Onko muuten missään näkynyt mitään päivämääriä, koska tuo Costnerin Horizon - Chapter 2 olisi tulossa teattereihin? Venetsian elokuvafestivaaleillahan tuon ensi-ilta oli jo kuukausi sitten, ja sai kriitikoilta yhtä suuren tyrmäyksen kuin ykkönenkin, joten odotettavissa olisi että tämäkin voisi olla yhtä hyvä. Minä nimittäin uin tuon ykkösenkin kohdalla ehkä vähän vastavirtaan ja tykkäsin todella paljon.
Minullekin maistui Chapter 1 todella hyvin, kun vihdoin pääsin sen katsomaan tällä viikolla. Kesällä odottelin loman alkua, jolloin menisin sen katsomaan leffeateatteriin, mutta esityksensä loppuivat sitten juuri viikkoa ennen. Nyt tuli Viaplaysta vuokrattua.
Sen kritiikin ymmärrän, että elokuvassa on niin monta erillistä tarinaa, joista osa ei edes vielä kohdannut toisiaan millään tasolla, että lopputulos on yksittäisenä elokuvana sekava. Tulee enemmänkin fiilis todella laadukkaan minisarjan seuraamisesta. Ja suurin miinus minulle oli lopun Back to the Future 2 -tyylinen spoileriryöpytys seuraavan osan tapahtumista. Ei tullut edes mitään infoa, että "tätä on luvassa", vaan yhtäkkiä vain alkoi pyörimään montaasi joka jatkui ja jatkui ja sai siinä sitten vain päätellä, että tässä nyt näköjään näytetään seuraavasta / seuraavista osista materiaalia. En tykkää katsella trailereita tai mitään muuta ennakkoon elokuvista, niin en pitänyt tästä ratkaisusta.
Muuten elokuva kuitenkin osui kovasti makuhermooni. Hienosti ohjattu & kuvattu. Soundtrack ja näyttelijäkaarti kovaa luokkaa. Harmittaa suuresti floppaus lippuluukulla, kun tällaisia elokuvia minä haluaisin tehtävän. Nyt sitten floppauksesta johtuen tehdään taas lisää päätöksiä pistää rahat eeppisen alkuperäistarinan sijaan remake & supersankari -hommiin.