Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Jatkoajan leffakerho

  • 2 423 834
  • 12 322
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ettekö te yhtään ota elokuvista selvää ennen kuin katsotte?

Pari viikkoa sitten samalla tavalla lytättiin Ad Astra. Samat sanat voi sanoa sitä koskevien viestien osalta.

Kyllä, Northmeniä hehkutetiin.. itse en päässyt moista roskaa loppuun asti. Ad Astra oli myös järkyttävää roskaa.

MakuaisoitaKin toki, mutta hyvänenaika, jos on elokuvia vähäkään enemmän katsonut, niin miten noi kliseniput voi innostaa yhtään ketään? No ehkä ne olikin lapsille tehtyjä (vaikka ei uskois premssieä kun kattoo)
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ehkä ne olikin lapsille tehtyjä (vaikka ei uskois premssieä kun kattoo)
Etkös sinä katso ihan oikeasti lapsille tehtyä George Lucasin animaatiota? Ja kaikki kököimmätkin "scifit"? Että ehkä siinä sitten sellaisiin asioihin kuin tunnelma ja visuaalisuus jää ote aika irralliseksi.

Ad Astran osalta en ees oikein ymmärrä, miksi keskustella juonesta, kun se oli niin suoraviivainen. Mutta kuten Northmanista, ei myöskään tässä juonenkääneet ole se elokuvan varsinainen sisältö.

Tässä esim. hyvä arvio Ad Astrasta: Elokuva-arvostelu | James Gray: Ad Astra | "Aisteja hivelevä tieteiselokuva" - Kulttuuritoimitus
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Oppenheimer tuli käytyä katsomassa ja ei ollut kyllä niin hyvä kuin toivoin.

Näyttely ja näyttelijät olivat kauttarantain hyviä. Elokuva sisälsi yksittäisiä erittäin hyviä kohtauksia sekä "tarina-linjoja" kuten esimerkiksi (spoileri) trinity-testi ja Einstein. Filosofiset pohdinnat joita elokuva katsomisen jälkeen minussa aiheutti, olivat mielenkiintoisia joten niiden osalta on onnistuttu kun jäi ns. pyörimään mieleen. Elokuvan tarina ja viesti on hyvä ja tärkeä joten sen perusteella tämän elokuvan olemassaolo on ansaittu.

Mutta muuten kokonaisuus varsinkin viihdetuotteena oli mielestäni kuitenkin ihan liian laahaava ja jotenkin ei vain toiminut kolmen tunnin mitassa. Todennäköisesti tiivistäminen ja terävöittäminen varsinkin alkupuolelta olisi ehkä parantanut meininkiä. Joidenkin hahmojen draamallinen kaari ja funktio jäi mielestäni tyngäksi (eniten Oppien vaimo) tai sitten mulla vain meni jotain ohi ja pahasti.

Hyvänä päivänä 3/5, huonona 2/5.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Parhaan käsikirjoituksen Oscarin pari vuotta sitten voittanut Lupaava nuori nainen (2020) löytyy nyt Netflixistä.

Kyseessä ei ole viihdyttävä elokuva, eikä välttämättä edes kovin hyväkään elokuva. Mutta suosittelen joka tapauksessa katsomaan. On sellainen elokuva, mikä pistää ajattelemaan. Uskoisin, että se on ollut tekijöiden tarkoituskin.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kyllä, Northmeniä hehkutetiin.. itse en päässyt moista roskaa loppuun asti. Ad Astra oli myös järkyttävää roskaa.

MakuaisoitaKin toki, mutta hyvänenaika, jos on elokuvia vähäkään enemmän katsonut, niin miten noi kliseniput voi innostaa yhtään ketään? No ehkä ne olikin lapsille tehtyjä (vaikka ei uskois premssieä kun kattoo)

Klassinen "väärin tykätty". Osaisitko asiaasi yhtään raskaammalla tavalla esittää? Olisi ehkä hyvä aika laskeutua sieltä korkean hevosen seljästä ja harjoitella kanssakäymistä rahvaan kera, ilmainen vinkki.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei sinällään yllätä jos Northman tuntuu stereotyyppiseltä kun aletaan skandinaavista saagaa sijoittamaan valkokankaalle. Etenkin kun Amlethin saaga oli pohjana Shakespearen Hamlet näytelmälle niin tarina on nähty monesti. Ei varsinaisesti yllättäisi jos dialogia ja muuta oltaisiin otettu vain suoraan saagasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko
Sekä The VVitch että The Lighthouse lukeutuvat suosikkielokuviini, mutta The Northmania en ole vielä viitsinyt katsoa. Ennen elokuvan julkaisua Eggershän kertoi haastatteluissa, että testiyleisöt pitivät elokuvaa liian monimutkaisena, vaikeasti ymmärrettävänä ja taiteellisena. Tuotantoyhtiö halusi tehdä elokuvasta viihteellisemmän ja suoraviivaisemman, ja julkaistu versio on sitten jonkinlainen kompromissi näiden välillä. Kyllä tuo varmaan tulee joskus katsottua, mutta en ihmettele ketjussa esille tulleiden kaltaisia kommentteja.

Esimerkiksi tässä haastattelussa Eggers puhuu Northmanin ensimmäisten versioiden saamista reaktioista:

 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Viime viikonloppukin oli vilkas Suomen elokuvateattereissa. Barbien katsojamäärä jopa nousi ensimmäiseen viikonloppuun verrattuna, mikä on poikkeuksellista. Kokonaiskatsojamäärä jo yli 230 000. Oppenheimerillekin kunnioitettavia katsojalukuja ja elokuva tulee myös ennen pitkään ylittämään 200 000 katsojan rajan. Olisi kiva tietää, kuinka poikkeuksellinen kuukausi tämä heinäkuu on ollut, kun kesäkuun lopussa julkaistu Indiana Joneskin on saavuttanut miltei 200 000 katsojan rajan. Uusin Mission Impossiblekin on kerännyt heinäkuun aikana yli 90 000 katsojaa ja animaatio Elemental 65 000 katsojaa. Kumpikaan ei ole kuitenkaan ollut sellainen hitti kuin olisi haluttu, mutta kun lisätään nuo katsojamäärät noihin edellä mainittuihin numeroihin, niin onhan heinäkuu ollut kiireinen.

 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Split (Netflix) oli helkkarin menevä trilleri. Anya Taylor-Joy alkaa olla itselle jonkinasteinen merkki siitä että laatua on luvassa. Sekä sarjojen että elokuvien puolella.

Punainen lohikäärme (Red Dragon, Netflix) tuli joskus nuorenpana katsottua, ja jäi mieleen ihan helvetin hyvänä. No ihan samaa wau-efektiä ei tullut, mutta sain juuri sitä mitä halusin: viihdyttävän rikostrillerin hyvillä näyttelijöillä varustettuna. Norton ihan omia suosikkeja, ja Hopkinsin Lecter on ihan legendaarinen.

Tuli myös kaksi todella mieleenpainuvaa kokemusta. Ilmestyskirja. Nyt. (Apocalypse Now, katsottu Yle Areenasta josta taisi jo poistua, Viaplaylta löytyy) oli ensimmäiset kaksi kolmasosaa ihan helvetin viihdyttävää sotaleffaa. Viimeinen kolmannes ei oikein samalla tavalla iskenyt, ehkä en ihan tajunnut mihin sillä pyrittiin vaikka parhaani yritin. Full Metal Jacket sai joka tapauksessa oivan haastajan parhaan näkemäni sotaelokuvan tittelille, en osaa sanoa kumpi menee edelle.

Kukkoilijat (In Bruges, vuokrattu Telia Playsta) oli kuitenkin kovin. Ohhoh! Enpä muista nähneeni tällaista elokuvaa, jonka huumori pistää jatkuvasti hymyilyttämään, mutta jonka pinnan alta löytyy oikeaakin sisältöä. Ihan timanttinen leffa, en muista nähneeni vastaavaa tähän mennessä. Lienee kuitenkin hyvä lisätä, että tärkeä osa elokuvan erinomaisuutta oli nimenomaan dialogi joka kutitteli omia nauruhermojani, ehkä se ei kaikille iske.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pitkästä aikaa tuli koettua ja elettyä kuukausi, jonka aikana en katsonut yhtä ainutta elokuvaa. The Red Shoes on edelleen kesken, vaikka aloitin sen katselun jo viime kuun alussa, koska en vaan jaksanut katsoa sitä. Saas nähdä, jatkuuko meno tällaisena tässä kuussa vai saanko jotain aikaiseksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli katsottua SkyShowtimen kautta The Northman -niminen viikinkieepos.

Olipahan kasa höyryävintä, kliseisintä paskaa mitä olen moneen vuoteen nähnyt.

Ei voi suositella kellekään.
Todella puuduttava (pituutta leffalla oli 136 minuuttia, mutta se tuntui kolmetuntiselta) ja erittäinkin kliseine leffakokemus, jossa ainoat hyvät puolet olivat kohtalaisen autenttisilta näyttäneet viikinkiajan asusteet ja kyläyhteisöt, maisemat, Anya Taylor-Joy (ei roolisuorituksensa ansiosta) sekä filmaus. Huonoja puolia oli sitten huomattavasti enemmän.

Pääosan esittäjä Alexander Skarsgård oli vielä puisevampi roolissaaan kuin jokunen vuosi sitten Tarzanina, mikä vaatii jo taitoja. Ei minkäänlaista karismaa, vaan pelkkää huutamista, oman fysiikkansa esittelyä aivan kuin jossain fitness -expossa sekä harvinaisen surkeaa näyttelemistä.
Anya Taylor-Joy, jota olen pitänyt jo useamman vuoden ajan hyvänä näyttelijänä, vetäisi roolinsa oikeastaan puolivaloilla ollen silti parempi kuin Skarsgård. Kaunis nainen kuin mikä, mutta tuon roolin olisi voinut antaa jollekin toiselle.

Se, että leffalle annetaan IMDb:ssa hyvä keskiarvo tai että sen Rotten Tomatoes -score on päälle 70 prosenttia niin kriitikoiden kuin yleisönkin puolelta ei välttämättä tarkoita, että kaikki pitäisivät leffaa hyvänä. Itse en pitänyt tästä rainasta yhtään enkä aio sitä katsoa uudelleen, koska niin huonon maun se jätti minulle.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kukkoilijat (In Bruges, vuokrattu Telia Playsta) oli kuitenkin kovin. Ohhoh! Enpä muista nähneeni tällaista elokuvaa, jonka huumori pistää jatkuvasti hymyilyttämään, mutta jonka pinnan alta löytyy oikeaakin sisältöä. Ihan timanttinen leffa, en muista nähneeni vastaavaa tähän mennessä. Lienee kuitenkin hyvä lisätä, että tärkeä osa elokuvan erinomaisuutta oli nimenomaan dialogi joka kutitteli omia nauruhermojani, ehkä se ei kaikille iske.

Jos et ole vielä nähnyt, niin katsopas tämä uudempi ja palkintoja kerännyt leffa samalta kaartilta:


(löytyy suoratoistona ainakin Disney+:sta)
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Jos et ole vielä nähnyt, niin katsopas tämä uudempi ja palkintoja kerännyt leffa samalta kaartilta:


(löytyy suoratoistona ainakin Disney+:sta)
Tälle ehdoton peukku, yksi parhaimmista ja samalla hauskimmista leffoista mitä nähnyt pitkään aikaan, vaikkei komedia sinänsä olekaan.

Samalta käsikirjoittaja/ohjaajalta pitää nostaa esille myös "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri". Fargosta tuttu Frances McDormand vetää ihan huikean pääosaroolin, mutta eipä muukaan näyttelijäkaarti paljoa jälkeen jää.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos et ole vielä nähnyt, niin katsopas tämä uudempi ja palkintoja kerännyt leffa samalta kaartilta:


(löytyy suoratoistona ainakin Disney+:sta)
Joo, oli jo aiemmin katselulistalla ja kun selvisi ketä porukkaa tuossa on niin mielenkiinto vain nousi. Ehdottomasti katselulistan kärjessä. Myös Tarantinon Kunniattomat paskiaiset (Inglourious Basterds, Netflix) taisi kerätä kehuja hauskasta dialogistaan, ja olihan Pulp Fictionkin nimenomaan dialogin osalta sellaista timangia että tuokin löytyy tämän hetkiseltä listalta korkealta
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Oppenheimerin kävin juuri katsomassa

Loistava elokuva mielestäni. Paras leffa pitkiin aikoihin, mitä olen nähnyt.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Eilen käivn katsomassa Oppenheimerin myöhäisnäytöksessä. Menee Nolanin parhaimmistoon mielestäni.

Loistavaa kerrontaa ja elokuva kulki hyvin eteenpäin.Ei olisi uskonut yli 3h leffaksi.

Loistavia roolisuorituksia isoissa ja pienissä rooleissa. Gary Oldman Trumanin roolissa jäi mieleen. Toimitti lyhyen kohtauksen aika kovalla ammattitaidolla.
 

axe

Jäsen
Oppenheimerista olisi varmasti voinut tehdä myös sellaisen version, jossa lähtee myös sille tielle, että muitakin löytyy kuin miehiä rakentamassa atomipommia.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Oppenheimerista olisi varmasti voinut tehdä myös sellaisen version, jossa lähtee myös sille tielle, että muitakin löytyy kuin miehiä rakentamassa atomipommia.

Onneksi ei vakavia aiheita munita fantasiaksi kuitenkaan ajankuvan vuoksi ;)
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Oppenheimirin vahvuus oli loistavien näyttelijäsuoritusten lisäksi siinä, että miten vahvasti se kunnioitti tapahtuneita historiallisia tosiasioita, ja pohjasi tarinan kuljettamisensa siihen. Ei tuossa tarvinnut minun mielestäni ottaa mukaan mitään muita atomipommien pudottamiseen liittyneitä tahoja, koska tuo tiedemiesten puurtamiseen keskittyminen kantoi jo niin hyvin tuon 3-tuntisen läpi.

Jos tuota olisi ruvettu ryydittämään kauheasti jollain keksityillä "lisämausteilla", niin en olisi lähellekään niin paljon elokuvasta nauttinut.
 

axe

Jäsen
Mulla ei Barbiessa äly riittänyt havaitsemaan mitään erityisen älyllistä feminismiä tai muuta mistä sitä nyt on kovasti kiitelty. Mun putkiaivoille kaikki miehille nauramiset ja roolien kääntämiset oli niin ilmiselvää ja vähän osoittelevaakin, että ne oli vaan että haahaa, jeejee, just just. Tai ehkä sitten vaan tosiaan ei riitä äly poimimaan niitä todellisia piikkileveleitä niiden obviousien lomasta. Ja vaikka sitä mainostettua DEI-castingia sun muuta oli sen verran, että varmasti oli aktivistien jokaisen kirjaimen kohdalle saatu ruksi, niin ei sekään häirinnyt, ehkä kun on fantasialeffasta kyse. Pyörätuoli-Barbie ehkä oli vähän päälleliimatusti esillä.

Vaikkei mun feminismin vastaisuuteni tuntenutkaan saaneen minkäänlaisia osumia puoleen eikä toiseen, niin ihan hyvä leffa silti. Varsinkin kaikki miesnäyttelijät oli tosi hyviä.
 

Buster

Jäsen
Mulla ei Barbiessa äly riittänyt havaitsemaan mitään erityisen älyllistä feminismiä tai muuta mistä sitä nyt on kovasti kiitelty. Mun putkiaivoille kaikki miehille nauramiset ja roolien kääntämiset oli niin ilmiselvää ja vähän osoittelevaakin, että ne oli vaan että haahaa, jeejee, just just. Tai ehkä sitten vaan tosiaan ei riitä äly poimimaan niitä todellisia piikkileveleitä niiden obviousien lomasta. Ja vaikka sitä mainostettua DEI-castingia sun muuta oli sen verran, että varmasti oli aktivistien jokaisen kirjaimen kohdalle saatu ruksi, niin ei sekään häirinnyt, ehkä kun on fantasialeffasta kyse. Pyörätuoli-Barbie ehkä oli vähän päälleliimatusti esillä.

Vaikkei mun feminismin vastaisuuteni tuntenutkaan saaneen minkäänlaisia osumia puoleen eikä toiseen, niin ihan hyvä leffa silti. Varsinkin kaikki miesnäyttelijät oli tosi hyviä.
En minä tiedä, mitä muut ihmiset on tarkoittaneet feminismillä tai älykkäällä sellaisella (elokuvan ironinen tyyli, jossa se omaksuu nuo ongelmakohdat samalla kun se selittää ne auki osoittaen kognitiivisen dissonanssin katsojalle, eli joka sitten silmät auki oikeassa maailmassa muuttaa käytöstään ja ajatuksiaan mahdollisesti?). Enkä minä elokuvaa katsoessani niputtanut asioita termien taakse. Elokuvassa on about kolme päätarinaa. Ensin on pinnallisesti varsinaisten Barbie-nukkejen historiallinen tarina ja kulttuurillinen merkitys, mitä elokuva ei hirveästi siloitellut ja piilotellut, mikä oli tuote-elokuvalta harvinaista. Toisaalta taas Barbie-elokuva ei oikeastaan kuitenkaan hylännyt noita kritisoimiaan kauneusihanteita ja Mattel lanseerasi useita uusia Barbeja elokuvan yhteydessä, joten oli se silti vielä kaupallinen tuote-elokuva ainakin siinä mielessä. Mutta hankala on elokuviltakaan vaatia täydellisyyttä.

Leffa alkoi nuorista tyttölapsista leikkimässä tylsillä vauvanukeilla 2001 Avaruusseikkailun avauksen hengessä, mikä on tietysti niiden lasten sukupuoliroolittunutta kouluttamista äitiyteen. Sitten koitti uusi aikakausi Barbien muodossa, josta oli tuotteistettu kaikenlaisia eri naiseuden sekä ammattien versioita (mitä niitä nyt on/oli, poptähti, astronautti, liikenainen ja sitten näitä naurettavampia kuten pyörätuoli, raskaana oleva Barbie etc.). Barbie oli itsenäinen nainen, joka ansaitsi elantonsa itse ja tuli toimeen omillaan asuen omassa unelmatalossaan ilman miestä.

Paitsi Barbie ei ehkä ollutkaan niin progressiivinen. Barbiet loivat ulkonäkö- ja kehopaineita töötäten edelleen eetteriin vakiintuneita ja vanhentuneita sukupuolistereotypioita. Nukkejen kautta nuoret tytöt näkevät itsensä edelleen hymyilevinä ja aina iloisina mannekiineina, pinkkeinä ja seksualisoituina objekteina etc. Lyhyesti hyperseksualisoituina bimboina. Voit olla mitä tahansa, kunhan olet kuuma ja tuotat täten tyydytystä miesten katseille. Kuten tyttö elokuvassa toteaa, että Barbie saa naiset vihaamaan itseään. Barbie kun on alunperin muotoiltu miehille suunnatun saksalaisen nuken mukaan.

Nykyään taas Barbie-nukkeja on viime vuosikymmenien aikana tullut myyntiin monenlaisia, eri kehoilla varustettuja, eri roduilla, ylipäänsä kaikenlaisia. Mikä sitten yhdistyy tuon elokuvan loppuviestiin, että voit olla Barbie ja voit olla Ken, voit olla kuka tahansa - voit olla arvostettu - näyttämättä tai olematta tietynlainen.

Tarina kaksi, mikä on elokuvan pääntarina. Elokuvan Barbiemaa on liioittelevalla, campmaisella tavalla peilikuva oikeasta elämästä, jossa Kenien arvo oli vain seisoskella katseltavana ja Barbiet pyörittivät maailmaa. Kunnes Ken löytää oikeasta maailmasta patriarkaatin. Palaa löytönsä kanssa Barbiemaahan ja muuttaa sen vuorostaan täydeksi miesutopiaksi (tai brotopiaksi), missä taas Barbiet ovat alisteisia palvelijoita ja Kenit kuninkaita.

Lopulta järjestys palautuu. Barbiet pyytävät anteeksi Keneiltä ja myöntävät, että hekin tarvitsevat oikeuksia Barbiemaassa. Tämä humanistinen viesti on elokuvan keskiössä. Eli mikä tahansa voima, valta ja sen käyttö, joka on riippuvainen toisten voimattomuudesta, tai jolla tehdään toiset voimattomiksi, on myrkyllistä. Oli kyse sen vallan käytöstä sitä tajuamatta (Barbiet, eli miehet oikeassa elämässä), tai sitten kostonhimosta (Kenit, eli voisiko sanoa vaikka jotkut hardcore-feministit). Todellinen voimaantuminen ja voima löytyy solidaarisuudesta, eli toisten auttamisesta voimakkaammiksi.

Tarina kolme, Margot Robbien esittämän Barbien tarina, mikä on kinkkisin. Barbie kauhistuu oikeasta maailmasta, joka ei ole "täydellinen" kuten Barbiemailma. Miehet huutelevat sopimattomia, teinit eivät ota häntä vakavasti ja kaikessa on sellainen outo seksuaalinen alavirtaus. Mutta oikean maailman epätäydellisyydessäkin on kauneutta, vanhan iän viisaus ja kuolevaisuus, joka antaa painavan merkityksen ohikiitävälle elämälle. Vaikka oikea maailma saa Barbien tuntemaan olonsa epävarmaksi ja epämukavaksi, niin hän valitsee pysyä siellä. Hän vaihtaa täydellisen muovisen elämän monimutkaiseen, selluliitin täyttämään ihmiselämään.

Tietysti tämän tarinan kohdalla nuo Barbien oikean elämän epävarmuudet ja epämukavuudet eivät ole kovinkaan uskottavia siitä johdosta, koska hän on Barbie (ja Margot Robbie). Kauneusihanteita molemmat. Heidän on hieman helpompi pärjätä yhteiskunnassa, joka "vaatii naisilta täydellisyyttä", kuten elokuva asian sanoo ja sen täydellisyyden mittareita monilta osin ovat he itse. Mutta kuten Helen Mirrenin kertojanääni toteaa, Margot Robbie ei ole paras näyttelijävalinta tämän pointin osalta, mutta tämä on kuitenkin kaupallista Hollywood-elokuvantekoa reaalimaailmassa.

EDIT: Pari nolointa kirjoitusvirhettä pois.
 
Viimeksi muokattu:

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
No mitä helvettiä @Buster , mun piti kirjailla jotain Barbista myös, mutta eipä tuon jälkeen ole juuri mitään sanottavaa. Allekirjoitan täysin ja aivan loistava arvio!

Ihmettelen kyllä sitä, miten tästäkin jotkut äiät ja myös telaketjufeministit ovat kiskoneet hiekkaa aunariin. Mennyt ilmeisesti koko leffan pointti täysin ohi.

Mun mielestä se Barbien oleellisin sanoma on, että ihmisiä tässä kaikki ollaan ja omat ongelmansa kullakin eikä KENenkään pitäisi tarvita olla jotain muuta kuin mitä on. Sellaista osuvaa sosiaalipsykologis-filosofista ihmisyyden esitystä ja paikoitellen jopa hauskaa sellaista!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös