Jatkoajan leffakerho

• 2 409 196
  • 12 325

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Donnie Darkosta kannattaa koittaa hankkia se pitempi, Director's Cut versio... Se tuo tarinaan hieman enemmän syvyyttä ja yhdistää henkilöitä enemmän. Ainoa puute on parissa kohdassa tapahtunut kappaleen vaihto joka vain tuntuu väärältä kun tietää toisen version. Ja tietysti kielirajoitteisille puuttuvat suomenkieliset tekstitykset.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, kirjoitin itse tästä aiemminkin. Katselin elokuvan ja voin kyllä ihan rehdisti myöntää, että tuli itkettyä elokuvan päätyttyä. Oli varmasti surullisin elokuva mitä olen koskaan nähnyt, mutta samalla kuitenkin hyvä. Voin suositella.

Elokuvassa on saatu kyllä uskomattoman hyvin katsoja jäämään koukkuun ja elämänään näiden lasten mukana niin ilossa kuin surussa. Kun vielä ottaa huomioon sen että elokuva spoilaa itse oman loppunsa ensimmäisen 3 sekunnin aikana joka oikeastaan vain syventää tätä "tunnesidettä" kun huomaa koko elokuvansa toivovan että "mitä jos ei sittenkään..." vaikka tarina vääjäämättömästi etenee kohti jo tiedossa olevaa loppua. Aivan uskomaton elokuva!

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pitkästä aikaa tuli viime viikonloppuna katsottua Godfrey Reggion "Koyaanisqatsi".

Edelleen todella vaikuttava filmi, jossa hienolla kuvallisella kerronnalla saadaan rakennettua juoni, vaikka filmissä ei siis ole yhtään näyttelijää eikä edes kertojaa. Philip Glassin musiikki toimii saumattomasti yhteen leffan kanssa.

Donnie Darkon olin joskus aiemminkin nähnyt, mutta varsin katsottava leffa on kyllä kyseessä. Juonen kuvio on monimutkainen ja näin toisella katselukerralla eräät asiat aukesivat kyllä paremmin.

Donnie Darkosta kannattaa koittaa hankkia se pitempi, Director's Cut versio... Se tuo tarinaan hieman enemmän syvyyttä ja yhdistää henkilöitä enemmän. Ainoa puute on parissa kohdassa tapahtunut kappaleen vaihto joka vain tuntuu väärältä kun tietää toisen version. Ja tietysti kielirajoitteisille puuttuvat suomenkieliset tekstitykset.

Kiitoksia, kiitoksia..

En tajua miten on päässyt livahtamaan ohi ilman huomiota tämä leffa. Eilen sitten katsoin tuon director's cutin ja olipa vain loistoleffa. Suosittelen lämpimästi mustan huumorin ystäville. Elokuva oli nautinto eikä päästänyt nukkumaan vaikka sanalla sanoen jo yötä vasten väsytti melkoisesti. Vähän harmitti, kun elokuva loppui.

Onneksi en ollut katsonut aiemmin, joten ei ollut mielipidettä rinnastaa normiversioon.

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kävin äsken katsomassa Coenin veljesten uusimman, elokuvan nimeltä A Serious Man. Kyseessä siis draamaa ja mustaakin mustempaa komediaa, ja täytyy sanoa että oli kyllä ainakin erilainen elokuva. Coenit yleensä uppoaa meikäläiseen ja ihan hyvä oli tämäkin joskaan ei loistava. Monta kertaa tuli fiilis että voikohan tässä nyt nauraa ja näki että vieressä pidätellään kanssa. Eli nauraa siis sai jonkun verran mutta elokuva ei missään nimessä ollut mitään "tykitystä". Varovainen suositus Coenien ja mustan komedian ystäville, ensitreffeille ja lohtuelokuvaksi ei välttämättä olisi minun valinta. Ei missään nimessä synkkä elokuva kuitenkaan, mutta vastoinkäymisiä riittää, sanotaan näin.

Varsin surkea elokuva tosin. Olen aina pitänyt Coenin veljesten leffoista, mutta tämä oli elokuva joka ei naurattanut yhtään. Ei herättänyt minkäänlaisia tunteita paitsi sen, että kehtaisko lähteä kesken leffasta poissa.

Jos haluaa katsoa juutalaista komediaa idealla "not much ado about anything", niin suosittelen, no en ainakaan tätä elokuvaa.

Ahdisti katsoa elokuvaa luuserista, joka ei osannut sanoa mitään mihinkään.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jos haluaa katsoa juutalaista komediaa idealla "not much ado about anything", niin suosittelen, no en ainakaan tätä elokuvaa.

Ahdisti katsoa elokuvaa luuserista, joka ei osannut sanoa mitään mihinkään.
Ihan vinkkinä. Tässä oli draama naamioitu (melko onnistuneesti) mustan huumorin kuoreen. Kyse ei ollut mistään juutalaisten tai saamattomien luusereiden kustannuksella vitsailusta. Näillä elokuvilla usein on syvempi merkitys, jonka joko tajuaa, ei tajua, tai jota ei ole edes tarkoitettu tajuttavaksi, vaan pohdittavaksi. Parhaita elokuvia ovat ne, joita miettii jälkeenpäin. A Serious Man todellakin oli sitä. IMDB:n 8.1 pistettä ei välttämättä ole ylihypetystä, vaikka parempiakin elokuvia olen nähnyt.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Tulipa eilen 2012 katsottua. Oli itseasiassa parempi kuin odotin. Tehosteista täysi kymppi. Enpä ole ennen nähnyt kuinka paikkoja pistetään paskaksi yhtä lahjakkaasti kuin tässä. Mutta juoni oli liiankin ennalta-arvattava, mikä toisaalta ei yllätä tämän lajityypin ollessa kyseessä. Oikeastaan tämä oli Day after tomorrowin sisar-elokuva tyyliin samaan aikaan toisaalla, niin samanlaisia nämä Emmerichin kaksi elokuvaa ovat. Oivaa aivot narikkaan viihdettä kuitenkin.

Theone

Jäsen
Oikeastaan tämä oli Day after tomorrowin sisar-elokuva tyyliin samaan aikaan toisaalla, niin samanlaisia nämä Emmerichin kaksi elokuvaa ovat.

Itse mietin tuota samaa kun leffaa katselin. Leffa oli kyllä aikamoista kuraa, tehosteet tosin olivat pääsääntöisesti todella näyttäviä.

Hienosti tuossa elokuvassa ohitettiin tuon muijan miehen/miesystävän/mikälieolikaan kuolema. Toki esteet pitää raivata, että pääsee ennalta-arvattavaan tulokseen.

0-0.5*/5*

En suosittele, ehkä krapulaleffana menee.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse meinasin lähteä kävelemään teatterista siinä vaiheessa, kun 2012:ssa julistettiin se tietellinen selitys sille, miksi näin käy.

Mutanttineutriinot kiehuttaa maakuoren vesivarantoja. Jepjep.

Jotenkin jäi vielä epäselväksi myös se, miten ne hyökyaallot nousivat sinne Himalajan korkeimmille huipuille. Kahdeksan kilometrien korkeus hohhoijaa, yli tuhat kilometriä sisämaassa.

Ehkä kaikista ärsyttävintä oli kuitenkin se, että aina kun lähdettiin liikenteeseen kulkuneuvolla, homma oli millimetreistä kiinni.

KEKSIKÄÄ NYT JO PIKKUHILJAA JOTAIN UUTTA. Nähty jo Indiana joneksissa.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Baraka onkin tämän viikonlopun ohjelmassa, sen jälkeen Qatsi-trilogian muut osat, yksi viikonlopussa.

En normaalisti ole "hifistelijä", mutta mikäli mahdollista, niin Baraka kannattaa katsoa Blue Rayna. On toki DVD:näkin yksi visuaalisesti komeimmista tekeleistä ikinä, mutta teräväpiirtona tämä nousee vieläkin korkeampiin sfääreihin. Lisäksi soundtrack on upea, eikä vähiten Dead Can Dancen ansiosta.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
En normaalisti ole "hifistelijä", mutta mikäli mahdollista, niin Baraka kannattaa katsoa Blue Rayna. On toki DVD:näkin yksi visuaalisesti komeimmista tekeleistä ikinä, mutta teräväpiirtona tämä nousee vieläkin korkeampiin sfääreihin. Lisäksi soundtrack on upea, eikä vähiten Dead Can Dancen ansiosta.
DVD:nä löytyy meitsiltä, mutta pitäisi tilata nyt muutenkin Amazonista Planet Earth Blu-Rayna, niin tämä täytynee lisätä pakettiin. Onko muuten eroa noilla Amazonista löytyvillä originaalilla ja remasteroidulla versiolla?

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
0-0.5*/5*

En suosittele, ehkä krapulaleffana menee.

Juurikin näin. Mielestäni aivan uskomattoman huono elokuva ja tämän vuoden suurin pettymys koska ihan oikeasti odotin tältä jotain mielenkiintoisen aiheen takia.
Minua häiritsee myös tuollaisissa elokuvissa valtavasti tuollaiset kohttaukset joissa mieleen tulee koko ajan "Ei tämä nyt kyllä menisi yhtään tällä tavalla oikeasti", varsinkin kun koko elokuvan pointti yritetään kääriä johonkin tieteeseen ja ns. "todelliseen uhkaan". Edellä mainitusta hyvänä esimerkkinä oikeastaan kaikki yellowstoneen liittyvä.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Onko muuten eroa noilla Amazonista löytyvillä originaalilla ja remasteroidulla versiolla?

Itse en tähän osaa sanoa, sillä olen nähnyt ainoastaan remasteroidun version. Voisiko olla, että siihen on ääntä ja kuvaa paranneltu verrattuna originaaliin? Paha kyllä sanoa.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Löytyykö (tai onko löytynyt) mistään tuota Planet Earth Complete Box Set -pakettia mistään suomiteksteillä Blu-rayna? DVD:llä tuo on tosiaan suomiteksteillä mutta teräväpiirtoa etsin kokoelmiin. Ei mulla edes ole Blu-ray soitintakaan edes vielä mutta tuo on kyllä sellainen mikä pitää saada kokoelmiin vielä kun sitä saa odottamaan sitten sitä itse soitinta.

En itse tarvitse tekstejä, mutta vaimo ja lapsi tarvitsevat.

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ihan vinkkinä. Tässä oli draama naamioitu (melko onnistuneesti) mustan huumorin kuoreen. Kyse ei ollut mistään juutalaisten tai saamattomien luusereiden kustannuksella vitsailusta. Näillä elokuvilla usein on syvempi merkitys, jonka joko tajuaa, ei tajua, tai jota ei ole edes tarkoitettu tajuttavaksi, vaan pohdittavaksi.

Tästä oli juuri kyse, kyseessä oli erittäin huono draamaelokuva, vielä huonompi musta komedia ja erittäin kuiva elokuva. Eli en todellakaan saanut mitään irti koko leffasta, a) joko siinä ei ollut mitään irti saatavaa tai b) en ollut kohdeyleisöä. Palaset olivat niin laajalla etten nähnyt sitä isoa kuvaa. Jos siellä sellainen oli.

En todellakaan ajatellut että elokuvassa vitsaillaan juutalaisilla, vaan se oli erittäin kuiva elokuva juutalaisista joilleei tapahtunut mitään. Tai siis tapahtui, mutta itselle tuli sellainen olo, että elokuvassa ei tapahdu mitään, en saanut mitään tunnetta irti siitä. Itselle oli huono leffa, moni näytti saavan irti siitä enemmän kuin minä, joten good for them.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Miten täällä ei ole vielä ollut juttua kohutusta Avatarista, joka saa tänään (?) ensi-iltansa? Myönnettäköön, että traileri hieman latisti omia "tulee mullistamaan koko elokuvateollisuuden"- tai "tämän sukupolven Avaruusseikkailu 2001" -odotuksiani, mutta muutamat positiiviset arvostelut ovat nostaneet niitä uudestaan. Innolla siis odotan!

Tässä pari positiivisempaa arvostelua: http://skenet.fi/index.html?menuid=367&aid=2588 / http://www.v2.fi/arvostelut/viihde/645/Avatar-3D/

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miten täällä ei ole vielä ollut juttua kohutusta Avatarista, joka saa tänään (?) ensi-iltansa?

Tiedä viitsiikö sitä lähteä katsomaan kun niitä todella positiivisia arvioita ei silmiini ole juurikaan osunut. Teknistä toteutusta kyllä kehutaan mutta monasti se sitten jääkin siihen. Sinä missä tekniikka pelittää siinä 3d-versiossa (trailerissa ei pääse todelliseen kosketukseen tämän tekniikan kanssa) niin on sanottu, että ihmishahmot (hahmot yleisesti) ovat kovin persoonattomia ja ohuita, henkilöhahmoista puuttuu olennaisella tavalla syvyys ja tätä nyt itse kuitenkin jollain tasolla vaadin - nykyään. Ei enää jaksa katsella juurikaan aivot narikkaan leffoja, ei kovinkaan usein. Katsoo siis jaksaako mennä katsomaan vai ei - suurimmalla todennäköisyydellä en mene tuhlaamaan rahojani tähän "satuun".

vlad.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Teknistä toteutusta kyllä kehutaan mutta monasti se sitten jääkin siihen. Sinä missä tekniikka pelittää siinä 3d-versiossa (trailerissa ei pääse todelliseen kosketukseen tämän tekniikan kanssa) niin on sanottu, että ihmishahmot (hahmot yleisesti) ovat kovin persoonattomia ja ohuita, henkilöhahmoista puuttuu olennaisella tavalla syvyys ja tätä nyt itse kuitenkin jollain tasolla vaadin - nykyään.

Itselleni ne positiivisimmat lähteet ovat kertoneet, että myös tarina ja henkilöhahmot toimivat. Esimerkiksi toisessa linkittämässäni arviossa todetaan, että visuaalisuus "unohtuu" varttitunnissa, joka kuvastaa sitä, että itse elokuvaa menee sittenkin tekniikan edelle. Viihdettähän tuo on, mutta itse olen ainakin digannut Cameronin tyylistä ohjata sitä viihdettä (Terminatorit, Abyss, Aliens..). Tiedä häntä sitten, paljonhan tuo on ainakin jakanut mielipiteitä. Optimaalinen tilanne olisi varmaan se, että elokuvan voisi katsoa vailla minkäänlaisia ennakko-odotuksia.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itselleni ne positiivisimmat lähteet ovat kertoneet, että myös tarina ja henkilöhahmot toimivat.

No Peter von Bagh tylytti elokuvan henkilöhahmojen osuudelta varsin täysin eikä muutoinkaan pitänyt kyseistä elokuvaa (Avatar) kovinkaan merkittävänä elokuvahistoriallisesti. Samaten paikallisen sanomalehden liitteen (E-S:n liite Essi) arvio henkilöhahmoista oli aika negatiivissävytteinen eli niiltä odotettiin enemmän ja syvällisempää otetta, muuten elokuva sai suht' hyvät arviot. Pinnallista, pinnallista!

Minun ei tietenkään pitäisi arvioida elokuvaa kun en ole sitä nähnyt mutta jotenkin on sellainen tunne, että uutuuden huumassa (3D) unohdetaan sisältö ja keskitytään itse tekniikkaan ja sen tarjoamiin visioihin - niissä tekniikka on kyllä omiaa. Mutta minä kaipaan leffalta enemmän.

vlad.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ink

Olisikohan Jatkoajasta jälleen apua? Onko kukaan nähnyt kyseistä elokuvaa? Löytyykö vuokraamoista vai pyöriikö elokuvateattereissa? En löytänyt nopealla etsinnällä ainakaan tuolla nimellä kummastakaan. Puhtaasti trailerin perusteella heräsi mielenkiinto:

Ink - Official Trailer 1

Ink - Official Trailer 2

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisikohan Jatkoajasta jälleen apua? Onko kukaan nähnyt kyseistä elokuvaa? Löytyykö vuokraamoista vai pyöriikö elokuvateattereissa? En löytänyt nopealla etsinnällä ainakaan tuolla nimellä kummastakaan. Puhtaasti trailerin perusteella heräsi mielenkiinto:

Ink - Official Trailer 1

Ink - Official Trailer 2

Näyttää jenkeissä menneen suoraan DVD:lle ja on siellä ilmestynyt reilu kuukausi sitten. R2 DVD:tä ei ainakaan vielä mistään löytynyt. R1 DVD ja BD löytyy suht edullisesti esimerkiksi Play.comista joten jos kauhean into nähdä leffa ja soitin pyörittää jenkkilevyjä niin ei muuta kuin tilaamaan.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Tenttipänttäyksen yhteydessä katsoin Zombielandin. En tiedä sitten johtuiko siitä, että kello oli neljä yöllä kun aloin kattomaan ja väsytti aivan saatanasti, mutta oli aika hyvä leffa. Soundtrack varsinkin kuulosti hyvälle. Tietäiskö joku muuten mikä se dramaattinen biisi oli, kun Woody ammuskeli zombeja huvipuistokojussa? Oli myös lopputekstien vika biisi. Hitto kun jäi soimaan päähän.

Bill Murray-läpät oli hyviä ja Woodyäkin jaksoi peräti katsoa kokonaisen leffan ajan.

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avatar nähty, ja oli kyllä katsomisen arvoinen. Reilut 2,5h hienoa 3d-kikkailua, ja juoni ja tarinakin mielestäni toimi todella hyvin. Suosittelen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy