä koet sen naurettavana, eikä siinä mitään. Mun mielestä siinä ei ollut mitään naurettavaa, vaikka kovin jäykkähän tuo moderaattorien tulkinta säännöistä on. Silti siinä ei mielestäni ole mitään epäselvää, eikä mitään mistä pitäisi kitistä.
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
No voi hellanlettas. Et ole kitissyt säännöistä, vaan niiden noudattamisen valvomisesta. En oikein osaa enää selvemmin asiaa ilmaista. "Moderaattorin ulostulon" voi tulkita monella tapaa, sinä koet sen naurettavana, eikä siinä mitään. Mun mielestä siinä ei ollut mitään naurettavaa, vaikka kovin jäykkähän tuo moderaattorien tulkinta säännöistä on. Silti siinä ei mielestäni ole mitään epäselvää, eikä mitään mistä pitäisi kitistä.
Siis tämä kaikkien moderaattoreiden sankari tuli tyyliin ovet paukkuen paikalle havaittuaan suuuuuuuren virheen. No mitä hän teki asialle? Ei yhtään hevon vittua, kuhan totesi että sanktioita tulossa ja lähti nukkumaan. Oikea moderaattori olisi laittanut asiat kuntoon. Avannut tämän sankarin vaatiman topicin pystyyn, sekä siirtänyt väärässä paikassa olevat tekstit oikeaan paikkaan. Siihen päätteksi todennut että pojat on kirjotelleet väärään paikkaan ja asiasta tulee sanktioita. Näin toimii moderaattori!
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikea moderaattori olisi laittanut asiat kuntoon.

Löytyykö jostain päin internetiä "oikean moderaattorin" yleisesti hyväksytyt määreet? Kyllä mä ymmärrän sun pointtisi, mutta aika vitun tyhjänpäiväisestä asiasta jaksat kiukutella. Mielipideasia se kuitenkin on, mun mielestä moderaattori toimi tuossa mainitsemassasi tapauksessa puhtaasti linjan mukaan, enkä tällä tulkinnalla ota kantaa toiminnan oikeudellisuuteen, tiedän vain, että sääntöjen mukaan on menty. Niin ja tämäkin ottamatta kantaa sääntöjen järkevyyteen.

En tiedä onko Jatkoajalla tarvetta uusille moderaattoreille, mutta jos on, niin sun pitäis ehdottomasti hakea sitä pestiä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuosta kirjoittelusta tuonne otteluketjuun tuli siis porttikieltoa. En kyllä ymmärrä miksi tämä pahempi kuin vaikka johinkin henkilöön kohdistettu solvaus mistä tulee kirjoituskieltoa käsittääkseni.
A-haa... tulkitsin siis käyttämiäsi käsitteitä väärin. Oletin, että tarkoitit...

kirjoituskielto = viikon tai pidempi kirjoituskielto
porttikielto = kirjoitusoikeuksien poisto

Edelleenkään en ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "porttikiellolla".
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
A-haa... tulkitsin siis käyttämiäsi käsitteitä väärin. Oletin, että tarkoitit...

kirjoituskielto = viikon tai pidempi kirjoituskielto
porttikielto = kirjoitusoikeuksien poisto

Edelleenkään en ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "porttikiellolla".

Tulee teksti Porttikiellosta kun koittaa kirjautua sisälle. Ei siis pääse sisäänkirjautumaan.
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Löytyykö jostain päin internetiä "oikean moderaattorin" yleisesti hyväksytyt määreet? Kyllä mä ymmärrän sun pointtisi, mutta aika vitun tyhjänpäiväisestä asiasta jaksat kiukutella. Mielipideasia se kuitenkin on, mun mielestä moderaattori toimi tuossa mainitsemassasi tapauksessa puhtaasti linjan mukaan, enkä tällä tulkinnalla ota kantaa toiminnan oikeudellisuuteen, tiedän vain, että sääntöjen mukaan on menty. Niin ja tämäkin ottamatta kantaa sääntöjen järkevyyteen.

En tiedä onko Jatkoajalla tarvetta uusille moderaattoreille, mutta jos on, niin sun pitäis ehdottomasti hakea sitä pestiä.

Itse pohjaan tämän ihan täysin siihen mihin olen tottunut muilla foorumeilla. Harvassa paikassa on meno sellainen, että moderaattorin ainoa tehtävä on toimia tuomarina. Silloinhan hänen nimityksensä olisi tuomari? Alkaa jo jännittää onko tullut liikaa kirjoitettua ja porttikieltoa pukkaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tulee teksti Porttikiellosta kun koittaa kirjautua sisälle. Ei siis pääse sisäänkirjautumaan.
OK, sitten en osaa sanoa! En nimittäin (vielä!) ole saanut uuden palstan aikana ensimmäistäkään kirjoituskieltoa - saati sitten porttikieltoa.

Willi veikkaukseni on kuitenkin se, että kyseessä olisi joku uusi ominaisuus. Muistaakseni Moderaattorit ovat tällaisesta joskus "haaveilleet" - tai sitten jotkut kirjoittajat tehneet parannusehdotuksen palstalle. Käsittääkseni kirjoituskielloista päättää aina useampi Moderaattori. Näin ei pääse syntymään mitään "vittuile väärälle tyypille ja saa bannia" -tyylisiä ratkaisuita. Toisin sanoen tällä vältetään ylilyönnit puolin ja toisin (joskus paremmalla, joskus vähän heikommalla menestyksellä).

Olisiko siis "porttikielto" nyt sellainen ominaisuus, jonka yksittäinen Moderaattori voi heittää päälle? Eli kyseessä olisi jonkinlainen "väliaikainen kirjoituskielto", kunnes Moderaattorit yhteistuumin päättävät mahdollisista isommista sanktioista (viikon kirjoituskielto ja siitä ylöspäin)?
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
OK, sitten en osaa sanoa! En nimittäin (vielä!) ole saanut uuden palstan aikana ensimmäistäkään kirjoituskieltoa - saati sitten porttikieltoa.

Willi veikkaukseni on kuitenkin se, että kyseessä olisi joku uusi ominaisuus. Muistaakseni Moderaattorit ovat tällaisesta joskus "haaveilleet" - tai sitten jotkut kirjoittajat tehneet parannusehdotuksen palstalle. Käsittääkseni kirjoituskielloista päättää aina useampi Moderaattori. Näin ei pääse syntymään mitään "vittuile väärälle tyypille ja saa bannia" -tyylisiä ratkaisuita. Toisin sanoen tällä vältetään ylilyönnit puolin ja toisin (joskus paremmalla, joskus vähän heikommalla menestyksellä).

Olisiko siis "porttikielto" nyt sellainen ominaisuus, jonka yksittäinen Moderaattori voi heittää päälle? Eli kyseessä olisi jonkinlainen "väliaikainen kirjoituskielto", kunnes Moderaattorit yhteistuumin päättävät mahdollisista isommista sanktioista (viikon kirjoituskielto ja siitä ylöspäin)?
No tuota viikon porttikieltoa nämä moderaattorit arpoivat monta päivää. Eli siis kaipa siinä oli jo hiottu sopiva rangaistus tehdystä virheestä. Itse olen pari kertaa saanut kirjoituskiellon ja sen takia juurikin heräsi kysymys mistä tämä porttikielto.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No tuota viikon porttikieltoa nämä moderaattorit arpoivat monta päivää. Eli siis kaipa siinä oli jo hiottu sopiva rangaistus tehdystä virheestä. Itse olen pari kertaa saanut kirjoituskiellon ja sen takia juurikin heräsi kysymys mistä tämä porttikielto.
Pahoitteluni! Kommentoin asiaa ennen kuin tutkin asiaa sen tarkemmin.

Eli ilmeisesti sä olet saanut porttikieltoa 03.12.2014 live-seurannasta otteluketjussa? Pääsitkö sä siis vasta tänään tuon illan jälkeen kirjautumaan palstalle? Toisin sanoen sulla olisi ollut "porttikieltoa" peräti 11 päivää? Hyvin todennäköisesti tässä on käynyt joku inhimmillinen virhe - tai sitten yksinkertaisesti uusi palstasofta pukkaa bugia edelleen kirjoituskieltojen suhteen. Muistan lukeneeni tuosta samaisesta kirjautumisongelmasta aiemmin. Pikaisella selauksella löysin yhden viestin - mutta en ainakaan huomannut mikäli Ylläpito/Moderaattorit olisivat siihen vastanneet.

26.09.2014 - Nimimerkin Yuppi ihmettelyt porttikiellosta
Tuli sitten koettua pienimuotoinen pelikielto tälle uudelle palstalle. Hivenen ärsyttävää asiassa oli se, että ennen kirjautumista sitä pelikieltoa ei näe automaattisesti, kun tuossa vaan möllöttää tuo ilmoitus ettei palstalle voi toistaiseksi rekisteröityä. No, sitten kun menin kirjautumaan niin tuli ilmoitusta, että sinulla on porttikielto palstalle tähän ja tähän asti. Mitään et pysty tekemään, et katsomaan yksityisviestejä tai edes kirjautumaan ulos, kun sieltä vaan puskee joka klikkauksella ihan homona sitä porttari-ilmoitusta.
Mä ehdottaisin, että heitä joku ihan asiallinen kysymys tuohon Palautteet ja bugit uudesta palstasta -ketjuun.

Kyllä mun käsittääkseni kirjoituskiellon aikanakin pitäisi pystyä kirjautumaan sisään, lukemaan/hakemaan viestejä, lukemaan/lähettämään yksityisviestejä jne. Porttikiellon aikana näin ei ilmeisesti pysty tekemään, joten ei tuollainen porttikielto mikään hirvittävän pysyvä ratkaisu voi olla.
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Pahoitteluni! Kommentoin asiaa ennen kuin tutkin asiaa sen tarkemmin.

Eli ilmeisesti sä olet saanut porttikieltoa 03.12.2014 live-seurannasta otteluketjussa? Pääsitkö sä siis vasta tänään tuon illan jälkeen kirjautumaan palstalle? Toisin sanoen sulla olisi ollut "porttikieltoa" peräti 11 päivää? Hyvin todennäköisesti tässä on käynyt joku inhimmillinen virhe - tai sitten yksinkertaisesti uusi palstasofta pukkaa bugia edelleen kirjoituskieltojen suhteen. Muistan lukeneeni tuosta samaisesta kirjautumisongelmasta aiemmin. Pikaisella selauksella löysin yhden viestin - mutta en ainakaan huomannut mikäli Ylläpito/Moderaattorit olisivat siihen vastanneet.
Kuten yllä kerron, porttikielto alkoi monta päivää tuon tapauksen jälkeen ja kesti sen viikon, joka tänään siis päättyi. Ei mulla ole mitään tuota tuomiota vastaan. Kuhan kiinnostaa tietää miten arvuutetaan sanktioksi portti taikka kirjoituskielto.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuten yllä kerron, porttikielto alkoi monta päivää tuon tapauksen jälkeen ja kesti sen viikon, joka tänään siis päättyi. Ei mulla ole mitään tuota tuomiota vastaan. Kuhan kiinnostaa tietää miten arvuutetaan sanktioksi portti taikka kirjoituskielto.
OK, vasta nyt mulle selvisi koko draaman kaari!

03.12.2014 - TuTo-Jukurit -otteluketjussa oli live-seurantaa
03.12.2014 - Moderaattorit ilmoittivat otteluketjussa, että live-seuranta kuuluisi otteluseurantaketjuun => sanktioita tulossa
07.12.2014 - Moderaattorit lykkäsivät viikon "porttikiellon" päälle - tästä seuraavana seitsemänä päivänä et pystynyt edes kirjautumaan palstalle
14.12.2014 - "porttikieltosi" päättyi

Toisin sanoen ajalla 03.12.2014 - 07.12.2014 olet pystynyt kirjautumaan ja käyttämään palstaa normaalisti.

Nyt mä olen entistä vakuuttuneempi siitä, että kyseessä on joko uuden palstan bugi - tai sitten Moderaattorit ovat pykänneet jonkun ruksin johonkin väärään kohtaan ("porttikielto" po. "kirjoituskielto"). Käsittääkseni kirjoituskiellossakin ollessa palstalle pitäisi pystyä kirjautumaan normaalisti - vain ja ainoastaan palstalle kirjoittaminen on mahdotonta. Palstan muut ominaisuudet pitäisi siltikin olla rangaistun käytössä.

Oletukseni on, että nyt Moderaattoreilla on kirjoituskiellon ohella käytössä myös uusi ominaisuus: "porttikielto". Tätä olisi tarkoitus käyttää silloin, jos esim. yksittäinen Moderaattori huomaa jotain kännispämmiä tms. Sen voisi läväyttää päälle välittömästi siihen saakka, kunnes Moderaattorit yhdessä ehtivät paneutua asiaan sekä mahdollisiin sanktioihin. "Porttikiellon" aikana palstalle kirjautuminenkin on mahdotonta (tarkoituksena esim. estää kännispämmin jatkuminen yksityisviesteinä tms.). Kirjoituskiellon aikana palstalle kirjautuminen, yksityisviestit, viestien haut jne. pitäisi toimia normaalisti.

Oletan, että Moderaattorit olivat vain laittaneet ruksin väärään paikkaan - sinulle piti antaa viikon kirjoituskielto, mutta se menikin vahingossa porttikiellon puolelle. Voin tosin olla koko hommassa täysin väärässä! Tee asiallinen kysymys Moderaattoreille - joko yksityisviestinä tai Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II -ketjuun.
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Oletan, että Moderaattorit olivat vain laittaneet ruksin väärään paikkaan - sinulle piti antaa viikon kirjoituskielto, mutta se menikin vahingossa porttikiellon puolelle. Voin tosin olla koko hommassa täysin väärässä! Tee asiallinen kysymys Moderaattoreille - joko yksityisviestinä tai Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II -ketjuun.

Emmä kysele enää mistään muualta. Annoin ruusuja tehokkaasta valvonnasta ja peräkärryllisen risuja asiattomasta moderoinnista, siinä kaikki tällä kertaa. :)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä mun käsittääkseni kirjoituskiellon aikanakin pitäisi pystyä kirjautumaan sisään, lukemaan/hakemaan viestejä, lukemaan/lähettämään yksityisviestejä jne. Porttikiellon aikana näin ei ilmeisesti pysty tekemään, joten ei tuollainen porttikielto mikään hirvittävän pysyvä ratkaisu voi olla.
Ei pysty, ei pääse sisään - ja mikä pahempaa - ei pääse edes ulos. Ainoastaan se ilmoitus pelikiellosta pomppaa silmille ja siinä kaikki. Ei pääse yv-puolelle, ei mihinkään. Täydellinen umpikuja. Tämä johtuu uudesta softasta, joka on viritetty täydelliseen natsi-asentoon. Jos haluaa pelikieltonsa aikana lukea viestejä, pitää poistaa cookiet ja varmaan tyhjentää selaushistoriakin, jos käyttää automaattista kirjautumista, kuten minä. Vasta sitten pääsee non-userina selaamaan palstaa.

Eikä tänne mitään porttikieltoa ole. Pelikieltoja määrämittaisina ja päättymättöminä, jälkimmäistä kutsuttaneen kai banniksi.

Eli jos saat kuukauden peliikiellon, et voi sinä aikana edes tiedustella, mistä se mahtoi tulla. Käyttäjää ei taida tuona aikana pystyä edes hakemaan listasta, jotta pääsisi selaamaan viestihistoriaa. Melko omituista. Tämän havaitsin edellisen pelikieltoni aikana. Taidan olla joku julma ihmiskoe.

Kaiholla muistelen sitä aikaa, kuin moderaattorit viitsivät varoittaa joko yv:llä tai ketju-gonahduksilla. Nyt se häkki heilahtaa täysin satunnaisesti ja arvaamatta. Aina on §4 ja §19, joilla ne pelikiellot voi näppärästi perustella. Yleensä ei perustella muulla kuin pykälällä. Olisi aivan vitun kohteliasta, jos edes se pelikieltoon johtanut viesti jotenkin ilmoitettaisiin, tai tuon rakkaan nelospykälän kohdalla edes se viestiketju, missä joku runkkari on taas pahoittanut mielensä. Runkkarilla tarkoitan tällä kertaa palstaveljiä, en moderaattoreita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei pysty, ei pääse sisään - ja mikä pahempaa - ei pääse edes ulos. Ainoastaan se ilmoitus pelikiellosta pomppaa silmille ja siinä kaikki. Ei pääse yv-puolelle, ei mihinkään. Täydellinen umpikuja. Tämä johtuu uudesta softasta, joka on viritetty täydelliseen natsi-asentoon. Jos haluaa pelikieltonsa aikana lukea viestejä, pitää poistaa cookiet ja varmaan tyhjentää selaushistoriakin, jos käyttää automaattista kirjautumista, kuten minä. Vasta sitten pääsee non-userina selaamaan palstaa...


Näin juuri, selaushistorian tyhjennyksellä pääsi viestejä lukemaan. Jäsenluettelosta poistuu nimi, sinua ei ole olemassa pelikiellon aikana nykyisen softan aikana. Pelikielto ja porttikielto on sama asia.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo porttikielto palstalle on hyvä uudistus. Ainakin minä kritisoin sitä miten on mahdollista että jo palstalta pois lentäneet nimimerkit voivat kirjoitella asiattomia yksityisviestejä. Se ongelma on nyt ilmeisesti tuon uudistuksen jälkeen poistunut. Jos siihen ei muuta ratkaisua todellakaan ollut, niin hyvä että edes tuollainen. Toki siitä nyt sitten kärsii kirjoituskiellossa olevat kirjoittajat jotka osaisivat käyttäytyä, mutta silti parempi näin. Itse kun olin kirjoituskiellossa ja en päässyt palstalle niin ajattelin että ihan se ja sama. Itsehän olin porttikieltoni hommannut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koska joku lähettää asiattomia yksityisviestejä, ne pitää kieltää myös niiltä, joilla on jotain tärkeää asiaa jollekin toiselle käyttäjälle? En vain ymmärrä tätä kaiken kieltämisen filosofiaa. Ei todellakaan ole parempi näin. Parempi on se, että softa tarjoaa käyttäjälle mahdollisuuden blokata toisen käyttäjän yv:t. Tai jos tämä ei ole mahdollista, pitää pystyä näyttämään häirintä toteen, jolloin moderaattorit voivat tehdä taikatemppuja häirikön viestitysmahdollisuuksiin. Tämä nyt on vain kaikkein huonoin vaihtoehto, että pelikiellossa olevaa käyttäjää kohdellaan kuin amishia, joka on hylännyt yhteisönsä (shunned).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Säännöthän ovat olleet jo pitkään sellaiset, että mistä tahansa viestistä voi lentää pihalle, kunhan vaan joku viitsii raportoida.
Aika helposti löytyi viestihistoriastasi viesti, josta olet voinut pelikieltosi saada. Ei nämä palstan säännöt oikeasti ole niin vaikeita noudattaa jos oikeasti haluaa käyttäytyä kunnolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ihan mikä tahansa viesti täyttää §4 kriteerit. Tältä palstalta löytyy takuuvarmasti minua pahempia jankkaajia. Jos se penaltti tuli kurinpito-ketjusta, niin omaa mielipidettäni vain puolustin. Jos se menee jankkaamiseksi, niin siihen tarvitaan useampi osapuoli. Olisi aivan helvetisti fiksumpaa modeilta käydä vihjaamassa, että hiukan happea poijjaat, jos keskustelu polkee paikallaan. Nyt tämä on tätä vitun provosointileikkiä, missä kikkeli tanassa odotetaan, että saadaan raportointikynnys ylitettyä. Ja sitten nuo leipäpapit äänestävät jaa-ei-tyhjää-poissa ja viikon pelikielto.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Koska joku lähettää asiattomia yksityisviestejä, ne pitää kieltää myös niiltä, joilla on jotain tärkeää asiaa jollekin toiselle käyttäjälle?

Siis pystyykö nyt muka lähettämään yksityisviestejä? Mulla ainakin uuden softan aikana on tullut aina ilmoitus: error 503 Service not available. Ihan sama koittaako laittaa YV:tä mihin suuntaan tahansa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska joku lähettää asiattomia yksityisviestejä, ne pitää kieltää myös niiltä, joilla on jotain tärkeää asiaa jollekin toiselle käyttäjälle? En vain ymmärrä tätä kaiken kieltämisen filosofiaa. Ei todellakaan ole parempi näin.
Syytön minä noihin idiootteihin olen. Onhan se minustakin väärin, mutta jos siihen ei muuta mahdollisuutta ole niin minun mielestä parempi näin.

Parempi on se, että softa tarjoaa käyttäjälle mahdollisuuden blokata toisen käyttäjän yv:t. Tai jos tämä ei ole mahdollista, pitää pystyä näyttämään häirintä toteen, jolloin moderaattorit voivat tehdä taikatemppuja häirikön viestitysmahdollisuuksiin. Tämä nyt on vain kaikkein huonoin vaihtoehto, että pelikiellossa olevaa käyttäjää kohdellaan kuin amishia, joka on hylännyt yhteisönsä (shunned).
Miten voi blokata jonkun entisen käyttäjän josta ei ole entuudestaan mitään tietoa? Eipä noita modeja ole kiinnostanut tehdä mitään taikatemppuja, vaikka toiminnasta tietoisia olivatkin. Se on harmillista jos jollakin jää itseaiheutetun porttikiellon takia joku viesti toiselle lähettämättä. Tilanne tuskin minua koskaan liikuttaa tuon taivaallista, mutta minustakin olisi hyvä jos tuo jotenkin olisi mahdollista hoitaa. Ainahan noita epäkohtia löytyy joka paikasta ja minä en osaa tehdä tuolle asialle mitään. Eikä kyllä ole minun hommakaan. Eiköhän se TOJkin ole kohta taas vapaan puolella hillumassa. No nyt on luotto kova, kun sama nimimerkki on tuota "viivettä" käyttänyt siekailemattomasti hyväkseen ennenkin, että tällä kertaa modet on hereillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös