Mukava ja nautittava elokuva Trap oli ehdottomasti. Shyamalan on tosiaan ihan omanlainen genrensä, jonka vuoksi herran elokuvia on tullut katsottua aina ja tulee vastedeskin. Hän on teknisesti hyvä ohjaaja, mutta sielultaan hän on välillä hieman kuin 12-vuotias poika. Nyanssit puuttuvat ja sävy on vähän siellä sekä täällä. Tämäkin elokuva on melko absurdi, eikä parane yrittää hakea liikaa logiikkaa asioilta, vaan on vain mentävä mukana ja nautittava kaikesta ml. elokuvan mahdollisesti kiusaannuttavasta kömpelyydestä.Katselin eilen M. Night Shyamalanin uutuuden Trap, joka oli ilmestynyt Maxiin. Pakko nostaa M. Nightille hattua, että hänen leffansa ovat lähes aina idealtaan mielenkiintoisia, mutta siihen se on viime vuosina jäänyt. Sixth sensen kaltaisia mestariteoksia eivät nämä viimeisimmät teokset ole olleet.
Tässä uusimmassa elokuvassa Josh Hartnettin esittämä synkän salaisuuden omaava perheen isä vie tyttärensä Lady Ravenin, jota tytär fanittaa, keikalle. Paljastuu, että koko konsertti on ansa julmalle Teurastaja-nimiselle sarjamurhaajalle.
Elokuva on ihan katsottava, mutta varmasti katson sen vain tämän ainoan kerran, eli ei mitään maailmaa mullistavaa hyvästä ideasta huolimatta. Paljon epäloogisia juttuja ja ihmeellistä haahuilemista ympäri keikkapaikkaa. Kuinka saatanan huono keikka voi olla jos superfani tytär haahuilee kesken keikan kiertelemässä isänsä kanssa areenan käytävillä. Jotenkin kuitenkin elokuvan loppu oli ihan kelvollinen, vaikka ei mitään M. Nightille tyypillistä puskan takaa lopputwistiä tullutkaan. Hartnett vetää ihan hienon roolin ja melkeinpä sen vuoksi leffalle voi antaa 3/5 pistettä.
M. Nightin leffat kiinnostavat aina ja kyllä jatkossakin meinaan herran elokuvat katsoa, vaikka taso onkin aika paljon laskenut.
Välillä tuntui, että ainoa syy elokuvan olemassaololle on konsertin/popstara-kokemuksen tarjoaminen Shyamalanin omalle tyttärelle. Tosin tuo oikean elämän dynamiikka taas liittyy oudolla meta-tavalla itse elokuvan Hartnettin hahmon ja tyttären suhteeseen. Molemmat isät elävät kaksoiselämää, toisessa he ovat mallikkaita perheenisiä ja toisessa elämässä he toteuttavat itseään makaaberiuden ja väkivallan saralla.
Elokuvan ainoa oikea ongelma on lähinnä se, että lopussa sama asia toistuu kolmasti. Mutta ehkä sekin kuuluu pakettiin, ei onnistuneella toteutuksella ole oikeastaan väliä - ainakaan aina. Paljon tietysti riippuu nautinnosta katsooko tätä sellaisena tosissaan otettavana elokuvana, vai sellaisena leikkisänä hölmöytenä. Toki edellinen kappale tarjoaa myös mahdollisuuden ottaa elokuva tosissaan, koska elokuva yrittää sanoa jotain vilpitöntä pinnan alla.