Bond, James Bond
Tuli sitten katsottua tuo uusi Bond-leffa.
Sekavin odotuksin menin filmiä katsomaan, blondi sinisilmäinen aussi Bondina ei kuitenkaan ole niitä luottamusta herättävimpiä yhdistelmiä.
Itse olin kuitenkin todella positiivisesti yllättynyt. Hahmo oli mielestäni sopiva yhdistelmä kovuutta, Bondmaista charmia ja kuivaa brittihuumoria. Brosnan kalpenee aivan täysin tässä vertailussa, vaikka natiivit eivät pitäneetkään uutta Bondia juuri minään koska hän on sinisilmäinen blondi. Itseasiassa "uusi" Bond on mielestäni paras heti Sean Conneryn version jälkeen.
Itse leffa oli varsin action-painotteinen ja Bond oli aikaisempaa kovempi, vaikkakin tietyissä kohdissa oli epä-Bondmaista tunteilua.
Product placement oli tässä leffassa varsin näkyvästi esillä, 4/5:stä autosta joita leffassa näkyi oli Fordin tekemiä, Jaguar sekä Aston Martin näkyvimpinä. Omegakin sai oman osansa, ainoa mikä pomppasi hiukan silmille oli Sonyn/SonyEricssonin näkyvyys.
Leffassa myös paljastuu muutaman Bondmaisen kliseen syntyhistoria sekä hahmoa muutenkin pyritään syventämään. Toivottavasti tässä syventämisessä ei lähdetä siihen poika-poika-actioniin jota jossain vaiheessa ilmeisesti suunniteltiin seuraavaan elokuvaan.
Muutamia erikoisuuksia leffassa tosiaan oli, eli Bond alasti, Bond naisen kanssa useammassa kohtauksessa siten että Bondilla on vähemmän vaatteita kuin naisella sekä ihmelaitteiden lähes täydellinen puute.
Itse olin todella positiivisesti yllättynyt ja voin vilpittömästi suositella leffaa kaikille. Brosnanin Bondit olivat aivan täyttä roskaa tähän verrattuna.