Olisko Jatkoajan Leffakerholla suositella elokuvia, joissa on kunnon hood-meininkiä ja jengi- sekä vankilarikollisuutta?
Olisko Jatkoajan Leffakerholla suositella elokuvia, joissa on kunnon hood-meininkiä ja jengi- sekä vankilarikollisuutta?
Tässä ei sovi unohtaa klassikkoa Boyz 'n the Hood. En ole kuitenkaan itse tähän törmännyt suomiteksteillä DVD:llä tai Bluray-levyllä.Olisko Jatkoajan Leffakerholla suositella elokuvia, joissa on kunnon hood-meininkiä ja jengi- sekä vankilarikollisuutta?
American History X? Kaikkihan tuon on nähnyt tosin...
Ok, tätä näytetään suositeltavan muuallakin, joten tähän olisi päästävä käsiksi.Spike Leen Clockers?
Blood in blood out eli samaa verta. Saakelin hyvä pätkä.
Spike Leen leffat, varsinkin Clockers voisi sopia tähän kuvaukseen. Myös Menace II Society kannattanee tsekata.
Pakkipari kirjoitti:Tässä ei sovi unohtaa klassikkoa Boyz 'n the Hood.
Tuosta tulee ekana mieleen Sleepers - Katuvarpuset, mutta eipä taida muutoin täyttää kriteereitä. Hieno leffa silti.nuorisovankilatouhuista.
Uskotaan, toivottavasti löytyy suomeksi tekstitettynä.
Onkohan toi tänään töllöstä putkahtava Dreamgirls katsottava leffa? Siis muutenkin kuin siksi, että siinä on jumalainen Beyoncé.
Mitä väki tykkää sellaisista elokuvista kuin Inglorious Bastards ja Public Enemies? Edellistä en ole nänhyt, mutta Inglorious Bastrads on hyllyssä ja kohta pitäisi katsoa se muijan kanssa. Public Enemies oli ainakin minun mielestäni kauheaa paskaa.
Blood in, Blood out eli toiselta nimeltään Bound by Honor on kyllä aika hieno leffa. Myös Spike Leen elokuvat aiheesta toimivat, oma suosikkini on Do the Right Thing. Francis Ford Coppolalta löytyy sellaiset leffat kuin Rumble Fish ja The Outsiders, jotka kertovat aiheesta, mutta en ole niitä vielä katsonut. Ovat kuitenkin listalla. Joku ko. elokuvat nähnyt voisi kertoa, onko ne mistään kotoisin. Imdb:n perusteella oletus on se, että tuskin niissä hirveästi metsään mennään.Olisko Jatkoajan Leffakerholla suositella elokuvia, joissa on kunnon hood-meininkiä ja jengi- sekä vankilarikollisuutta?
Elikkäs, en tykännyt Public Enemiesistä, en tiedä olenko huono arvostelemaan leffoja tai jotain mutta se on vaan niin pirun tylsä ja pitkäveteinen.
Inglourious Basterds (huomaa kirjoitustyyli) taas on varsin hyvä pätkä. Tarantinoa parhaimmillaan, verisiä lähikohtauksia ja todella hyviä näyttelijäsuorituksia...tai sitten en tosiaan ymmärrä leffoista yhtään mitään =)
Katselin tänään juuri Hurt Lockerin ja aika ristiriitaiset fiilikset jäi. Leffa kesti yli 2 tuntia joka meni todella nopeasti mutta ei tuo mielestäni kovin hääppöinen elokuva ollut. Sotadraama olisi kai oikea termi kuvaamaan tuota tekelettä. Arvosanaksi antaisin 7.
Katsahdin juuri Kunniattomat paskiaiset, ja ikävä kyllä elokuva oli minulle pettymys. Odotin siltä liian paljon ja ehkä sekin vaikutti katselukokemuksen epäonnistumiseen. Toisaalta syytä saattoi olla siinäkin, että katsoimme elokuvan eukon kanssa, ja eihän hän ymmärrä mistään Bormanneista, Göringeistä ja Goebbelseistä. Hitlerin hän kai tuntee. Lisäksi meinasin nukahtaa koko ajan olinhan eilen radalla.
Muutenkin on monesti niin, että oma katselunautinto kärsii, kun tietää, että katselutoveri ei ymmärrä elokuvan nyasseja ja vitsejä.
Varsinkin se loppukohtaus oli varmasti sykähdyttävin leffakohtaus minkä itse olen nähnyt.
Katsoin aattona Saunan. Olisi saanut jäädä katsomatta. Kilpailee helposti huonoimman leffan tittelistä, mitä olen katsonut.
Visuaalisesti ja äänimaailmaltaan tuo oli tosi komeaa jälkeä, ihan kotimaisten elokuvien kärkipäätä, mutta käsikirjoitukseltaan aika lailla surkea tekele. Koko juonikuvio oli helvetin sekava aina loppuratkaisuaan myöden ja dialogi oli todella kömpelöä. Minä pidin siitä kolkosta ja synkästä tunnelmasta jonka Annila oli onnistunut luomaan elokuvaan mutta tuo juonen sekavuus ja typeryys pilasi kaiken.
Katsoin aattona Saunan.