Jatkoajan leffakerho

• 2 407 167
  • 12 319

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
sampio kirjoitti:
Samalla vuokrasin 9. Komppanian. Petyin. Alku oli lupaava, mutta jostain syystä fiilis läsähti loppua kohden. Sen olisi vielä kestänyt ilman erityistä harmistumista, mutta erikoistehosteet varmistivat sen, etten kokonaisuudesta pitänyt. Olenko käsittänyt kovastikin väärin, jos olen luullut, ettei kranaattitulesta synny kymmenmetrisiä tulipatsaita? Pikkujuttu ehkä jollekin, mutta minulle tulee auttamatta se tunne, että tällaisella visuaalisella karkilla kalastellaan vain katsojia, tai sitten tekijäryhmä on lievästi vajaa.

Erikoistehosteista saat sitten syyttää suomalaisia koska suomalainen firma on takana erikoistehosteiden tekemisessä, tosin tuskin tuottajat kielteisesti niihin suhtautuivat koskapa tehosteet päätyivät leffaan saakka. Nykyään tosin tehosteilla kikkaillaan aika paljon, toisinaan jopa liikaakin - pitäisi katsoa leffa uudelleen (kävin teatterissa katsomassa, nyt on hyllyssä odottamassa) jotta muistaisin tarkalleen millaisia tehosteita leffassa käytettiin, etenkin sen kuinka kranaattitulen tehosteet toimivat ja millaisia ne olivat.

Tosin jos tarkkoja ollaan niin Venäjällä (ja ent. Neuvostoliitossa koska Afganistanin sodasta oli kyse) on käytössä krh- ja tykistökranaatteja jotka ovat FAE/Thermobaric*-kranaatteja joista periaatteessa voisi tulla korkeitakin tulipatsaita, mutta veikkaanpa, että tässä tapauksessa ensisijainen tarkoitus on ollut visuaalisuus ja toissijaisesti ehkäpä ajateltu todellisuutta.

Mutta vaikea mennä tarkalleen ottamaan kantaa kun leffan näkemisestä on jo puolisen vuotta.

vlad.

*:pienemmästä päästä neuvostol./venäl. RPO-A.

Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Onkos kukaan erehtynyt yrittämään katsoa sellaista kauhupläjäystä, kuin Death Tunnel? Oli nimittäin niin järkyttävää paskaa, etten edes minä pystynyt katsomaan sitä loppuun. Tai kelailin puolen tunnin päkistämisen jälkeen loppuratkaisuun.

Leffasta oli yritetty tehdä moderni teinikauhupätkä mutta siinä epäonnistuttiin surkeasti. Leffassahan viisi kaunista (neljä kaunista imho) nuorta naista suljetaan college -opiskelijoiden vihkiäisriittinä vanhaan sairaalaan, jossa on joskus kuollut 63,000 ihmistä "valkoiseen ruttoon". Tämä "Kuoleman tunneli" oli tunneli, jota pitkin kuolleita siirrettiin sairaalasta pois junaan, jolla heidät sitten roudattiin pois sairaalan alueelta.

Siellä heidän sitten pitää olla viisi tuntia ja kuulemma viisi kummitustakin löytyy. Sitten elokuva onkin reilun tunnin verran säröistä musiikkia, välillä "asemanetsimis rätinää", välähdyksiä, kikkailua aikajanalla ja kliseisiä kuolemia. Näyttelijät ovat salkkarien tasoa.

Suurin ongelma oli, että minulla oli tavattoman tylsää tätä katsoessa. Puolen tunnin kohdalla yksinkertaisesti jaksaminen loppui, koska mitään ei tuntunut tapahtuvan. Kaikkia kohtauksia venytettiin hidastuksilla ja venytetyillä liikkeillä. Tarinaa olisi olisi ollut ehkä n. 25:n minuutin lyhytleffaan.

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Departed

Nyt on jenkeissä tullut ulos huikean Infernal Affairsin Hollywood - versio. Nimekkääseen kastiin kuuluu mm. Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson ja Mark Walhberg.

Ensimmäiset arvostelut leffasta lupaavat todella hyvää. On ollut jopa puhetta vuoden parhaasta leffasta. Scorese on tehnyt ison hitin ja monet näyttelijöistä tehnyt elämänsä roolityön. Nicholson kuulemma varastaa jokaisen kohtauksen pahan ruumiillistumana ilkeänä mafiapomona. Imdb:n listalla leffa on sijalla 161. Ei heti tule mieleen montaa 2000-luvulla ilmestynyttä leffaa joka olisi top 200 joukossa.

Pitäkää siis silmänne auki. Jos The Departed onnistuu edes puoliksikaan yhtä hyvin kun alkuperäinen Infernal Affairs, on leffadiggareille tiedossa suurta herkkua.

Ja jos et jostain syystä ole vielä Infernal Affairsia nähnyt, katso se nyt heti!

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Mr Scarface kirjoitti:
Oletko calvin nähnyt Malickin elokuvan Veteen piirretty viiva? Jos olet, niin koitko saman Déjà Vu ilmiön kuin minä? Elokuva alkaa samaan tapaan veden alta, aivan kuten tämä The new world, olin äimän käkenä ensimmäisten minuuttien aikana.
Tämä kysymys olikin jäänyt huomaamatta. En nyt ihan ehkä déjà vuta mutta kieltämättä elokuvissa on samankaltaisia elementtejä. Voimakkaimmin itseeni osui kuitenkin Smithin ja intiaanien suhde (kommunikointi, viattomuus) vs. Witt ja alkuasukkaat, muutamat musiikilliset kohdat, tunnelmaltaan kohtaus jossa Smith jää intiaanien vangiksi (tyhjyydestä ilmestyvät nuolet ja intiaanit vs. amerikkalaisten hyökkäys sumussa japanilaisten tukikohtaan), kuvauksellisia samankaltaisuuksia... Tunnelmien ja kuvien valikoitua uusiokäyttöä.

Tosin Veteen piirretty viiva iski ainakin minuun huomattavasti kovemmalla voimalla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
vlad kirjoitti:
Erikoistehosteista saat sitten syyttää suomalaisia koska suomalainen firma on takana erikoistehosteiden tekemisessä, tosin tuskin tuottajat kielteisesti niihin suhtautuivat koskapa tehosteet päätyivät leffaan saakka.
Jeps, taisi olla Matila-Röhr Productions, ellen väärin muista.

Leffa toimi mulle koulutusjaksoon saakka. Voi olla, että odotin vain liikoja, kun kyseessä oli mielenkiintoinen aihe ja muu, kuin jenkkien kokemuksia käsittelevä leffa, mutta jotenkin nuo hahmot olivat kuitenkin niin kliseisiä ja arvattavia. Erikoistehosteet vain kruunasivat pettymykseni.

Decimal kirjoitti:
Ei heti tule mieleen montaa 2000-luvulla ilmestynyttä leffaa joka olisi top 200 joukossa.
Aika monta oli 200 parhaan joukossa pelkästään Hollywood kamaakin, lisäksi vielä eurooppalaiset ja aasialaiset.

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Shiri - Kuin kala vedessä

Kuka löysi äsken Yle-Teemalta yllämainitun leffan.
Jumalauta mitä actionia!!!
Toimintaelokuvana se hakkasi mennen tullen suurimman osan vastaavista Hollywood-tuotannoista. Meni heti ostoslistalle, jos joskus löytyy dvd:nä.
Ai niin. Elokuva oli muuten korealainen.

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Mr. Walker kirjoitti:
Kuka löysi äsken Yle-Teemalta yllämainitun leffan.
Jumalauta mitä actionia!!!
Toimintaelokuvana se hakkasi mennen tullen suurimman osan vastaavista Hollywood-tuotannoista. Meni heti ostoslistalle, jos joskus löytyy dvd:nä.
Ai niin. Elokuva oli muuten korealainen.

Saattaa löytyä vaikka Stockmannilta, josta ostin omani noin vuosi sitten. Tuo suomalainen käännös tosin spoilasi leffan melkein yhtä pahasti kuin "Rita Haywoth - avain pakoon" aikoinaan...

Tervetuloa korealaisten leffojen maailmaan! Teema on näyttänytkin jo aika paljon noita, joku aika sitten tuli Friend, joka on sekin aika kova leffa. Ehkä paras korealeffa on kuitenkin Joint Security Area enkä ihmettelisi jos Teema senkin näyttäisi.

Niin ja tietenkin Oldboy ja Infernal Affairs pitää myös tässä yhteydessä mainita.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mr. Walker kirjoitti:
Elokuva oli muuten korealainen.

Harmi kun ei ole digi-boxia.

Mutta siltä seudulta (eli Etelä-Korea ja Japani) on tullut useitakin mielenkiintoisia leffoja tässä viimeisten vuosien kuluessa.

Etelä-Koreasta on tullut sellainen mielenkiintoinen tuttavuus kuin the Isle - tavallaan aika sadistinen leffa mutta samalla hyvinkin kiinnostava ja kiehtova tuttavuus.

Japanistakin on tullut useita varsin mielenkiintoisia tuttavuuksia, kuten Audition: leffan loppu on erityisen rankka ja sadistinen, Battle Royale: pääosassa mm. Takeshi Kitano, sairaalla tapaa viehättävä on myös Ichi - the Killer: leffan loppu on kaikella tapaa mielenkiintoinen ja kuvastaa hyvin sitä mihin äärimmäisyyksien tavoittelu voi johtaa.

Näitä leffoja ei kuitenkaan voi suositella kaikille, poikkeuksena ehkäpä Battle Royale, mikä soveltunee myös massojen leffaksi. Muut mainitsemani leffat ovat ehkäpä ennemminkin pienten piirien elokuvia jotka eivät herätä massoissa muuta kuin kauhistusta ja vastenmielisiä tuntemuksia.

vlad.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Näitä leffoja ei kuitenkaan voi suositella kaikille, poikkeuksena ehkäpä Battle Royale, mikä soveltunee myös massojen leffaksi.
Battle Royale oli alun mielenkiintoisen asetelman ja ehkä hivenen exploitatiivisen rakenteen jälkeen pienoinen pettymys. Idea ei ihan kantanut loppuun saakka, vaan lässähti ja menetti teränsä pahan kerran. Potentiaalia oli vaikka mihin, mutta osoittautui sitten aika keskinkertaiseksi tapaukseksi. Se on oikeastaan kumma, miten pienetkin asiat voivat kääntää kokonaisuuden aika keskinkertaisuuden suohon. Kertonee siitä, miten herkkä asia on käsikirjoitus ja sen kasassa pysyminen.

Katsomisen arvoinen silti, parhaimmillaan elokuva on todella häiriintyneen komea ja vinksahtanut.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Decimal kirjoitti:
Ei heti tule mieleen montaa 2000-luvulla ilmestynyttä leffaa joka olisi top 200 joukossa.
Minulle tulee aika monta mieleen.Tarkistuslaskennalla löytyi 37 kappaletta. Ja The Departed tuskin kauaa listalla pysyy kun löytyy lisää leffan nähneitä. Joka leffan piikki osuu julkaisun jälkeisiin hetkiin kun kaikki innokkaimmin leffaa odottaneet ryntäävät ensi-iltoihin.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Ehkä paras korealeffa on kuitenkin Joint Security Area enkä ihmettelisi jos Teema senkin näyttäisi.

No makuja on monenlaisia. Yritin katsoa sen aikanaan loppuun. En millään jaksanut.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Itse olen myös tykästynyt korealaisleffoihin. Kim Ki-dukin Bin-jip (Rautakolmonen) ja Bong Joon-Hon Gwoemul (The Host) ovat parin viime vuoden suosikkeja. R&A-festari on muuten julmetun hyvä paikka bongata korelaisleffoja

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Ehkä paras korealeffa on kuitenkin Joint Security Area enkä ihmettelisi jos Teema senkin näyttäisi.
Tuo ei kyllä iskenyt meikäläiseen tippaakaan, mutta Brotherhood of War oli mielestäni ihan ok.

Nuo vladin luettelemat leffat taidan jättää väliin, kun muistaakseni olen Ichistä pätkiä nähnyt. Toimivat ehkä joillekin, mutta mulle sadistinen siviiliväkivalta on ollut aina ylitsepääsemätön paikka. Tämä ei ole mikään moraalisaarna, mutta en yksinkertaisesti ymmärrä niitä kicksejä, joita jonkun pikkutarkasti kuvatun kidutuksen katsomisesta saa. Jännä juttu, että pystyn käsittelemään raa'ankin sotaleffan samaistumisestani huolimatta hyvin, mutta siviiliympäristöön tuotua väkivaltaa en kestä kuin kohtuullisissa määrissä. Mutta lienee parempi tiedostaa rajansa, jotta elokuvakokemukset ovat vastedeskin nautinnollisia.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Itse olen katsonut elokuvia koko ikäni, laidasta laitaan. Ajattelinkin kirjoittavani tänne elokuva-arvostelun, kun olen jonkun filkan katsonut. Leffoja katson lähinnä pääkanavilta, mutta joskus myös leffakanavilta, vuokralta tai leffassa.

Eilen tuli ykköseltä Kotikatsomo-sarjassa Koti-ikävä niminen leffa, jonka otin nauhalle kun en sitä suoraan ehtinyt katsoa. Katson sen luultavasti tänään ja kirjoitan jonkunnäköisen arvostelun.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos puhutaan parhaista korealaisista leffoista, niin ensimmäisenä tulee mieleen Oldboy http://www.imdb.com/title/tt0364569/

Vladin mainitsemat myös meikäläisen mieleen, varsinkin Ichi, mutta eivät pääse kyllä Oldboyn lähelle. Kannattaa katsoa...

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Rautanaamio

Katson tuon koti-ikävän myöhemmin, joten kirjoitan arvostelun rautanaamiosta, joka tuli tässä viikonloppuna. Saanpahan nyt myöskin 100:nen viestini kirjoitettua.

Rautanaamio on vuoden 1662 Ranskaan sijoittuva 3 muskettisoturia seikkailu, joka kertoo muskettisoturien myöhemmistä vaiheista. Tällä kertaa he päättävät vielä kerran yhdistää voimansa ja ryhtyä taistoon ilkeää kuningasta vastaan. Samaan aikaan Bastiljissa viruu salaperäinen vanki nimeltä Rautanaamio, josta kukaan ei oikein tiedä mitään. Muskettisoturit vapauttavat vangin ja päättävät tämän avulla toteuttaa suunnitelmansa syrjäyttää kuningas.

Leonardo Di Caprio tekee elokuvassa kaksoisroolin: omista kansalaisistaan piittaamattomana kuninkaana ja rautanaamiona. Caprio selviää rooleistaan ihan ok-tasoisesti. Parhaimman roolisuorituksen tekee kuitenkin John Malkovich D`Artagnanina. House-sarjan katsojille on tiedossa ylimääräistä hupia.

Elokuvassa ei ole juurikaan taistelua tai miekkailua, mutta olen jostain kuullut, että niin ei ollut tarkoituskaan. Elokuvassa oli hieman hidas kerronta ja se oli aavistuksen liian pitkä. Puhumista olisi voinut olla vähemmän. Elokuvassa on, kuten asiaan kuuluukin, taiteellista keskustelua, joka kuullostaa välistä hieman hassulta. Elokuvassa on myös joitakin sankaripuheita, jotka pudottavat pisteitä.

Elokuva on ihan kerran katsottava. Elokuvaa voi suositella eritoten niille, joita kiinnostavat hienot puvut ja vaatteet, joista aika iso plussa, vaikken puvuista niin paljoa perustakkaan. Myöskin jos linnan juhlat jäävät väliin, niin tämä elokuva on juuri sopiva siihen.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HIFK kirjoitti:
Parhaimman roolisuorituksen tekee kuitenkin John Malkovich D`Artagnanina.
Paitsi, että Malkovich ei esittänyt D'Artagnania, vaan Athosta. D'Artagnanin roolissa taasen oli Gabriel Byrne.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi (tyhmä) leffoja koskeva kysymys.

Olen tässä aivan viimeaikoina joutunut yllättävän ongelman eteen, nimittäin amazon.co.uk:n kautta en onnistu tilaamaan leffoja kortillani - herjaa aina ettei kortti ole voimassa tai kortin numerot ovat väärät tms. Kävin kuitenkin pankissa tänään ja kaiken pitäisi olla kunnossa, joten joudun siis vaihtamaan kanavaa josta hankkia leffoja.

Toki tiedän, että play.com on olemassa mutta olen sieltä käynyt tässä parina päivänä etsimässä leffoja ja levyjä mutta jokainen haluamani leffa/levy on ollut sellainen jota ei toimiteta Iso-Britannian ulkopuolelle (en kyllä tiedä sitäkään herjaisiko play.com myös kortistani).

Löytyykö siis muita luotettavia tahoja joista tilata leffoja tai musiikkia? Suomalaisista paikoista olen koettanut etsiä mutta turhaa touhua, ainoatakaan leffaa ei löydy Suomesta - ei edes engl.tekstein.

Erityisesti etsin Elem Klimovin leffa Idi I Smotri (Come and See).

vlad.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ulkomailta tilatessa R2-alueen levyjä käytän itse lähes aina joko Playta tai CD-Wow:ta. Valikoima ei ole Playn tasoa, mutta suhteellisen halpa paikka (ja itse asiassa alekoodeja tänne on saatavissa aika paljonkin) ja postikuluja ei tule edes Suomeen lähetettäessä kuten ei Playltakaan. Toimitusajat myös samaa luokkaa. Yksi uusi tuttavuus on puolestaan BlahDVD, joka toimi yhden tilauksen perusteella myös hyvin ja on edellisten tapaan suhteellisen edullinen ja postikuluton paikka.

Levyjä etsittäessä kannattaa käyttää DVD PriceCheckiä, joka etsii kaikki suosituimmat nettikaupat läpi. Miinuspuolena se, ettei tuo ihan luotettava aina tunnu olevan.

Play näytti olevan tuon Pricecheckin perusteella ainoa paikka, josta tuo Idi I Smotri löytyy.

edit. Hetkinen seis, kyllä tuon tilaaminen Suomeen saakka itselläni ainakin tuntuu onnistuvan. Ja nyt luulen tietäväni miksi tuo vladille herjasi. Play nimittäin vaihtoi äskettäin käytäntöään eikä enää suostu Britannian ulkopuolelta velottamaan puntahinnoilla, joten hinnat täytyy muuttaa euroiksi siitä pääsivun vasemmasta reunasta klikkaamalla EU:n lippua. Samalla ainakin itseltäni häipyi tuo valitus, ettei voida muualle kuin Britanniaan toimittaa.

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
pala kirjoitti:
Play näytti olevan tuon Pricecheckin perusteella ainoa paikka, josta tuo Idi I Smotri löytyy.

Löytyy mutta sitä ei vain toimiteta Iso-Britannian ulkopuolelle, yritin nimittäin ostaa sitä mutta turha vaiva. Huomasin sitten, että play.com:in etusivulla on linkki "International" jota kautta pääsee ilm. osastolle jolta ulkomailla asuvat voivat ostaa tuotteitaan (EU lasketaan näköjään ulkomaiksi) mutta sen valikoima on aivan onneton, sieltä ei löytynyt Idi I Smotria eikä Auditionia eikä muitakaan leffoja joita minä olen koettanut metsästää.

Amazonin kautta löytyy/löytyi myös Idi I Smotri (eli Come and See) mutta koska amazonin kanssa on korttiongelmia on koetettava löytää leffat jotain muuta kautta.

vlad.

edit: Kiitos vinkistä pala, pitää kokeilla tuota lipun (maksuvaluutan) vaihtamista toiseksi nyt heti - josko onnistaisi.

Nyt onnisti, eikä ainakaan vielä tullut mitään herjausta kortin suhteen. Josko nyt pääsisin sitten tutustumaan hyvät arvostelut saaneeseen elem Klimovin leffaan.

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Toki tiedän, että play.com on olemassa mutta olen sieltä käynyt tässä parina päivänä etsimässä leffoja ja levyjä mutta jokainen haluamani leffa/levy on ollut sellainen jota ei toimiteta Iso-Britannian ulkopuolelle (en kyllä tiedä sitäkään herjaisiko play.com myös kortistani).
Mitä ihmettä? Tietääkseni kaikki Play:ssa myytävät tuotteet on tilattavissa muuallekin Eurooppaan. En sitten tiedä, jos tuote ylittää tullirajan, joka on jotain 40 euron päällä, että miten sitten. Tuskin yksikään elokuva siellä niin paljoa maksaa kuitenkaan? Todennäk. kortissasi on sitten jokin vika, tai muuta. Kaikki Visat ja ainakin Nordean ja Sampon electronit pitäisi kelvata Play:ssa kyllä. Olen itse sieltä musiikkia, pelejä ja yhden musiikki DVD:n tilannut. Kaikki on tulleet perille.

Enkä ole missään huomannut mainintaa, ettei Brittein saarten ulkopuolelle toimiteta. Vai onko siellä kenties jonkinlainen käytettyjen tuotteiden myyntipuoli myös, sieltä voisin ymmärtää jos joku ei artikkeliaan lähetä muualle Eurooppaan.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ted Raikas kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tietääkseni kaikki Play:ssa myytävät tuotteet on tilattavissa muuallekin Eurooppaan.

Nyt onnisti minullakin, piti vain ensin vaihtaa maksuvaluutta punnista euroihin - itse en tätä ollut hoksannut kun viimeksi tilatessani saattoi maksaa vielä punnissa (mikä taisi tulla hivenen halvemmaksi). Eli play:n tuotteiden tilaaminen onnistuu sujuvasti muuallekin Eurooppaan - oli vaan minun moka etten hoksannut tätä valuutan vaihtosysteemiä, siinä syy miksi herjasi minulle kaiken aikaa.

vlad.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Nyt onnisti minullakin, piti vain ensin vaihtaa maksuvaluutta punnista euroihin - itse en tätä ollut hoksannut kun viimeksi tilatessani saattoi maksaa vielä punnissa (mikä taisi tulla hivenen halvemmaksi).
Aivan. Se muuttui tässä taannoin. Kyse kaiketi siitä, että Play:ssa huomasivat, että jos esim. Suomesta tilaava maksaa ostoksensa punnissa, se tulee hieman halvemmaksi kuin jos suoraan euroina ostaisi. Itse käytin juuri tuota temppua aina, koska säästin siinä hieman. Enää se ei vaan onnistu. Play on toki onneksi kohtuu edullinen nettipulju muutenkin, ettei tuo nyt maailmaa kaadakaan.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ted Raikas kirjoitti:
Aivan. Se muuttui tässä taannoin. Kyse kaiketi siitä, että Play:ssa huomasivat, että jos esim. Suomesta tilaava maksaa ostoksensa punnissa, se tulee hieman halvemmaksi kuin jos suoraan euroina ostaisi. Itse käytin juuri tuota temppua aina, koska säästin siinä hieman. Enää se ei vaan onnistu. Play on toki onneksi kohtuu edullinen nettipulju muutenkin, ettei tuo nyt maailmaa kaadakaan.

Play.com samalla tarkisti Euron kurssiaan, joten enään tulee takkiin n. 20cnt per leffa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy