Kyse on siitä että haukutaan esim. vaikka Bayn ja Emmerichin elokuvia, ja sitä kautta tuodaan omaa "paremmuutta" esille, koska paskasta ei saa pitää.
Onko se sitten niin että jos ei vaan satu pitämään jonkun ohjaajan elokuvista, niin sitä on automaattisesti itseään ylentävä "brassailija"? Tässä on varmaan äänekkäimmin Bayn ja Emmerichin elokuvia arvostelleet
sampio, psychodad ja
minä, mutta minun mielestäni kaikki olemme pyrkineet mahdollisimman hyvin perustella miksi pidämme noita elokuvia paskana, eikä minun mielestäni kukaan ole yrittänyt mitenkään ylentää itseään tms. Jos esim. minä pidän Bayn tuotantoa paskana niin ei se minusta tee yhtään älykkäämpää, ei se venytä penistäni yhtään, joten miksi minä sillä brassailisin? Minä en vaan yksinkertaisesti pidä niistä elokuvista, ja perustelut näet kun katsot taaksepäin minun ja
sampion viestejä. Ja minulle on yksi vitun sama pitääkö joku muu niistä tai ei, en mielestäni ole kyseenalaistanut missään vaiheessa ko. elkuvista pitävien ihmisten älykkyyttä. Kirjoitin ainoastaan omasta näkökulmastani, mitä minä pidän noista elokuvista.
Kyllä minun elokuvamakuni sisältää myös paljon ihan puhtaita viihde-elokuvia, ennemmin minä katson hyvin tehdyn viihde-elokuvan kuin jonkun puolalaisen taide-elokuvan. Mutta se avainsana on tuo
hyvin tehty, ja minun mielestäni Bayn ja Emmerichin elokuvat eivät kaikilta osin täytä tuota vaatimusta. Kyllä minä nuorena katsoin kaikki mahdolliset toiminta-, fantasia- ja scifipätkät läpi ja pidin niitä parhaina mahdollisina elokuvina, mutta iän myötä olen huomannut että koko ajan tulee kriittisemmäksi elokuvien suhteen eikä enää siedä näitä epäloogisuuksia, puisevaa dialogia, päälleliimattuja ja kliseisiä kohtauksia, epäuskottavia henkilöhahmoja jne. mitä liian suuressa osassa esim. toimintaelokuvista nykyisin on. Samalla on huomannut että näissä pienemmän budjetin elokuvissa, joita silloin tuli ylenkatsottua "taiteellisena paskana", onkin joukossa ihan oikeasti hyviä elokuvia. Sen jälkeen olenkin mieluummin elokuvaa valittaessa katsonut vähän minkälainen tarina siinä elokuvassa on, sen sijaan että valitsisin vaan eniten mainostetun ja suurimmalla budjetilla tehdyn toimintapätkän.
Mutta ei se minusta yhtään parempaa ihmistä tee, enkä sitä yritä edes väittää.