Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 617 306
  • 15 901

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jos lopettaisin täällä käymisen, en todellakaan haluaisi, että joku saatanan turkulainen filibuster yhdistää palstalta poistumiseni johonkin katoamistapaukseen.

Nick Neim

Jäsen
Missä kohdassa mä tuossa viestissäni päivänselvästi väitän, että tietty JA-nimimerkki on Etunimi Sukunimi?

Et missään, mutta eihän se ole pointtina tässä tapauksessa. Joko et ymmärrä tuota kyseistä sääntöä, tai et vain halua ymmärtää. Kukaan ei ole sanonut, että väität varmuudella Jokrua tuon uutisen kadonneeksi henkilöksi, vaan kananlentokin totesin sinun päivänselvästi rikkovan sääntöjä. Kuten teitkin. Jos tuo ei ollut arvuuttelua/vihjailua niin en tiedä mikä sitten oikein on.

Dekon kanssa samoilla linjoilla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tosin sampion selkeääkin selkeämmästä kymppipykälän rikkomisesta en ole nähnyt ensimmäistäkään valitusta. Siinä ei voi olla mitään selittämistä!
Jokainen tuota keskustelua lukenut tajuaa varmasti heittoni huumoriksi, kokipa sen sitten hyväksi tai paskaksi. Edellä oli juttua FASlapsen tietäjänkyvyistä, sitten tuli linkki lehtikirjoitukseen ja ainakin yksi viestini kaltainen heitto FASlapsen henkilöllisyydestä, tosin miedompi. Jos ei tuossa kontekstissa tajua vitsiä, on kohtalaisen mustavalkoinen ajatusmaailmaltaan.

Tuli nyt vastattua tähänkin, vaan enpä tiedä, jaksanko edes lukea vastaukseksi tulevaa miljoonaviestiä pilkunviilauksineen ja viittauksineen Iltasanomiin.

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Dekon kanssa samoilla linjoilla.

Kuin myös.

Olen ollut siinä käsityksessä, että tuossa säännössä pidetään jonkinlaista nollatoleranssia, jolloin pieninkin arvuuttelu on tuomittavaa.

No tuskin Mr.Fox tuota arvuuttelua pahuuttaan teki, mutta tätä ketjua lukiessani tulee tuosta kiemurtelusta mieleen sanonta:

Jos paskat on housuissa, niin sitä on turha yrittää pierulla kuivata.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos kyseinen nimimerkki on tämä keneksi olet hänet arvuutellut, mitä luulet olisiko hän mielissään että olet tehnyt salapoliisin työtä ja paljastanut hänen henkilöllisyytensä kaikelle kansalle?

Jos kyseinen nimimerkki on tämä keneksi Fox on häntä arvuutellut, niin häntä tuskin kiinnostaa enää tippaakaan. Ihmeitä tapahtuu vain satukirjoissa, ei kuukautta aiemmin kännipäissään (?) kadonnut lähtökohtaisesti tunnollinen avomies ja työntekijä enää elossa löydy.

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos kyseinen nimimerkki on tämä keneksi Fox on häntä arvuutellut, niin häntä tuskin kiinnostaa enää tippaakaan. Ihmeitä tapahtuu vain satukirjoissa, ei kuukautta aiemmin kännipäissään (?) kadonnut lähtökohtaisesti tunnollinen avomies ja työntekijä enää elossa löydy.

Sinäpä sen sanoit. Saahan sitä jossitella. Hyvä tarttuminen olennaiseen asiaan kuitenkin sinulta!

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Huoh... piti antaa tämän asian jo olla, mutta jos vielä kerran se yksi vihoviimeinen viesti vastauksineen.
Ja Mr.Fox: kuten kananlento sanoi, kyllähän sinä päivänselvästi sääntöjä rikoit. Kuten kananlento, niin myös minä tarkoitan sääntöjen rikkomisella nimenomaan vihjailua ja etenkin arvuuttelua . Ei siis mitään "tietty nimimerkki" = käyttäjätunnus, niinkuin erehdyit luulemaan.

Olen samaa mieltä, että asiasta jauhaminen saisi jo loppua ja omalta osaltani se tähän loppuukin - moderaattorit päättävät, muulla ei ole väliä. Mielestäni näistä on kuitenkin ihan hyvä keskustella, vaikka tällaiset "varjotuomioistuimet" ovatkin vähän huvittavia näin aikuisten kesken.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä asiasta!

Mielestäni olen myöntänyt tuon kirjoittamani viestin jo lähemmäs kymmenen kertaa. 28.12.2013 kirjoittamani viesti sisältää arvuuttelua/pohdintaa/päättelyä erään nimimerkin henkilöllisyydestä tiettyjen julkisten faktojen perusteella. Mähän olen jo useamman kerran myös sanonut, että mä hyväksyisin mukisematta viestistäni tulevan sanktion. Mun sääntötulkintani ja oikeustajuni mukaan siitä ei pitäisi tulla, mutta täällä kirjoittava Mr.Fox-vastainen populaatio näkee asian eri tavalla. Näitä juttuja ei kuitenkaan päätetä huutoäänestyksellä, vaan Moderaattorit tekevät päätöksensä itsenäisesti.

Mähän sanoin jo ensimmäisessä vastausviestissäni, että tässä on nyt kolme mahdollisuutta:
1) Mr.Fox ja Moderaattorit tulkitsevat 10§ sääntöä samalla tavalla
2) Moderaattorit eivät ole vielä ehtineet päättää kollektiivisesti tulevasta sanktiosta
3) Moderaattorit eivät vielä ole olleet edes tietoisia 10§ sääntörikkomuksesta

"Varjotuomioistuimethan" eivät tällaisista asioista päätä, joten toistaiseksi lienee parasta luottaa Moderaattorien näkemykseen. Ainakin toistaiseksi mulla on vielä kirjoitusoikeuteni tallella, joten tämän luulisi riittävän yksinkertaiseen päättelyyn, että todellista, päivänselvää sääntörikettä ei ole tapahtunut. Poistuvatko mun kirjoitusoikeuteni (kolmeksi kuukaudeksi?) huomenna kello 12:00? En tiedä! En todellakaan tiedä, mutta siihen asti näkisin asian näin, että tuo viestini ei rikkonut palstan sääntöjä.
Jos lopettaisin täällä käymisen, en todellakaan haluaisi, että joku saatanan turkulainen filibuster yhdistää palstalta poistumiseni johonkin katoamistapaukseen.
Tämä on jokaisen oma mielipide, mutta riittääkö se sääntörikkomukseen!

Jos lopettaisin täällä käymisen, en todellakaan haluaisi, että joku saatanan helsinkiläinen runkkari yhdistää nimimerkkini johonkin turkulaiseen naistennaurattajaan. Mutta mitä väliä sillä siinä vaiheessa on, jos joku heittäisi ilmoille Mr.Fox = Ilkka Kanerva? Mä olen kohtuullisen varma myös siitä, että nimimerkin scholl takana oleva todellinen henkilö ei olisi halunnut blogisivustoaan, Twitter- ja Instagram-tiliään tänne julkiseen ruodintaan sen jälkeen, kun hän on poistunut palstalta. Poistumisen omaehtoisuus ei mielestäni tee tässä minkäänlaista eroa mihinkään. Tai halusiko FASlapsi, että hänen nimimerkkinsä yhdistetään johonkin Etelä-Saimaan toimittajaan?

Mielestäni viestin vitsikkyys tai tarkoituksellisuus eivät merkitse tuossa hevon vittuakaan. Yhtä vähän merkitsee myös henkilön oma halu. Kuten sanoin: ei mulla ole varmaa tietoa siitä, halusiko nimimerkin scholl takana oleva todellinen henkilö kaikkien nettisivustojensa tulevan yleiseen tietoon ikibanniensa jälkeen. Yhtä hyvin mulla ei ole varmaa tietoa siitä, että halusiko FASlapsi nimimerkkinsä yhdistettävän Etelä-Saimaan toimittajaan. Näin kuitenkin on tapahtunut - eikä kummastakaan tapauksesta ole ainakaan vielä tullut sanktioita.
Joko et ymmärrä tuota kyseistä sääntöä, tai et vain halua ymmärtää. Kukaan ei ole sanonut, että väität varmuudella Jokrua tuon uutisen kadonneeksi henkilöksi, vaan kananlentokin totesin sinun päivänselvästi rikkovan sääntöjä. Kuten teitkin. Jos tuo ei ollut arvuuttelua/vihjailua niin en tiedä mikä sitten oikein on.
Ymmärrän säännön aivan hemmetin hyvin! Kuten olen jo useasti toistanut, niin mulla on edelleenkin kirjoitusoikeuteni tallella. Tästä voin tehdä sen päätelmän, että Moderaattorien mielestä viestini ei siis rikkonut sääntöä päivänselvästi. Vai mikä muu tulkinta sulla on kyseiseen faktaan, että:
1) usean kirjoittajan mielestä viestini rikkoo palstasääntöjen 10§ päivänselvästi JA
2) en kuitenkaan ole saanut viestistäni minkäänlaista sanktiota?
Jokainen tuota keskustelua lukenut tajuaa varmasti heittoni huumoriksi, kokipa sen sitten hyväksi tai paskaksi. Edellä oli juttua FASlapsen tietäjänkyvyistä, sitten tuli linkki lehtikirjoitukseen ja ainakin yksi viestini kaltainen heitto FASlapsen henkilöllisyydestä, tosin miedompi. Jos ei tuossa kontekstissa tajua vitsiä, on kohtalaisen mustavalkoinen ajatusmaailmaltaan.

Tuli nyt vastattua tähänkin, vaan enpä tiedä, jaksanko edes lukea vastaukseksi tulevaa miljoonaviestiä pilkunviilauksineen ja viittauksineen Iltasanomiin.
Pyrin pitämään vastaukseni sulle lyhyenä, että jaksaisit sen lukea!

Olen lukenut koko keskustelun läpi ja ymmärrän heittosi huumoriksi. Kysymys: onko Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjen kymppipykälässä kuitenkin artikla, että huumorilla heitetty nimimerkin arvuuttelu ei ole rangaistavaa?
Olen ollut siinä käsityksessä, että tuossa säännössä pidetään jonkinlaista nollatoleranssia, jolloin pieninkin arvuuttelu on tuomittavaa.
Nollatoleranssin ollessa voimassa myös heitto "Antti Munnukka on siis FASlapsi?" pitäisi olla tuomittavaa? Tai mikä tahansa kysymys/heitto: "Oletko Tami (Juhani Tamminen)?", "Terve Pena (Pentti Matikainen)?" tai "Kuulostat ihan Junnolta (Juha Junno)!".

Jos nollatoleranssi on voimassa, niin mitä merkitystä sillä silloin on, heitetäänkö tuollaiset heitot huumorilla vai ei?
- - - tätä ketjua lukiessani tulee tuosta kiemurtelusta mieleen sanonta:

Jos paskat on housuissa, niin sitä on turha yrittää pierulla kuivata.
Kuten olen jo useampaan kertaan vastauksissani todennut - ja jo kolmatta kertaa tässä viestissä: mä seison loppuun asti sanojeni/tekojeni takana. Mä en yritäkään kieltää yhdistäneeni Jatkoajan nimimerkin kadonneeseen helsinkiläiseen raitiovaunukuljettajaan. Tai jotenkin kiemurrella ulos koko asiasta esim. muokkaamalla alkuperäistä viestiäni. Olkoon palstan yleinen lynkkausmielipide mikä tahansa, niin se on edelleen Moderaattorien tehtävä rankaista päivänselvästä sääntörikkomuksesta. Tähän päivään (viestiin) mennessä rangaistusta ei ole tullut, joten onko päivänselvää sääntörikkomusta tapahtunut? Jos on, niin miksi sanktiota ei ole vielä langetettu? Kertaisin tässä kohtaa jo aiemmin viestissäni mainitut kolme mahdollisuutta.

Loppuun vielä sellainen huomautus, että mä kävin jonkin verran Jokrun kirjoitushistoriaa läpi. Viesteistä käy ilmi se, että kyseinen nimimerkki ilmeisesti todellakin asuu etelä-Pohjanmaalla eikä työskentele Helsingissä raitiovaunukuskina. Toisin sanoen sekoitin kyseisen nimimerkin johonkin toiseen, joka on kertonut useammassakin viestissään ammatistaan ratikkakuskina. Muistini siis petti karkeasti tuossa joulukuun lopussa kirjoittamassani viestissä.

Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sinäpä sen sanoit. Saahan sitä jossitella. Hyvä tarttuminen olennaiseen asiaan kuitenkin sinulta!

Mielestäni on melko olennaista, onko kyseinen henkilö elossa vai ei, silloin kun pohditaan nimimerkin identiteettiä palstan ulkopuolella.

Jatkoaika on aiemminkin näyttänyt suuruutensa tietyissä asioissa (mm. pari Patakeräystä). Jos kävisi ilmi, että Mr. Fox on oikeassa, tälläkin palstalla voisi olla vapaaehtoisia etsijöitä tai muita auttajia. Ainakin muistelisin tämän ratikkakuskin työkavereiden keränneen kolehtia ruumiskoiria varten jne.

Kymppipykälä on hyvä olemassa, mutta mielestäni joku tällainen tapaus voisi olla säännön vahvistava poikkeus.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ompas mielenkiintoinen juttu menossa. Mielestäni Mr.Foxille jos tulee tuosta kirjoituskielto, niin kuuluu se kirjoituskielto sitten myös noille Mr.Foxin antamille esimerkeille noista kun heitellään noita toimittajan tai jääkiekossa toimivien henkilöiden nimiä. Säännöissähän lukee: poikkeuksetta. Mielestäni vaikka noissa huumoria olisikin niin sitä ei välttämättä kaikki aina huomaa. Eikä myöskään voi olettaa että kaikkien palstalaisten tulisi lukea kaikki ketjussa olevat kirjoitukset että voisi sen perusteella päätellä onko huumoria vai ei. Itsekkin olen saanut rikemerkinnän pelkällä huumorilla heitetystä kommentista. Kaikkien olisi tullut tajuta että kyseessä oli huumorilla heitetty osuva kommentti, mutta erään joukkueen kannattajat veti siitä palkokasvit nenään, koska se oli myös täyttä faktaa tulevien pelimatkojen kohteista.

Ja mitä tulee tuohon Juteenin saamaan kirjoituskieltoon päin persettä kuvaillusta linkistä, niin se meni ihan oikein. Varmasti itseni lisäksi todella moni olisi halunnut sen oikean hypyn nähdä, kun se niin paljon keskustelua herätti. Sitten sieltä tulee jotain ihan muuta paskaa mikä ei voisi vähempää kiinnostaa. Selvä sääntö -> selvä rike -> rangaistus.

P.S. Ja mitä tulee noihin ketkä vihjailivat Schollin henkilöllisyydestä mm. viittailemalla blogeihin yms. niin selvä kirjoituskiellon paikka. Vaikka kirjoitusoikeudet on poistettu niin hänkin on edelleen jatkoajan käyttäjä sekä todellinen henkilö. Vaikka kirjoitusoikeudet on poistettu niin ilmeisesti palstalle pystyy edelleen kirjautumaan ja lähettämään yksityisviestejä. Ainakaan modet eivät ottaneet tuohon mitään kantaan miten muuten se olisi mahdollista kun sitä kyselin, liittyen saamiini yksityisviesteihin poispotkitulta käyttäjältä.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ompas mielenkiintoinen juttu menossa. Mielestäni Mr.Foxille jos tulee tuosta kirjoituskielto, niin kuuluu se kirjoituskielto sitten myös noille Mr.Foxin antamille esimerkeille noista kun heitellään noita toimittajan tai jääkiekossa toimivien henkilöiden nimiä. Säännöissähän lukee: poikkeuksetta. Mielestäni vaikka noissa huumoria olisikin niin sitä ei välttämättä kaikki aina huomaa...

Mielestäni moderaattorit linjasivat jossain vaihessa selkeät huumoriviestit tämän sääntökohdan ulkopuolelle. Linjausviesti saattaisi löytyä jopa tästä ketjusta, joku voi halutessaan etsiä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Meni hiukan negatiivisemmaksi kuin oli tarkoitus. Piti siis sanomani, että olisi oikeasti kiva, jos avaisitte joskus hiukan sitä, millaiseksi tätä palstaa ollaan muokkaamassa. Vai onko tämä ihan puhtaasti kädestä suuhun, kun ei ole resursseja?

Täytyy sanoa, etten kadehdi yhtään moderaattoreiden hommaa tämän ketjun viimeisen keskustelun perusteella. Palstalla on nykyään niin paljon erilaisia persoonia, että sääntöjen tulkitseminen kaikkia mielyttävällä tavalla on erittäin vaikeaa. Toiset ovat pilkkua viilaavia insinöörejä, jotka nillittävät jokaisesta sääntöpoikkeamasta ja toiset maailmaa halaavia humanisteja, jotka eivät ymmärrä miksi sääntöjä pitää olla. Pahoittelut, jos loukkasin jotain insinööriä tai humanistia.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni moderaattorit linjasivat jossain vaihessa selkeät huumoriviestit tämän sääntökohdan ulkopuolelle. Linjausviesti saattaisi löytyä jopa tästä ketjusta, joku voi halutessaan etsiä.

Aha, itselläni on tuollainen mennyt täysin ohi. Uskoisin, että myös todella monella muulla se on mennyt ohi. Tuokin voi teoriatasolla kuitenkin joskus kolahtaa aika pahasti.
Kuvitteellinen tilanne: HIFK:n osiossa kritisoidaan HIFK:n palaajahankintoja. Joku tulee niitä sinne puolustamaan ja toinen heittää siihen huumorilla, että mitenpä sulla Tom Nybondas muuten menee? Sattuukin niin että nimimerkki kirjoittaa siitä modeille viestin, jossa vaatii kirjoitusoikeuksien poistoa koska hänhän on, kuten modet hyvin tietää, Tom Nybondas.

Säännöissä lukee kuitenkin edelleen poikkeuksetta.

Moni asiahan täällä kummastuttaa juurikin tuon salamyhkäisyyden takia, jota moderaattorit täällä harjoittavat. Mutta eipä jaksa tämän enempää tällä kertaa päätään noilla vaivata. Mitä muuten olet mieltä, vaikka TosiFani tuosta tapaus Schollista ja hänen henkilöllisyytensä "paljastamisesta"? Hänhän on täällä edelleen nimimerkkinä, ainoastaan kirjoitusoikeudet (ainakin julkiseen keskusteluun kirjoittelu) on poistettu.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Mitä muuten olet mieltä, vaikka TosiFani tuosta tapaus Schollista ja hänen henkilöllisyytensä "paljastamisesta"? Hänhän on täällä edelleen nimimerkkinä, ainoastaan kirjoitusoikeudet (ainakin julkiseen keskusteluun kirjoittelu) on poistettu.

Jos scholl on antanut luvan paljastamiseen, asia on ok, muuten rikotaan sääntöjä.

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni on melko olennaista, onko kyseinen henkilö elossa vai ei, silloin kun pohditaan nimimerkin identiteettiä palstan ulkopuolella.

Pohditaan sitä identiteettiä nimenomaan palstan ulkopuolella, koska täällä se on kiellettyä. Miksi nimimerkin oletetun kuoleman jälkeen arvuuttelu olisi sallittua? Ei riitä perusteluksi ettei häntä varmaan enää kiinnosta. Palstalle kirjoitellaan kuitenkin hyvinkin henkilökohtaisia asioita anonyymin nimimerkin takaa.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tunteeko joku tätä Mr.Fox:a henkilökohtaisesti?

Hep, minä tunnen. Jos taas joku tuntee minut henkilökohtaisesti, niin saa käydä lävitse mun Facebook-kaverit ja mahdollisesti löytää herra Ketun sieltä.

Mites tämä? Tämän ketjun viimeisestä kahdesta sivusta voisi jaella hyvän siivun kakkua. Tosin tällä viimeisellä lauseelle syyllistyn allaolevan säännön rikkomiseen.

18 §
Itsemoderointi on kiellettyä. Älä lähde palstalla vänkäämään toisen kirjoittajan viesteistä, vaan raportoi ne Moderaattoreille, jotka päättävät mahdollisista sanktioista.

Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Aivan, olen kanssasi samaa mieltä. Mutta myös toisenlaisia tulkintoja löytyy, sääntöpykälästä jossa edelleen lukee poikkeuksetta. Hauskaa.

Niin. Tulkintoja. Tiedä sitten kuka meistä on oikeassa, se selviää kun modet vastaavat jotain. Toiset vaan jaksavat vängätä tästäkin sivukaupalla.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin. Tulkintoja. Tiedä sitten kuka meistä on oikeassa, se selviää kun modet vastaavat jotain. Toiset vaan jaksavat vängätä tästäkin sivukaupalla.

Käsittääkseni sääntöjen 10§:n tarkoitus on suojella nimimerkin anonyymiteettia eli kirjoituksia ei pitäisi pystyä yhdistämään oikeaan henkilöön. Tuskin säännön tarkoitus muuttuu vaikka nimimerkkiltä poistetaan kirjoitusoikeudet.

Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Aivan, tulkintoja sääntöpykälästä jossa ei minun mielestäni jätetä tulkinnoille sijaa, vaan on hyvin yksiselitteinen. Selviää jos modet vastaavat jotain. Jos minuun viittasit tuolla vänkäämisellä, niin koen tämän kyllä pelkäksi keskusteluksi, joka keskustelupalstalle kuuluu.

Suosikkijoukkue
HIFK
Voi että, parina viime päivänä tullut näemmä hirmuisesti kysymyksiä moderaattoreille ja/tai ylläpidolle. Eiku...

Jotten itse syyllistyisi samaan turhuuteen, esitän kysymyksen modeille. Voisiko tämän Mr. Fox -casen nyt jo pikkuhiljaa viheltää poikki? Tavalla tai toisella.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tulkaa siis vihdoinkin alas sieltä norsunluutornistanne ja kertokaa, mikä on sen tavoite, mihin säännöillänne ja tulkinnoillanne pyritte.

Mode-gaten lopputulemanahan piti olla se, että moderaattorit alkavat aktiivisemmin osallistua keskusteluun. No, sitä intoa ei tainnut paria viikkoa pidempään kestää, vaan nyt ei viitsitä edes selkeimpiin kysymyksiin antaa vastauksia.

Voi että, parina viime päivänä tullut näemmä hirmuisesti kysymyksiä moderaattoreille ja/tai ylläpidolle. Eiku...

Eikös tässä ole juuri pohdittu vastausta moderaattoreille liittyvään kysymykseen? Toki helpointa olisi, jos moderaattorit vastaisivat itse niin ei tarvis porukalla vängätä.

Vaikka kirjoitusoikeudet on poistettu niin ilmeisesti palstalle pystyy edelleen kirjautumaan ja lähettämään yksityisviestejä. Ainakaan modet eivät ottaneet tuohon mitään kantaan miten muuten se olisi mahdollista kun sitä kyselin, liittyen saamiini yksityisviesteihin poispotkitulta käyttäjältä.

Tähänhän moderaattorit taisivat joskus aikanaan vastata. Jos oikein muistan, niin nimimerkkejä ei varsinaisesti poisteta koska silloin näiden viestien kirjoittajaksi tulisi vieras/guest. Ja jos noita "vieraiden" viestejä on useampia ketjussa, niin niistä tulee äkkiä sekavia.

Ikuisen pelikiellon aikana kuitenkin pystyy tosiaan kirjautumaan ja lähettämään yksityisviestejä normaalisti. Myös kirjoitushistoria säilyy normaalisti.

Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähänhän moderaattorit taisivat joskus aikanaan vastata. Jos oikein muistan, niin nimimerkkejä ei varsinaisesti poisteta koska silloin näiden viestien kirjoittajaksi tulisi vieras/guest. Ja jos noita "vieraiden" viestejä on useampia ketjussa, niin niistä tulee äkkiä sekavia.

Niin, se on todella mukavaa että joskus on jotain vastattu, jos on. Kuitenkin olen ymmäränyt, että kävijöiden ja kirjoittajien määrät ovat nykyään kovassa kasvussa niin eikö olisi suotavaa että jos asiasta kysytään niin siihen myös vastataan. Tarviiko jokaisen uuden kirjoittajan käydä lukemassa 500 000 viestiä että jos se asia ehkä selviäisi? Siis tämä ihan yleisenä kannanottona, yhtään väheksymättä vastaustasi, pikemminkin kiittäen.

Ikuisen pelikiellon aikana kuitenkin pystyy tosiaan kirjautumaan ja lähettämään yksityisviestejä normaalisti. Myös kirjoitushistoria säilyy normaalisti.

En tajua miksi pitää pystyä lähettämään yksityisviestejä jos on potkittu pois palstalta. Jos ei osaa noudattaa palstan sääntöjä, niin tuskin on hirveästi annettavaa noilla yksityisviesteilläkään.

Sen ymmärrän että halutaan kirjoitushistorian jäävän näkyviin. Mutta kuten joku ehdotti, niin eikö olisi helppoa ainoastaan deletoida nimimerkin salasana? Tuollahan noi ongelmat ratkeaisi hyvin helposti, luulisin.

Tuosta viestien jäämisestä näkyviin päästäänkin taas tapaus Scholliin ja hänen oikean henkilöllisyyden paljastamiseen, ainakin epäsuorasti...

Ei nämä täällä ratkea meidän arvailuilla. Faktaa pitäisi saada.

Nyt sitten Mr.Fox sai sen kirjoituskiellon, muita odotellessa....

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Niin, se on todella mukavaa että joskus on jotain vastattu, jos on. Kuitenkin olen ymmäränyt, että kävijöiden ja kirjoittajien määrät ovat nykyään kovassa kasvussa niin eikö olisi suotavaa että jos asiasta kysytään niin siihen myös vastataan.

Juu, totta kai. Enkä millään tavalla tarkoittanut, että tuhansia viestejä pitäis selailla. Kunhan kirjoitin, mitä muistelin modejen joskus kirjoittaneen.

Sen ymmärrän että halutaan kirjoitushistorian jäävän näkyviin. Mutta kuten joku ehdotti, niin eikö olisi helppoa ainoastaan deletoida nimimerkin salasana? Tuollahan noi ongelmat ratkeaisi hyvin helposti, luulisin.

Toi vois olla ihan hyvä. Tosin lieneekö softassa se normaali "Unohtuiko salasana"-toiminto. Eli sähköpostin avulla pystyisi asettamaan uuden salasanan itse. Tämä siis ihan puhtaasti arvailun pohjalta.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi vois olla ihan hyvä. Tosin lieneekö softassa se normaali "Unohtuiko salasana"-toiminto. Eli sähköpostin avulla pystyisi asettamaan uuden salasanan itse. Tämä siis ihan puhtaasti arvailun pohjalta.

Ihan hyvä huomio. Luulisi kuitenkin jotenkin nykyaikana onnistuvan se että kirjautuminen estetään mutta kirjoitukset jäävät näkyviin. En todellakaan tiedä miten, mutta kai siellä on joku jolla on ATK hallussa paremmin kun mulla (olisi ainakin suotavaa).

Eihän nämä arpomalla parane ja on tässä parempaakin puuhaa tälle illalle kuin pohtia jotain asioita jotka toisten pitäisi laittaa kuntoon, tai edes kertoa miksi asiat ovat siten kuten ovat. Mehän olemme vain numeroita jotka ovat tehneet tästä palstasta Suomen suosituimman ja seuratuimman sarallaan. Mitäpä meita jo rekisteröityneitä palvelemaan, ainahan on uusia tulijoita. Tuohan se on nykyään lähes jokaisella palvelulla päällimmäisenä mielessä. Vanhat asiakkaat maksavat uusien alennukset. Ehkä huono vertaus, mutta siltä se tuntuu. Toki itsellänikin selvästi keskiarvoa lyhyempi historia täällä, mutta kuitenkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy