Nyt viimeisen parin viikon aikana käynyt katsomassa uusimman Indiana Jonesin, uusimman Vaarallisen Tehtävän sekä juuri kotiuduin Oppenheimerista. Lisätään tähän vielä Markus Selinin äänikirjan kuuntelu, joka yllätti todella positiivisesti.
Kaikille näistä annan suosituksen, mutta ehkä vähän enemmän kahdesta viimeisimmästä. Toki täytyy sanoa, että Cruisen tahti ei hiljene. Kun tuosta leffasta kotiuduin, 10min myöhemmin alkoi telkasta se kaikkein ensimmäisin, joka sitten täytyi perään katsoa. Paljon tuohon väliin mahtuu tasokasta aivot narikkaan toimintaa.
Indiana Jones myös meni hyvästä viihteestä ja oli selkeästi parempi kuin se edellinen. Noihin kolmeen ensimmäiseen toki vaikea verrata, kun aikaa niistä oli vierähtänyt. Sekin oli hauska muistaa, kun Järvenpäässä aikoinaan käytiin katsomassa Indy ja Viimeinen Ristiretki. Ja heti perään samaa sarjaa reilu 30v myöhemmin...
Selinin kirjassa käsiteltiin paljon leffantekoa mm. leikkuuvaiheessa. Olisi hauska tietää kuinka monta eri versiota Oppenheimerista on tehty, niin monessa ajassa pyörittiin. Siinä on varmasti riittänyt pohtimista, mikä kohtaus ja missä järjestyksessä. Toki asiaa varmaan helpottanut se, että Nolan leffassa monessa eri roolissa. (mm. ohjaaja, käsikirjoittaja)
Alussa ehkä oli vähän pihalla kuka oli kuka ja mitä mieltä missäkin, mutta kun elokuva oli ohi niin mielessä vain ajatus, että olipahan kokonaisuus. Sisältäen mm. näyttelijät, efektit, musiikin, maskerauksenkin. Yksi tuttu näyttelijä meni ihan ohi. Vasta tuossa äsken tajusin, että sehän oli se.
Musiikin osalta olisi itse joskus hieno nähdä ja kuulla kun noita äänitellään. Joku voisi tehdä kunnon dokkarin tästäkin. Selin kertoi kirjassaan olleensa mukana Cliffhangerin sinfoniaorkesteriäänityksissä (oliko Pariisissa), vaikka ei elokuvassa ollutkaan missään roolissa. Yhdessä pitkässä päivässä kuulema olivat vetäneet purkkiin säveltäjän johdolla. Selinin vetäessä lonkeroa ja oliko loppupäiväksi siirretty johonkin keittiöön, kun jengi rupesi kypsymään Rennyn kaveriin.. Mitkäköhän on esim. Ludwig Göransonin toimintatavat? Tuleekohan toinen Oscar? Lähellä on.
Kaikille näistä annan suosituksen, mutta ehkä vähän enemmän kahdesta viimeisimmästä. Toki täytyy sanoa, että Cruisen tahti ei hiljene. Kun tuosta leffasta kotiuduin, 10min myöhemmin alkoi telkasta se kaikkein ensimmäisin, joka sitten täytyi perään katsoa. Paljon tuohon väliin mahtuu tasokasta aivot narikkaan toimintaa.
Indiana Jones myös meni hyvästä viihteestä ja oli selkeästi parempi kuin se edellinen. Noihin kolmeen ensimmäiseen toki vaikea verrata, kun aikaa niistä oli vierähtänyt. Sekin oli hauska muistaa, kun Järvenpäässä aikoinaan käytiin katsomassa Indy ja Viimeinen Ristiretki. Ja heti perään samaa sarjaa reilu 30v myöhemmin...
Selinin kirjassa käsiteltiin paljon leffantekoa mm. leikkuuvaiheessa. Olisi hauska tietää kuinka monta eri versiota Oppenheimerista on tehty, niin monessa ajassa pyörittiin. Siinä on varmasti riittänyt pohtimista, mikä kohtaus ja missä järjestyksessä. Toki asiaa varmaan helpottanut se, että Nolan leffassa monessa eri roolissa. (mm. ohjaaja, käsikirjoittaja)
Alussa ehkä oli vähän pihalla kuka oli kuka ja mitä mieltä missäkin, mutta kun elokuva oli ohi niin mielessä vain ajatus, että olipahan kokonaisuus. Sisältäen mm. näyttelijät, efektit, musiikin, maskerauksenkin. Yksi tuttu näyttelijä meni ihan ohi. Vasta tuossa äsken tajusin, että sehän oli se.
Musiikin osalta olisi itse joskus hieno nähdä ja kuulla kun noita äänitellään. Joku voisi tehdä kunnon dokkarin tästäkin. Selin kertoi kirjassaan olleensa mukana Cliffhangerin sinfoniaorkesteriäänityksissä (oliko Pariisissa), vaikka ei elokuvassa ollutkaan missään roolissa. Yhdessä pitkässä päivässä kuulema olivat vetäneet purkkiin säveltäjän johdolla. Selinin vetäessä lonkeroa ja oliko loppupäiväksi siirretty johonkin keittiöön, kun jengi rupesi kypsymään Rennyn kaveriin.. Mitkäköhän on esim. Ludwig Göransonin toimintatavat? Tuleekohan toinen Oscar? Lähellä on.
Viimeksi muokattu: