Die Hard 4.0 ja The Zodiac
Onpas tänä kesänä tullut hyviä action-pätkiä: Shooter oli todella kovaa settiä, ja nyt sitten Die Hard 4.0.
Hesarin kriitikko ruikutti jostain henkilöhahmojen ohuudesta, mutta tällaiset kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Leffa oli mielestäni erittäin taitavasti ohjattu, ja toimintakohtaukset olivat todella vauhdikkaita. Myös muutama viittaus ykkösosaan ("Your name really is agent Johnson?") oli mukana hauskana pikkulisänä. Ohjaajahan lupaili Empiressa, että aikoo leffasarjan fanina pitäytyä uskollisena Die Hard-tunnelmalle, ja kyllä tässä mielestäni onnistuttiin, vaikka tottakai kyseessä oli päivitetty versio.
Justin Long oli mielestäni erittäin hyvä nörttinä hakkerina, ja oli hienoa nähdä Bruce taas McClanen hahmossa. On se vaan kova.
Action-diggareille suosittelen. Räjähdyksiä löytyy, ja muutama ylilyöntikin, mutta ei se mitään. Arvosteluuni kyllä vaikuttaa se, että olen kyseisen elokuvasarjan armoton fani, ja joku muu varmasti näkee leffan toisella lailla. Minä kuitenkin pidin.
Sitten toinen leffa, eli The Zodiac, josta on tässäkin ketjussa jo kirjoitettu. Suosittelen. Jännittävä leffa ja perustuu tositapahtumiin. Kestää yli 2,5 tuntia mutta pysyy mielenkiintoisena. Kovia roolisuorituksia muun muassa Mark Ruffalolta ja Gyllenhaalilta mun mielestä. Erittäin onnistunut ja realistisen oloinen elokuva.