Jatkoajan juomisenhallintakerho

  • 86 199
  • 195

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samperi kun homma on mennyt siihen, että yhden oluen korkkaamisesta seuraa joku kolmen päivän ränni minimissään. Nyt on neljäs päivä menossa.

Sivistynyt alkoholinkäyttö on aika hankalaa, kun on tämmöinen tuurijuoppo. Vaikeuttaa sosiaalista elämääkin hiukan. Onneksi ei ole sentään tapana rähistä tai vastaavaa kun olen päissäni.

Mutta hämmentävää on se, että pystyn tästä vaan esim. kirjoittamaan tänne ihan selkokielistä tekstiä, vaikka promillea on varmasti enemmän kuin laki sallii.
18 olutta näemmä mennyt tänään tähän mennessä.

No, raittiushan tästä seuraa, toivottavasti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulla on nimenomaan ja juurikin tämä sama ongelma. Joka on pysynyt hyppysissä loppuvuoden (ja toivottavasti tulevatkin vuodet) sillä että välttelen tiukkaa viinaa - edellisestä muistinmenetyskännistä on siis onneksi jo jonkin aikaa.
...
Vielä kun oppisi sen, että baarista/juhlista jne. pitäisi aina ymmärtää lähteä silloin kun on vielä oikeasti hauskaa - ei vasta silloin kuin paikka suljetaan!
Lainaanpas toistakin vuosi sitten kirjoittamaani tekstiä samaan syssyyn. Näin fiksuja ajatuksia tuli listattua silloin. Kun nyt summaan kulunutta vuotta niin kesän-syksyn aikana tuli vedettyä varmaan viiden aivan vammaiset muistinmenetyskännit joista seurasi monen päivän masennus-ahdistus-unihäiriö-paniikkikohtaus-krapulat. Heikkopäinen kun olen. Viimeisen tällaisen jälkeen piti jälleen miettiä missä mennään ja ottaa ryhdikkäämpi ote.

Kolme viimeistä baarikeikkaa ovatkin olleet todella onnistuneita. Juomana olutta/lonkkua/siideriä, ehkä lasi viiniä johonkin väliin ja siinä se. Ei teräviä, eikä nollakolmeen tai -neljään riekkumisia. Ja aamulla olo on loistava, mun pää toimii jotenkin niin että kun osaa ottaa oikein niin koko seuraavan päivän on mukavan pehmeä fiilis. Ei tartte aamupäivällä lähteä lenkille tms., mutta iltapäivällä voi jo mennä vaikka vähän reippailemaan ilman sydänkohtauksen pelkoa. Eikä helvetti tarvi montaa yötä herätä hikisenä kello 03 ja valvoa paria tuntia totaalisen ahdistuneena ja tehdä raittiuslupauksia.

Olen ehkä nyt löytänyt sen oikean tavan ottaa. Kokeiltu on kuiviakin kausia, ei vaan toimi mulla. Sen verran kova himo on lasitöihin aina välillä. Mokailuja tulee varmasti, mutta pitää olla myös itelleen armollinen ja hyväksyä se. Kunhan ei kovin usein!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mulla on ihan kamala ongelma juomisen kanssa. Olut maistuu nykyään aivan karmealle. Tämä ongelma eskaloitui yli kuukauden kestäneen raittiusputken jälkeen. Yritin nauttia Koffia, mutta yritykseksi jäi. Ja kuinka rakas juoma olut olikaan minulle aiemmin!
 

J.Petke

Jäsen
Mulla on ihan kamala ongelma juomisen kanssa. Olut maistuu nykyään aivan karmealle. Tämä ongelma eskaloitui yli kuukauden kestäneen raittiusputken jälkeen. Yritin nauttia Koffia, mutta yritykseksi jäi. Ja kuinka rakas juoma olut olikaan minulle aiemmin!

Hyvä mies, niinkuin olen aiemminkin jo sanonut niin kalja ja olut on aivan eri asia. Kaljaa (karjala, koff, olvi, karhu) juodaan jos halutaan tulla humalaan mutta olutta juodaan jos halutaan nauttia. Itselläni on tullut huima lasku käytössä kun olen keskittynyt noihin laadukkaampiin oluisiin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olen ehkä nyt löytänyt sen oikean tavan ottaa. Kokeiltu on kuiviakin kausia, ei vaan toimi mulla. Sen verran kova himo on lasitöihin aina välillä. Mokailuja tulee varmasti, mutta pitää olla myös itelleen armollinen ja hyväksyä se. Kunhan ei kovin usein!
Aika kivasti menee alkoholin kanssa. Tammikuussa heti tosin lipsahti pari kertaa totaalikännin puolelle, ja siitä seurauksena useamman päivän ahdistuskrapulat. Helmi- tai maaliskuussakin meni kertaalleen vähän pitkäksi kun piti terävien kanssa touhottaa Porin yössä. Sellaista sattuu. Ja oikeastaan sattuukin vain silloin kun sitä jäykkää on pakko napotella.

Eilen oli ihan täydellinen päivä. Punkkua ja kuoharia maltilla, ajoissa nukkumaan ja kasilta ylös ilman pienintäkään tietoa kankkusesta. Ok, jano oli kova. Mutta ei muuta.

Sen verran juopon vikaa taitaa kuitenkin olla, että haaveilen vähäsen sellaisesta pari, jopa kolmen päivän napotteluputkesta poikien kanssa. Se se vaan on joskus niin paikallaan...edelliskerrasta on jo hyvästi aikaa. No viimeistään heinäkuun alussa Tuskaviikonloppuna sitten.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Meikäläisestä alkas tuntumaan, että sitä vois alkaa vähän hallita juomistaan. Viime viikonloppuna tuli rillattua molempina päivinä, torstaina tuli juhlistettua pyhäpäivää grillaamalla naapurin kanssa aamun sarasteeseen, yksi välipäivä ja lauantai-iltana se oli taas menoa.

Eikä siinä mitään, saahan sitä ilmoista nauttia, mutta tää on ollut trendi ja vieläpä kiihtyvällä tahdilla reilun puol vuotta. Että lähes joka viikonloppuna tulee otettua sopivat pohjat, tähän päälle perinteinen puhelinrumba ja sitten baariin. Arkisin en kyllä tissuttele enkä yksin kämpillä, vaan ihan sivistyneesti -heh- sosiaalisten tilanteiden varalta. Ongelma lienee se, että tulee elettyä sellaisessa kulttuurissa ja liikuttua sellasessa seurassa, että niihin sosiaalisiin tilanteisiin liittyy aina alkoholi. Tai turha kai sitä ulkopuolisia tekijöitä on syyttää, se on vaan jotenkin helppo ajautua sellaseen tapaan että se vaatii aina sen sopivan suojakännin että voi lähteä liikekannalle. Enkä ihan ekana lähde illanvietosta kotiin ns. hyvin ajoin, oikeastaan päinvastoin.

Jokunen vuosi takaperin tuli juotua sen kerran, kaks kuussa. Viimesen viiden minuutin nauhankatkeamisia ei tapahtunut juuri koskaan. Toisen päivän ottoon ei ollut haluja, itse asiassa en halunnut ottaa edes loiventavia vaan palata normitilaan mahdollisimman nopeasti. Selvinpäin ei tullut tupakoitua. Nyt sitä on jotenkin antautunut hyvälle elämälle -jos nyt ryyppäämistä voi sellaiseksi kutsua- ja päästänyt itsekurin löystymään. Ei sillä etteikö ihan hauskaakin olis ollut, tullut nähtyä paljon ihmisiä ja käytyä mielenkiintosia keskusteluja, olkoonkin että harvemmin noiden iltojen aikana tulee sen syvempiä suhteita luotua. Mutta nyt tuntus että vois ottaa teknisen aikalisän ja antaa tilanteen tasottua.

Avausviestissä oli asiaa tavoitteista. Meikäläinen kun yrittää vähän liikuntaakin harrastaa, lenkkeilyn ja lihaskunnon ylläpitämisen muodossa. Säännöllinen läträys, tästä johtuva ruokailutapojen epäsäännöllisyys jne. alkaa jo vähän tuntumaan kropassa. Parin viikon tauko, muutama lenkki alle, vähän punttitreeniä, ylimääränen neste ja myrkyt ulos elimistöstä, suht terveellinen ruokavalio, ja olo olis varmasti kevyempi ja terveempi. Tekis hyvää pääkopallekin, kerkeis järkeillä asioita ja päästä morkkiksista ynnä matalennosta eroon. Ja sais elimistö palautua.

MM-kisojen ratkasut ja Suomen kuolemanpelit lähestyvät, että mikäpäs sen mainiompi syy ostaa bäkki ja laittaa kisastudio pystyyn. Meikäläinen on yksin asuva, velaton, itsensä elettävä nuori mies, eli eihän mulla sinänsä mitään rajoitteita ole. Paitsi että alkaa juomisen hyödyt ja haitat kallistumaan jo huonompaan suuntaan, ja ohan tuo kuvio jo aika lailla nähty. Myönnän kyllä että omistan itsetunto-ongelmia eikä sosiaalisten tilanteiden haltuunotto ja ihmissuhteiden luonti kuulu vahvuuksiini, tässä osasyitä pullotetun itseluottamuksen nautintaan. Alkoholi, se on hyvin jjjännä aine. Saas nähä mitä ens viikonloppuna teen, vai teenkö mitään.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Sen verran juopon vikaa taitaa kuitenkin olla, että haaveilen vähäsen sellaisesta pari, jopa kolmen päivän napotteluputkesta poikien kanssa. Se se vaan on joskus niin paikallaan...edelliskerrasta on jo hyvästi aikaa. No viimeistään heinäkuun alussa Tuskaviikonloppuna sitten.
Jees. Taidan ottaa nenänvalkaisukuurin tähän kesäkuulle. Ei mitään totaalikieltäytymisiä, mutta sen verran iisisti ettei tarvitse krapulapäiviä vietellä. Ja Tuskaviikonloppu on sitten reilun kuukauden päässä, jos siellä sitten ottaisi tuon yllämainitun napoputken?

Hiukan tarvitaan selkärankaa, ensi lauantaina on kaveriporukan perinteinen levyraatotapahtuma ja kuun lopulla juhannus. Vaan paremmalta maistuu sitten kun on hiukan pitänyt paussia.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ollaan tuossa erään toisen Jatkoajalla vaikuttavan henkilön kanssa alustavasti keskusteltu siitä ,että aikaväli 1.9.-23.12. vietetään alkoholitonta aikaa. Tämän päivän mennessä vituiksi järkyttävän krapulan vuoksi, alkaa tuo olla aika saletti homma.

En näe itseäni tällä hetkellä alkoholiongelmaisena ja tässä on vähennelty viinan kanssa pelaamista jo pikkuhiljaa, mutta silti koen, että tuolla minun täytyy vähän "näyttää itselleni", että tuollaiseen pystyn. Samalla tuossa olisi tarkoitus vähän kuntoillakkin samalla enemmän, eli kai jonkinlainen tapojen muuttamis-kuuri tuosta tulee.

Tuskin minusta koskaan mitään tottalikieltäytyjää tulee mutta kokeillaan nyt.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin minusta koskaan mitään tottalikieltäytyjää tulee mutta kokeillaan nyt.

Minusta on aina hyvä ajatus testata, kumpi määrää :) Samalla saa maksa levätä. Juomisenhan voi aloittaa ilman sen suurempia toimenpiteitä. Jos ei pidä taukoja, käy helposti niin, ettei voikaan lopettaa vaikka kuinka haluaisi...
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ollaan tuossa erään toisen Jatkoajalla vaikuttavan henkilön kanssa alustavasti keskusteltu siitä ,että aikaväli 1.9.-23.12. vietetään alkoholitonta aikaa. Tämän päivän mennessä vituiksi järkyttävän krapulan vuoksi, alkaa tuo olla aika saletti homma.

En näe itseäni tällä hetkellä alkoholiongelmaisena ja tässä on vähennelty viinan kanssa pelaamista jo pikkuhiljaa, mutta silti koen, että tuolla minun täytyy vähän "näyttää itselleni", että tuollaiseen pystyn. Samalla tuossa olisi tarkoitus vähän kuntoillakkin samalla enemmän, eli kai jonkinlainen tapojen muuttamis-kuuri tuosta tulee.

Tuskin minusta koskaan mitään tottalikieltäytyjää tulee mutta kokeillaan nyt.

Itellä on hyvä kokemus tuollaisesta, vuoden olin suunnitellusti ja kerran kokeilin sen jälkeen. Eipä ole enää maistunut, ja kaikki viinaan liittyvät lieveilmiöt ovat enää vain kaukaista pahaa unta.

Mikään ei voita sitä tunnetta kun voi bailata vaikka joka ilta ja silti jaksaa eikä tarvitse rypeä morkkiksissa ja itsesäälissä. Enää ei kyllä tule mieleen yhtään syytä miksi joisin, koska illat ovat paljon hauskempia ilman. Ja varmaan ikinä ei ole ollut yhtä onnellinen olo.

1,5 vuoden kokemuksella voin kyllä kertoa, että kukaan ei ole kännissä nättiä kateltavaa. Ei edes ne ketkä luulevat olevansa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jees. Taidan ottaa nenänvalkaisukuurin tähän kesäkuulle. Ei mitään totaalikieltäytymisiä, mutta sen verran iisisti ettei tarvitse krapulapäiviä vietellä. Ja Tuskaviikonloppu on sitten reilun kuukauden päässä, jos siellä sitten ottaisi tuon yllämainitun napoputken?

Hiukan tarvitaan selkärankaa, ensi lauantaina on kaveriporukan perinteinen levyraatotapahtuma ja kuun lopulla juhannus. Vaan paremmalta maistuu sitten kun on hiukan pitänyt paussia.
Heippa taas.

Joo. Kesäkuu meni mukavasti, levyraatotapahtumakin oikein hillitysti. Jussina otin torstaina yhdistetyn lomanalkamis/juhannuskännin ja nukuin krapulan pois sopivasti perjantaina. Hyvin rauhallista siis.

Tuskaviikonloppuna menikin sitten aika helvetin kovaa. Ihan hana auki pe-la ja sunnuntaina koinkin sitten ensimmäisen kunnon tärinäkrapulan koskaan. Pelotti niin perkeleesti että jotkut hermot menivät epäkuntoon kun ei edes tekstaria pystynyt kirjoittamaan. Ja sanomattakin on selvää että su-ma yö meni valvoessa ja hikoillessa. Onneksi en nukahtanut kuin hetkeksi, painajaiset olisivat saattaneet olla ylivoimaisia tuon kuurin jälkeen.
Joten ehkäpä pitää jättää nuo kaksipäiväiset kokonaan pois ohjelmasta. Sääli sinänsä. Tai sitten pitää vaan ottaa krapula krapulana ja luottaa siihen että kyllähän se ohi menee aikanaan?

Parit hillitymmät tumut olen ehtinyt tuon jälkeen jo ottamaan joista ei mainittavaa kankkusta seurannut. Onhan se vaan kivaa se kaljan latkiminen!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heippa taas.

Joo. Kesäkuu meni mukavasti, levyraatotapahtumakin oikein hillitysti. Jussina otin torstaina yhdistetyn lomanalkamis/juhannuskännin ja nukuin krapulan pois sopivasti perjantaina. Hyvin rauhallista siis.

Tuskaviikonloppuna menikin sitten aika helvetin kovaa. Ihan hana auki pe-la ja sunnuntaina koinkin sitten ensimmäisen kunnon tärinäkrapulan koskaan. Pelotti niin perkeleesti että jotkut hermot menivät epäkuntoon kun ei edes tekstaria pystynyt kirjoittamaan. Ja sanomattakin on selvää että su-ma yö meni valvoessa ja hikoillessa. Onneksi en nukahtanut kuin hetkeksi, painajaiset olisivat saattaneet olla ylivoimaisia tuon kuurin jälkeen.
Joten ehkäpä pitää jättää nuo kaksipäiväiset kokonaan pois ohjelmasta. Sääli sinänsä. Tai sitten pitää vaan ottaa krapula krapulana ja luottaa siihen että kyllähän se ohi menee aikanaan?

Parit hillitymmät tumut olen ehtinyt tuon jälkeen jo ottamaan joista ei mainittavaa kankkusta seurannut. Onhan se vaan kivaa se kaljan latkiminen!

Jos juominen aiheuttaa tuollaisia oireita, eikö kannata jättää se väliin?? En ole ikinä ymmärtänyt humalahakuista juomista tai kankkusta, ei se kalja niin hyvää ole.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jos juominen aiheuttaa tuollaisia oireita, eikö kannata jättää se väliin?? En ole ikinä ymmärtänyt humalahakuista juomista tai kankkusta, ei se kalja niin hyvää ole.
Totta, limu on parempaa kuin kalja. Ja jos juomisesta aina saisi tuollaisen olon en varmasti joisi ikinä.

Sitä tasapainoa tässä edelleen haetaan. Hyvä humala on aivan verraton olotila eikä sopivasta kännistä edes seuraa juurikaan krapulaa. Siitä vaan lipsahtaa toisinaan sikakännin puolelle, mikä toki on valitettavaa.
Olen toki alkotonta aikaakin kokeillut, mutta en ainakaan vielä lähde sille tielle.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos juominen aiheuttaa tuollaisia oireita, eikö kannata jättää se väliin?? En ole ikinä ymmärtänyt humalahakuista juomista tai kankkusta, ei se kalja niin hyvää ole.

Minä toisinaan haluan sen kankkusen. Kunnon tärinädarran läpikäynti on aika puhdistava kokemus. Elämä alkaa tavallaan uudesta pisteestä taas.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
No onhan se tämäkin 'juomisenhallintaa'... Reilun viikon päästä alkaa vajaan kolmen viikon pituinen kesäloma, jonka aikana en tule alkoholiin koskemaan, eli aika lailla toisin päin kuin monilla muilla. Aika menee osin perheen ja osin harrastusten parissa, johon kumpaankaan ei mielestäni alkoholi sovi tai ainakaan sitä ei tarvita.

Mulla nykyinen työnkuva (vaikka en olekaan kaupparatsu..) on sellainen, että arkena tulee juotua myös 'työn vuoksi'. Sitä seurannut viimeisen kahden vuoden aikana tapahtunut muutos on se, että aikaisemmin ylikorostuneessa roolissa ollut itsekontrolli juomisen suhteen on heltynyt ja enää en kavahda selvää humalatilaa samalla tavoin kuin ennen. Tosin edelleenkään en saa yhtä kovia säväreitä itse humalatilasta, mitä monet (esim ystäväni) saavat tai mistä esimerkiksi nimimerkki Datsun aikaisemmin kirjoitti. Minulle alkoholi merkitsee ennenkaikkea sosiaalista juomista. Yksin ei tulisi mieleenikään päihtyä, eikä suruun juominen (ei sillä, että siihen edes tarvetta olisi ollut...). Mutta taas toisaalta jossain aikaisemmassa jatkoajan keskustelussa jossa vertailtiin viikottaisia annosmääriä, niin mun 'arkikulutus' oli jatkoajan terävintä kärkeä..

Yhtä kaikki, loma-ajan noin kolmen viikon raittiutta odotan innolla, mukavaa vaihtelua arkeen! Onko kukaan muu pannut merkille, että makeanhimo palaa/lisääntyy, kun lopettaa alkoholin juomisen, ja vastaavasti toisinpäin? Vai olenko tässä ihan yksin...? Kiinnitin tuohon eka kertaa huomiota viime loman (ja vastaavanlaisen breikin) yhteydessä? Ymmärrän kyllä, että alkoholin myötä menetetyn 'energiavajeen' paikkaamiseksi elimistö vaatii lisää safkaa, mutta miksi juuri makeaa (jota siis en juurikaan normaalisti syö..) Onko taustalla joku mielihyvä-hermo... ja osoitus ensimmäisen asteen riippuvuudesta, heh?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtä kaikki, loma-ajan noin kolmen viikon raittiutta odotan innolla, mukavaa vaihtelua arkeen! Onko kukaan muu pannut merkille, että makeanhimo palaa/lisääntyy, kun lopettaa alkoholin juomisen, ja vastaavasti toisinpäin? Vai olenko tässä ihan yksin...? Kiinnitin tuohon eka kertaa huomiota viime loman (ja vastaavanlaisen breikin) yhteydessä? Ymmärrän kyllä, että alkoholin myötä menetetyn 'energiavajeen' paikkaamiseksi elimistö vaatii lisää safkaa, mutta miksi juuri makeaa (jota siis en juurikaan normaalisti syö..) Onko taustalla joku mielihyvä-hermo... ja osoitus ensimmäisen asteen riippuvuudesta, heh?

Tämä tapahtuu useimmille ainakin vähän pitempään alkoholia käyttäneille. 'Sugar rush' palvelee elimistöä samantyyppisesti kuin alkoholi, eli antaa suht nopean mielihyväpiikin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Minä toisinaan haluan sen kankkusen. Kunnon tärinädarran läpikäynti on aika puhdistava kokemus. Elämä alkaa tavallaan uudesta pisteestä taas.
Tavallaan samaa mieltä, tosin tuota tärinäversiota en halua kokea enää koskaan. Jollakin tavalla sitä jaksaa perheeniskäjuttuja taas paremmin ja pidempään kun on vähän rypenyt ja koheltanut.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tämä tapahtuu useimmille ainakin vähän pitempään alkoholia käyttäneille. 'Sugar rush' palvelee elimistöä samantyyppisesti kuin alkoholi, eli antaa suht nopean mielihyväpiikin.

Eli arvasin oikein, heh! No, niin kauan kun mulla ei ole vaikeuksia pitää näitä omaehtoisia ja tietyllä tapaa jopa odotettuja breikkejä alkoholista pari kolme kertaa vuodessa, en ole liian huolissani. Eikä tuo himo makean perään alkoholin mielihyväkorvikkeena ole vielä saatanallisia mittasuhteita saavuttanut. Sen verran kuitenkin, että kun tavallisesti en juuri koskaan syö makeisia, niin lomalla (jolloin nämä alkoholi-vapaat yleensä pidän) tulee joskus mielihalu ostaa pussillinen karkkia. Jotenkin vaan arvasin - ilman tietoa - että nämä voivat liittyä toisiinsa...
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onko kukaan muu pannut merkille, että makeanhimo palaa/lisääntyy, kun lopettaa alkoholin juomisen...


Aika moni addikti vetää minkä tahansa asian päätyyn asti. Olkoon se sitten juominen tai sen seurauksena tilalle tuleva uusi riippuvuus / korvaava toiminto. Hirveän moni aloittaa järjettömän urheilemisen, pleikan pelaamisen, vedon lyönnin, syömisen tai minkä tahansa asian, millä korvata päihteitä ja saada tilalle mielihyvää.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tavallaan samaa mieltä, tosin tuota tärinäversiota en halua kokea enää koskaan. Jollakin tavalla sitä jaksaa perheeniskäjuttuja taas paremmin ja pidempään kun on vähän rypenyt ja koheltanut.

Viinalla rellestämisen jälkeisessä väsymyksessä ja morkkiksessa tuntuu taas mukavalta se arkinen ja rutinoitunut perhearki, jossa kaikki on niin tuttua ja turvallista. Siinä kohtaa kun pääsee punkasta ylös ja kokee sen riemun tunteen, että se kebab pysyykin siellä vatsalaukussa, niin tulee energinen tila, jossa haluaa taas pistää elämän raiteilleen.

Eräs kaverini siivoaa aina kaiken omistamansa krapulassa. Tietää jo heti, että on miekkoselle maistunut, kun Chevy kiiltää pihassa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kunhan tämä kesä nyt loppuisi joskus... Tulevana viikonloppuna on vielä kelpo syy juopotella, mutta sitten voisi harkita pientä tauon poikasta, enemmänkin kuin muutama päivä siis. Kun nämä krapulat ovat nykyään sellaisia, ettei saa mitään aikaiseksi ja menee jo tärinädarrankin puolelle joskus. Ehkä ikä tuo vähitellen malttia kehiin, eikä tarvitse enää yrittää juoda kaikkia maailman viinoja pois.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Juominen on sitten taas tauolla. Kyllä on hirvittänyt katsoa suomalaisten alkoholinkäyttöä tänä kesänä. Eipä ole ihme että masentaa ja omaiset kärsivät.

Ajattelin itse pistää tähän väliin tipattoman elokuun. Tai, no alkoihan se jo aiemmin tällä viikolla (niin, heinäkuussa).
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Nyt takana bauttiarallaa kuukausi ilman tippaakaan alkoholia ja kuriositeettina mainittakoon, että edellisestä oluesta on jopa enemmän aikaa. Toisin sanoen pisin aika totaalisen kuivilla sitten täysi-ikäisyyden saavuttamisen ja eikä ole tehnyt edes tiukkaa. Etenkään suomalaisesta kurakaljasta luopuminen ei ole tuottanut pätkääkään vaikeuksia, asia minkä viimeisenä uskoin koskaan tapahtuvan vielä jokin aika sitten. Ihan tosissaan tässä miettii, että miksi vitussa sitä tulikaan tärvättyä xxxx määrä euroja aikanaan juopotteluun.

Onkohan muuten olemassa mitään "kannustavia" kirjoja alkoholista luopumista yrittäville? Kiinnostaisi lukaista joku sellainen ja mahdollisimman inhorealistisin kuvauksin tehty.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nyt takana bauttiarallaa kuukausi ilman tippaakaan alkoholia..... Ihan tosissaan tässä miettii, että miksi vitussa sitä tulikaan tärvättyä xxxx määrä euroja aikanaan juopotteluun.

Onkohan muuten olemassa mitään "kannustavia" kirjoja alkoholista luopumista yrittäville? Kiinnostaisi lukaista joku sellainen ja mahdollisimman inhorealistisin kuvauksin tehty.

Minulla on kutakuinkin sama tilanne käsillä, eikä todellakaan ole tehnyt edes tiukkaa. Tällä hetkellä olisi todella sille xxxx määrälle euroja käyttöjä, kun kävi todellakin niin että tili tuli ja tili meni, mitään ei jääny laskujen jälkeen.

Kirjoittajaa en juuri nyt muista, mutta kirja Selvästi humalassa on ihan hyvä kirja sinulle luettavaksi. Kirjoittaja oli joku suomalainen iskokenkä. Tsemppiä jatkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös