Ehkä ihan hyvä, että Batman 5 elokuvaa ei aikanaan tullut. :D En tiedä katsooko joku näitä kyseisen kanavan videoita. Ite tykkään!
Ps.
Muistinko mainita huonosta leikkauksesta? Mahtaako olla eniten ikinä missään? Laskin läpällä yhden toiminnan aikana, niin 25kpl oli pelkästään josain n. 30s aikana.
Joo luin kanssa. Stallone oli lapsuuteni sankareita joten jää Drago katsomatta... tai ainakaan en maksa sen mahdollisesta näkemisestä.
Edit. Ihan 100% varma en ole kyllä mikä Sylttyä raivostuttaa. Se että Winkler ei myy vai anna ilmaiseksi osaa oikeuksista Stallonelle?
Tuottaja lähestyy 100-vuoden ikää eli tuonpuoleinen ei ole enää kovinkaan kaukana joten Stallone ei halua että oikeudet siirtyvät tämän suvulle vaan haluaa ne omille mukuloilleen?
Stallone on kaikki Rockyt kirjoittanut ja näytellyt joten hän on Rockyn kasvot sanan kaikissa merkityksissä mutta onhan tuottajaoikeudet aika selkeästi mustavalkoista lakitekstiä niin ihan ei aukea tämä raivo.
Ihan samat mietteet täältä ja Tarantino sekä Guy Ritchie tulivat minulla kanssa mieleen elokuvasta. Viihdyttävä toimintaelokuva.... Bullet Train ... Tyylillisesti elokuva ei tokikaan ole yhtään originelli vaan enemmänkin sekoitus Tarantinoa ja Guy Ritchietä, mutta ne eivätkään ole mitään huonoja esikuvia tällaisia tehdessä.
Itse olen viime vuosina katsonut aika paljon ns art house leffoja tai taide-elokuvia. Uusia ja vanhoja.Aika vähissä ovat enää ne leffagenret, joiden katsomista pyrin välttelemään. Mieleeni tulee äkkiseltään vain muutama sellainen: taide-elokuvat (mitä surrealistisempi, sitä todennäköisemmin se jää katsomatta), tanssielokuvat (varsinkin 1990-luvun jälkeen ilmestyneet, sillä juoni tuntuu niissä olevan hyvin köykäinen ja pääosissa ovat tanssit) ja Bollywood-elokuvat (ei vaan riitä kärsivällisyys niiden katsomiseen).
Se, että olen päässyt pitkän tauon jälkeen näkemään kymmeniä ellei peräti satoja leffoja sekä eri vuosikymmeniltä, ohjaajilta ja vieläpä eri maista on todellakin ollut kerrassaan antoisaa. Ja kun ei tarvitse tyytyä siihen, mitä telkasta tulee, mikä yleensä tarkoittaa jo useamman kerran nähtyä "klassikkoa", niin sekin on suuri nautinto.
Art house on ehkä osuvampi. Elokuva joka on Merkityksellinen. Mielestäni kaikki menevät siihen kategoriaan.Itse en ole nähnyt noista Posteljoonia mutta muut kyllä.
Ilman mitään spoilereita pakko sanoa että Polkupyörävarkaiden loppu on yksi sydäntä riipaisevimmista elokuvalopuista koskaan.
Cinema Paradison loppu on myös niitä kaikkien aikojen klassikoita.
En tiedä onko itsellä vaan termit vähän hakusessa mutta en kyllä pidä "taide- elokuvina" noista mitään.
Tämähän johtaa nopeasti iänikuiseen kiistakysymykseen siitä, mikä oikein on taidetta.En tiedä onko itsellä vaan termit vähän hakusessa mutta en kyllä pidä "taide- elokuvina" noista mitään.
Joo kuten sanoin niin oma käsitykseni termistä voi olla vähän metsässä ja pidinkin taide-elokuvaa kuvatun kaltaisena mutta SamSpadelta tuli opastava tarkennus.Sitten jos taide-elokuva ymmärretään suppeammassa merkityksessä elokuvina, jotka ovat niin taiteellisia että ovat vaikeasti avautuvia, tai jollain lailla kokeellisia, niin sitä nuo eivät ole.
Prey
Pakko nyt laittaa omakin arvio, kun täällä vähättelevät arviot ovat olleet enemmistönä.
Ylivoimaisesti paras feanchisen elokuva. Elokuvallisesti, tarinankerronnallisesti, näyttelijä ja ohjaustyön puolesta jne.
Muistetaan nyt kuitenkin, että sen ensimmäinen Arskan tähdittämäkin oli vähän sellanen B movie ylimatchoiluineen ja toiminnan määrä laskettiin rynkkyhylsyjen määrästä. Ei koskaan oikein kuulunut mitenkään edes toiminta tai kauhu tai mysteerileffagenren kärkeen.
Ok, ei tääkään, mutta onhan tämä nyt noihin muihin verrattuna oikea elokuva. Varsinkin kun se on viety soturikuluttuuriympäristöön jossa eurooppalaiset vain tekniseen edisteksellisyyteensä luottavina ovat vain statisteja ja rawmeat.
Hyvä toimintapätkä pitkästä aikaa. Sellanen jota on ajatelut elokuvakerronnalisesti.
-Apocalypse NowParhaimpia sotaleffoja? Ei missään järjestyksessä:
- Platoon
- Saving Private Ryan
- Black Hawk Down
- Full Metal Jacket
- The Deer Hunter
- Cross Of Iron
Tästä oltava kyllä jyrkästi eri mieltä. Osa ekan Predatorin hienoutta on nimenomaan se, että se alkaa kuin mikä tahansa tuon aikakauden action-pullistelu, mutta pian saadaankin huomata että kaikista isoista aseista ja lihaksista huolimatta tuo macholauma on täyttä paperia Predatorin käsittelyssä, ja siinä saavat isoegoiset alfaukot kunnolla köniinsä, ja koko touhun voi nähdä jopa lempeänä kettuiluna sinne rambojen (lähinnä noiden ekojen jatko-osien) ja commandojenkin suuntaan, jotka olivat huomattavasti yksiulotteisempia kuin Predator. Ei siinä, kyllä silti niistäkin tykkään valtavasti.Muistetaan nyt kuitenkin, että sen ensimmäinen Arskan tähdittämäkin oli vähän sellanen B movie ylimatchoiluineen ja toiminnan määrä laskettiin rynkkyhylsyjen määrästä. Ei koskaan oikein kuulunut mitenkään edes toiminta tai kauhu tai mysteerileffagenren kärkeen.
Onhan noita taidettu joskus aiemminkin listata. Isku Mogadishuun ja Pelastakaa sotamies Ryan jäisivät listaltani kauas pois, mutta on niissä tietysti intensiivistä taistelukuvausta. Rautaristin muistaminen ilahduttaa listallasi.Parhaimpia sotaleffoja? Ei missään järjestyksessä:
- Platoon
- Saving Private Ryan
- Black Hawk Down
- Full Metal Jacket
- The Deer Hunter
- Cross Of Iron