The Running Man taisi olla campia jo julkaisuhetkellä. Tosin en tiedä budjettia, mutta onhan siinä väriä ja kimmellystä.Nämä olivat aikansa isoja tuotantoja, jotka oli tarkoitettu otettavaksi tosissaan.
The Running Man taisi olla campia jo julkaisuhetkellä. Tosin en tiedä budjettia, mutta onhan siinä väriä ja kimmellystä.Nämä olivat aikansa isoja tuotantoja, jotka oli tarkoitettu otettavaksi tosissaan.
En, täällä juttujen sävy on pysynyt melko maltillisena verrattuna siihen minkälaista woke-parkumista tämäkin herätti varsinkin etukäteen. Sitten kun ihmiset oikeasti näkivät tuo elokuvan, nuo jutut vähenivät sattumalta huomattavasti.Viittaatko kenties allekirjoittaneen tylytykseen?
The Running Man taisi olla campia jo julkaisuhetkellä.
No kyllä sekin oli seuraava Arskaäctionscifi leffa niiden pitkässä putkessa ja ihan tälle yleisölle tosissaan otettavaksi tarkoitettu. Se yritti olla Arskalle uskollinen, eli heitetiin läppää väliin ja yhteiskunnallinen kritiikki oli jenkkisiedettävllä tasolla. Novellin, johon leffa perstuu on kirjttanu Stephen King (toki nimellä Richard Bachman)
Näin nämä ite kaikki leffassa ja sen jälkeen monasti VHS:ltä, koska kaveriporukassa näitä actiondiggareita oli. Eikä kyllä nämä ajatellu näitä camp leffoina tuolloin. . . eikä osa vieläkään. Eikä siinä mitään, se on se tyätär ja äiti, makuasioita.
Kirja luettu ja leffa nähty nuorena tuoreeltaan. En mä sitä kauhean vakavasti pystynyt silloinkaan ottamaan. Ne pahikset nyt vaan olivat niin överiksi vedetty. Verrokkina vaikkapa Total Recall, joka oli lopun kökkö-efektejä lukuun ottamatta uskottavuudessaan ihan eri planeetalta (hih).
Kirja luettu ja leffa nähty nuorena tuoreeltaan. En mä sitä kauhean vakavasti pystynyt silloinkaan ottamaan. Ne pahikset nyt vaan olivat niin överiksi vedetty. Verrokkina vaikkapa Total Recall, joka oli lopun kökkö-efektejä lukuun ottamatta uskottavuudessaan ihan eri planeetalta (hih).
Tuo Total Recall on novelli, millä ei ole oikeastaan mitään tekemistä leffan juonenkulun kanssa. Jos sen lukisi tietämättä mitä lukee, ei todennäköisesti osaisi yhdistää leffaan kovinkaan helposti. Mistä tulikin mieleen, että mulla on seuraavaksi lukulistalla Asimovin I Robot.Tarinoita vähän epäreilua verrata, kun toinen on alun perin Philip K. Dickin teos ja toinen puolestaan sellainen Stephen Kingin kirja, mitä ei kehdannut julkaista omalla nimellään
No kyllä sekin oli seuraava Arskaäctionscifi leffa niiden pitkässä putkessa ja ihan tälle yleisölle tosissaan otettavaksi tarkoitettu. Se yritti olla Arskalle uskollinen, eli heitetiin läppää väliin ja yhteiskunnallinen kritiikki oli jenkkisiedettävllä tasolla. Novellin, johon leffa perstuu on kirjttanu Stephen King (toki nimellä Richard Bachman)
Näin nämä ite kaikki leffassa ja sen jälkeen monasti VHS:ltä, koska kaveriporukassa näitä actiondiggareita oli. Eikä kyllä nämä ajatellu näitä camp leffoina tuolloin. . . eikä osa vieläkään. Eikä siinä mitään, se on se tyätär ja äiti, makuasioita.
Mulle kasaritoiminta edustaa machoilun ja kepeän viihteen kultakautta. Miehet olivat isoja, naiset kuumia ja pahikset mustavalkoisia olentoja ilman mitään moraalia.
Kieltämättä aika erikoinen näkemys, samalla logiikallahan voisi ajatella että joku Aliens on myös "teinitytöille tarkoitettu voimaantumiselokuva", siinä kun lauma koulutettuja merijalkaväen sotilaitakin on pelkkiä statisteja verrattuna Ripleyyn, joka on pelkkä rahtikoneen työntekijä ja vieläpä fyysisesti melkoinen rääpäle. Menee vielä miespuolisille auktoriteeteillekin päätänsä aukomaan.
Itse en kyllä missään vaiheessa Preyta kokenut että tässä olisi kyse siitä että Naru olisi ollut nimenomaan naisena miehiä kaikin tavoin parempi, hän hoiti taistelun vain fiksummin. Eihän alkuperäisessäkään Predatorissa Arnold voittanut millään aseilla tai muskeleilla, vaan melko primitiivisin keinoin ja nokkeluudellaan. Ja kyllä, niin niitä miehiä lahdattiin tuolloinkin.
Hyvä elokuvahan tuo on, mutta kyllä tämänkin tiimoilta on saanut välillä lukea niin käsittämättömiä kommentteja ettei oikein tiedä miten päin olisi - en puhu nyt siis suoranaisesti yo. viestistä - ja osa reppanoista tekee asioista itse jotain sukupuolikysymyksiä nostamalla ne itse tikunnokkaan, vaikka ketään muita tai edes tekijöitä ei kiinnostaisi moiset asiat. Toki heijastelee tekoaikaansa tämäkin.
Taisi mennä nyt se itse asia ohi niin että humahti, pointti oli se että Preyta kohtaan on heitetty välillä niin typerää argumenttia liittyen juurikin päähahmon sukupuoleen, että noiden juttujen laukojat eivät edes tajua että niinkin arvostettua ja rakastettua klassikkoa esimerkiksi Aliensia voisi kritisoida halutessaan samoin ontoin syytöksin. Itselleni sillä ei ole minkäänlaista väliä mitä sukupuolta päähahmo edustaa, kuinka paljon hänellä on lihasmassaa, tai onko hän 165-senttinen vai 180-senttinen. Kunhan hänellä on karismaa ja tarinassa on hahmon kannalta jotain logiikkaa. Sankari voi olla fyysisesti joukon heikoin, hällä voi olla joukon kehnoimmat aseet ja hän voi vaikuttaa muutenkin altavastajaalta, mutta kunhan häneltä löytyy tarpeeksi älliä ja nokkeluutta voittaa, niin se saattaa riittää. Sillä Ripley pärjäsi, sillä Dutchkin lopulta pärjäsi ja sillä Narukin pärjässä tässä uusimmassa mäiskinnässä. Kaikki hyviä hahmoja hyvissä elokuvissa.Niin, jos olet Aliensin katsonut, niin sinun pitäisi tietää, että Ripley ei ole teinityttö, vaan aikuinen nainen. Sigourney Weaver on viitisentoista senttiä pitempi kuin Amber Midthunder, eikä ole mikään rääpäle. Ja osa ko. koulutetuista merijälkaväensotilaista oli naisia.
Ripley uskottavuus toimintasankarina >>>>> Narun uskottavuus toimintasankarina.
Onhan tuo Areenassa ollut jo pari kuukautta.Lauantaina Areenassa ainakin itselle se kaikista suurin suomalainen elokuva restauroituna. Mielenkiintoinen tarina ja Scorsesen osallisuus myös taustalla. Kyseessä siis Kahdeksan surmanluotia.
Star Wars -tuotot mahdollistivat Kahdeksan surmanluodin uuden tulemisen
Cecilia Cenciarellisuomenkuvalehti.fi
Eikä unohdeta pikkuruudun kuningasta eli James Gandolfinia.Jannut ei muista, eivätkä vähän vanhemmatkaan tätä pienelle huomiolle jäänyttä leffaa. Kaivakaa jostain esille, jos mahdollista. Näyttelijöinä Chrisian Slater, Dennis Hopper, Patricia Arquette, Gary Oldman, Christofer Walken, Brad Pitt ja Val Kilmer hieman erikoisessa osassa. No raina on tietenkin leffamaailman yksi parhaimmista crime pätkistä, eli True Romance. Tarantino ja Roger Avary olivat tässä kiroittavina voimina ja ohjaajana Tony Scott. Aivan saatanallisen kova leffa vuodelta 1994 muistaakseni. Itsellä tuo vielä VHS versiona.
Juuri näin. Oli leffan eräs kantavistammista hahmoista. Pahoittut, että missain tämän.Eikä unohdeta pikkuruudun kuningasta eli James Gandolfinia.
Boldaukset oma!Kävin katsomassa juuri äsken tuon Marko Jantusesta kertovan leffan Laitapuolen hyökkääjä. Ja se oli ihan hyvä leffa, vaikka jääkiekkoa siinä ei ollut nimeksikään. En sitä tietysti odottanutkaan, kun tiesi millainen elokuva oli kyseessä. Suosittelen kyllä leffan katsomista kaikille, ketkä leffoista ja jääkiekosta pitää. Tässä on menty vähän samaa kaavaa kuin jääkiekkokirjallisuudessa. Aikanaan oli kirjoja Selänteestä, Kurrista ja muista, glamour ja menestys etunenässä. Sitten tuli kirja Heleniuksesta, Ruudusta, Hyvösestä ja Jantusesta, missä ei kaikissa ollut sitä glamouria pätkääkään. Tämä leffa on siinä mielessä hyvä kertomus, että miten se elämä voi vaikuttaa ihmisiin niin eri tavalla, kun elämä muuttuu menestyksen myötä. Pari asiaa mitkä vähän häiritsi, oli tietysti se ettei jääkiekkokohtauksissa ollut yhtään aidon näköistä menoa, ja esim. Saku Koivu ja Jere Lehtinen eivät olleet pätkääkään samaa näköä esikuviensa kanssa, vaikka ruutuaikaa saivatkin vain 20-30 sekuntia. Ja se että pääosan esittäjä oli enemmän Pasi Nurmisen näköinen kuin Jantusen, vaikka muuten roolisuoritus olikin hyvin lähelle nappiin osunut. Onneksi leffa on kuvattu Lahdessa, ja osa kohtauksista todennäköisesti lavastettu Lahteen, vaikka ollaan joko Helsingissä, Ruotsissa tai Calgaryssa.
Käykää katsomassa.
Minulla tämä menee yleensä siten, että yliluonnollinen elementti elokuvassa laskee välittömästi kriittisyyden kynnystä. Se, että teinityttö muuttuu supersotilaaksi lyhyessä ajassa, ei hirveän paljon haittaa sen rinnalla, että maapallolle laskeutuu jokin örkki avaruudesta. Kun lähtökohta on tuollainen, annan näissä kepeissä toimintapätkissä aika paljon anteeksi. Olen samaa mieltä, että kässäri ei mikään erityisen nerokas ollut, lähinnä minua mietitytti, että selviääkö koira, koska selvää oli, ketkä kuolevat ja missä järjestyksessä. En ole edes varma, olisinko jaksanut katsoa tuota, jos se olisi sijoittunut nykyaikaan, mutta pisteet tekijöille siitä, että olivat luoneet ihan mielenkiintoisen historiallisen viitekehyksen. Ihan hauska lauantai-illan aivot narikkaan -pätkä.Tuossa aiemmin kyselinkin, että ne jotka näkevät Preyn hyvänä mielipiteenä voisivat kertoa mikä siinä oli hyvää. Tämä ei todellakaan ole ainoa mäiskepätkä, jonka suosiota en voi ymmärtää, joten olisi hauska päästä sellaisen ihmisen pään sisään, joka näistä nauttii.
Mä ajattelen tätä toisesta suunnasta. Yritän tulkita, miten tosissaan tekijät ovat olleet. Se on sivuseikka, ollaanko historiassa, nykyhetkesä, tulevaisuudessa, maapallolla vai sen ulkopuolella. Jos yritetään rakentaa uskottavaa tarinaa, sitten ollaan tosisaan ja kaikki naurunpyrskähdykset ja myötähäpeät (just noi ninjaksi kirjekurssilla) laskevat leffan arvosanaa. Mutta joku Running Man on niin kieli poskessa tehty, että siinä yrittää nauraa lähinna samassa kohtaa kuin kaikki muutkin.Minulla tämä menee yleensä siten, että yliluonnollinen elementti elokuvassa laskee välittömästi kriittisyyden kynnystä.
Saan tästä kiinni ja allekirjoitankin jossain määrin. Itselläni vain tuo ei toimi käytännössä täysin noin, vaan esim. tuo Prey kuului kategoriaan "ei varteenotettava Oscar-voittaja", jolloin siihen asennoidun suoraan siten, ettei pienet eoäloogisuudet ja oikopolut niin hirveästi haittaa, kun mukana on kuitenkin jättiläismäinen muurahaisen, kameleontin ja Tarzanin ristisiitos. Vähän sama, kun en jaksa kitistä pienistä oikopoluista jossain zombie-mätöissäkään, keskimäärin ne kun ovat melko aivotonta (sic!) settiä muutenkin.Mä ajattelen tätä toisesta suunnasta. Yritän tulkita, miten tosissaan tekijät ovat olleet. Se on sivuseikka, ollaanko historiassa, nykyhetkesä, tulevaisuudessa, maapallolla vai sen ulkopuolella. Jos yritetään rakentaa uskottavaa tarinaa, sitten ollaan tosisaan ja kaikki naurunpyrskähdykset ja myötähäpeät (just noi ninjaksi kirjekurssilla) laskevat leffan arvosanaa. Mutta joku Running Man on niin kieli poskessa tehty, että siinä yrittää nauraa lähinna samassa kohtaa kuin kaikki muutkin.