Jatkoajan leffakerho

• 2 409 240
  • 12 325

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
American History X? Kaikkihan tuon on nähnyt tosin...

Spike Leen Clockers?

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
American History X? Kaikkihan tuon on nähnyt tosin...

American History X on hieno elokuva, mutta on tosin tullut nähtyä monestikin, mutta kiitos mielenkiinnosta.

Spike Leen Clockers?
Ok, tätä näytetään suositeltavan muuallakin, joten tähän olisi päästävä käsiksi.

Blood in blood out eli samaa verta. Saakelin hyvä pätkä.

Uskotaan, toivottavasti löytyy suomeksi tekstitettynä.

Spike Leen leffat, varsinkin Clockers voisi sopia tähän kuvaukseen. Myös Menace II Society kannattanee tsekata.

Lienee loistopätkä, koska tätä suositellaan niin kovasti. Menace II Society menee kanssa hankintalistalle.

Pakkipari kirjoitti:
Tässä ei sovi unohtaa klassikkoa Boyz 'n the Hood.

Jep, tämän eeppisen hood-kuvauksen olen kertaalleen nähnyt, ja itse asiassa tämä elokuva aiheutti innostukseni ns. hood-elokuviin. Myös Bad Boys, jonka pääosaa esittää Sean Penn on hyvä kuvaus hood-piireistä ja nuorisovankilatouhuista.

Lisää vinkkejä otetaan vastaa.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Uskotaan, toivottavasti löytyy suomeksi tekstitettynä.

Kyllä tuo suomisubeilla löytyy. Yllättävän harva tätä on nähnyt tai sitten siitä ei vaan pidetä meteliä.

Edit. Näemmä IMDB:n arvostelussa 7,7 tähteä.

Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan toi tänään töllöstä putkahtava Dreamgirls katsottava leffa? Siis muutenkin kuin siksi, että siinä on jumalainen Beyoncé.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onkohan toi tänään töllöstä putkahtava Dreamgirls katsottava leffa? Siis muutenkin kuin siksi, että siinä on jumalainen Beyoncé.

Vaimolta kun nyt kysyin tuota niin sanoi, että hyvä raina on. Meillä on suht sama maku leffojen suhteen eli täältä tulee puoltoääni.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä väki tykkää sellaisista elokuvista kuin Inglorious Bastards ja Public Enemies? Edellistä en ole nänhyt, mutta Inglorious Bastrads on hyllyssä ja kohta pitäisi katsoa se muijan kanssa. Public Enemies oli ainakin minun mielestäni kauheaa paskaa.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Mitä väki tykkää sellaisista elokuvista kuin Inglorious Bastards ja Public Enemies? Edellistä en ole nänhyt, mutta Inglorious Bastrads on hyllyssä ja kohta pitäisi katsoa se muijan kanssa. Public Enemies oli ainakin minun mielestäni kauheaa paskaa.

Aika jännä että oma elokuvamakuni menee suht samoja teitä kuin yllekirjoittaneen.

Elikkäs, en tykännyt Public Enemiesistä, en tiedä olenko huono arvostelemaan leffoja tai jotain mutta se on vaan niin pirun tylsä ja pitkäveteinen.

Inglourious Basterds (huomaa kirjoitustyyli) taas on varsin hyvä pätkä. Tarantinoa parhaimmillaan, verisiä lähikohtauksia ja todella hyviä näyttelijäsuorituksia...tai sitten en tosiaan ymmärrä leffoista yhtään mitään =)

Olisko Jatkoajan Leffakerholla suositella elokuvia, joissa on kunnon hood-meininkiä ja jengi- sekä vankilarikollisuutta?

On toki. American Me. James Edward Olmos on vissiin käsikirjoittanut, ohjannut ja näyttelee vielä pääosaa. Mukana myös William Forsythe. Kuulostipa homolta esittelyltä..

Mutta tosiaan. Elokuva on paras lajissaan ja yksi parhaita ikinä. Käsittelee jengejä sekä vankilaa. Lähinnä tosin vankilaa. En käsitä ihmisten tarvetta mainostaa Blood in, blood outttia, joka on suorastaan paska tuohon verrattuna. Molemmat aika samaa tarinaa tosin kertovat.

http://www.imdb.com/title/tt0103671/

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kaikille kotimaisen elokuvan ystäville tiedoksi että YLE tekee VL Musiikin kanssa todellisen kulttuuriteon ja julkaisee lopultakin Katsastus -elokuvan DVD:llä helmikuussa 2010. DVD:t on jo nyt ennakkomyynnissä ja tuskin olen kovin väärässä jos sanon että tulevat menemään kuin kuumille kiville. Sen verran odotetusta tapauksesta on kyse. Omalla kohdallani lähti tilaukseen saman tien kun näin tuon mainoksen.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Olisko Jatkoajan Leffakerholla suositella elokuvia, joissa on kunnon hood-meininkiä ja jengi- sekä vankilarikollisuutta?
Blood in, Blood out eli toiselta nimeltään Bound by Honor on kyllä aika hieno leffa. Myös Spike Leen elokuvat aiheesta toimivat, oma suosikkini on Do the Right Thing. Francis Ford Coppolalta löytyy sellaiset leffat kuin Rumble Fish ja The Outsiders, jotka kertovat aiheesta, mutta en ole niitä vielä katsonut. Ovat kuitenkin listalla. Joku ko. elokuvat nähnyt voisi kertoa, onko ne mistään kotoisin. Imdb:n perusteella oletus on se, että tuskin niissä hirveästi metsään mennään.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Elikkäs, en tykännyt Public Enemiesistä, en tiedä olenko huono arvostelemaan leffoja tai jotain mutta se on vaan niin pirun tylsä ja pitkäveteinen.

Inglourious Basterds (huomaa kirjoitustyyli) taas on varsin hyvä pätkä. Tarantinoa parhaimmillaan, verisiä lähikohtauksia ja todella hyviä näyttelijäsuorituksia...tai sitten en tosiaan ymmärrä leffoista yhtään mitään =)

Samoilla linjoilla kimmon kanssa. Public Enemies oli varmasti vuoden yksi kovimpia pettymyksiä. Michal Mann fanina kävin jopa teatterissa katsomassa kyseisen pätkän ja puolessa välissä kävi mielessä jopa poislähtö, eka puolikas oli aikamoista kuraa. Ei se toinenkaan puolikas hyvää ollut, mutta pelasti ehkä sen verran, että en sitten lähtenytkään. **/*****

Paskiaisen olin joululahjaksi tilannut ja itse kyllä tykkäsin. Vaikka leffassa oli Tarantinomaisen tyyliin pitkiä kohtauksia (ja en itse yleensä Tarantinon leffoista pidä), niin Paskiaisista pidin kyllä. Hyvää huumoria, hienoja näyttelijäsuorituksia ja muutenkin kaikinpuolin tyylikäs leffa. ****/*****

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Katselin tänään juuri Hurt Lockerin ja aika ristiriitaiset fiilikset jäi. Leffa kesti yli 2 tuntia joka meni todella nopeasti mutta ei tuo mielestäni kovin hääppöinen elokuva ollut. Sotadraama olisi kai oikea termi kuvaamaan tuota tekelettä. Arvosanaksi antaisin 7.

Joo taytyy sanoa etta aika pintaraapaisuksi tuo kuitenkin jai. Odotin ehka tuon menevan enemman Thin red line:n suuntaan, pohdiskeluksi sodan luonteesta, mutta loppujen lopuksi elokuvassa ei sitten pohdiskeltu sen suuremmin eika siina mitaan ihmeempaa viestia ollut. Ellei tuossa sitten haettu sita etta jos olet adrenaliininarkkari, Yhdysvaltain armeija on sinulle hyva paikka ja kannattaa varvaytya niin saat sinakin kicksit. Kuka nyt arjesta piittaisi.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itselleni The Hurt Locker oli varsin päinvastainen kokemus. Elokuvassahan nyt ei tietysti mennä kauhean syvälliselle tasolle käsiteltäessä henkilöitä, ainoastaan pääroolissa oleva pomminpurkuekspertti saa osakseen isompaa taustan valoitusta. Hieno vastakkainasettelu tämän rämäpäisen pääosan kaverin ja hänen kumppaniensa välillä sekä parit sanalla sanoen LOISTAVAT kohtaukset sodasta (snipukohtaus, paras ikinä elokuvassa). Sanoma onkin, että maailmassa löytyy aina ihmisiä jotka ovat enemmän kotonaan sodassa kuin rauhassa. Irakin sodan oikeutusta ja muuta vastaavaa ei juuri käsitellä, siitä saa annoksensa esimerkiksi Battle for Hadithasta tai vaikkapa Why we fightistä.

Ei tuo maailman paras elokuva ikinä missään ole, mutta minulle toimi. Oli hauska nähdä niminäyttelijät sivuosissa ja tuntemattomammat päärooleissa.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Katsahdin juuri Kunniattomat paskiaiset, ja ikävä kyllä elokuva oli minulle pettymys. Odotin siltä liian paljon ja ehkä sekin vaikutti katselukokemuksen epäonnistumiseen. Toisaalta syytä saattoi olla siinäkin, että katsoimme elokuvan eukon kanssa, ja eihän hän ymmärrä mistään Bormanneista, Göringeistä ja Goebbelseistä. Hitlerin hän kai tuntee. Lisäksi meinasin nukahtaa koko ajan olinhan eilen radalla.

Muutenkin on monesti niin, että oma katselunautinto kärsii, kun tietää, että katselutoveri ei ymmärrä elokuvan nyasseja ja vitsejä.

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoiskaarre
Katsahdin juuri Kunniattomat paskiaiset, ja ikävä kyllä elokuva oli minulle pettymys. Odotin siltä liian paljon ja ehkä sekin vaikutti katselukokemuksen epäonnistumiseen. Toisaalta syytä saattoi olla siinäkin, että katsoimme elokuvan eukon kanssa, ja eihän hän ymmärrä mistään Bormanneista, Göringeistä ja Goebbelseistä. Hitlerin hän kai tuntee. Lisäksi meinasin nukahtaa koko ajan olinhan eilen radalla.

Muutenkin on monesti niin, että oma katselunautinto kärsii, kun tietää, että katselutoveri ei ymmärrä elokuvan nyasseja ja vitsejä.

Kunniattomat paskiaiset oli mielestäni erittäin hyvä elokuva. Hienosti tehty ja näyttelijäsuoritukset laadukkaita. Juoni ehkä hieman sekavahko, mutta mielenkiintoisia käänteitä oli leffa täynnä. Jos katsoit elokuvan dvd:ltä, menetit paljon sillä elokuvateatterissa isolta valkokankaalta tuo oli huikea katselunautinto.

Varsinkin se loppukohtaus oli varmasti sykähdyttävin leffakohtaus minkä itse olen nähnyt.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinkin se loppukohtaus oli varmasti sykähdyttävin leffakohtaus minkä itse olen nähnyt.

Kyllä vain, loppukohtaus oli uskomattoman hieno. Sääli vaan edelleen, että eukkoni sille vitut vihelsi. Tuskin hän edes tietää, että (VAROITUS: SPOILERI:Adolf Hitler oli paha natsikorppi, joka kuoli muiden natsimotherfuckereiden, Bormannin, Goebbelsin ja Göringin kanssa. .

Toinenkin asia vitutti Inglourious Basterdsissa. Nimittäin suomennokset. Ja etenkin Pittin Bradin esittämän luutnantti Aldo Rainen kohdalla. Kovasti tuli mieleen Jar Jar Binks typerine suomennoksineen.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Katsoin aattona Saunan. Olisi saanut jäädä katsomatta. Kilpailee helposti huonoimman leffan tittelistä, mitä olen katsonut.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katsoin aattona Saunan. Olisi saanut jäädä katsomatta. Kilpailee helposti huonoimman leffan tittelistä, mitä olen katsonut.

Visuaalisesti ja äänimaailmaltaan tuo oli tosi komeaa jälkeä, ihan kotimaisten elokuvien kärkipäätä, mutta käsikirjoitukseltaan aika lailla surkea tekele. Koko juonikuvio oli helvetin sekava aina loppuratkaisuaan myöden ja dialogi oli todella kömpelöä. Minä pidin siitä kolkosta ja synkästä tunnelmasta jonka Annila oli onnistunut luomaan elokuvaan mutta tuo juonen sekavuus ja typeryys pilasi kaiken.

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Visuaalisesti ja äänimaailmaltaan tuo oli tosi komeaa jälkeä, ihan kotimaisten elokuvien kärkipäätä, mutta käsikirjoitukseltaan aika lailla surkea tekele. Koko juonikuvio oli helvetin sekava aina loppuratkaisuaan myöden ja dialogi oli todella kömpelöä. Minä pidin siitä kolkosta ja synkästä tunnelmasta jonka Annila oli onnistunut luomaan elokuvaan mutta tuo juonen sekavuus ja typeryys pilasi kaiken.

Hyvinkin pitkalti samaa mieltä. Missään vaiheessa ei oikein pässyt elokuvaan kiinni. Ihan hienon näköinen, muttei paljon muuta loppujen lopuksi. Minulle ainakin jäi todella paljon ihmeteltävää elokuvan jälkeen, olisi ollut edes järkevän oloinen loppu niin olisi voinut hyvillä mielin olla elokuvan jälkeen.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Katsoin aattona Saunan.

Taas yksi näistä monista kotimaisista elokuvista, jossa olisi ehdottomasti pitänyt olla suomenkielinen tekstitys. Yksi kamalimmista artikuloijista on kyllä tässäkin leffassa mokeltanut Ville Virtanen - miehen solkkauksesta ei saa mitään selvää, onko se olevinaan puhetta, oksentamista vai jotakin ihmeellistä suun kautta tapahtuvaa piereskelyä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy