Itse olen ollut nyt tasan 2 viikkoa juomatta tippaakaan mitään alkoholipitoista. Ai että kylmä olut maistuu nyt hyvältä. Eli tähän päivään loppui tämä putki!
Käsillä on taas se perinteinen överijuomisen aika, eli miesten kalastustapahtuma ensi viikonloppuna. Ainakin viimeiset kolme kertaa on tullut vedettyä ihan käsittämättömät läskit, kirkasta viinaa aamuyöllä suoraan pullosta jne.Koitetaan taas kuitenkin pysyä kohtuudessa, bissen juomisessa on se hyvä puoli, että jos tasaiseen tahtiin ottaa niin ei lähde homma käsistä. Vaan jos nakkaa sekaan vähänkin drinkkiä niin hups vaan!
Överikännit todellakin ovat perseestä monessakin suhteessa ja itselläni tuppaa olemaan taipumusta niihin. Eikä siinä mitään, mutta olen kesän jälkeen huomannut huolestuttavan piirteen saavan valtaa aina kun menee överikännin puolelle: aggressiivisten taipimusten nousu ja rähinäkännin oireet. Vielä en onneksi ole saanut lättyyni ja mitään tositilannetta ei oikeastaan ole ollutkaan, mutta kuka sanoo, ettei sellainen olisi jo seuraavalla kerralla eli tänään? Ratkaisuksi olen miettinyt tummien oluiden lisäämistä. En juo niitä läheskään samalla tahdilla kuin vaaleita, tiedä sitten mistä johtuu.Onko muilla sellaisia hommia, että varsinkaan terävät juomat, tai yleensä ylipitkät baari-illat isoine viinamäärineen eivät oikeen sovi, ja joskus kiepsahtaa överin puolelle. Eli suomeksi sanottuna niin, että alkoholin kanssa on "sinut", mutta haluaisi muuttaa tiettyjä asioita alkoholin nauttimisessa? Esimerkiksi vähentää annosmääriä ravintolassa jne.?
Mulla on nimenomaan ja juurikin tämä sama ongelma. Joka on pysynyt hyppysissä loppuvuoden (ja toivottavasti tulevatkin vuodet) sillä että välttelen tiukkaa viinaa - edellisestä muistinmenetyskännistä on siis onneksi jo jonkin aikaa.Onko muilla sellaisia hommia, että varsinkaan terävät juomat, tai yleensä ylipitkät baari-illat isoine viinamäärineen eivät oikeen sovi, ja joskus kiepsahtaa överin puolelle. Eli suomeksi sanottuna niin, että alkoholin kanssa on "sinut", mutta haluaisi muuttaa tiettyjä asioita alkoholin nauttimisessa? Esimerkiksi vähentää annosmääriä ravintolassa jne.?
Juominen yleensä on tullut siihen pisteeseen, että taitaa jo riittää. Muutama testi viinapään keston suhteen pitää vielä tehdä, ja sitten voikin siirtyä muumilimun pariin. Uutiset näistä ennätyskänneistä (5-9 promillea) ei enää tunnu mitenkään ihmeellisiltä, sillä ne on mahdollista saavuttaa useamman päivän juomisella (ihmisruumis sopeutuu uskomattoman hyvin eri säätöihin). Lähinnä nämä omat testit liittyy nopeaan juomiseen - ei niinkään humalan hankkimiseen....överi-kännääminen on alkanut vituttaa
Eikä siinä mitään, mutta olen kesän jälkeen huomannut huolestuttavan piirteen saavan valtaa aina kun menee överikännin puolelle: aggressiivisten taipimusten nousu ja rähinäkännin oireet.
Onko muilla sellaisia hommia, että varsinkaan terävät juomat, tai yleensä ylipitkät baari-illat isoine viinamäärineen eivät oikeen sovi, ja joskus kiepsahtaa överin puolelle. Eli suomeksi sanottuna niin, että alkoholin kanssa on "sinut", mutta haluaisi muuttaa tiettyjä asioita alkoholin nauttimisessa? Esimerkiksi vähentää annosmääriä ravintolassa jne.?
Helmikuu meni, ja sain kuukauden yhteenlasketuksi määräksi 52 annosta. Tekee 1,85 annosta / päivä. Kaksi kosteaa tapahtumaa tuohon mahtui joista pitää pikkuisen arvioida paljonko joi. Etenkin eilisissä häissä juomani punaviinimäärä on karkea arvio (laitoin 15 annosta eli reilu 2 pulloa.) Juodut alkoholiannokset / päivä: Maanantai 0, tiistai 0, keskiviikko 2, torstai 3, perjantai 19, lauantai 28, sunnuntai 0.Ajattelinpas ihan mielenkiinosta kirjata ylös helmikuussa kuinka paljon sitä lientä tulee ihan oikeasti vedettyä...
13 korillista keppanaa kuussa. Mahdutko ovesta enää?Tänään mietin, paljonko rahaa paloi juomiseen kuukauden aikana. Sitä kului noin 250 euroa kuussa, ja mainittakoon tässä, että en ole käynyt kapakassa sitten lokakuun.
13 korillista keppanaa kuussa. Mahdutko ovesta enää?
Oli muijasi millainen hasardi tahansa, jos se on selvin päin ja sinä kohmelossa, nainen ajaa. Älä nyt saatana tyhmiä kysele. Joten voit rauhassa dokailla lisää, ongelmasi on setvitty.Vai annanko sen ajaa, ja vaarannan kaikki? Sekä parisuhteemme että liikeneturvallisuuden?
Vai annanko sen ajaa, ja vaarannan kaikki? Sekä parisuhteemme että liikeneturvallisuuden?