Jatkoajan leffakerho

  • 2 434 155
  • 12 365

PuckFutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli tuossa joululomalla katseltua Prey. Tuo oli saanut aiemmin huomiota, ja ymmärrän ristiriitaiset arviot.
Itsekin tykkäsin ideasta ja tapahtumapaikoista, ja kyllähän tuo viihteenä meni. Mutta täytyy sanoa että ikävän latteaksi jäi. Naisheimolainen oli pääosassa ja hän oli ilmeisesti määrätty onnistumaan, kävi mitä kävi. Ei siinä mitään mutta kun nyt kokonaisuus jäi itse Predatoria myöten valjuksi. Parasta koko leffassa oli se karhutappelu.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Katsoo sen yhden leffan päivässä/illassa, niin saa 365. Eikai se niin vaikeaa voi olla?
Voi olla, kun päivään pitää mahduttaa lisäksi duunit, nukkuminen, sali, kolme vuotiaan pojan hoito jos vaimolla iltavuoro, parisuhdeaika jos vaimolla aamuvuoro ja pari vanhempaakin lasta pyörii vielä kotona. Ei siinä enää paljon leffoille arkipäivinä jää aikaa, viikonloppuisin yritän katsoa leffan tai kaksi.


Jostain olisi yritettävä löytää aikaa käydä katsomassa Avatar 2 itiksen IMAX salissa. Kahdelle lipulle tulee hintaa miehekkäät 48 euroa, eihän näissä hinnoissa ole oikeasti enää mitään järkeä. Edellinen leffa minkä olen teatterissa asti käynyt katsomassa oli uusin Bond, niin ehkä sitä voi kerran tuollaisen hinnan maksaa..
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jostain olisi yritettävä löytää aikaa käydä katsomassa Avatar 2 itiksen IMAX salissa. Kahdelle lipulle tulee hintaa miehekkäät 48 euroa, eihän näissä hinnoissa ole oikeasti enää mitään järkeä. Edellinen leffa minkä olen teatterissa asti käynyt katsomassa oli uusin Bond, niin ehkä sitä voi kerran tuollaisen hinnan maksaa..
On kyllä nuo yksittäiset lipunhinnat paisuneet aikamoisiksi, mutta ei niitä kannatakaan maksaa, jos edes silloin tällöin käy leffassa. Kaksi lippua IMAXiin maksaa 48 euroa, mutta 59 eurolla saa sinne neljä sarjalippua (voimassa puoli vuotta). Halvimmillaan IMAX-lipun hinnaksi tulee 13,22€/kpl, mutta siihen pitääkin jo ostaa 9 kappaletta sarjalippuja.

Käyn aika usein leffassa, mutta hinta on pysynyt vielä suht siedettävänä sarjalipuilla. Mä käytän perussarjalippuja, jotka maksaa 11€ kappaleelta yhdeksän lipun nipussa, ja IMAXiin ja muihin erityisiin voi ostaa lipun normisarjiksella ja muutaman euron välirahalla.
 

Teresa

Jäsen
Katsoin joulun aikoihin Malignant-nimisen kauhuleffan, kun se kerran oli pukinkontista paljastunut. Kyseessä on vuonna 2021 ilmestynyt tekele James Wanilta, joka tunnetaan myös muun muassa Saw-elokuvasarjan luojana. Saweissakin oli toki tiettyjä ongelmia, mutta tuo Malignant oli omasta mielestäni täyttä roskaa. Tosin ympäripyöreän takakansitekstin perusteella sitä ei olisi mitenkään voinut päätellä, joten en minä pukkia tästä epäonnistuneesta katseluelämyksestä syytä. Laitan tarkemman arvion spoilereihin, koska en oikein tiedä, mitä tästä voisi kirjoittaa paljastamatta jutun juonta.

Elokuvassa päähenkilö nimeltä Madison Mitchell alkaa nähdä näkyjä murhista, jotka tapahtuvat oikeasti. Erinäisten vaiheiden jälkeen käy ilmi, että Madisonin takaraivosta oli hänen varhaislapsuudessaan törröttänyt parasiittikaksonen nimeltä Gabriel, joka oli saatu suurilta osin kirurgisesti poistettua. Aivot olivat kuitenkin jääneet Madisonin pääkopan sisälle, joten ne sitten aktivoituivat myöhemmin uudestaan ja paha kaksonen putkahti jälleen esille. Se sai ajoittain Madisonin kehon valtaansa ja tekemään mitä julmimpia hirmutekoja. Juoni oli siis sanalla sanoen aivan älytön, eikä myöskään tuntunut ainakaan minun mielestäni järin persoonalliselta, sillä eräs vuosia sitten lukemani Stephen Kingin kirja noudatteli pitkälti samaa ideaa – joskin siinä paha kaksonen taisi kuitenkin elää päähenkilöstä irrallisena eikä majaillut hänen kalloonsa kiinnittyneenä. Itse tykkään enemmän sellaisesta suht realistisesta kauhusta, jossa yliluonnollisia elementtejäkin saa kyllä olla mausteena, mutta niille tulisi olla osoitettavissa myös vaihtoehtoinen luonnollinen selitysmalli, jotta tarina säilyisi uskottavana. Malignant meni kaikin puolin yli niin että heilahti. Toki tuossakin oli yritetty rakentaa tapahtumille jonkinlainen väkisin väännetty tieteellinen selitys sen parasiittikaksosen muodossa, mutta ei ollut millään muotoa loogista, että kaksonen pystyi muka yhtäkkiä regeneroimaan itsensä uudestaan täyteen kukoistukseensa, vaikka oli kerran jo saatu irrotettua Madisonin pääkopasta. Väkivaltaa leffassa riitti myös enemmän kuin omiksi tarpeiksi ja varsinkin loppua kohden se yltyi suoranaiseksi verellä mässäilyksi, mikä ei myöskään viehättänyt minua tällaisena hienovaraisen psykologisen kauhun ystävänä. Lisäksi kauhistelukohtaukset toistivat melkoisesti itseään eikä juoni ollut muutenkaan kovin kaksinen. Tulipahan kuitenkin katsottua – ei tästä oikein muuta positiivista voi sanoa, eikä tuokaan kai nyt erityisen positiivista ollut.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jostain olisi yritettävä löytää aikaa käydä katsomassa Avatar 2 itiksen IMAX salissa. Kahdelle lipulle tulee hintaa miehekkäät 48 euroa, eihän näissä hinnoissa ole oikeasti enää mitään järkeä. Edellinen leffa minkä olen teatterissa asti käynyt katsomassa oli uusin Bond, niin ehkä sitä voi kerran tuollaisen hinnan maksaa..

Kyllä tuo Avatar niin hienoa katsottavaa oli että jos johonkin niin tuonne kannattaa mennä. Itselläni edelliset leffat teatterissa olivat uusin Bond ja Top Gun-Maverick.
 

Jeffrey

Jäsen
Jostain olisi yritettävä löytää aikaa käydä katsomassa Avatar 2 itiksen IMAX salissa. Kahdelle lipulle tulee hintaa miehekkäät 48 euroa, eihän näissä hinnoissa ole oikeasti enää mitään järkeä. Edellinen leffa minkä olen teatterissa asti käynyt katsomassa oli uusin Bond, niin ehkä sitä voi kerran tuollaisen hinnan maksaa..

Se on ihan totta, että kaikki tuntuu maksavan nykyään melkoisesti. Vuokrasin itse suoratoistopalvelusta elokuvan viime viikolla, ja sekin oli 20e per vuokraus.

Hintojen puolesta Finnkinolla kannattaa ostaa noita sarjalippuja. Nyt näyttää olevan 4 lipun superlippupaketti 59€ ja nuo superliput taitavat käydä sellaisenaan myös IMAX:n.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta Finnkino voisi hinnoitella leffoja nykyistä joustavammin.

Kolmetuntinen Avatar uusimmassa Imax-salissa voikin maksaa sen 20e. Toinen asia on sitten se, jos menen katsomaan 1h 30 min kestävän kotimaisen draamaelokuvan sunnuntai-iltana. Hinta on silti melkein samat, vaikka sali on lähes tyhjä ja leffa puolet lyhyempi.

Elokuvateatterit ovat jo pitkään olleet menossa siihen suuntaan, että ihmiset haluavat nähdä ne Bondit, Marvelit ja muut "spektaakkelit", jotka kestävät pitkään ja tuovat jotain lisäarvoa suhteessa suoratoistoon. Pienissä ja "hiljaisissa" peruselokuvissa tuntuu tyhmältä maksaa kymmeniä euroja pelkistä nahkaistuimista ja vähän isommasta ruudusta.
 
Nykyään on tarjolla myös leffateattereissa pyöriviä leffoja, joiden vuokraus huitelee siellä parinkympin hujakoilla.

Edelleen kysyn, että missä? Apple TV ainakin tarjoaa elokuvateattereissa pyöriville elokuville vain osta-hintaa sillä 15-20 egen hinnalla ja vuokraus tulee mahdolliseksi vasta myöhemmin.

Esim. tällä hetkellä Triangle of Sadness on ostettavissa Apple TV:stä, Viaplaysta tai SF:stä, mutta ei näyttäisi olevan vuokralla missään.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Edelleen kysyn, että missä? Apple TV ainakin tarjoaa elokuvateattereissa pyöriville elokuville vain osta-hintaa sillä 15-20 egen hinnalla ja vuokraus tulee mahdolliseksi vasta myöhemmin.

Esim. tällä hetkellä Triangle of Sadness on ostettavissa Apple TV:stä, Viaplaysta tai SF:stä, mutta ei näyttäisi olevan vuokralla missään.
Piti ihan tarkistaa Elisa Viihteestä ja sieltä saa nimenomaan ostaa tuon mainitsemasi leffan hinnalla 13.70€.
Vuokralle se on tulossa 6.2.2023 eli nyt sen voi vaan ostaa.
 

Buster

Jäsen
Luoja siunatkoon niitä ihmisiä, jotka antoivat vihreää valoa Damien Chazellen Babylonille. Koska tuollainen elokuva ei tule millään suoraan teattereiden lippuluukuilla pääsemään nollatulokseen, sen luulisi olleen kaikille selvää jo aikaisessa vaiheessa. Kyseessä siis elokuva 1920-luvun Hollywoodista, joka oli vielä elokuvanteon villi länsi ja jota pidettiin muualla Yhdysvalloissa moraalittomien ihmisten paheiden pesänä - uutena Babylonina. Ja siitä mitä sitten tapahtui, kun äänielokuva tuli ja muutti kaiken yhdessä yössä. Eli tämä on kuin likainen tabloidiversio Laulavista sadepisaroista, eli Singing In the Rainista.

Tuoreeltaan ei oikein viitsi sanoa kuin, ettei elokuvana ihan koherentein ja kenties hallituinkaan kokonaisuus, mutta oli huumaavat ja menevät kolme tuntia. Ei liikoja pelattu varman päälle ja hauskakin oli. Justin Hurwitzin revittelevä sävellys teki kanssa aika paljon raskasta työtä emotionaalisella puolella ja aiheutti yhdessä tunnelman sekä yleisen haikeuden kanssa pienimuotoista itkuntuherrusta pariin otteeseen.

Pitkään olen halunnut/aikonut Kevin Brownlow'n "The Parade's Gone By":n lukea, mutta nyt voisi laittaa vauhtia asian suhteen. Siihen perään sitten tuo juoruisa ja ei-paikkansa pitäviä tarinoita omaava Hollywood Babylon Kenneth Angerilta, josta elokuva oli aika paljon ammentanut. Niiden jälkeen sitten uutta katselua omilla vehkeillä sitten kun tuon saa levyllä joskus.
 
Viimeksi muokattu:

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luoja siunatkoon niitä ihmisiä, jotka antoivat vihreää valoa Damien Chazellen Babylonille.
Tämä leffa oli just sopivalla tavalla häiriintynyt ja adhd. Tykkäsin huumorista, eikä reilun kolmen tunnin aikana tarvinnut kelloon vilkuilla. Aika monesti tuli fiilis, että tätä en kyllä odottanut tulevan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oscar ehdokkuudetkin on jo julkaistu... “Everything Everywhere All at Once,” keräsi eniten ehdokkuuksia eli 11. Seuraavina tulivat “All Quiet on the Western Front” ja “The Banshees of Inisherin” molemat yhdeksällä ehdokkuudellaan.

...ja The Menu taisi jäädä vaille ensimmäistäkään. Kaipa tuo Länsirintamalla ei mitään uutta pitää laittaa katsantolistalle, vaikka aihepiiri alkaakin olla aika kaluttu.

---

Yrittelin lämmitellä itseäni uutta Avataria varten, tuolla aiemmalla 09-versiolla. Kaksi kertaa yritin ja pääsin tuonne 80 minuuttiin, mutta on vaan niin sontaa, että saa jäädä se loppu 100 minsaa, että tämä uusi tekele ihan kokonaisuudessaan katsomatta.
 

Buster

Jäsen
Yllättävän paljon tuli katselutyötä näiden ehdokkuuksien myötä. Luulin pääseväni vähemmällä, mutta pitää tuo Everything Everywherekin katsoa toistamiseen, kun ensimmäinen kerta meni vähän ohi jollain tapaa... kai? Näin olen sen tulkinnut ja päättänyt jo ennen näitä ehdokkuuksia, joten ei muuta kuin uutta katselukertaa sisään. On sitten parempi mielipidekin, kun pitää alkaa voittajia sumplimaan.

Kuten todettua, Elvis, Avatar ja Top Gun 2 Parhaan elokuvan ehdokkaina. The Batman sinne ei mahtunut. Ei yllätyksiä. Ehkä voittajaveikkauksen - jos tekee - kohdalla sitten voi intoutua katselemaan, että mitä muita siellä olisi voinut tai ehkä pitänyt olla ehdolla. Nyt ei ehtinyt ennen ehdokkuuksien julkistamista ja nytkään ei jaksa alkaa sämplimään.

Aika kevyeltä nuo pääosanäyttelijöiden listat näyttävät ensimutustelulla, mutta ehkä se oli tämän vuoden taso kuten jo elokuvistakin ehkä on havaittavissa. Babylonin vähän odotti pääsevän Parhaan elokuvan joukon jatkoksi, sekä Margot Robbien ehdolle naispääosaan, koska Hollywood kuitenkin tykkää elokuvista itsestään - ainakin niin sanotaan. Robbie nyt olisi aikalailla ansainnut tuolla jo ollakin, vaikka vähän samalla kaoottisella energialla se veti vaikka I, Tonyassakin ja aika monissa muissakin rooleissaan.

Onhan tuo James Cameroninkin poissaolo ohjaajien listalta pieni yllätys, vaikka nyt ehdolla oleva viisikko on kyllä niin kova, ettei voi väittää vastaan ja hyvä näin.

Andrea Riseborough nousi vähän puskista. Tiedä edes kampanjoitiinko häntä mitenkään olennaisesti, mutta monet A-listan näyttelijät järjestivät vissiin eräänlaisen ruohonjuurikampanjan Riseboroughn ehdokkuuden puolesta mm. Amy Adamsin ja Kate Winslettin johdolla. Vastaavasti Till-elokuvasta Danielle Deadwyleria odotettiin ja jäi ulos.

Sama Paul Mescalilla kuin Riseborough'lla. Paljon kiitelty tuota Aftersun-elokuvaa ja roolisuoritusta, mutta ei tuon profiilin elokuvista ole oikein ylletty ehdokkuuksiin. Joten siinä mielessä yllätys. Roolisuorituksen perusteella ilmeisesti ei.

Brian Tyree Henry ei yllättänyt, koska olin Causewayn jo Jennifer Lawrencen takia katsonut ja kävi niin, että Henry vangitsi mielenkiinnon ja tätä vähän ehkä osasi haistella. Vastaavasti Paul Danon puuttuminen on sääli, kun paljon sitä suoritusta ennakkoon kehuttiin ja pidettiin aika varmana ehdokkaana. Hirsch tuli samasta elokuvasta scene stealerillään ehdolle asti.

Ja miten Fraser jää The Batmanin kuvauksesta ulos, koska pidin häntä jopa voittajaehdokkaana. Elvis... 8 Oscar-ehdokkuuden elokuva. Oukei. Toki ihan ansaittua, kun ei ohjaaja ole ehdolla. Vaikka vastaavasti rakastan Great Gatsbya kaikessa eksessiivisyydessään.

Nyt jo kritisoidaan, että missä ovat naisohjaajat. Mutta missä ovat validit ehdokkaat? Wells Aftersunista on jälkiviisautta nyt kun Mescal nostettiin siitä yllättäen ehdokkaaksi. Mutta Sarah Polley olisi Women Talkingista varmaankin voinut olla sellainen, täytyy nähdä elokuva. Woman Kingista ja She Saidista nyt ei ainakaan ole tuohon joukkoon asiaa. Valittu viisikko vaikuttaa aika betoniselta.

On ollut niin hemmetinmoinen kiire, ettei näitä ole oikein viime vuoden tapaan ehtinyt jo hyvissä ajoin sämpliä ja miettiä. Eikä ole elokuviakaan tullut sillä silmällä katseltua ja laitettua muistiin, että tästä voisi kuvaus tai lavastus, tai efektit, tai näyttelijä olla ehdolla. Lähinnä yrittänyt stressitasot saada siihen supistettua, että elokuvaan on edes jotenkin pystynyt keskittymään. Aina ei ole onnistunut, koska Argentiinan jätin kesken johonkin puoleen tuntiin. Nyt pitää ottaa uusi yritys ennen gaalaa.

Tässä lista, mistä streamauspalveluista noita näkee. Tietysti vuokrattuakin saa monista muista paikoista:

Netflix: All Quiet on the Western Front, Blonde, Glass Onion: A Knives Out Mystery, Bardo, The Elephant Whisperers, The Martha Mitchell Effect, RRR, Guillermo Del Toron Pinokkio, The Sea Beast
HBO Max: Elvis, Navalny, The Batman
Viaplay: Everything Everywhere All at Once,
SkyShowtime: Top Gun: Maverick
AppleTV+: Causeway, The Boy, the Mole, the Fox and the Horse
Disney+: Black Panther (1.2.), Fire of Love, Turning Red (Punainen), Le Pupille
Amazon Prime: Argentina 1985
Youtube: Haulout (New Yorkerin kanavalla), Stranger at the Gate (New Yorker), The Flying Sailor (New Yorker), My Year of Dicks (ainakin toistaiseksi löytyy edufly-kanavalta)
New Yorkerin nettisivu: Ice Merchants (jenkki VPN:n vaatinee), Night Ride (sama)

Vain vuokraus tässä vaiheessa: Triangle of Sadness (Viaplay, AppleTV jne.), The Quiet Girl (UK:n Prime Video mm., ja löytää myös DVD:llä), Marcell The Shell With Shoes On (vaatinee vähintään VPN-kikkailua vuokraus)

Teattereissa: Avatar 2, Babylon, Saapasjalkakissa 2, Mrs. Harris Goes To Paris (13.3. DVD julkaisu)
Tulossa teattereihin: The Banshees of Inisherin (3.2.), The Fabelmans (17.2.), Tar (24.2.), The Whale (3.3.), Aftersun (14.4. teattereissa, mutta tulee dvd:lle esim. Amazonissa helmikuun 20.), Valon Valtakunta - Empire of Light (3.3.), All the Beauty and the Bloodshed (10.2.), Close (3.3.)

Ei tietoa: Women Talking, Living, To Leslie (eri alueen iTunesista löytyy ja jos Vuduun pääsee), All That Breathes (pitäisi olla HBO:n, mutta ei ole vielä kai Maxilla), How Do You Measure a Year?, Eo, Tell It Like a Woman, An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It, An Irish Goodbye, Ivalu, The Red Suitcase

EDIT: Unohtui se varsinainen asia, miksi tulin topikkiin. Razzie-ehdokkuus Firestarterista n. 12-vuotiaalle tytölle, joka vasta aloittelee uraansa. On ollut vaikea aina pitää tuota gaalaa mielekkäänä, mutta välillä sen on osannut nähdä hauskana vastapainona tuolle kaikelle pinnallisuudelle - etenkin kun kohteena on ollut urallaan rutinoituneita isoja tähtiä, jotka siitä roolista on vielä saattanut tienata miljoonia ja jotka osaavat ottaa vastaan kritiikkiä, naljailua ja ehkä vihaakin. Nyt on menty kuitenkin vähän liian pitkälle? Toki katsoin leffan teatterissa - yksin - ja muistelisin ainakin nyt tässä valossa, ettei ollut ainakaan ihan paras nuoren näyttelijän suoritus. Mutta enemmänkin elokuva itsessään vaikutti kuuluvan 80-luvulle huonolla tavalla. Jokatapauksessa nostaa nyt tuolla lailla nuori - vielä kuitenkin julkisuudesta kokematon - fyysisesti ja persoonaltaan kehittyvä ihminen tikun nokkaan vain jonkun joutavan palkintogaalan takia, josta kukaan ei välitä loppuepeleissä ja jonka pitäisi olla kuitenkin hauskaa? Tai joka on ainakin parhaimmillaan silloin, kun se on hauskaa. Tuo ei ole reilua, tai hauskaa.
 
Viimeksi muokattu:

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Elvis, Top Gun ja Avatar ehdolla parhaaksi leffaksi? Onpas heikko leffavuosi.
Ei leffavuosi ollut heikko, vaan Oscars-gaala on totutusti täysi vitsi. Ihan oikeastiko joku arvostaa Oscareita/katsoo niitä, kun hyvin harvoin tuolla palkinnot/ehdokkuudet menee oikeaan osoitteeseen, vaan niitä jaellaan ties mille tekeleille.
Millä helvetin mittarilla esim. nuo kolme ovat parempia elokuvia kuin The Batman? Ei sitten millään.
Tai millä helvetillä The Batman ei saanut edes ehdokkuutta cinematography ja original score kategorioissa, kun todellisuudessa The Batmanin pitäisi voittaa nuo kategoriat selvästi äänen ja maskeerauksen lisäksi.
 

Bob Sacamano

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Eiköhän leffavuosi tosiaan ollut ihan hyvä siinä missä kaikki muutkin, tietysti aina se vuosi/pari menee ennenkuin on kunnolla kärryillä siitä mitä on tullut ja on vähän ehtinyt jotain näkemäänkin. Noita omia tähdityksiä kun katselee viime vuosilta niin aika samanlaisia ne kärkipään jakaumat alkaa olla, vaikka varsinaisia mestariteoksia ei löydykään joka vuosi.

Parhaan elokuvan oskar-ehdokkaista ennakkoon parhaat on vasta tulossa elokuvateattereihin, joten hankala sanoa sen suurempaa, mutta aika perinteiseltä listalta tuo vaikuttaa. Tár ja Inisherin ennakko-odotuksissani parhaat, joten pettymykset ovat vasta edessäpäin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei leffavuosi ollut heikko, vaan Oscars-gaala on totutusti täysi vitsi. Ihan oikeastiko joku arvostaa Oscareita/katsoo niitä, kun hyvin harvoin tuolla palkinnot/ehdokkuudet menee oikeaan osoitteeseen, vaan niitä jaellaan ties mille tekeleille.
Millä helvetin mittarilla esim. nuo kolme ovat parempia elokuvia kuin The Batman? Ei sitten millään.
Tai millä helvetillä The Batman ei saanut edes ehdokkuutta cinematography ja original score kategorioissa, kun todellisuudessa The Batmanin pitäisi voittaa nuo kategoriat selvästi äänen ja maskeerauksen lisäksi.
Ei itse patsaalla olekkaan väliä vaan kun leffoja tulee helvetillinen mälli joka vuosi niin oscarehdokkuudet antavat vähän helpotusta että mitä katsoa.. näin siis yleensä mutta tänä vuonna näyttää heikolta.

Toki väärinymmärretty woke ohjaa myös valintoja.

Joskus muinoin gaala oli ihan hyvää viihdettä riippuen toki juontajasta mutta sekin on kustu viime vuosina kun on menty ilman.
 
Ei leffavuosi ollut heikko, vaan Oscars-gaala on totutusti täysi vitsi. Ihan oikeastiko joku arvostaa Oscareita/katsoo niitä, kun hyvin harvoin tuolla palkinnot/ehdokkuudet menee oikeaan osoitteeseen, vaan niitä jaellaan ties mille tekeleille.
Millä helvetin mittarilla esim. nuo kolme ovat parempia elokuvia kuin The Batman? Ei sitten millään.
Tai millä helvetillä The Batman ei saanut edes ehdokkuutta cinematography ja original score kategorioissa, kun todellisuudessa The Batmanin pitäisi voittaa nuo kategoriat selvästi äänen ja maskeerauksen lisäksi.

Jokaisella on varmaan mielipide, mutta ei tuo sinun mielipiteesi nyt ole mikään ainoa oikea. Ehkä Oscarit eivät vaan tykkää katsella Teletappeja. Joku raja siinäkin, montako kertaa joku sama elokuva tehdään uudestaan, uudestaan ja uudestaan…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös